Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

ostatnio zachcialo mi sie zrobic zamek. w sumie nie jest to zadna rekonstrukcja a jedynie taki "wymyslony" zamek.

mam pewnien pomysl na niego ale to dopiero pozniej... jak mi sie uda go skonczyc. wierze ze z Wasza pomoca uda mi sie go skonczyc jak trzeba tak by wygladal jak trzeba :) jestem dosc poczatkujacy i bylbym wdzieczny za wszelkie wskazowki. dodam jedynie ze dysponuje 3dsmax5 (bez pluginow zadnych :))

na zalaczym obrazku widac model przedniej sciany zamkowej i czesc ziemii. widok myslalem mniej wiecej zrobic taki jak widac ale bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

(mi sie tu cos nie podoba.. :))

 

http://members.lycos.co.uk/wesoledi/castle1.jpg

  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

brama jest za duza (jest taka jak mur obok).

i w tym murze u gury powinny byc male okienka.

ten balkonik nad brama przypomina mi zloty daszek w innsbruku, ale nie wiem czy to dobrze czy zle.

tak oprocz tego to na razie calkiem dobrze wyglada.

Napisano

praca wyglada prosto, ale nie znaczy to ze jest zla, po prostu chwilowo nie wiem jak na to patrzec, ot zamek

najbardziej sie liczy efekt koncowy, bledow jako takich w modelingu nie widze (no chyba ze fosa:P) wiec czekam na updajty

Napisano

Ostatnio tez wpadlem na to zeby zrobic zamek, za duzo Lotr ogladalem, wiec zawsze to bedzie jakies porownanie. Powodzenia. Ja tez zabralem sie juz do pracy.

Napisano

uncle, jestem dyplomowany zamolog i w piwnicy hoduje smoka.

 

a ze brama za duza, to wystarczy logicznie pomyslec, bo brama ma byc taka zeby sie zmiescil duzy woz, wieksza nie ma sensu bo by wynikly problemy techniczne jak to zbudowac. natomiast mur powinien byc taki zeby nie dalo sie wlezc na woz i przeskoczyc, bo takim plotkiem zadnego zamko nie obronisz.

Napisano

Ania C: chcialem by wejscie bylo spore (w koncu drzwi wielkie byc nie musza:P) ale chyba jednak przesadzilem z deczka :) postaram sie pomniejszyc.

"dziurki" w murze mialem zamysl zrobic ale juz mi sie nie chcialo :) co nie znaczy ze nie powroce do tego zamyslu.

 

Skilo: tez wg mnie jest to proste.. moze az za proste :) (fosa poki co prowizorka :))

 

ReBack: jak milo :) ja sie tez ostatnio zamkow naogladalem wiec psotanowilem zrobic jakis swoj :D Tobie takze zycze powodzenia w pracy :)

 

dziekuje za wstepne opinie i czekam na kolejne :)

Napisano

no iwec troszku dodalem rzeczy.

zmniejszylem wejscie, dodalem "dziury" w murze, zrobilem wejscie do baszt z muru, i dodalem 2 malutkie wieze kolo baszty wejsciowej (czy jak sie to zwie :P) :)

Napisano

ania c: fakt faktem ze ten zamek nie powala;)

ale co do bramy to sie bede klucil, to ze w sredniowieczu i ogolnie budowali takie bramy to ok, ale napewno byly ze 3 razy wyzsze od przecietnego wozu ;) a dwa jest cos taiego jak fantazy i tam bramy sa ehm, wielkie ;) tj zalezy gdzie i po co

Napisano
fakt faktem ze ten zamek nie powala;)

pewnie nie bedzie :) ma stac :P

a na serio.. wiem ze ejstem poczatkujacy dlatego umieszczam tutaj wip'a aby wysluchac rad, porad itp jakby mozna ulepszyc obrazek :)

 

ale co do bramy to sie bede klucil, to ze w sredniowieczu i ogolnie budowali takie bramy to ok, ale napewno byly ze 3 razy wyzsze od przecietnego wozu ;) a dwa jest cos taiego jak fantazy i tam bramy sa ehm, wielkie ;) tj zalezy gdzie i po co

oto mi chodzilo :)

(teraz moze i za mala ale wtedy byla jednak troszku za wielka :))

(fantasy rlz :D)

Napisano

szpara? hmm... to raczej szpara nie jest. wyglada to mniej wiecej tak jak na zalaczonym obrazku.

 

co do samego modelu. prosze o jakies propozycje. czy to juz wszystko co mozna dodac? czego tu jeszcze brakuje nad czym popracowac. nie wiem czy mam juz przejsc do innych czesci pracy czy tez jeszcze dopiescic ten mur z basztami.

Napisano

modyfikator to sie chyba jeszcze zrobi :) (no na to wejscie to raczej koniecznie :))

 

"co do zamku to sredniowieczny standard" - czyli wszystko jak nalezy jest? :) to dobrze:)

Napisano

wlasnie mi sie wydaje ze tego nie powinno byc, bez wzgledu na to jak to nazwiesz. (chyba ze ma to byc ozdobny zamek tak jak u disneya, ale jak ma byc zamek warowny to to bylby slaby punkt).

i brame wymodeluj. taka spuszczana na lancuchach.

Napisano
wlasnie mi sie wydaje ze tego nie powinno byc, bez wzgledu na to jak to nazwiesz. (chyba ze ma to byc ozdobny zamek tak jak u disneya, ale jak ma byc zamek warowny to to bylby slaby punkt).

i brame wymodeluj. taka spuszczana na lancuchach.

tak jest :) robi sie :) dziekuej za uwagi.

co do tych wiezyczek... faktycznie mialy one troche urozmaicic to wejscie ale moze jeszcze z nimi cos pokombinuje :)

co do bramy.. naturalnie :)

myslalem albo nad brama wlasnie taka spuszczana albo nad stalym mostkiem :)

(skoro jest fosa to moze lepiej jednak zrobie na takich lancuchach jak zasugerowalas, dzieki za naprowadzenie :))

Napisano

no to malutki updacik :)

poprawilem wejscie (sugerowany smooth)

zrobilem brame (te dziury sa celowy jakby co :P) z lancuchami ja podtrzymujacymi. dalem tez malutki zalazek tekstur :)

Napisano

widze ze wpadlismy na podobny pomysl w tym samym czasie... :)

 

a zameczek dobrze sie zanosi... tylko wiem jak ciezko takie cos skonczyc.. :)

powodzenia

Napisano

Skilo: tez wg mnie jest to proste.. moze az za proste :) (fosa poki co prowizorka :))

 

nie chodzi mi ze wziales sobie prosta prace, (bo prosta ani latwa to ona na pewno nie jest) tylko ze narazie prosto wyglada, modeling to tez nie tylko boxy i inne podstawy, po prostu czekam na jakies fajne dodatki, pozniej (PO MODELINGU!!!) textury i wypasik, nie mysl ze mam negatywne nastawienie, wrecz przeciwnie bo ta praca mi sie podoba

Napisano

dzieki za dobre slowa.

postaram sie postarac by ladnie to wyszlo :)

nad dodatkami ciagle mysle... ale jak tak ogladam zdjecia sredniowiecznych zamkow (glownie ruiny :P) to za duzo to tam nie ma dodatkow :)

pozdrawiam

Napisano

jak ogladasz zdjecia ruin, to jasne ze tam duzo nie ma, bo ruina to ruina, czyli zepsute. lepiej pomysl, ze gdybys byl budowlancem i mialbys to wybudowac, to jak zrobic zeby cie potem krol nie powiesil nad brama za fuszerke.

 

mysle ze brama, tam gdzie ma os obrotu, powinna cos miec, bo teraz wyglada jak wbita w ziemie.

lancuchy troche cienko wygladaja.

i czesto obok bramy albo wbudowane w brame sa male drzwiczki, zebys nie musial otwierac calej bramy jak chcesz wpuscic jedna osobe.

brama moze byc wzmocniona w popszek grubszymi belkami (moze to byc oczywiscie zrobione tez od srodka, ale jak od zewnatrz to bedzie wygladalo ciekawiej).

Napisano

dziekuje Aniu za propozycje. oczywiscie pobawie sie tym i przy nastepnym updacie powinno sie to znalezc.

drzwiczki nie wiem czy jest sens bo zamek i tak bedzie nad fosa wiec ludzie musieli by przeplywac przez fose :P

nad jakims zawiasem myslalem i wyskrobalem takie cos jak widac nizej. dodalem tez wzmocnienia murow (takie cos jak bywalo w malych zamkach krzyzackich).

lancuchy takze postaram sie pogrubic.

staralem sie tez realizowac pomysl Skilo z tym oblezeniem i pomyslalem nad sytuacja ze widz oglada pole namiotow... wiec propobwalem zrobic sobie jeden z nich (oficerski) ale mi cos nie wyszedl... chyba trzeba bedzie od nowa robic :(

Napisano

update dla Ani :)

o cos takie chodzilo mniej wiecej? :)

 

ReBack. zapewne sa to mniejsca strzelnicze dla lucznikow broniacych grodu przed piechota. Takie cos mozna zobaczyc np w zamku malborskim :)

Napisano

Nie zebym sie czepial ale tez jestem w trakcie budowy zamku ;) I wlasciwie do cale zycie sie interesuje sredniowieczem itp. Jak juz cos to okienka by sie nie nadawaly dla lucznika najwyzej dla kusznika ale to tez by byl malo skuteczny strzal bo ogranicza pole strzalu. Twierdzisz ze w Malborku sa takie okienka, niestety nigdy tam nie bylem wiec musialem oprzec sie na googlach i z tego co zauwarzylem to w murach nie ma tam okienek :) Bo u ciebie to wyglada jakby rycerze stali na 2 poziomach co raczej sie nei zdazalo. Dla mnie to bardziej przypominalo statek i otwory na armaty niz okienka dla kusznikow. Wiec przeanalizuj to jeszcze raz :) Oczywiscie projekt jest twoj ale chcialem poradzic mam nadzieje ze nie zbyt nachalnie :)

Napisano

niewykluczone. jak wspomnialem nie wiem dokaldnie do czego to jest.

podobne cos jest w zamku w moim miescie (kwidzyn) z tym ze nie jest to w murze tylko samym zamku :)

co do tych dziur.... widac je np na ponizszych rysunkach. jeden to makieta pewnego zamku drugi to zamek w malborku.

Napisano

Dobra darujmy sobie ja to inaczej interpretuje: jako mur z malym daszkiem a nie okienka ale nie bedziemy sie przecierz sprzeczac o taki banal powodzenia przy dalszej pracy.

Napisano

wbacz jesli urazilem :)

ja sie nie znam na tym :) ale tak puste pusto wyglada... moze to byc ozdoba albo po prosty scieki odprowadzajace wode z tego "tarasu" :D

 

dostalem pomysl aby "zniszczyc" ten zamek... co Wy na to?

czy moze lepsza bylaby perspektywa oblezenia zamku?

(a moze obie? :))

Napisano
dostalem pomysl aby "zniszczyc" ten zamek... co Wy na to?

czy moze lepsza bylaby perspektywa oblezenia zamku?

(a moze obie? :))

Wydaje mi sie ze to jest prawie jednoznaczne :). Bo sa oczywiscie wyjatki mozna podpalic sobie zamek albo zrobic oblezenie i nie atakowac a wrog zdechnie z glodu. Ale wlasciwie to mogbys zrobic oblezenie zamku (jakies machiny katapulty taran) W oddali oboz czyli mnostwo namiociokow :) obrone zamku na murach... ach sie rozmazylem :) Zacznij od machin bojowych katapult i taranu pozniej sie cos wymysli.
Napisano

i namioty dla zolniezy oblezajacych zamek.

wkrotce pojawia sie katapulty badz balisty.

(ludzi nie umiemrobic wiec albo skads skopiuje albo ich nie bedzie :))

Napisano

namiotty według mnie są coś nie takie, ten materiał jest źle ułozony (nierealistycznie). Zamek z daleka nawet całkiem wporządku wygląda, przydadzą się też jakieś drzewa, krzewy itp, jakiś jeż, sarna żeby to życia nabrało. Łucznicy na wieżach, po prostu wetchnąć w tą pracę życie, to tyle ode mnie i życze powodzenia.

Napisano

walnij góry z tyłu i fosa żeby sie z jakąś rzeką łaczyła bo zamej w miare fajny tylko kjowo by było gdyby został na łące

Napisano

max - material sprobuje poprawic. ludzi a przynajmniej cosco bedzie ich przypominac bedzie :) w sumie ma byc troche wiekszy ruch :)

 

ufol - taka jest moja koncepcja zeby w tle byly gory, lekko osniezone u gory. moze mi sie to uda :)

 

troszke czas mi sie skurczyl ale niiedlugo powinno sie cos wiecej pojawic :)

Napisano

w srodku murow nie ma zabudowan. po co mur jak nie ma czego bronic.

jak sa oblezeni to powinni zamknac brame.

max, sarny czy jeza bym nie robila, no bo jak tyle ludzi to wszystkie zwierzaki co sie nie zdaza schowac koncza w garnku.

ludzi zrob, jak ich pokazesz tylko z daleka to nie musisz sie tak w detale bawic i powinnes sobie poradzic.

czy ta zeka wraz z zamkiem jest na podwyzszeniu? chyba nie powinna byc, bo woda ucieknie. woda zazwyczaj jest raczej nizej niz najnizszy punkt ladu, bo ona sie z wody gruntowej bierze, a gruntowa jest pod gruntem.

czekam na dalsze updejty, zapowiada sie fajnie.

Napisano

dziekuje za uwagi wszelkie

zastosowalem sie juz do czesci z nich.

oto efekty:

(szczegolow nie ma jakby ktos pytal bo i tak bedzie to za murem schowane... co najwyzej pozniej podniose kamere to i tak duzo widac nie bedzie :) reszte zrobic powinny tekstury)

wnetrze zamku:

Napisano

caly tydzien zawalony... teraz weekend to sobie przysiadlem i wyskubalem katapulty, zolnierzy je obslugujace, i takie siakies drzewka :) tam beda poprawione drzewka +malutenke poprawki.

ujecie beznadziejne wiem ale cos tam widac na nim.

(te kulki co leca to kule kamienne z katapult :))

wkrotce pojawic sie powinny strzaly i moze jakis niewielki oddzial zolnierzy szturmujacych zamek.

Napisano

drzewa zbyt regularne, radze zrobic kilka roznych rodzajow drzew, potem je zeskalowac na rozne wielkosci i poobracac.

gory za blisko, widac cienie drzew na gorach.

kamiennych kulek daj mniej, w sumie gdybys nie napisal to by nie bylo wiadomo co to jest, dalabym jedna katapulte blizej kamery, kamien ktory dopiero co z niej wylecial, i motion blur na kamieniu. no i chyba wiekszy sens mialoby rozstawic katapulty dookoa zamko, nie wszystkie w jednym miejscu.

gory maja bardzo bajkowy wyglad, jak chcesz realistyczne, to albo nie takie strome, albo jesli strome to bardziej skaliste.

Napisano

słyszałeś o czymś takim jak trebusz? taki coś mugłbyś sprubować zrobić albo jakos baliste na którejś baszcie i jakieś wystające kolce prze brzegach murów, a swoją drogą to troche niskie te twoje góry...

no nic... podoba mi sie, rób dalej, pozdro

Napisano

ufol.. te katapulty to sa wlasnie trebusze :)

a dokaldniej to taki:

http://www.wynalazki.mt.com.pl/duze/trebusz.html

 

Yamakasi... licze ze teksturki naprawia to wygladzenie

 

Aniu.... drzewka tak tez zrobie. thx

pomysl z katapulta przy kamerze z ktorej co wylatuje pocisk dobry.. ale wtedy namioty itp bylybyraczej nie widoczne bo nie sadze by machiny strzelaly zza namiotow :) cos sie pokombinuje

 

dzieki Wam za rady :)

Napisano

Według mnie ta brama test za nowa jak na ten zamek. Wydaje mi się, ze powinienej zrobić ją pół okrągłą. Oprócz tego fajnie wyglądają mury z blankami. Moze zrobiłbyś i je? Pozdro.

Napisano

no to jeśli to som trebusze to sora z tej odległości nie widziałem wyraźnie, a ujęcie mógłbyś zrobić jakby z małego wzgurza żeby dobrze to było widać i bo bokach widoku jakieś drzewko blisko walnąć (i bedzie jak z widoku podglądacza) i obejdzie sie bez bliskiej katapulty a jak nie to możesz daj jakomś strzałe wystrzeloną z zamku blisko lecącom, a co do namiotów to jakieś palenisko byś dał, i niektóre kule z katapult płonące- fajny efekt bedzie

Napisano

i wiesz co... za wysoka jest ta brama, przez nią mury i baszt wyglondają ja by były niskie na tyle żeby sie dało przeskoczyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności