Napisano 4 Styczeń 20223 l Hej, chciałam się zapytać który program bardziej nadaje się do modelowania Maya czy Zbrush. Czy jest jest tak że któryś z tych programów nadaje się do tego bardziej czy są porównywalnie takie same? O! Bo często robi się tak że po wymodelowaniu czegoś nakłada się na to osobną figurę żeby ten model nie miał takiej gęstej siatki (nie wiem jak to opisać). I znowu pytanie brzmi który program jest lepszy, wygodniejszy, prostszy? PS. Głównie mi chodzi o modelowanie postaci.
Napisano 5 Styczeń 20223 l Zbrush to moszesz uzyc do konceptowania lub robienia HP. Finalnie musisz miec poprawnie zrobioną siatke - gamedev lub film standard. Ta siatke przeprojektowac na siat model zetki. Ewentualnei dodetalować. - Zbrush / Mudbox lub inny program do sculptingu - Marvelous Designer - symulacja clotkow - Maya/max / blender/ what ever - retopo modelwoanie etc. - displacement normal mapy generowanie w Zbrushu lub mudboxe. Ewentualnie jak do gamedevu po raycast - mudbox substance painter xnormal - detal mozna doac w texturze np substance painter Ogolnie na 1 sofcie nie da sie poprzestac.
Napisano 5 Styczeń 20223 l A co chcesz robić z tymi postaciami? Bo nikt chyba już nie modeluje postaci, tylko co najwyżej base meshe a z nich to już i tak digital sculpting, czyli ten zbrush. A żeby to się do czegokolwiek nadawało to tak jak pisał Seba. Chyba, że projektujesz figurki to wtedy sam zbrush ci wystarczy.
Napisano 5 Styczeń 20223 l 44 minutes ago, michalo said: Bo nikt chyba już nie modeluje postaci weeeell think again 😛 Ale fakt, że modelować z ręki jest sens tylko w bardzo specyficznych sytuacjach i prostych modelach a im bardzie organika z detalem tym bardziej zbrush czy inny sculpter. Rotopo można robić wrapem naciągając czystą siatkę na model jeśli proporcie nie są mocno rozciągnięte albo startować z ustandaryzowanego basemsha z uvałką i wtedy można retopo ominąć ale to jak zawsze zależy od sytuacji i założeń.
Napisano 5 Styczeń 20223 l 6 godzin temu, michalo napisał: Bo nikt chyba już nie modeluje postaci @michalo @Destroyer No niestety panowie jak mawiają starożytni Czesi "to se ne vrati". Don't do it 🙂 Jeszcze pamiętam taki francuskojęzyczny tutorial (kwadratura głowy) z obrazkami do blendera circa 2001 r. gdzie koleś z 20 trisów z subsurfem modelował głowę 🙂, ale już nie mogę tego odnaleźć (poezja). Edytowane 5 Styczeń 20223 l przez alex3d
Napisano 6 Styczeń 20223 l Na pewno nie z 20 trisow. A siate sie modeluje wciaz. Stala mamy tylko na body. Czy ktos robi z lapy czy reversingeenering to juz jego broszka
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto