Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po imporcie ze Zbrusha przez GoB, obiekt przesunięty w Zbrushu poza punkt 0 osi importuje się tak jak na obrazku. Jak umieścić gizmo w środku obiektu? Próbowałem wszystkie snapy, wszystkiego do wszystkiego i nic.Untitled.thumb.jpg.feef3fc65bb9a7aa86f130cd25ded0c1.jpg

Napisano

Głowa + oczy+np. włosy z fibermesh. Każdy tool umieszcza się w punkcie 0 czyli nie tam gdzie powinny być. Można by to połączyć, ale fibermesh się wtedy rozsypuje. I chyba w Blenderze robi się z tego jeden obiekt, a jeszcze nie wiem czy można je potem rozdzielić. Zaczynam dopiero w Blenderze i w zasadzie na razie tylko render. Lepszy od KeyShota. Można też oczywiście po imporcie poukładać to z powrotem na swoich miejscach.

Napisano

To jak to tylko render to nie korzystaj z go b. 

Ja miałem mieszane doświadczenie i przestałem z tego kiedyś korzystać.. Teraz w sumie już nie używam blendera prawie wcale ale jak  coś wyrzucam z zb to jako obj lub fbx. 

Napisano

Do obj-ta jednak łączysz wszystko w jeden obiekt. Nie wszystkie cechy materiałów się przenoszą. Niektóre lepiej edytuje się w Blenderze np. połysk oczu. A do tego chyba te oczy powinny być osobnymi obiektami. A może nie, ale tego jeszcze nie wiem.

Napisano

1. Żeby przesunąć gizmo do środka w Blenderze zaznacz obiekty, shift+ctrl+alt+c->Origin to geometry.
2. Jeśli w dodatku obiekty importują się połączone, to wejdź w Edit mode, zaznacz wszystko, P->Separate: by loose parts (zadziała o ile faktycznie są to niepołączone siatki ale w obrębie jednego obiektu), i dopiero wtedy zastosuj punkt pierwszy.

  • Like 1
Napisano (edytowane)
1 hour ago, Lucas said:

1. Żeby przesunąć gizmo do środka w Blenderze zaznacz obiekty, shift+ctrl+alt+c->Origin to geometry.

Blender... Wez sie przesiadz na cos normalnego 🤡
Ten skrot juz dawno nie dziala, bo wiecznie cos "dopracowuja"... Nie wiem jaki tam nowy skrot obmyslil do tego swiatowej slawy specjalista od UI Pablo Vazquez w tym tygodniu, ale w menu to jest tutaj (przy okazji - strzalka zaznaczylem - w prawym gornym rogu viewportu masz opcje, gdzie mozesz zaznaczyc "affect only origins" i recznie przesunac origin gdzie chcesz. Wtedy dziala ze snappowaniem.) :

 

blender_smender_origin.jpg

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano (edytowane)
13 minut temu, Nezumi napisał:

Blender... 👎🤭 Wez sie przesiadz na cos normalnego 🤡
Ten skrot juz dawno nie dziala, bo wiecznie cos "dopracowuja" 😛

 

U mnie działa ale to dlatego, że już chyba od wersji 2.7x po prostu importuję ustawienia z poprzedniej wersji, właśnie po to, żeby nie frustrować się za każdym razem gdy postanowią coś zmienić ;).

A co do "weź się przesiądź na coś normalnego" - ja rozumiem twoją niechęć do Blendera (a szczególnie do obecnego community) ale taka odpowiedź na każdą próbę rozwiązania jakiegoś problemu jest głupia i absolutnie nic nie wnosząca.
Czy jak ktoś np. pyta jak napompować oponę w rowerze bo chce nim gdzieś pojechać to też mu mówisz, żeby lepiej od razu kupił samochód?

Edytowane przez Lucas
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Nie wiem po kiego grzyba sa te emotki skoro mimo klauna nie wiadomo ze to zart...
Dalem odpowiedz wnoszaca wlasnie bo twoj sposob nie zadziala w nowej wersji. Nie pamietam od ktorej tam, chyba od 2.8 jakos.
Jak znam siebie to tez bym najpierw zazartowal zeby wzial taksowke lepiej 😄 A potem powiedzial jak napompowac opone w tym rowerze.

 

Edytowane przez Nezumi
Napisano

No dobra, dałem się ztrollować:P.

Przy okazji uświadomiłeś mi, że pozmieniali więcej niż sądziłem.
Już chciałem napisać, że skoro zmienili skrót i nie wiadomo na jaki to przecież można nacisnąć spację i wyszukać sobie ręcznie nazwę narzędzia. Oh wait... spacja domyślnie teraz też już robi co innego.
Jak tak dalej pójdzie, to zacznę na Blender Market sprzedawać oryginalny plik startup.blend z wersji 2.7x, gdzie wszystko jest jeszcze na swoim miejscu ;).

  • Like 1
Napisano

@LucasWiesz co jest najzabawniejsze? Ze jak to zmienili to mi brakowalo tego skrotu 😄 Najpierw myslalem "ale popieprzony skrot! 4 przyciski? I co jeszcze?". A potem mi go brakowalo bo jeden z najczesciej uzywanych. Nie zrobilem tak jak Ty bo sie balem ze tyle nazmieniali, ze cos tam spieprze i sie uczylem nowych. Pozniej pomyslalem ze moze zamiast sie uczyc co chwile tego samego programu naucze sie innego po prostu.

Napisano
18 minut temu, Nezumi napisał:

@LucasWiesz co jest najzabawniejsze? Ze jak to zmienili to mi brakowalo tego skrotu 😄 Najpierw myslalem "ale popieprzony skrot! 4 przyciski? I co jeszcze?". A potem mi go brakowalo bo jeden z najczesciej uzywanych. Nie zrobilem tak jak Ty bo sie balem ze tyle nazmieniali, ze cos tam spieprze i sie uczylem nowych. Pozniej pomyslalem ze moze zamiast sie uczyc co chwile tego samego programu naucze sie innego po prostu.

Kiedyś zdziwiłem się jeszcze bardziej - jest (lub był 😉 ) skrót o podobnej konstrukcji do narzędzia "select linked flat faces" -shift+ctrl+alt+f (palce można połamać), dla mnie szalenie przydatny i zdecydowanie często używany. Kupiłem nowy sprzęt, wszystko poinstalowałem, używam sobie Blendera a ten magiczny skrót nie działa! Sprawdziłem czy go nie zmienili, o dziwo chyba nawet nie. Zacząłem się zastanawiać czy jakiejś lipnej klawiatury nie kupiłem że nie ogarnia kombinacji z więcej niż 3 klawiszy. Ostatecznie okazało się, że ktoś mądry w Microsofcie postanowił ten skrót na sztywno przypisać do jakiejś nieokreślonej funkcji w systemie i wprowadzić wraz z aktualizacją do Win10. Nigdy wcześniej nie byłem tak bliski przesiadki na Linuxa.

  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności