Napisano 27 Marzec 20241 r Ukazala sie nowa wersja programu Maya opatrzona numerem 2025. Z wartych wspomnienia nowosci do modelowania warto wymienic znany wczesniej z programu 3ds Max smart extrude czy automatyczny bevel w miejscu przenikania sie bryl przy uzyciu Boolean'a. Dostajemy tez nowa wersje renderera Arnold, nowa wersje wtyczki Bifrost a takze, jako plugin, Bonus Tools (na ktore zwykle trzeba bylo czekac kilka miesiecy po wydaniu nowej wersji). Pelna liste zmian znalezc mozna na oficjalnej stronie: https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2025/ENU/?guid=GUID-96FC4776-D3ED-4746-BF76-75093E165F4F
Napisano 27 Marzec 20241 r Właśnie zaledwie kilka dni temu natrafiłem an wątek gdzie chłopek mówił, żę dopeshit w maji jest najbardziej przestrzały i chyba nie aktualizowany od wersji 1, i ktoś powiedział, że nad tym pracują w becie i może być w 2025 i jest. Teraz wygląda jak z tej epoki, jak z blendera prawie 😛 Teraz jest dope a nie shit 😛 Inna sprawa, że grapheditor jest na tyle dobry, że w sumie to i tak jest to mało przydatne i jak ktoś nie używał prze 15 lat to teraz nawyków chyba nie będzie zmieniał 🙂 Stara wersja dla porównania, trochę surowizna 😄 i wersja sprzed 15 lat, na dobrą sprawę to tylko wygląd UI się trochę zmienił gdy przeszli na Qt 😄 To nawet max ma bardzkiej rozbudowany dopesheet a to maya jest industry standard do animacji 🙂 No i tradycyjnie, słąby update, mało zmian etc. ale że nie spodziewałem się niczego rewolucyjnego ani dobrego a po trochę liczyłem się nawet, że nie będzie tej wersji to nie jestem rozczarowany 🙂 Może tutaj tkwi sekret, przyzwyczaj ludzi to tak słabych updatów żeby przestali mieć jakiekolwiek oczekiwania to nie będą narzekali nawet jak zmieni się tylko ikonka i numer jak w mudboxie 🙂 Zaraz sprawdzę jak tam u niego czy jest nowa wersja :) 😄 Edytowane 27 Marzec 20241 r przez Destroyer
Napisano 27 Marzec 20241 r Autor @Destroyer Minor updates, nie interesuj sie jakie. Ta, mega szkoda Mudboxa kurde, fajny sofcik. Ale za to po taniosci teraz jest😄 Co do Mayi to ja sie ciesze z malych rzeczy. Rewolucje mam w Blenderze co wydanie 😄 Wszystkie 3 rzeczy do modelowania sa git. Ciekawe czy xgena kiedys jeszcze rusza czy tak zostanie juz. Nie zeby czegos mi brakowalo, nie ogarniam tego co jest ale tak z ciekawosci...
Napisano 27 Marzec 20241 r 21 minutes ago, Nezumi said: Co do Mayi to ja sie ciesze z malych rzeczy. No jak popatrzyłem na update 3dsmaxa to aż chłopakom współczuję, to maja aż tak źle nie wygląda 🙂 21 minutes ago, Nezumi said: Ciekawe czy xgena kiedys jeszcze rusza czy tak zostanie juz. + na drogę, już bym nie liczył na nic większego w tej dziedzinie. Autodesk jest znany z porzucania czy to jakichś funkcji czy całych softów Motion Trail wydaje się całkiem spoko updatem, choć więcej widać w motion trail editorze co dodali https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2025/ENU/?guid=GUID-FD90FFDE-04AA-499D-A340-9ACA4872BDEA Już w poprzedniej wersji był niezły choć kiedyś mam wrażenie działał lepiej np modyfikowanie kluczy i tangentów w viewporcie działało spoko a potem to posuli i glitchowało, blokowało się i coś nie grało, mam nadzieję, że to poprawili a nie tylko 150 opcji wyświetlania i kolorków 🙂 Edytowane 27 Marzec 20241 r przez Destroyer
Napisano 27 Marzec 20241 r fajne fajne, a kiedy się wezmą za tą historię, może jakiś operator stack, co AD?
Napisano 27 Marzec 20241 r Oficjalny filmik 8 hours ago, Skyrush said: fajne fajne, a kiedy się wezmą za tą historię, może jakiś operator stack, co AD? No nie sądzę, trochę inna filozofia i za dużo roboty 🙂 Ale Peter Shipkov zrobił coś bardziej proceduralnego w mayi w swoim soup https://www.soup-dev.com/ Tylko mam wrażenie, że rozwój zwolnił 🙂 kiedyś używałem gdy było za darmość ale gdy przeszło na subskrybcję ( a jakże) to odpuściłem, nie używałem tego aż tak intensywnie i codziennie żeby było to dla mnie opłacalne🙂 -- Nowa sekcja deformerów wygląda w sumie jak okno z imputami tylko nie jest taka prymitywna ale główna funkcjonalność mniej więcej taka sama 🙂 Edytowane 27 Marzec 20241 r przez Destroyer
Napisano 28 Marzec 20241 r 9 godzin temu, Destroyer napisał: No nie sądzę, trochę inna filozofia i za dużo roboty 🙂 Marzy mi się taki outliner jak w xsi, gdzie normalnie masz wszystkie operatory, materiały ładnie poukładane. I mam nadzieję, że ten lookdevx zastąpi ten hypershade. I porównanie między maya a xsi (czysta scena) w mayi wszystko jest wymieszane zero organizacji, nie wspomnę o imporcie referencji jakiegoś assetu. Cały ten bajzel niepotrzebnych nodów jest też importowany...
Napisano 28 Marzec 20241 r @Skyrush No outliner nie jest najlepszy ale mógł być gorszy jak w 3dsmaxie 😄 Chyba też niedawno tj 5-8 lat temu to wprowadzili a wcześniej to czarna skrzynka? Pamiętam jak jakieś pliki z 3ds maxa do mnie trafiały to puste grupy, lokatory, nule i innego śmiecia było pełno aż się uginało a w majce zawsze outliner i wszystko pogrupowane i jako tako czyste, do tego dispaly layers i bywało czysto i dobrze zorganizowane. Pamiętam, że były do majki dispaly layers też jako drzewko jako plugin/ skrypt i nigdy tego nie zaimplementowali a ostatni update to opcja usunięcia warstwy pod prawym a nie z menu 3 cm wyżej 😄 A ten outliner w xsi to wygląda jak struktura folderów i może tak być w rzeczywistości. Jakiś czas temu trafiłem na jakiś program czy sposób żeby otworzyć plik houdiniego i tam właśnie też jest taka struktura katalogów i plików więc zgaduję, że każdy program tak ma tylko zapisuje to jako pojedynczy plik żeby nie było śmietnika i żeby nikt tam nie grzebał 🙂 Choć kiedyś zawsze zapisywałem majkowe pliki do ASCI i kilka razy udało mi się je odratować otwierając w notatniku i wyłączając jakiś plugin czy node który craschował majkę, ale to taki koślawy sposób nawet jak wiesz czego szukasz ale w sytuacji podbramkowej może być jedyną deską ratunku 🙂
Napisano 28 Marzec 20241 r @Destroyer Zgadza się, taka struktura folderów fajnie zorganizowana i łatwo sprawdzać co jest w scenie, zwłaszcza jak od kogoś dostajesz coś do poprawienia, czy coś.
Napisano 22 Maj 202422 Maj 2025.1 czyściutko 😄 https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2025/ENU/?guid=GUID-17799E4D-3691-41B1-8B19-6D6B7E281393 Zgaduję, że jeszcze z tydzień czy dwa i będzie redshift do 2025 zaledwie 2 miesiące od premiery 🙂
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto