Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Hej,

Czy kto艣 z Was wie jak wypali膰 animacj臋 z modyfikatora skin do klatek aby mo偶na by艂o pozby膰 si臋 rig'u i mie膰 po prostu obiekt z wypalon膮 animacj膮 vertex'贸w?

Skin.gif

  • Odpowiedzi 11
  • Wy艣wietle艅 487
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • point cache pewnie da rad臋, albo zaznaczy膰 obiekt i zapisa膰 animacj臋 do alembica

  • piotr_forkasiewicz
    piotr_forkasiewicz

    Chcia艂bym to jak najbardziej skompresowa膰 i nie mie膰 porozrzucanych w kilku miejscach plik贸w. Allembic chyba najlepiej si臋 nada. Dzi臋kuj臋!

  • @piotr_forkasiewicz聽jak dla mnie skale w 3d MAXie zawsze mi si臋 miesza艂y. Niby si臋 robi艂o w cm/m ale skala w preferencjach by艂a oddzielna i przeliczenie sceny na inne jednostki ropi偶a艂o wszystko 馃槃聽

Posted Images

Napisano
41 minut temu, piotr_forkasiewicz napisa艂:

Hej,

Czy kto艣 z Was wie jak wypali膰 animacj臋 z modyfikatora skin do klatek aby mo偶na by艂o pozby膰 si臋 rig'u i mie膰 po prostu obiekt z wypalon膮 animacj膮 vertex'贸w?

Skin.gif

point cache pewnie da rad臋, albo zaznaczy膰 obiekt i zapisa膰 animacj臋 do alembica

Napisano
  • Autor
3 minuty temu, Skyrush napisa艂(a):

point cache pewnie da rad臋, albo zaznaczy膰 obiekt i zapisa膰 animacj臋 do alembica

Hej dzi臋ki bardzo. A czy jest spos贸b aby animacja znajdowa艂a si臋 w scenie, a nie by艂a linkowana do pliku zewn臋trzego?

Napisano
13 minut temu, piotr_forkasiewicz napisa艂:

Hej dzi臋ki bardzo. A czy jest spos贸b aby animacja znajdowa艂a si臋 w scenie, a nie by艂a linkowana do pliku zewn臋trzego?

animacja musi zosta膰 zapisana na dysk, point cache powinien zapisa膰 animacj臋 na dysku i mo偶esz zachowa膰 stack modyfikator贸w. Chcesz to mie膰 w jednej scenie, czy masz to rozbite na 2 sceny (animacja tej 偶aluzji i scena do renderu)?

Napisano

Wybacz tego blendera na ko艅cu... ale w sumie powinno zadzia艂a膰 wsz臋dzie.

Najpro艣ciej by艂o by to za艂atwi膰 na ko艣ciach i wybakowa膰 ruch ko艣ci z bo to zrozumie ka偶dy program.

Na bardzo upartego mo偶na by by艂o zastosowa膰 modyfikator na ka偶d膮 klatk臋.. utworzy膰 50 modeli i podmienia膰 ich widoczno艣膰 wzgl臋dem ka偶dej klatki... ale takie rozwi膮zanie mog艂o by generowa膰 problem z motion blurem renderowanym na silniku offline. Chyba ze motion blur dodajesz na postpro to luz, nie b臋dzie artefaktu.

Mo偶na by艂o by morfowac te modele za pomoc膮 modyfikatora:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=cooFZlwgd00&ab_channel=DeepakVerma

Edytowane przez Mortom

Napisano
  • Autor
26 minut temu, Skyrush napisa艂(a):

animacja musi zosta膰 zapisana na dysk, point cache powinien zapisa膰 animacj臋 na dysku i mo偶esz zachowa膰 stack modyfikator贸w. Chcesz to mie膰 w jednej scenie, czy masz to rozbite na 2 sceny (animacja tej 偶aluzji i scena do renderu)?

Chcia艂bym to jak najbardziej skompresowa膰 i nie mie膰 porozrzucanych w kilku miejscach plik贸w. Allembic chyba najlepiej si臋 nada. Dzi臋kuj臋!

Napisano
  • Autor
17 minut temu, Mortom napisa艂(a):

Wybacz tego blendera na ko艅cu... ale w sumie powinno zadzia艂a膰 wsz臋dzie.

Najpro艣ciej by艂o by to za艂atwi膰 na ko艣ciach i wybakowa膰 ruch ko艣ci z bo to zrozumie ka偶dy program.

Na bardzo upartego mo偶na by by艂o zastosowa膰 modyfikator na ka偶d膮 klatk臋.. utworzy膰 50 modeli i podmienia膰 ich widoczno艣膰 wzgl臋dem ka偶dej klatki... ale takie rozwi膮zanie mog艂o by generowa膰 problem z motion blurem renderowanym na silniku offline. Chyba ze motion blur dodajesz na postpro to luz, nie b臋dzie artefaktu. Mo偶na by艂o by morfowac te modele od klatki do klatki ale potrzeby by by艂 chyba do tego jaki艣 skrypt. No zale偶y do czego chcesz to wsadzi膰.

Dzi臋ki Tomku,
Spojrz臋 na ten filmik. Mo偶e zadzia艂a. Raczej chc臋 si臋 pozby膰 ko艣ci ze sceny bo, wstyd si臋 przyzna膰, kiedy艣 przygotowywa艂em sceny byle jak i teraz wiele聽 r贸偶ni si臋 skalami, a skalowanie ko艣ci potrafi rozpieprzy膰 ka偶d膮 scen臋. Dzi臋ki Tomku!

Napisano

@piotr_forkasiewicz聽jak dla mnie skale w 3d MAXie zawsze mi si臋 miesza艂y. Niby si臋 robi艂o w cm/m ale skala w preferencjach by艂a oddzielna i przeliczenie sceny na inne jednostki ropi偶a艂o wszystko 馃槃
Ze skalowaniem obiekt贸w w Blenderze (m贸w co chcesz!) jest jednak pro艣ciej. Jak chcesz zachowa膰 skale to parentujesz obiekt pod Empty Boxa. Boxa powi臋kszasz i wuala.... sparentowany obiekt nie zmieni艂 skali na osi swoich sp贸艂rz臋dnych i skali obiektu a tylko si臋 powi臋kszy艂. No ale to te偶 ogromna wada tego systemu xD Jak to w Blenderze... sparafrazuje pewne stare powiedzenie: Blender, jedno leczy drugie kaleczy xD Nie wspominaj膮c 偶e Grupowanie w Blenderze to magia nie do przej艣cia wg. Dev贸w i NIE MOG膭 tego zaimplementowa膰 jak zwykli ludzie w KA呕DYM innym sofcie. NIE BO NIE! xD
A parentowanie setek/tysi臋cy obiekt贸w dzia艂a z pr臋dko艣ci膮 偶贸艂wia brn膮cego w p贸艂 zaschnietym betonie... 馃槃聽No ale dobra za艣miecam w膮tek 偶alami na Blendera xD (zaczynam przypomina膰 @Nezumiiego 馃槃聽- jak wyro艣nie mi ogon i zaczn臋 艂apa膰 ma艂e p臋draki...oraz przesi膮d臋 sie na meksyka艅skiego MAYAna TO uznajcie 偶e pe艂na transformacja si臋 dokona艂a 馃槈)聽

I nie jestem pewny ale skale ko艣ci m贸g艂by ci naprawi膰 eksport do FBXa. No ale tutaj zgaduje.

Napisano

@MortomJak sie przesiadlem na Maye to nie moglem uwierzyc ze parentowanie moze byc takie proste i wygodne 馃槃聽Z wieloma rzeczami tak bylo 馃槈 A co do skali to nic tak mnie nie wkurza jak skala w ZBrushu. No, moze tylko mnie bardziej wkurza jak ZBrushowcy mowia "ale przeciez jest i dziala". Ta, super swietnie i wygodnie jak sieganie lewa reka do prawej kieszeni... Softwarowi apologeci.

Napisano
49 minut temu, Nezumi napisa艂(a):

No, moze tylko mnie bardziej wkurza jak ZBrushowcy mowia "ale przeciez jest i dziala". Ta, super swietnie i wygodnie jak sieganie lewa reka do prawej kieszeni... Softwarowi apologeci.

Osobi艣cie uwa偶am, 偶e to klasyczny przyk艂ad syndromu sztokholmskiego 馃檪no bo to: Dzia艂a - Rani - Ale ostatecznie da sie to lubi膰 馃槈

Napisano

Osobiscie polecam plugin XMesh. Co prawda ma juz troche lat i nie wiem czy da sie go kupic. Zgrywa modele kompleksowo.

Edytowane przez Traitor

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci