Skocz do zawartości

Pojazd 3d: Opel Vectra GTS


ultek

Rekomendowane odpowiedzi

Ponizej prezentuje to co dzisiaj zmajstrowalem przez jakies 3-4 godzinki... Jest to moj drugi projekt samochodu w 3dsmax'ie (pierwszego do konca nie ukonczylem, gdyz zabraklo mi zapalu i pomyslow - a byl to wlasny projekt...).

 

Nie motam w 3ds'ie zbytnio, takze nie mieszajcie mnie z blotem za bardzo, za to co zrobilem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Chamfer nad kolem troszke juz poprawilem, jednak to o dziwo nie jest nad kolem ... do kola to jeszcze kawal powyginanej blachy... (ponizej real fota jak to naprawde wyglada...)

 

p.s. o co chodzi z "przetloczeniami na masce"? troche jeszcze nie lapie niektorych rzeczy i w tym wypadku ni wim o so chosi :P

 

[edit] swiatla beda bardziej szczegolowe, to co aktualnie - to tak na razie tylko [;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u ciebie gorny rog swiatla jest ostry, na referencji jest zaokraglony, i dlatego tak brzydko "dopasowywuje" sie do reszty, to jest pierwsze co rzucilo mi sie w oczy.

a standartowo dodam: dawaj biale tlo (render->environment), material szary bez odbic.

PS: uzywasz jakiegos renderera czy scanline?

ps: licze ze skonczysz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bluprintow vectry robie... gdzies na jakiejs stronie znalazlem... (nie pamietam gdzie, ale tam tego duzo bylo strasznie...)

 

Na razie jakos idzie do przodu moja pracka.. ;] Troche mam przeklamania nad kolem, ale czeba to bedzie chyba poprawic bo zle sie w siatce prezentuje.

 

Swiatelkiem sie zajme ajk przejde generalnie do modelowania swiatel.. Na razie mi sie nie chce ;P

 

Ponizej drobny update mojej pracki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin_mocny

a czy przetłoczenie nad kołem będzie takie płaskie czy je według oryginału odsuniesz na zewnątrz

--> piotr dobosz

samochód którym odbywała się ucieczka po autostradzie w matrixie to:

cadillac CTS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe... nieee.... robie "urban" vectre, gdyz osoba bliska mojemu serca ma taki samochodzi ;]

 

co do przetloczenia nad kolem - bede musial najprawdopodobniej jeszcze raz zrobic, gdyz siatka strasznie krzywo jest... wtedy to poprawie....

 

moze jeszcze wieczorkiem poznym dam jakis update mniejszy' wiekszy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zainstalowalem sobie brazil'a... pierwszy raz... (zawsze jest ten pierwszy raz...) i ponizej zamieszczam to co mi z niego wyszlo...

 

w sumie dziwnie - krawedzie jakies takie poszarpane, nie wiem czy to moja wina, czy tu tyle bugow jest.... co wy na to?

 

poza tym czemu moge jedynie max renderki 512 pikselkow robic?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drobny updatecik... wzialem sie za tyl... powolutku, ale do przodu ;]

 

widze ze sie przykladasz do detali ;) to dobrze ;) bledow nie widze ale ciagle mnie ten chamfer nad kolem gryzie... za ostry jest, moze spruboj zweldowac ten fragment i jeszcze raz zrobic chamfera

 

poprawilem... tylko nie jestem 100% pewien czy o to Ci chodzilo (renderka ponizej)...

 

p.s. mam problem ze swiatlami... jakby ktos sie spotkal z jakas fotka swiatelek (jak sa pozaginane w srodku itp.) to niech da znac... ;]

 

[EDIT] podmienilem obrazek, bo tamten mial troszke pedalskie kolorki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekki update...

 

Zrobilem kola, jeszcze co prawda bez klockow hamulcowych i tarcz... A oponki bez bieznika (ni wim troche jak zrobic.... wedlug tego tutoriala na stronce?)...

 

Czekam na Wasze opinie i komentarze, bo juz sam nie potrafie na to ogolnie spojrzec :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model wydaje się baaaaaardzo dobry, tylko te rendery jakieś marne. Mam nadzieję ze na końcowym renderze nie będzie widać tych wszystkich poszrpanych krawędzi(moze lepiej byz przezucił się na Vray'a)

I jeszcze jedno, moze bys potexturował ten modek juz teraz, bo bardzo dziwnie by to wygłądało(kamera jak na 2 screenie tylko z texturkami)

powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lt.Knysha - thx za tuutka! ;] jest superowy... ;] siatke wrzucilem ponizej, troche jeszcze jest krzywa (bez ms'a), ale to sie poprawi... ;P

 

SAIRAM - renderki robie na szybko w Brazil'u, mam z nim do czynienia od jakichs 2 dni... wiec nie czaje za bardzo co i jak (pewno sie na vray'a przerzuce jak znajde do maxa 7).. co do texturek - najpierw chce model skonczyc chociaz ogolnie, potem sie wezme (nie umiem teksturowac szczerze mowiac :P)

 

marcin_mocny - jeszcze moze wieczorkiem nowe oponki wrzuce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nielot007 - no w sumie troche za duzo.... czlowiek na bledach sie uczy ;]

 

po ms'ie jednak w miare prosto wyglada.... jak skoncze modelowac, to sie zajme prostowaniem ;P

 

ale jak na pierwszy model to chyba nie jest az TAK zle... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin_mocny

ej czy ja mam za ciemny monitor bo słabo u mnie (ledwo) widać bieżnik

mógłbyś jeszcze raz - tylko jeszcze oświetlić oponki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponowal zwiekszec same falgi bo teraz to wygladaja te kola troche jak od samochodu terenowego.

 

Sluszna uwaga :P. Mozesz zrobic cos na wzor 17' badz 19' :), bo teraz wygladaja jak 20', ale z felga rozmiaru max 15' hehe ;). Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daje malutkiego update'a (aby dac znac ze nie zapomnialem i caly czas siedze i cos robie po troszku, tylko ze malo czasu to rzadko updateuje)...

 

zaczalem sie bawic w modelowanie reflektorkow (dlatego te dziury na ponizszym renderze)... referencje mam (sam zreszta pstrykalem :P) i chyba sie uda mi to zrobic... felgi zmienilem, tyl jeszcze do wykonczenia, szyby i wnetrza... ale to pikus przeciez ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin_mocny

aha zgodzę się z przedmówcą co do nadkoli wyraźnie widać że to z tyłu ma przetłoczenie z rowkiem a to z przodu po prostu jest wypukłe

ogólnie mi się podoba nawet listwy boczne widzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kola lekko schowalem, rowek z tylu jest teraz dokladnie taki sam jak ten z przodu (ale nad tym jeszcze popracuje, boo tego z przodu to wogole nie widac)...

 

z tylu wyciagnalem nadkola, teraz na renderku wyglada ten z tylu jakby krzywy byl, ale juz to poprawilem i na nastepnych renderkach bedzie dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin_mocny

tak chyba trochę cukierkowe, nie wiem w ilu kolorach chcesz ją renderować, ale jeżeli robisz ją jak pisałeś w wersji urban to ten co był dotychczas był dobry i oryginalny opla do tego modelu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrocilem do swojej vectry... Odchudzilem troche siatke (musze posiedziec jeszcze nad tylkiem - dokonczyc i wyprofilowac bo troszeczke krzywo jest).

 

Mam dwa pytanka

 

Jak robie wszelkie wgiecia, ugiecia, zalamania to jak to w sumie robic? Ja robie po prostu przerwy miedzy tymi elementami, ale to chyba nie jest dobre rozwiazanie (bo po meshsmooth'cie sie czasem dziury robia).

 

Drugie - jak stosowac i uzywac map HDRI? :P

 

Fotki:

 

http://ultek.foxnet.pl/images/3dsmax/01wireframe.png

http://ultek.foxnet.pl/images/3dsmax/01smooth.png

http://ultek.foxnet.pl/images/3dsmax/01smhighlight.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności