Skocz do zawartości

Jaki program do modelowania/rzeźbienia?


Withi

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, chciałam się zapytać który program bardziej nadaje się do modelowania Maya czy Zbrush.  Czy jest jest tak że któryś z tych programów nadaje się do tego bardziej czy są porównywalnie takie same? O! Bo często robi się tak że po wymodelowaniu czegoś nakłada się na to osobną figurę żeby ten model nie miał takiej gęstej siatki (nie wiem jak to opisać). I znowu pytanie brzmi który program jest lepszy, wygodniejszy, prostszy?

PS. Głównie mi chodzi o modelowanie postaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbrush to moszesz uzyc do konceptowania lub robienia HP. 
Finalnie musisz miec poprawnie zrobioną siatke - gamedev lub film standard.
Ta siatke przeprojektowac na siat model zetki. Ewentualnei dodetalować.
- Zbrush / Mudbox lub inny program do sculptingu
- Marvelous Designer - symulacja clotkow
- Maya/max / blender/  what ever - retopo modelwoanie etc.
- displacement normal mapy generowanie w Zbrushu lub mudboxe. Ewentualnie jak do gamedevu po raycast - mudbox substance painter xnormal
- detal mozna doac  w texturze np substance painter

Ogolnie na 1 sofcie nie da sie poprzestac.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co chcesz robić z tymi postaciami? Bo nikt chyba już nie modeluje postaci, tylko co najwyżej base meshe a z nich to już i tak digital sculpting, czyli ten zbrush.

A żeby to się do czegokolwiek nadawało to tak jak pisał  Seba.  Chyba, że projektujesz figurki to wtedy sam zbrush ci wystarczy. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minutes ago, michalo said:

Bo nikt chyba już nie modeluje postaci

afWc2uv.jpg

weeeell think again 😛

Ale fakt, że modelować z ręki jest sens tylko w bardzo specyficznych sytuacjach i prostych modelach a im bardzie organika z detalem tym bardziej zbrush czy inny sculpter. 

Rotopo można robić wrapem naciągając czystą siatkę na model jeśli proporcie nie są mocno rozciągnięte albo startować z ustandaryzowanego basemsha z uvałką i wtedy można retopo ominąć ale to jak zawsze zależy od sytuacji i założeń. 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6 godzin temu, michalo napisał:

 Bo nikt chyba już nie modeluje postaci

 

@michalo @Destroyer 

No niestety panowie jak mawiają starożytni Czesi "to se ne vrati".

Don't do it 🙂 Jeszcze pamiętam taki francuskojęzyczny tutorial (kwadratura głowy) z obrazkami do blendera circa 2001 r. gdzie koleś z 20 trisów z subsurfem modelował głowę 🙂, ale już nie mogę tego odnaleźć (poezja).

 

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności