Skocz do zawartości

Adobe changes licensing for Substance products


Destroyer

Rekomendowane odpowiedzi

Także tego, jeszcze na steamie można kupić jak ktoś nie ma a potem to już tylko subskrypcja albo armor paint czy inny blender.

Users with existing perpetual licences of Substance Painter and Designer will be able to renew their maintenance contracts until 31 October 2020.

http://www.cgchannel.com/2019/11/adobe-changes-licensing-for-substance-products/?fbclid=IwAR0YroOtD1oB1ev0jtRBVjV-W_nyQPkSJ1w4IT3k-JyYvoj9eKClukuD0C4

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu moja pierwsza styczność z tym softem, gdy kupiłem na steamie. Czyli teraz mam nadzieję, że będzie w tym roku jakaś fajna zniżka dla posiadaczy wersji 2019, żeby wyszedł z tego nie za drogi upgrade, co pozwoli nacieszyć się jeszcze rok. A potem decyzja do podjęcia, czy zadowala to co mam bez przyszłych update'ów, czy jednak wejście w subskrypcję. Niby tylko 20 euro, ale to kolejne ziarenko do opłacania subskrypcją. Aż się powoli boję sprawdzić ile właściwie różnych rzeczy mam w miesięcznej subskrypcji, bo się dowiem ile ja właściwie na to co miesiąc wydaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Także tego, jeszcze na steamie można kupić jak ktoś nie ma a potem to już tylko subskrypcja albo armor paint czy inny blender.

A na steam będzie wydawany Painter czy anulują? Pewnie anulują i jedyna opcja to subskrypcja.

Armor paint jeszcze nic takiego nie pokazał ale wydaje się być ciekawym softem do obserwowania.

Blender jest jakimś realnym graczem na tym polu? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adobe unika odpowiedzi jak długo substance będzie dostępny na steamie więc raczej nie tak długo 🙂  

Co do blendera to z tego co widzę to całkiem daje radę, zobacz sobie na tweeterze po hashtagu b3d akurat jest nodenovember więc można zobaczyć co ludzie potrafią wyczarować proceduralnie a do tego ma też przyzwoite malowanie lepsze niż ten przestarzały i dziadowski artisen w majce. Ale substance ma sporo materiałów do kupienia, czasami za grosze, blender chyba nie ma aż takiej biblioteki gdy potrzebujesz czegoś n szybko a nie masz 2 miesięcy żeby rozgryźć to w designerze 🙂 

Kolejną alternatywną opcją może być mixer od quixela

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Destroyer napisał:

Adobe unika odpowiedzi jak długo substance będzie dostępny na steamie więc raczej nie tak długo 🙂  

 

Steam generalnie miał zazwyczaj politykę, że jak już się coś kupiło, to zostawało w bibliotece nawet, gdy potem produkt nie był dostępny do kupienia. To jeszcze zapewne musi współgrać z licencją danego produktu, ale Substance chyba wcześniej miał model biznesowy w którym zakupiona wersja przestawała otrzymywać aktualizację, ale można było używać do woli? Chyba, że źle pamiętam.

 

22 minuty temu, Destroyer napisał:

Co do blendera to z tego co widzę to całkiem daje radę, zobacz sobie na tweeterze po hashtagu b3d akurat jest nodenovember więc można zobaczyć co ludzie potrafią wyczarować proceduralnie a do tego ma też przyzwoite malowanie

Ja właśnie po sobie zauważyłem, że substance painter/designer mi się głównie do tego przydał, aby zobaczyć, w jaki sposób on pod maską działa i na czym bazują jego możliwości. Potem zacząłem się zastanawiać, jak podobne możliwości otrzymać w blenderze i w ten sposób znacznie mi się poprawiła wizja tego, co można w Blendku na node'ach zrobić.

Większe wykorzystanie grunge textures, użycie "texture coordinate" -> "object" w połączeniu z box projection tekstury, użycie składowych RGB "texture coordinate" -> "normal", jako masek do mieszania tekstur, przy miksowaniu dodawanie node'ów pozwalających łatwo potem kontrolować intensywność każdego takiego kolejnego "modyfikatora". Substance nadal jest kozakiem w tej kwestii, gdyż jego flow jest dobrze zbudowany pod pracę nad materiałami. W końcu to jego główna funkcja. Ale spodobało mi się, jak zakup substance zachęcił mnie do teksturowania w Blenderze. 🙂

Inny aspekt, w który zaglądałem, to tworzenie własnych node'ów. Blender sporo by zyskał, gdyby istniało ich dużo więcej, jak np. ma Substance Designer. Ale z tego co namierzyłem, chyba jedyną opcją jest OSL. Możliwości ogromne - pewnie dałoby się odtworzyć większość tego, co ma designer, ale wadą jest, że wtedy trzeba się ograniczyć do renderowania na CPU.

Edytowane przez VGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem parę czarów z Blendera ale wydaje mi się to takie niedostępne - znaczy wymaga sporo czasu, żeby to wszystko ogarnąć.

Do dziś mam problem jak ustawić HDRKę w Blendku żeby nie była w tle i dla czego tak to właśnie się robi. Ta learning curve to dla mnie na razie coś co trzyma mnie z dala od Blendera. Tylko modelowanie i UV w nim ogarniam. 

No ale fakt faktem wygląda to imponująco.

 

Biblioteka darmowych Texturek PBR rośnie z każdym tygodniem.

https://cgbookcase.com/

https://texturehaven.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę bledner pod względem budowania proceduralnych tekstur i materiałów nie jest bardziej niedostępny niż designer, ale jeśli używasz tylko paintera i kupujesz/ ściągasz gotowe materiały na bazę pod dalsze malowanie to chyba blender nie może jeszcze tego zaoferować, co nie znaczy że jeśli tempo rozwoju się utrzyma to za rok bledner będzie mógł stanąć obok paintera 🙂

Jeszcze jest 3dcoat, ma też smartmateriały i jak teraz zobaczyłem to właśnie testują dużą bibliotekę gotowych materiałów, też może być całkiem niezłą alternatywą 

https://materials.3dcoat.com/scans

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • KLICEK featured this temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności