Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ponizej prezentuje to co dzisiaj zmajstrowalem przez jakies 3-4 godzinki... Jest to moj drugi projekt samochodu w 3dsmax'ie (pierwszego do konca nie ukonczylem, gdyz zabraklo mi zapalu i pomyslow - a byl to wlasny projekt...).

 

Nie motam w 3ds'ie zbytnio, takze nie mieszajcie mnie z blotem za bardzo, za to co zrobilem :P

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chamfer nad kolem troszke juz poprawilem, jednak to o dziwo nie jest nad kolem ... do kola to jeszcze kawal powyginanej blachy... (ponizej real fota jak to naprawde wyglada...)

 

p.s. o co chodzi z "przetloczeniami na masce"? troche jeszcze nie lapie niektorych rzeczy i w tym wypadku ni wim o so chosi :P

 

[edit] swiatla beda bardziej szczegolowe, to co aktualnie - to tak na razie tylko [;

Napisano

u ciebie gorny rog swiatla jest ostry, na referencji jest zaokraglony, i dlatego tak brzydko "dopasowywuje" sie do reszty, to jest pierwsze co rzucilo mi sie w oczy.

a standartowo dodam: dawaj biale tlo (render->environment), material szary bez odbic.

PS: uzywasz jakiegos renderera czy scanline?

ps: licze ze skonczysz :)

Napisano

Z bluprintow vectry robie... gdzies na jakiejs stronie znalazlem... (nie pamietam gdzie, ale tam tego duzo bylo strasznie...)

 

Na razie jakos idzie do przodu moja pracka.. ;] Troche mam przeklamania nad kolem, ale czeba to bedzie chyba poprawic bo zle sie w siatce prezentuje.

 

Swiatelkiem sie zajme ajk przejde generalnie do modelowania swiatel.. Na razie mi sie nie chce ;P

 

Ponizej drobny update mojej pracki.

Gość marcin_mocny
Napisano

a czy przetłoczenie nad kołem będzie takie płaskie czy je według oryginału odsuniesz na zewnątrz

--> piotr dobosz

samochód którym odbywała się ucieczka po autostradzie w matrixie to:

cadillac CTS

Napisano

hehe... nieee.... robie "urban" vectre, gdyz osoba bliska mojemu serca ma taki samochodzi ;]

 

co do przetloczenia nad kolem - bede musial najprawdopodobniej jeszcze raz zrobic, gdyz siatka strasznie krzywo jest... wtedy to poprawie....

 

moze jeszcze wieczorkiem poznym dam jakis update mniejszy' wiekszy ;]

Napisano

zainstalowalem sobie brazil'a... pierwszy raz... (zawsze jest ten pierwszy raz...) i ponizej zamieszczam to co mi z niego wyszlo...

 

w sumie dziwnie - krawedzie jakies takie poszarpane, nie wiem czy to moja wina, czy tu tyle bugow jest.... co wy na to?

 

poza tym czemu moge jedynie max renderki 512 pikselkow robic?!?

Napisano

malutki update' jako ze nie mam za bardzo czasu, ale w wolniej chwili cos tam skubne...

 

ogolnie poprawilem co nieco siateczke... bawilem sie tez brazil'em... omg ale to ma funkcji ;]]

 

Ponizej 3 screeny.

Napisano

widze ze sie przykladasz do detali ;) to dobrze ;) bledow nie widze ale ciagle mnie ten chamfer nad kolem gryzie... za ostry jest, moze spruboj zweldowac ten fragment i jeszcze raz zrobic chamfera

Napisano

drobny updatecik... wzialem sie za tyl... powolutku, ale do przodu ;]

 

widze ze sie przykladasz do detali ;) to dobrze ;) bledow nie widze ale ciagle mnie ten chamfer nad kolem gryzie... za ostry jest, moze spruboj zweldowac ten fragment i jeszcze raz zrobic chamfera

 

poprawilem... tylko nie jestem 100% pewien czy o to Ci chodzilo (renderka ponizej)...

 

p.s. mam problem ze swiatlami... jakby ktos sie spotkal z jakas fotka swiatelek (jak sa pozaginane w srodku itp.) to niech da znac... ;]

 

[EDIT] podmienilem obrazek, bo tamten mial troszke pedalskie kolorki :P

Napisano

Lekki update...

 

Zrobilem kola, jeszcze co prawda bez klockow hamulcowych i tarcz... A oponki bez bieznika (ni wim troche jak zrobic.... wedlug tego tutoriala na stronce?)...

 

Czekam na Wasze opinie i komentarze, bo juz sam nie potrafie na to ogolnie spojrzec :P

Gość marcin_mocny
Napisano

no faktycznie musisz dopracować oponki nawet bez bieżnika

to co jest na feldze to balonik ;)

Napisano

Model wydaje się baaaaaardzo dobry, tylko te rendery jakieś marne. Mam nadzieję ze na końcowym renderze nie będzie widać tych wszystkich poszrpanych krawędzi(moze lepiej byz przezucił się na Vray'a)

I jeszcze jedno, moze bys potexturował ten modek juz teraz, bo bardzo dziwnie by to wygłądało(kamera jak na 2 screenie tylko z texturkami)

powodzenia!!

Napisano

Lt.Knysha - thx za tuutka! ;] jest superowy... ;] siatke wrzucilem ponizej, troche jeszcze jest krzywa (bez ms'a), ale to sie poprawi... ;P

 

SAIRAM - renderki robie na szybko w Brazil'u, mam z nim do czynienia od jakichs 2 dni... wiec nie czaje za bardzo co i jak (pewno sie na vray'a przerzuce jak znajde do maxa 7).. co do texturek - najpierw chce model skonczyc chociaz ogolnie, potem sie wezme (nie umiem teksturowac szczerze mowiac :P)

 

marcin_mocny - jeszcze moze wieczorkiem nowe oponki wrzuce...

Napisano
ultek np :)

Btw. nie podoba mi sie tylne nadkole - troche za duzo tam edgow, czyz nie ;)?

 

hehe tu jest wszedzie za duzo edgsow:):) i to o duuuzo za duzo!!

ddlatego jest krzywo ciezko nad takim czyms zapanowac:):)

modelik bardzo ladny:):)

Napisano

nielot007 - no w sumie troche za duzo.... czlowiek na bledach sie uczy ;]

 

po ms'ie jednak w miare prosto wyglada.... jak skoncze modelowac, to sie zajme prostowaniem ;P

 

ale jak na pierwszy model to chyba nie jest az TAK zle... :D

Napisano

modelu jeszcze nie skonczylem, zrobilem oponki wedlug tutka... fajnie nawet... troche poly zzeraja. ponizej PROBA (pierwsza) z materialami... ;]

Napisano

swiatelka na razie takie badziewne, bo nie mam zadnych szczegolowych zdjec i nie wiem jak je wykonczyc ;]

 

jeszcze jedna renderka z przykladowym lakierem (i badziewnymi swiatlami :P) ;]

Napisano

pomeczylem troche felgi.... poradzcie cos - co zrobic z materialem oponki?... (ni mam pomyslu)...

 

na razie klockow i tarcz hamulcowych nie ma (bo i tak prawie nie widac). jak zajdzie poczeba to zrobie...

Gość marcin_mocny
Napisano

ej czy ja mam za ciemny monitor bo słabo u mnie (ledwo) widać bieżnik

mógłbyś jeszcze raz - tylko jeszcze oświetlić oponki

Gość marcin_mocny
Napisano

ha a jednak nie mam ciemnego monitora

Napisano

Ja bym proponowal zwiekszec same falgi bo teraz to wygladaja te kola troche jak od samochodu terenowego. Po za tym beda wtedy bardziej sportowe i lepiej beda sie komponowac z samochodem. Tylko nie przesadz.

Napisano
Ja bym proponowal zwiekszec same falgi bo teraz to wygladaja te kola troche jak od samochodu terenowego.

 

Sluszna uwaga :P. Mozesz zrobic cos na wzor 17' badz 19' :), bo teraz wygladaja jak 20', ale z felga rozmiaru max 15' hehe ;). Pzdr

Napisano

daje malutkiego update'a (aby dac znac ze nie zapomnialem i caly czas siedze i cos robie po troszku, tylko ze malo czasu to rzadko updateuje)...

 

zaczalem sie bawic w modelowanie reflektorkow (dlatego te dziury na ponizszym renderze)... referencje mam (sam zreszta pstrykalem :P) i chyba sie uda mi to zrobic... felgi zmienilem, tyl jeszcze do wykonczenia, szyby i wnetrza... ale to pikus przeciez ^^

Napisano

Witam, patrząc na ten ostatni render sam nie wiem co ale coś mi się nie podoba. Jakoś to dziwnie wygląda, te koła za bardzo wychodzą, z tyłu widać że nadkola są takjakby wgniecione w auto.

 

PS: bug przy zderzaku.

 

Życzę powodzenia

Gość marcin_mocny
Napisano

aha zgodzę się z przedmówcą co do nadkoli wyraźnie widać że to z tyłu ma przetłoczenie z rowkiem a to z przodu po prostu jest wypukłe

ogólnie mi się podoba nawet listwy boczne widzę :)

Napisano

kola lekko schowalem, rowek z tylu jest teraz dokladnie taki sam jak ten z przodu (ale nad tym jeszcze popracuje, boo tego z przodu to wogole nie widac)...

 

z tylu wyciagnalem nadkola, teraz na renderku wyglada ten z tylu jakby krzywy byl, ale juz to poprawilem i na nastepnych renderkach bedzie dobrze...

Napisano

MOdel mi się ogólnie podoba.Przednie nadkole....No masz racje pawie nie widac poprawy i wydaje mi się że przy świetle jest chyba coś nie tak (moze się myle) daj zbliżenie na to światło:)

Gość marcin_mocny
Napisano

tak chyba trochę cukierkowe, nie wiem w ilu kolorach chcesz ją renderować, ale jeżeli robisz ją jak pisałeś w wersji urban to ten co był dotychczas był dobry i oryginalny opla do tego modelu :)

Napisano

Powrocilem do swojej vectry... Odchudzilem troche siatke (musze posiedziec jeszcze nad tylkiem - dokonczyc i wyprofilowac bo troszeczke krzywo jest).

 

Mam dwa pytanka

 

Jak robie wszelkie wgiecia, ugiecia, zalamania to jak to w sumie robic? Ja robie po prostu przerwy miedzy tymi elementami, ale to chyba nie jest dobre rozwiazanie (bo po meshsmooth'cie sie czasem dziury robia).

 

Drugie - jak stosowac i uzywac map HDRI? :P

 

Fotki:

 

http://ultek.foxnet.pl/images/3dsmax/01wireframe.png

http://ultek.foxnet.pl/images/3dsmax/01smooth.png

http://ultek.foxnet.pl/images/3dsmax/01smhighlight.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności