Jump to content

Czy Wam również zepsuł się Multi Map Exporter w ZB po aktualizacji do 2021.5?


PLS

Recommended Posts

Mam dziwny problem, bo w poprzedniej wersji 2021.1.2 wszystko działało super (generalnie zawsze działało super), ale po aktualizacji do 2021.5 ZB wywala się kiedy chcę wyeksportować mapki używając Multi Map Exporter, ale tylko te mapki, które są na więcej niż jednym UDIMie w danym subtoolu. Powiedzmy że mam spodnie jako jeden mesh, ale jedna nogawka jest na osobnym UDIMie i druga nogawka na osobnym - czyli spodnie na dwóch UDIMach. W takim przypadku Multi Map Exporter wyłącza lub wiesza mi ZBrusha, nie ma szans na wyplucie mapek. Wszystkie inne znajdujące sie na jednym UDIMie wypluwa bez problemu.

Pisałem do supportu, ale dają mi głupie porady typu: odinstaluj i zainstaluj ZB jeszcze raz - nic nie pomaga. Nie mogę się doprosić o instalkę poprzedniej wersji ZB 2021.1.2. Może posiada ktoś z Was i mógłby udostępnić?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy masz jeszcze w program files starszego zbrusha. Bo jak instalujesz nową wersję coroczną to zostawia starą.

I zerknij tam w \ZStartup\ZPlugs64\MultiMapExporterData_2020 i spróbuj podmienić pliki. Jak nie, mogę ci wysłać.

Albo ktoś ma może tutaj jeszcze starszą wersję 2021 i ci podeśle.

 

2021 mam aktualną niestety. Nie używam multimap exporter.

 

 

Może to pomoże?

Edited by michalo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki michalo za zainteresowanie:) Wcześniej miałem ZB 2021.1.2 i wszystko działało spoko, chciałbym właśnie instalkę tej wersji. Zastanawiam się czy podmiana plików Multi Map Exportera z 2020 (mam te pliki) nie spowoduje eksplozji komputera🤩, ale chyba będę musiał sprawdzić, zrobię kopię zapasową folderu z nowej wersji ZB w razie gdyby pojawiły się większe crashe;) Ale jest to jakiś pomysł.

Ciekaw jestem czy u kogoś jeszcze też się takie akcje dzieją.

edit:

sprawdziłem podmiankę plików z ZB 2020, jednak nie działa, wciąż są crashe

Edited by PLS
dodane info
Link to comment
Share on other sites

Ja z UDIMAMI mam tyle wspólnego co kura z gołębiem - mamy skrzydła ale ja nie potrafię na nich latać 😛

Podrzuć może jakiś przykałdowy projekt to spróbuję użyć na tym epxportera. W międzyczasie zapytam na fejsie, może ktoś ma instalkę.

Link to comment
Share on other sites

no właśnie, a jak podmienicie UV żeby całe gacie były na 1 UDIMie to wszystko jest okej. Jak miałem ZB 2021.1.2 to wypalało normalnie, tak jak w wielu innych plikach. Po updacie wszystko się crashuje. KLICEK jeśli masz ZB 2021.1.2 to będę mega wdzięczny za udostępnienie:) Dzięki wielkie że sprawdziliście, teraz mam pewność że to Pixologic zawalił.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Ryzen 7 3700X
Ale mowie, moze cos zle robie 😄 Wgralem spodenki i dalem zeby wyeksportowal przez multi map exportera normale i displacementy - nic sie zadnymi ustawieniami nie bawilem. Eksportnal po dwa uobrozki na kazda opcje wiec dwa UDIMy. Nie crashnal.

Edited by Nezumi
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, michalo said:

Przezornie jak robią takie hotfixy nie piszą co naprawiają 😉

W oficjalnym info nie doszukalem sie, ze to naprawili. Zawsze mnie to zastanawia dlaczego nie podadza pelnej listy zmian. Nie tylko oni ale inni tworcy softu podobnie. Czesto w zmianach widze "- other minor changes and improvements". Napisz jakie konkretnie, co to - sekret? Chciales napisac ale zona na obiad zawolala? O co chodzi? 😄

Link to comment
Share on other sites

Soorry ale industry standardy muszą być zbuggowane, muszą się wieszać i muszą crashować. Pogódźcie się z tym.

 

ZBrush przez to, że szybko się włącza nie jest jeszcze teoretycznie industry standard.. chociaż nadrabia to w inny sposób.

  • Confused 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy