Skocz do zawartości

Autodesk Maya 2025


Rekomendowane odpowiedzi

Ukazala sie nowa wersja programu Maya opatrzona numerem 2025. Z wartych wspomnienia nowosci do modelowania warto wymienic znany wczesniej z programu 3ds Max smart extrude czy automatyczny bevel w miejscu przenikania sie bryl przy uzyciu Boolean'a. Dostajemy tez nowa wersje renderera Arnold, nowa wersje wtyczki Bifrost a takze, jako plugin, Bonus Tools (na ktore zwykle trzeba bylo czekac kilka miesiecy po wydaniu nowej wersji). Pelna liste zmian znalezc mozna na oficjalnej stronie:

https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2025/ENU/?guid=GUID-96FC4776-D3ED-4746-BF76-75093E165F4F

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zaledwie kilka dni temu natrafiłem an wątek gdzie chłopek mówił, żę dopeshit w maji jest najbardziej przestrzały i chyba nie aktualizowany od wersji 1, i ktoś powiedział, że nad tym pracują w becie i może być w 2025 i jest. Teraz wygląda jak z tej epoki, jak z blendera prawie 😛 Teraz jest dope a nie shit 😛 

Inna sprawa, że grapheditor jest na tyle dobry, że w sumie to i tak jest to mało przydatne i jak ktoś nie używał prze 15 lat to teraz nawyków chyba nie będzie zmieniał 🙂 

GUID-74673BD1-5C1D-41A5-8395-0FD4803B8FB

Stara wersja dla porównania, trochę surowizna 😄 

qI8JP9m.png

i wersja sprzed 15 lat, na dobrą sprawę to tylko wygląd UI się trochę zmienił gdy przeszli na Qt 😄 

nkdufoS.png

To nawet max ma bardzkiej rozbudowany dopesheet a to maya jest industry standard do animacji 🙂

GUID-4467B3F0-822A-4287-9BB9-B6EEB59A91B

 

No i tradycyjnie, słąby update, mało zmian etc. ale że nie spodziewałem się niczego rewolucyjnego ani dobrego a po trochę liczyłem się nawet, że nie będzie tej wersji to nie jestem rozczarowany 🙂 Może tutaj tkwi sekret, przyzwyczaj ludzi to tak słabych updatów żeby przestali mieć jakiekolwiek oczekiwania to nie będą narzekali nawet jak zmieni się tylko ikonka i numer jak w mudboxie 🙂 
Zaraz sprawdzę jak tam u niego czy jest nowa wersja :

mD1Sh9Z.png

😄

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Destroyer Minor updates, nie interesuj sie jakie. Ta, mega szkoda Mudboxa kurde, fajny sofcik. Ale za to po taniosci teraz jest😄

Co do Mayi to ja sie ciesze z malych rzeczy. Rewolucje mam w Blenderze co wydanie 😄 Wszystkie 3 rzeczy do modelowania sa git. Ciekawe czy xgena kiedys jeszcze rusza czy tak zostanie juz. Nie zeby czegos mi brakowalo, nie ogarniam tego co jest ale tak z ciekawosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minutes ago, Nezumi said:

Co do Mayi to ja sie ciesze z malych rzeczy.

No jak popatrzyłem na update 3dsmaxa to aż chłopakom współczuję, to maja aż tak źle nie wygląda 🙂 

21 minutes ago, Nezumi said:

Ciekawe czy xgena kiedys jeszcze rusza czy tak zostanie juz.

+ na drogę, już bym nie liczył na nic większego w tej dziedzinie. Autodesk jest znany z porzucania czy to jakichś funkcji czy całych softów

Motion Trail  wydaje się całkiem spoko updatem, choć więcej widać w motion trail editorze co dodali 

https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2025/ENU/?guid=GUID-FD90FFDE-04AA-499D-A340-9ACA4872BDEA

Już w poprzedniej wersji był niezły choć kiedyś mam wrażenie działał lepiej np modyfikowanie kluczy i tangentów w viewporcie działało spoko a potem to posuli i glitchowało, blokowało się i coś nie grało, mam nadzieję, że to poprawili a nie tylko 150 opcji wyświetlania i kolorków 🙂

GUID-723EA814-07D7-45CA-BDD2-14051E5BC32

GUID-7FCBE186-C0F7-44D3-9F8A-BAFD85692FD

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • adek changed the title to Autodesk Maya 2025

Oficjalny filmik

 

8 hours ago, Skyrush said:

fajne fajne, a kiedy się wezmą za tą historię, może jakiś operator stack, co AD? 

No nie sądzę, trochę inna filozofia i za dużo roboty 🙂

Ale Peter Shipkov zrobił coś bardziej proceduralnego w mayi w swoim soup

https://www.soup-dev.com/

Tylko mam wrażenie, że rozwój zwolnił 🙂

4Rb4KNL.png

kiedyś używałem gdy było za darmość ale gdy przeszło na subskrybcję ( a jakże) to odpuściłem, nie używałem tego aż tak intensywnie i codziennie żeby było to dla mnie opłacalne🙂 

--

Nowa sekcja deformerów wygląda w sumie jak okno z imputami tylko nie jest taka prymitywna ale główna funkcjonalność mniej więcej taka sama  🙂 

GUID-77437343-1BBB-4386-A2C2-3213BB8D394

ZQqxpn6.png

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Destroyer napisał:

No nie sądzę, trochę inna filozofia i za dużo roboty 🙂

 

Marzy mi się taki outliner jak w xsi, gdzie normalnie masz wszystkie operatory, materiały ładnie poukładane. I mam nadzieję, że ten lookdevx zastąpi ten hypershade.

I porównanie między maya a xsi (czysta scena) w mayi wszystko jest wymieszane zero organizacji, nie wspomnę o imporcie referencji jakiegoś assetu. Cały ten bajzel niepotrzebnych nodów jest też importowany...

 

maya outliner1.png

xsi explorer1.png

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skyrush No outliner nie jest najlepszy ale mógł być gorszy jak w 3dsmaxie 😄 Chyba też niedawno tj 5-8 lat temu to wprowadzili a wcześniej to czarna skrzynka? Pamiętam jak jakieś pliki z 3ds maxa do mnie trafiały to puste grupy, lokatory, nule i innego śmiecia było pełno aż się uginało a w majce zawsze outliner i wszystko pogrupowane i jako tako czyste, do tego dispaly layers i bywało czysto i dobrze zorganizowane.

Pamiętam, że były do majki dispaly layers też jako drzewko jako plugin/ skrypt i nigdy tego nie zaimplementowali a ostatni update to opcja usunięcia warstwy pod prawym a nie z menu 3 cm wyżej 😄 

A ten outliner w xsi to wygląda jak struktura folderów i może tak być w rzeczywistości. Jakiś czas temu trafiłem na jakiś program czy sposób żeby otworzyć plik houdiniego i tam właśnie też jest taka struktura katalogów i plików więc zgaduję, że każdy program tak ma tylko zapisuje to jako pojedynczy plik żeby nie było śmietnika i żeby nikt tam nie grzebał 🙂 Choć kiedyś zawsze zapisywałem majkowe pliki do ASCI i kilka razy udało mi się je odratować otwierając w notatniku i wyłączając jakiś plugin czy node który craschował majkę, ale to taki koślawy sposób nawet jak wiesz czego szukasz ale w sytuacji podbramkowej może być jedyną deską ratunku 🙂 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności