smileface Napisano 7 Grudzień 2020 Napisano 7 Grudzień 2020 cześć, Mam problem z animacją który wygląda następująco: Zanimowałem główne pozy, niestety coś się zaczęło dziać z nogami. Wygląda na typowy problem gimabal lock który można rozwiązać euler filter. Niestety nic nie pomaga i dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc, jak naprawić taki błąd. Kiedy minimalnie poruszę kontroler nóg, błąd się naprawia i przywraca wybranej nodze poprawną pozycję w zanimowanych klatkach. Lecz kiedy włączę start animacji to problem wraca. Jak można zauważyć na w/w filmie kontrolery nóg są poprawnie poustawiane, a nogi nie wiedzieć czemu wywijają się w różne strony. Dziękuję za pomoc Pozdrawiam
blood_brother Napisano 7 Grudzień 2020 Napisano 7 Grudzień 2020 A na krzywe ruchu patrzyłeś, może tam jest coś namieszane? Jak zrobisz twarde klatki bez interpolacji to też się dziwnie zachowuje? Trochę zgaduję, bo ostatnio z animacją miałem styczność z 8 lat temu 😛 1
Destroyer Napisano 7 Grudzień 2020 Napisano 7 Grudzień 2020 daj może euler filter bo pewnie gimbal locking się tutaj zadział 🙂
smileface Napisano 7 Grudzień 2020 Autor Napisano 7 Grudzień 2020 5 godzin temu, blood_brother napisał: A na krzywe ruchu patrzyłeś, może tam jest coś namieszane? Jak zrobisz twarde klatki bez interpolacji to też się dziwnie zachowuje? Trochę zgaduję, bo ostatnio z animacją miałem styczność z 8 lat temu 😛 tak, w graph editorze wszystko jest ok. Zanimowałem wszystkie klatki między 2 pozami głównymi i dalej to samo, kontrolery stóp są w prawidłowym miejscu przez cały czas. Przesuwając ręcznie klatki po ich bezpośrednim zanimowaniu wszystko jest w porządku. Animacja zaczyna szaleć kiedy włączam start z paska. 5 godzin temu, Destroyer napisał: daj może euler filter bo pewnie gimbal locking się tutaj zadział 🙂 euler filter nic nie pomaga w tym przypadku 😞 próbowałem
Destroyer Napisano 7 Grudzień 2020 Napisano 7 Grudzień 2020 37 minutes ago, smileface said: Animacja zaczyna szaleć kiedy włączam start z paska. Paralel evaluation, gpu overide i inne wynalazki w settings-> aniamtion, albo jeszcze nie daj boże może masz postać wyciągniętą na warstwę w render setup to może kaszanić pracę majki i animację, odświeżanie i masę innych rzeczy. odznacz te dziadsotwa, daj nawet na chwilę stary viewport, nie v2, wyłącz cachowanie playbacku. Jeśli nie pomozę to zobacz czy czasem nie masz zbuplikowanych kluczy jeden neima idealnei na drugim bo czasem na przesuwasz/ rozciągasz a potem dasz snap to mogą się nałożyć. Jak to nie pomoże to zobacz czy czasem coś z rigiem nie jest skopane, jakiś pole vector może wariować czy inna mateamtyka w pewnych sytuacjach może dziwnie działać zwłaszcza jak rig domowej produkcji a nie z autoriga z 5+ latami doświadczenia na rynku 🙂 1 1
smileface Napisano 7 Grudzień 2020 Autor Napisano 7 Grudzień 2020 (edytowane) 17 minut temu, Destroyer napisał: Paralel evaluation, gpu overide i inne wynalazki w settings-> aniamtion, albo jeszcze nie daj boże może masz postać wyciągniętą na warstwę w render setup to może kaszanić pracę majki i animację, odświeżanie i masę innych rzeczy. odznacz te dziadsotwa, daj nawet na chwilę stary viewport, nie v2, wyłącz cachowanie playbacku. Jeśli nie pomozę to zobacz czy czasem nie masz zbuplikowanych kluczy jeden neima idealnei na drugim bo czasem na przesuwasz/ rozciągasz a potem dasz snap to mogą się nałożyć. Jak to nie pomoże to zobacz czy czasem coś z rigiem nie jest skopane, jakiś pole vector może wariować czy inna mateamtyka w pewnych sytuacjach może dziwnie działać zwłaszcza jak rig domowej produkcji a nie z autoriga z 5+ latami doświadczenia na rynku 🙂 @Destroyerjesteś geniuszem!, dziękuję bardzo za pomoc!, Rozwiązanie problemu>> zmieniłem evaluation mode z Parallel na DG w settings-> aniamation i od razu wszystko śmiga poprawnie! Jeszcze raz dziękuję wam za pomoc! Pozdrawiam Edytowane 7 Grudzień 2020 przez smileface
Destroyer Napisano 8 Grudzień 2020 Napisano 8 Grudzień 2020 No niestety majka to coraz bardziej rozlazły gnijący kartofel, teraz skupiają się głównie na bifroście a błędy i problemy od lat zostają niezałatane 😕 najlepsze wyjście? nie wchodzić 🙂 Duet bledner + houdini wydaje się dużo bardziej atrakcyjnym wyborem. Z tymi optymalizacjami obliczania i szybkości wyświetlania którymi się chwalą a czasem dosłownie kilka kulek latających po ekranie może powodować problemy z odświeżaniem viewportu i artefakty a gdzie dopiero jakiś rig. Smutne co się stało z naszą kochaną majeczką ale na szczęście są alternatywy 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się