Skocz do zawartości

Teczka 3d/2d: brainchild.pl (art dump)


brain

Rekomendowane odpowiedzi

Ło Panie ładnie tego natłukłeś 🙂 Obserwuje od dłuższego czasu na youtubie i jak się okazało na artstation ale tutaj trochę więcej obrazków których nie widziałem, wszelkie domki i chałupki najfajniejsze. wnętrza i ciężarówka też dobre, ogólnie miło popatrzeć na taką robotę 🙂 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba w jaki sposób tworzysz te buttony i elementy interfejsu. Mam takie pytanie: jak wygląda kwestia rozdzielczości? Czy tworzysz dany asset w najwyższej możliwej rozdzielczości, w jakiej jest wyświetlana gra, a potem to się dynamicznie skaluje do róznych rozdzielczości, czy może jest jakiś inny sposób? 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzę zawsze elementy GUI w bardzo dużej rozdzielczości, tak żebym mógł później to łatwo edytować, bez widocznej straty jakości i ogólnie lepiej jest mieć coś w mega dużej rozdziałce, niż później w za małej 🙂

W samym silniku gry dopasowujesz rozmiar do rozdziałki 4k (żeby UI nie było rozmyte) i to się samo skaluje do mniejszej rozdziałki, albo tworzysz oddzielne assety dopasowane do różnych rozdzielczości. Ogólnie to wszystko zależy jak będziesz chciał to zrobić i na co pozwoli Ci silnik gry. Jak robisz elementy GUI pod stronę www, to wtedy musisz najlepiej dogadać się z programistą w jaki sposób jemu pasuje, żeby grafiki były przygotowane i musisz mu wtedy też na pewno przygotować tak UI, żeby elementy mogły się "rozciągać" (np. powtarzalna tekstura w oknach)

O to chodziło? @rejzorback

Edytowane przez brain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej 🙂 

Natrzaskales tego oporowo 🙂 pytanie mam, bo widze ze rozdajesz te assety za darmo, ale inwestujesz w nie mase swojego czasu. Nie ma chyba dnia zebys czegos malego nie zrobil. W jaki sposob to monetyzujesz? 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Hej, 

Na razie za bardzo tego nie monetyzuje (to są raczej grosze, co dostaje) 😉 


Ogólnie to może za 1-2 lata coś z tego będzie z:
- reklamy z YT (jak będę dalej rozwijał kanał do tego czasu)
- trochę kasy wpadnie z płatnych paczek (będę dodawał więcej płatnych paczek na sklep i będą się same reklamować darmowymi assetami)

- może założę patreona, więc wpadnie parę dolców...

Ogólnie jest to dość wolny proces i nie jest za bardzo opłacalny na "szybki" zarobek, dlatego tak mało osób z tej branży (game dev, grafika 3d/2d itd.) jest na YT i wrzuca regularnie filmy - na zwykłych zleceniach zarobisz X razy tyle co na YT i paczkach. Taki wolny proces i mało opłacalny odrzuca większość ludzi i szybko rezygnują bo nie widzą w tym kasy. Bardziej za kilka lat to się zacznie monetyzować tak, żebym mógł się tylko na tym skupić i z tego utrzymać.

Jeszcze robię swoją grę, więc mój kanał też może delikatnie pomóc w sprzedaży gry - na pewno będę wrzucał proces tworzenia assetów do swojej gry.

@KLICEK

Edytowane przez brain
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo gadać, chylę czoła, kawał dobrej roboty :D

Mam pytanko, Twoim zdaniem jak ktoś zaczyna przygodę z 3D dobrze jest postawić na Blendera zamiast np. Majki, albo 3Ds Maxa? Przerabiam pilnie tutoriale z Majki, ale  mam wątpliwości czy jednak nie lepiej skupić się na Blenderze? Ponoć Blender to przyszłość, a Majka stoi w miejscu? :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ja nigdy nie robiłem w Majce, więc ciężko mi powiedzieć. Jeżeli chodzi o blendera, to bardzo szybko go rozwijają, ja osobiście na twoim miejscu bym po prostu pobrał sobie blendera i zaczał się go uczyć w wolnych chwilach - nie ma lepszego sposobu, musisz po prostu zobaczyć w którym programie Ci się lepiej pracuje. Ogólnie dla osób początkujących/zaczynających poleciłbym i tak blendera - jest za darmo, jest masa tutoriali, jest cały czas rozwijany w szybkim tempie itd.

@tsabu

Edytowane przez brain
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no dobry plan ziom 🙂 Masz 18 tys subskrypcji, to jest wiecej niz ma siamak i mike razem wzieci a robia podkasty CG 🙂 Imo dobre zainwestowales czas i trzymam kciuki aby Ci to pyklo w przyszlosci, imo jestes na dobrej drodze.

Przyrost miesieczny masz zajebisty: 

image.png.272c70a8c82888d195c53cfef4d59c5d.png

 

gratsy 🙂

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie! Oby tak było haha, zobaczymy! 😉 siamak i mike - mega są, tylko oni jednak poruszają tematykę bardziej "pro" i wchodzą w dużo bardziej techniczne rzeczy - ja bardziej sobie robię "na luzie" to co mi wpadnie do głowy w danym dniu i robię jakieś tam w większości kolorowe i proste obrazki/rendery/modele/tekstury. Nawet same miniaturki, mogą wtedy lepiej przyciągnąć ludzi do oglądania. 🙂 Ja na razie to wszystko i tak robię na spokojnie, nie spieszy mi się, żeby już teraz zarabiać na tym jak najwięcej - mam nadzieję, że trzymanie się tego planu (wrzucania po jednym filmiku dziennie przez 5-6 dni/tydzień ) zaowocuje za rok, czy dwa. 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na bank zaowocuje, no powodzenia bo tempo 1filmik dziennie to DUZO imo. No ale widac ze to dziala 1300 followow w miesiacu, to naprawde bardzo duzo. W ogole nie myslalem ze mozna miec takie przyrosty robiac grafike 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, KLICEK napisał:

no na bank zaowocuje, no powodzenia bo tempo 1filmik dziennie to DUZO imo. No ale widac ze to dziala 1300 followow w miesiacu, to naprawde bardzo duzo. W ogole nie myslalem ze mozna miec takie przyrosty robiac grafike 🙂

No ja też nie 😛 Może też coś w tej kwestii podziałaj  😄 Dla Ciebie to dużo roboty by nie było, bo to tylko kwestia nagrania timelapse-a z tego co rzeźbisz - wystarczy odpalić OBSa, nagrać filmik, później przyspieszyć filmik, dodać muzykę i tyle (OBS,albo inny program do nagrywania ekranu) 🙂W sumie zbrush ma wbudowane nagrywanie tego co robisz w nim, więc nawet wtedy, to już w ogóle zero pracy, przy tym by było 😛 A liczy się efekt końcowy przede wszystkim 🙂 Z twoją ilością followersów powinieneś ładnie się wybić na YT. Tak tylko rzucam! 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, no to nagraj np. 20 filmików, i ustaw żeby odpalały się np. 1 co tydzień (ustaw ręcznie datę publikacji), najlepiej takie rzeczy wrzucać dla pracy, którą wrzucasz na artstation, bo od razu masz "reklamę" tego filmiku z YT na artstation. 

Jak masz nagrane z góry ze 20 filmików to wtedy nie martwisz się o "konsystencję", bo wtedy jesteś do przodu te kilka tygodni i wtedy uda Ci się dograć kolejne 10 czy ileś tam filmików przez ten czas 🙂 Nie musisz wrzucać codziennie 1 filmiku 😉

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ostatnio miałem pytać co bierzesz i gdzie to można kupić? 🙂

I gratuluję retweeta na oficjalnym kanale Substance 🙂

Kariera na youtubie to ciężki kawałek chleba ale jak będziesz wrzucał regularnie, algorytmy załapią to zaczniesz się rozpędzać i będzie efekt kuli śnieżnej a później pieniądze, sponsorzy, darmowe karty graficznie i threadrippery, sława chwała i bogactwo 🙂

Ze sklepem i modelami/ assetami/ stockami jest podobnie, jak przejdziesz punkt krytyczny i będziesz miał już trochę tych assetów to zacznie się to samo szybciej nakręcać tylko musisz wytrwać i mieć trochę szczęścia jak np Tomasz Rozkosz ze squir.com, Lech Sokolowski chocofur.com, Andrzej Gasior viz-people.com, Tomasz Wyszolmirski dabarti.com

btw jak wyszukałem w googlach Tomasz Rozkosz squir google zaproponowało mi Tomasz rozkosz female squirt 😄

15 minutes ago, brain said:

Kwestia nagrania i wrzucenia tego co i tak robisz

No NDA może stać na drodze a na peronalne prace czasem czasu nie ma 🙂

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Cytat

No NDA może stać na drodze a na peronalne prace czasem czasu nie ma 🙂

A no tu racja, bardziej chodziło mi o jakieś rzeczy co robi sobie do "po godzinach", wtedy zebrać ze 20 filmików i dopiero zacząć wrzucać - bo wtedy ma masę czasu na "dogranie" kolejnych rzeczy, jak rzeczywiście się boi, że nie będzie "konsystencji" z jego strony. 🙂
 

Cytat

Kariera na youtubie to ciężki kawałek chleba ale jak będziesz wrzucał regularnie, algorytmy załapią to zaczniesz się rozpędzać i będzie efekt kuli śnieżnej a później pieniądze, sponsorzy, darmowe karty graficznie i threadrippery, sława chwała i bogactwo 🙂

Hehe, kariera YTbera to raczej mi nie grozi 😄, ale jak algorytm youtuba uzna mnie za wybranego, to może coś z tego będzie! Racja z tymi thredripperami i kartami graficznymi - co nie oglądnę jakiegoś znanego YTbera, to zaraz wyciąga nową kartę graficzną, albo CPU i mówi, że dostał za friko😛
 

Cytat

I gratuluję retweeta na oficjalnym kanale Substance 🙂

Dzięki 😉 Muszę więcej elementów GUI zrobić w Substance, z tego co widzę hehe.
 

Cytat

No właśnie ostatnio miałem pytać co bierzesz i gdzie to można kupić? 🙂

Popijam sobie właśnie herbatkę, jeżeli o to pytasz - ale nie wiem, czy to Ci da super moce! 😛 😛

Cytat

Ze sklepem i modelami/ assetami/ stockami jest podobnie, jak przejdziesz punkt krytyczny i będziesz miał już trochę tych assetów to zacznie się to samo szybciej nakręcać tylko musisz wytrwać i mieć trochę szczęścia jak np Tomasz Rozkosz ze squir.com, Lech Sokolowski chocofur.com, Andrzej Gasior viz-people.com, Tomasz Wyszolmirski dabarti.com

Dokładnie, trzeba wszystko robić na spokojnie i czekać, aż się nazbiera tego wszystkiego dużo i zacznie wpadać już jakaś normalna kasa. Te sklepy mega profeska, nieźle sobie Panowie poradzili! "Tomasz rozkosz female squirt" - lol.

Edytowane przez brain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, brain said:

co nie oglądnę jakiegoś znanego YTbera, to zaraz wyciąga nową kartę graficzną, albo CPU i mówi, że dostał za friko

No właśnie ja kojarzę jakiś kanał gdzie ludek miał ze 20-30 filmików, miał własne małe studio i dostał najmocniejszego threadrippera bo z jakiegoś powodu youtube go na chwilę polubiło 🙂 no taki procesor za te marne 18k to ja bym chętnie przygarnął 🙂

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah, to jest substance Designer 😄 bo masz 2 programy :

Substance Designer do tworzenia proceduralnych materiałów na node-ach (czyli to co widzisz na tych filmikach) i Substance Painter, gdzie przede wszystkim malujesz materiałami po modelach (coś jakby Photoshop ale dla grafiki 3d) i możesz malować tymi materiałami, które stworzysz w Substance Designerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności