Nezumi Napisano 4 Maj Napisano 4 Maj (edytowane) No niestety jest to slodko-gorzka wiadomosc. Bentley zaprzestaje rozwoju i sprzedazy produktow e-on software: Vue, Plant Factory, Plant Catalog. Ale jednoczesnie robi cos na co nie decyduje sie wiele firm - po prostu... udostepnia te produkty za darmo, do uzytku komercyjnego. Decyzja o zaprzestaniu produkcji zapadla kiedy nowe wersje 2024 byly w koncowej fazie produkcji i rowniez one zostaly udostepnione z zaznaczeniem, ze sa to zasadniczo wersje beta. Programy nie wymagaja aktywacji online - wystarczy je zainstalowac i mozemy uzywac. Dostajemy wiec w prezencie pozegnalnym profesjonalne oprogramowanie lacznie z najnowsza wersja ktora niestety nigdy juz nie wyjdzie z bety. Vue to program z 27 letnia historia, umozliwiajacy generowanie srodowiska/swiata 3D. Jego pierwsza wersja ukazala sie w 1997 roku i od tego czasu byl rozwijany. Zostal uzyty w kilku kinowych produkcjach do ktorych zaliczyc mozna "Kung Fu Panda", nad ktorym to filmem pracowalo studio Dreamworks Animation czy Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull oraz Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest studia Industrial Light and magic. Z bardziej znanych uzytkownikow tego oprogramowania mozna wymienic takze studia Blue Sky Studios, Digital Domain, Sony Pictures Imageworks, Warner Bros. Interactive Entertainment czy w koncu doskonale znane Weta Digital. Teraz, po blisko 30 latach historii Vue nie bedzie kontunuowane. Byc moze zabrzmi to dramatycznie ale powiem ze to koniec pewnego etapu w historii grafiki 3D. Jednoczesnie jestem pewnien ze te programy moga nam sluzyc jeszcze wiele lat a fakt, ze Bentley zdecydowal sie na taki ruch wzbudza zdumienie. Zwlaszcza w ostatnim czasie, kiedy to firmy pokroju Unity trzymaja sie kurczowo - nie wiedziec po co - praw do programow ktorych rozwoju zaprzestali. I ani mysla je udostepnic. Bentley zachowal sie... przyzwoicie. Co niestety nalezy do rzadkosci w swiecie korporacji. Linki do programow i wiecej informacji znajdziemy tutaj: https://www.bentley.com/software/e-on-software-free-downloads/ kanal Youtube z tutorialami znajduje sie tutaj: https://www.youtube.com/@eonsoftware/videos Edytowane 4 Maj przez Nezumi 1 1 3
kengi Napisano 4 Maj Napisano 4 Maj Ciekawy ruch... wiem żem pazerny. Ale szkoda, że nie wypuścili tego open source. Więc podejrzewam, że jednak będą próbować to jeszcze komuś opchnąć.
Mortom Napisano 4 Maj Napisano 4 Maj Nigdy nie używałem VUE. Patrzę sobie teraz na te filmiki tutorialowe.... i trochę nie dziwę się, że program podupadł... cholernie techniczne podejście do generacji - przekomplikowane jak na moje gusta. Albo takie robi wrażenie. Ale popróbuje, może porobię sobie parę EXRów lub chmurek do openVDB 🙂 jak za darmo to sie pobawię🙂 choć po prezentacjach widać, że render może trwać całe wieki na procku 😄 bo renderu na GPU chyba to nie ma 😞
Destroyer Napisano 4 Maj Napisano 4 Maj Zupełnie mi umknęlo albo zapomniałem że Bentley kupił e-on software. Vue i Bryce to chyba programy które znał każdy te 20 lat temu i dawali je w prawie każdej gazetce komputerowej, wtedy to były całkiem niezłe i dość łatwe w użyciu ale z kolei nie było łatwo wynieść przygotowane sceny do innych softów. Robili jakieś pluginy z częściową funkcjonalnością np z niebem i chmurami, były jakieś bridge żeby coś zaanimować i zrenderować w vue, Platige z tego co pamiętam też z tego softu korzystał do jakich cineamticków do call of duty czy cos takiego 🙂 No ale zawsze coś tam było problematyczne i czegoś brakowało żeby stać się bardziej popularną częścią pipelinu. Plant Factory też było całkiem niezłe, kiedyś gdy się tym interesowałem to miało kilka funkcji których nie miał speed tree i była jakaś alternatywa poza X-frog który jakimś cudem jeszcze jakoś żyje 🙂 Trochę szkoda ale z drugeij strony nie znam nikogo kto by tego teraz używał i nie widziałem żadnych making offów czy innych wzmianek więc moze już umierali i nie było co dalej tego ciągnąć. Speedtree marketingowo jest dużo bardziej rozpoznawalne ale z kolei zostało kupione przez Unity więc równie dobrze mogą jutro zaprzestać rozwoju, sprzedaży i z dnia na dzień ludzie zostaną na lodzie jak z Zivą 🙂 1
Destroyer Napisano 10 Maj Napisano 10 Maj (edytowane) Wyszły filmiki do nowych wersji, myślę, że nawet bez dalszego wsparcia to niezła opcja i jeszcze przez kilka lat nie będzie przestarzała The integration plugins are compatible with 3ds Max 2019-2023, Cinema 4D R20-2023, LightWave 11.6-2020, Maya 2019-2023 and Unreal Engine 4.26-5.1. meh 😕 Edytowane 10 Maj przez Destroyer 2
Araiel Napisano 10 Maj Napisano 10 Maj Ja tam siedzę jeszcze na Maxie 2023 - nie chce mi się od nowa wszystkiego instalować do nowszych wersji, więc dopóki Autodesk mnie nie zmusza do przesiadki, to nic nie zmieniam. Tak więc dla mnie plugin jest ok 😄 Właśnie przeglądałem ostatnio ich kanał na yt i sporo mają materiałów. Wypadałoby przysiąść i się trochę poduczyć obsługi, żeby co nie co skorzystać z tego przy swoich projektach. 1
Destroyer Napisano 11 Maj Napisano 11 Maj Też siedzę na Mati 2023 bo 24 była dla mnie niestabilna ale jak tylko redshift zrobi plugin do 2025 to chciałbym się przesiąść. Zawsze można zwyczajnie eksportować do USD czy alembicka choć tego pierwszego nie używałem w mayi i ciągle jest w fazie rozwojowej. Mogli dać kod źródłowy do pluginow to ktoś by to może komplikował do nowych wersji. No ale i tak darmo więc coś tam można wypróbować, jakieś opcje są 🙂
Destroyer Napisano 15 Czerwiec Napisano 15 Czerwiec Tutaj przykład drzewka i jak ładnie może być zorganizowany system nodalny 🙂 Wszystko widać co i jak 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się