Skocz do zawartości

Animacja problem szalejące kończyny


smileface

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

Mam problem z animacją który wygląda następująco:

Zanimowałem główne pozy, niestety coś się zaczęło dziać z nogami. Wygląda na typowy problem gimabal lock który można rozwiązać euler filter. Niestety nic nie pomaga i dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc, jak naprawić taki błąd. Kiedy minimalnie poruszę kontroler nóg, błąd się naprawia i przywraca wybranej nodze poprawną pozycję w zanimowanych klatkach. Lecz kiedy włączę start animacji to problem wraca. Jak można zauważyć na w/w filmie kontrolery nóg są poprawnie poustawiane, a nogi nie wiedzieć czemu wywijają się w różne strony.
Dziękuję za pomoc 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, blood_brother napisał:

A na krzywe ruchu patrzyłeś, może tam jest coś namieszane? Jak zrobisz twarde klatki bez interpolacji to też się dziwnie zachowuje? Trochę zgaduję, bo ostatnio z animacją miałem styczność z 8 lat temu 😛

tak, w graph editorze wszystko jest ok. Zanimowałem wszystkie klatki między 2 pozami głównymi i dalej to samo, kontrolery stóp są w prawidłowym miejscu przez cały czas. Przesuwając ręcznie klatki po ich bezpośrednim zanimowaniu wszystko jest w porządku. Animacja zaczyna szaleć kiedy włączam start z paska.

5 godzin temu, Destroyer napisał:

daj może euler filter bo pewnie gimbal locking się tutaj zadział 🙂 

euler filter nic nie pomaga w tym przypadku 😞 próbowałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minutes ago, smileface said:

Animacja zaczyna szaleć kiedy włączam start z paska.

Paralel evaluation, gpu overide i inne wynalazki w settings-> aniamtion, albo jeszcze nie daj boże może masz postać wyciągniętą na warstwę w render setup to może kaszanić pracę majki i animację, odświeżanie i masę innych rzeczy. odznacz te dziadsotwa, daj nawet na chwilę stary viewport, nie v2, wyłącz cachowanie playbacku. Jeśli nie pomozę to zobacz czy czasem nie masz zbuplikowanych kluczy jeden neima idealnei na drugim bo czasem na przesuwasz/ rozciągasz a potem dasz snap to mogą się nałożyć. 

Jak to nie pomoże to zobacz czy czasem coś z rigiem nie jest skopane, jakiś pole vector może wariować czy inna mateamtyka w pewnych sytuacjach może dziwnie działać zwłaszcza jak rig domowej produkcji a nie z autoriga z 5+ latami doświadczenia na rynku 🙂

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Destroyer napisał:

Paralel evaluation, gpu overide i inne wynalazki w settings-> aniamtion, albo jeszcze nie daj boże może masz postać wyciągniętą na warstwę w render setup to może kaszanić pracę majki i animację, odświeżanie i masę innych rzeczy. odznacz te dziadsotwa, daj nawet na chwilę stary viewport, nie v2, wyłącz cachowanie playbacku. Jeśli nie pomozę to zobacz czy czasem nie masz zbuplikowanych kluczy jeden neima idealnei na drugim bo czasem na przesuwasz/ rozciągasz a potem dasz snap to mogą się nałożyć. 

Jak to nie pomoże to zobacz czy czasem coś z rigiem nie jest skopane, jakiś pole vector może wariować czy inna mateamtyka w pewnych sytuacjach może dziwnie działać zwłaszcza jak rig domowej produkcji a nie z autoriga z 5+ latami doświadczenia na rynku 🙂

@Destroyerjesteś geniuszem!, dziękuję bardzo za pomoc!,  Rozwiązanie problemu>> zmieniłem evaluation mode z Parallel na DG w settings-> aniamation i od razu wszystko śmiga poprawnie!
Jeszcze raz dziękuję wam za pomoc!
Pozdrawiam
 

Edytowane przez smileface
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety majka to coraz bardziej rozlazły gnijący kartofel, teraz skupiają się głównie na bifroście a błędy i problemy od lat zostają niezałatane 😕 najlepsze wyjście? nie wchodzić 🙂 Duet bledner + houdini wydaje się dużo bardziej atrakcyjnym wyborem. Z tymi optymalizacjami obliczania i szybkości wyświetlania którymi się chwalą a czasem dosłownie kilka kulek latających po ekranie może powodować problemy z odświeżaniem viewportu i artefakty a gdzie dopiero jakiś rig. Smutne co się stało z naszą kochaną majeczką ale na szczęście są alternatywy 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności