Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

Badacze z Google stworzyli sieć neuronową, która generuje rozgrywkę w czasie rzeczywistym dla klasycznego Dooma bez użycia tradycyjnego silnika gry. System nazwany GameNGen umożliwia płynną grę w tempie 20 klatek na sekundę na jednym chipie, gdzie każda klatka jest przewidywana przez model dyfuzji.


"Przedstawiamy GameNGen, pierwszy silnik do gier zasilany w całości przez model neuronowy, który umożliwia interakcję w czasie rzeczywistym z złożonym środowiskiem przy zachowaniu wysokiej jakości na długich trajektoriach. GameNGen potrafi symulować klasyczną grę DOOM w tempie ponad 20 klatek na sekundę na pojedynczym TPU. Prognozowanie kolejnej klatki osiąga PSNR na poziomie 29.4, co jest porównywalne z kompresją stratną JPEG. Oceny ludzkie pokazują, że osoby są tylko nieznacznie lepsze od przypadkowego zgadywania, gdy próbują odróżnić krótkie klipy z gry od klipów z symulacji.

GameNGen jest trenowany w dwóch fazach:

  • (1) agent RL (uczenia przez wzmacnianie) uczy się grać, a sesje treningowe są nagrywane, co tworzy dane do treningu modelu generatywnego
  • (2) model dyfuzji jest trenowany do generowania kolejnych klatek na podstawie sekwencji poprzednich klatek i działań. Dodatkowe warunki wprowadzane do procesu trenowania umożliwiają stabilne generowanie autoregresywne na długich trajektoriach."

Więcej: https://gamengen.github.io/

 


Zobacz cały news

Napisano

Chyba dyfuzja nieumi w przeciwników bo jakoś ich nie widzę 🙂 
No i jeśli z takim silnikiem generuje 20 fps to... no to o realistycznym stylu można pomarzyć pewnie za jakieś 10 lat do 15 lat nie wspominając o ilości prądu jakie będzie trzeba aby ograć Dooma 😄 YeY!
Ciekaw też jestem jaki jest InputLag w tym silniku 😄 Bo czuję że spory skoro to musi przewidywać co ma się stać.
No, ciekawostka ale jakoś mnie nie porywa specjalnie.

  • Like 1
Napisano

Nie wiem jak będzie z fun factor w takich generatorach ale czasem odpalałem jaką malutką gówno gierkę robioną przez jednego deva, nabugowana, prosta, koślawa, toporna, nieukończona ale... ale miała to coś i czymś przyciągała i się w to męczyło nawet mając cyberpunka na dysku 😄 Jak za dawnych czasów co się grało w badziewia bo się nie wiedziało, że może być coś lepszego 🙂

I za dzieciaka podchodziłem do tego tak, że ludzie którzy za tym stoją to mega mózgi, wszystko jest super precyzyjnie zaplanowane, przemyślane, sztuczki psychologiczne, zaawansowane algorytmy i matematyka a teraz już kilka produkcji widziałem, wywiady twórców nawet dużych i znanych produkcji i już wiem, że proces to często huzia na Józia,  Leeeeeroooooy Jenkins! i na szybko może coś z tego wyjdzie 😄 

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano
3 minuty temu, EthicallyChallenged napisał:

czy mi się wydaje, czy to jest produkt typu "udało nam się osiągnąć coś, o co nikt nie prosił i nikomu się na nic nie przyda, ale kompletnie nową i innowacyjną metodą"?

To warto podkreślić. To nie jest produkt. To jest prezentacja badań i chodzi o pewne algorytmy, które zapewne będą miały zastosowanie właśnie podczas generowania grafiki. Dość dobrze to jest opisane. 

Natomiast ten Doom to wiadomo, że w takich materiałach robiony jest bo to działa marketingowo.  

Natomiast zapewne za jakiś czas w jakimś programie graficznym znajdziecie funkcje, która z nich korzysta.

 

Napisano

Wyobrażam sobie, że można zrobić trenowanie podobnego modelu za pomocą drona z kamerką na jakimś zamkniętym terenie i wtedy uzyskałoby się fotorealizm 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności