Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Ukazala sie nowa wersja programu Maya opatrzona numerem 2025. Z wartych wspomnienia nowosci do modelowania warto wymienic znany wczesniej z programu 3ds Max smart extrude czy automatyczny bevel w miejscu przenikania sie bryl przy uzyciu Boolean'a. Dostajemy tez nowa wersje renderera Arnold, nowa wersje wtyczki Bifrost a takze, jako plugin, Bonus Tools (na ktore zwykle trzeba bylo czekac kilka miesiecy po wydaniu nowej wersji). Pelna liste zmian znalezc mozna na oficjalnej stronie:

https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2025/ENU/?guid=GUID-96FC4776-D3ED-4746-BF76-75093E165F4F

  • Odpowiedzi 9
  • Wy艣wietle艅 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • W艂a艣nie zaledwie kilka dni temu natrafi艂em an w膮tek gdzie ch艂opek m贸wi艂, 偶臋 dopeshit w maji jest najbardziej przestrza艂y i chyba nie aktualizowany od wersji 1, i kto艣 powiedzia艂, 偶e nad tym pracuj膮 w

  • Oficjalny filmik   No nie s膮dz臋, troch臋 inna filozofia i za du偶o roboty 馃檪 Ale Peter Shipkov zrobi艂 co艣 bardziej proceduralnego w mayi w swoim soup https://www.soup-dev.

  • @Skyrush No outliner nie jest najlepszy ale m贸g艂 by膰 gorszy jak w 3dsmaxie 馃槃 Chyba te偶 niedawno tj 5-8 lat temu to wprowadzili a wcze艣niej to czarna skrzynka? Pami臋tam jak jakie艣 pliki z 3ds maxa do m

Posted Images

Napisano

W艂a艣nie zaledwie kilka dni temu natrafi艂em an w膮tek gdzie ch艂opek m贸wi艂, 偶臋 dopeshit w maji jest najbardziej przestrza艂y i chyba nie aktualizowany od wersji 1, i kto艣 powiedzia艂, 偶e nad tym pracuj膮 w becie i mo偶e by膰 w 2025 i jest. Teraz wygl膮da jak z tej epoki, jak z blendera prawie 馃槢 Teraz jest dope a nie shit 馃槢 

Inna sprawa, 偶e grapheditor jest na tyle dobry, 偶e w sumie to i tak jest to ma艂o przydatne i jak kto艣 nie u偶ywa艂 prze 15 lat to teraz nawyk贸w chyba nie b臋dzie zmienia艂 馃檪 

GUID-74673BD1-5C1D-41A5-8395-0FD4803B8FB

Stara wersja dla por贸wnania, troch臋 surowizna 馃槃 

qI8JP9m.png

i wersja sprzed 15 lat, na dobr膮 spraw臋 to tylko wygl膮d UI si臋 troch臋 zmieni艂 gdy przeszli na Qt 馃槃 

nkdufoS.png

To nawet max ma bardzkiej rozbudowany dopesheet a to maya jest industry standard do animacji 馃檪

GUID-4467B3F0-822A-4287-9BB9-B6EEB59A91B

 

No i tradycyjnie, s艂膮by update, ma艂o zmian etc. ale 偶e nie spodziewa艂em si臋 niczego rewolucyjnego ani dobrego a po troch臋 liczy艂em si臋 nawet, 偶e nie b臋dzie tej wersji to nie jestem rozczarowany 馃檪 Mo偶e tutaj tkwi sekret, przyzwyczaj ludzi to tak s艂abych updat贸w 偶eby przestali mie膰 jakiekolwiek oczekiwania to nie b臋d膮 narzekali nawet jak zmieni si臋 tylko ikonka i numer jak w mudboxie 馃檪 
Zaraz sprawdz臋 jak tam u niego czy jest nowa wersja :

mD1Sh9Z.png

馃槃

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor

@Destroyer Minor updates, nie interesuj sie jakie. Ta, mega szkoda Mudboxa kurde, fajny sofcik. Ale za to po taniosci teraz jest馃槃

Co do Mayi to ja sie ciesze z malych rzeczy. Rewolucje mam w Blenderze co wydanie 馃槃 Wszystkie 3 rzeczy do modelowania sa git. Ciekawe czy xgena kiedys jeszcze rusza czy tak zostanie juz. Nie zeby czegos mi brakowalo, nie ogarniam tego co jest ale tak z ciekawosci...

Napisano
  W dniu 27.03.2024 o 08:37, Nezumi napisa艂:

Co do Mayi to ja sie ciesze z malych rzeczy.

No jak popatrzy艂em na update 3dsmaxa to a偶 ch艂opakom wsp贸艂czuj臋, to maja a偶 tak 藕le nie wygl膮da 馃檪 

  W dniu 27.03.2024 o 08:37, Nezumi napisa艂:

Ciekawe czy xgena kiedys jeszcze rusza czy tak zostanie juz.

+ na drog臋, ju偶 bym nie liczy艂 na nic wi臋kszego w tej dziedzinie. Autodesk jest znany z porzucania czy to jakich艣 funkcji czy ca艂ych soft贸w

Motion Trail  wydaje si臋 ca艂kiem spoko updatem, cho膰 wi臋cej wida膰 w motion trail editorze co dodali 

https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2025/ENU/?guid=GUID-FD90FFDE-04AA-499D-A340-9ACA4872BDEA

Ju偶 w poprzedniej wersji by艂 niez艂y cho膰 kiedy艣 mam wra偶enie dzia艂a艂 lepiej np modyfikowanie kluczy i tangent贸w w viewporcie dzia艂a艂o spoko a potem to posuli i glitchowa艂o, blokowa艂o si臋 i co艣 nie gra艂o, mam nadziej臋, 偶e to poprawili a nie tylko 150 opcji wy艣wietlania i kolork贸w 馃檪

GUID-723EA814-07D7-45CA-BDD2-14051E5BC32

GUID-7FCBE186-C0F7-44D3-9F8A-BAFD85692FD

Edytowane przez Destroyer

Napisano

fajne fajne, a kiedy si臋 wezm膮 za t膮 histori臋, mo偶e jaki艣 operator stack, co AD? 

  • adek changed the title to Autodesk Maya 2025
Napisano

Oficjalny filmik

 

  W dniu 27.03.2024 o 13:07, Skyrush napisa艂:

fajne fajne, a kiedy si臋 wezm膮 za t膮 histori臋, mo偶e jaki艣 operator stack, co AD? 

No nie s膮dz臋, troch臋 inna filozofia i za du偶o roboty 馃檪

Ale Peter Shipkov zrobi艂 co艣 bardziej proceduralnego w mayi w swoim soup

https://www.soup-dev.com/

Tylko mam wra偶enie, 偶e rozw贸j zwolni艂 馃檪

4Rb4KNL.png

kiedy艣 u偶ywa艂em gdy by艂o za darmo艣膰 ale gdy przesz艂o na subskrybcj臋 ( a jak偶e) to odpu艣ci艂em, nie u偶ywa艂em tego a偶 tak intensywnie i codziennie 偶eby by艂o to dla mnie op艂acalne馃檪 

--

Nowa sekcja deformer贸w wygl膮da w sumie jak okno z imputami tylko nie jest taka prymitywna ale g艂贸wna funkcjonalno艣膰 mniej wi臋cej taka sama  馃檪 

GUID-77437343-1BBB-4386-A2C2-3213BB8D394

ZQqxpn6.png

 

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  W dniu 27.03.2024 o 21:12, Destroyer napisa艂:

No nie s膮dz臋, troch臋 inna filozofia i za du偶o roboty 馃檪

 

Marzy mi si臋 taki outliner jak w xsi, gdzie normalnie masz wszystkie operatory, materia艂y 艂adnie pouk艂adane. I mam nadziej臋, 偶e ten lookdevx zast膮pi ten hypershade.

I por贸wnanie mi臋dzy maya a xsi (czysta scena) w mayi wszystko jest wymieszane zero organizacji, nie wspomn臋 o imporcie referencji jakiego艣 assetu. Ca艂y ten bajzel niepotrzebnych nod贸w jest te偶 importowany...

 

maya outliner1.png

xsi explorer1.png

Napisano

@Skyrush No outliner nie jest najlepszy ale m贸g艂 by膰 gorszy jak w 3dsmaxie 馃槃 Chyba te偶 niedawno tj 5-8 lat temu to wprowadzili a wcze艣niej to czarna skrzynka? Pami臋tam jak jakie艣 pliki z 3ds maxa do mnie trafia艂y to puste grupy, lokatory, nule i innego 艣miecia by艂o pe艂no a偶 si臋 ugina艂o a w majce zawsze outliner i wszystko pogrupowane i jako tako czyste, do tego dispaly layers i bywa艂o czysto i dobrze zorganizowane.

Pami臋tam, 偶e by艂y do majki dispaly layers te偶 jako drzewko jako plugin/ skrypt i nigdy tego nie zaimplementowali a ostatni update to opcja usuni臋cia warstwy pod prawym a nie z menu 3 cm wy偶ej 馃槃 

A ten outliner w xsi to wygl膮da jak struktura folder贸w i mo偶e tak by膰 w rzeczywisto艣ci. Jaki艣 czas temu trafi艂em na jaki艣 program czy spos贸b 偶eby otworzy膰 plik houdiniego i tam w艂a艣nie te偶 jest taka struktura katalog贸w i plik贸w wi臋c zgaduj臋, 偶e ka偶dy program tak ma tylko zapisuje to jako pojedynczy plik 偶eby nie by艂o 艣mietnika i 偶eby nikt tam nie grzeba艂 馃檪 Cho膰 kiedy艣 zawsze zapisywa艂em majkowe pliki do ASCI i kilka razy uda艂o mi si臋 je odratowa膰 otwieraj膮c w notatniku i wy艂膮czaj膮c jaki艣 plugin czy node kt贸ry craschowa艂 majk臋, ale to taki ko艣lawy spos贸b nawet jak wiesz czego szukasz ale w sytuacji podbramkowej mo偶e by膰 jedyn膮 desk膮 ratunku 馃檪 

Napisano

@Destroyer Zgadza si臋, taka struktura folder贸w fajnie zorganizowana i 艂atwo sprawdza膰 co jest w scenie, zw艂aszcza jak od kogo艣 dostajesz co艣 do poprawienia, czy co艣.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci