Napisano Wtorek o 19:203 dn Po 7 latach pracy społeczności programistów, artystów i użytkowników, darmowy edytor grafiki GIMP doczekał się wersji 3.0! Przynosi ona ogromne zmiany w interfejsie, funkcjonalności i wydajności, sprawiając, że GIMP jest bardziej nowoczesny i przyjazny dla użytkowników.Najważniejsze nowości w GIMP 3.0🔹 Nowoczesny interfejs oparty na GTK3Lepsza obsługa ekranów HiDPI – interfejs skaluje się poprawnie na wysokich rozdzielczościach.Wsparcie dla tabletów graficznych – lepsza czułość i precyzja rysowania.Nowy system motywów oparty na CSS – większe możliwości personalizacji wyglądu.Nattywna obsługa Wayland – oprócz wsparcia dla X11, GIMP działa teraz lepiej na nowoczesnych systemach.🎨 Edycja warstw i filtrów bez utraty jakościEdycja niedestrukcyjna – możliwość ponownej edycji większości filtrów po ich zastosowaniu.Nowe opcje stylizacji tekstu – cienie, obrysy, efekty 3D i możliwość edycji tekstu nawet po dodaniu efektów.Łatwiejsze zarządzanie warstwami – możliwość zaznaczania i transformowania wielu elementów jednocześnie.🖼️ Usprawnienia w edycji obrazuAutomatyczne rozszerzanie warstw – jeśli zabraknie miejsca na rysunek, warstwa powiększy się automatycznie.Lepsza obsługa kolorów – wsparcie dla AdobeRGB i innych przestrzeni barwnych. Przygotowania do obsługi CMYK w przyszłości!Nowe formaty plików – m.in. BC7 DDS, JPEG XL, QOI, ICNS (ikony macOS), CUR i ANI (kursory Windows).Poprawiony eksport PSD – lepsza zgodność z Photoshopem, w tym obsługa ścieżek przycinania i profili CMYK.🔎 Lepsza organizacja pracyNowe okno powitalne – szybki dostęp do projektów i ustawień personalizacji.Szybsza nawigacja po opcjach – wyszukiwarka pozwala znaleźć każdą funkcję w kilka sekund.Nowy system skrótów klawiszowych – jeszcze większe możliwości personalizacji interakcji.Usprawnione narzędzia selekcji – nowe eksperymentalne narzędzie Paint Select, pozwalające zaznaczać obszary jak pędzlem.🐧 Ulepszenia pod maskąNowy system wtyczek – kompatybilność z większą liczbą języków skryptowych (Python 3, JavaScript, Lua, Vala).Szybsze zapisywanie i wczytywanie plików – dzięki lepszemu zarządzaniu wielowątkowością.Zmiana systemu kompilacji na Meson – szybszy rozwój i testowanie nowości.📥 Skąd pobrać GIMP 3.0?Nowa wersja jest dostępna na Windows, macOS i Linux! Możesz pobrać ją bezpośrednio ze strony GIMP lub skorzystać z opcji Microsoft Store (Windows) oraz Flatpak/AppImage (Linux).🔗 Pobierz GIMP 3.0 → oficjalna strona GIMPGIMP 3.0 to ogromny krok naprzód! Jeśli znajdziesz błędy, zgłoś je twórcom, a jeśli chcesz pomóc – dołącz do społeczności! 🚀🎨 Zobacz cały news
Napisano Środa o 08:342 dn Ludzie wciąż używający gimpa gdy się ich zapyta dlaczego Edytowane Środa o 15:222 dn przez Destroyer
Napisano Środa o 14:402 dn 14 godzin temu, polka dot napisał:popularny wśród masochistów 😭no ta nazwa się znikąd nie wzięła
Napisano Wczoraj o 08:04 1 dn Ja wiem, że to niepopularne, ale uważam, że przy całej toporności niektóre funkcje są rozwiązane bardzo dobrze. (chociażby zaządzanie kanałami, szybki eksport) Jako dodatek do Substance Paintera/Designera w zupełności mi wystarcza. Krita, która jest super do malowania, nie do wszystkiego się nadaje.
Napisano Wczoraj o 14:19 1 dn @Jedaith o proszę :) A jest coś w tym czego nie ma np w affinity photo bo mnie trochę zainteresowałeś a tak niespecjalnie mi się chce gimpa ściągać żeby zobaczyć czy ma coś unikalnego. Np inkscaspe jest toporny i czasem wydajność jest tragiczna ale ma kilka całkiem fajnych funkcji których nie wiedziałem w innych vektorowych softach i zastanawiam się czy i gimp ma coś specyficznego co może przyciągnąć choćby dla jednej funkcji?
Napisano Wczoraj o 16:50 1 dn no dla mnie to jest mega wygodne przy edycji pliku, że na jednym skrócie nadpisujesz plik. Niby pierdoła, ale w Photoshopie trzeba to robić przez save a copy as.Druga rzecz to jak działa lasso tool, jest bardzo wygodne, enter zamyka kształt, kliknięcie robi kąt ostry itp. Edytowane wczoraj o 16:51 1 dn przez Jedaith
Napisano Wczoraj o 17:04 1 dn No i to czego mi brakowało czyli niedestrukcyjne filtry, które właśnie dodali. Widzę że poprawiono też faktycznie współpracę z tabletem i wykrywa poprawnie nacisk nawet bez wgranego sterownika. (a na przykład krita - nie)
Napisano Wczoraj o 19:02 1 dn @Jedaith z tym lassem to przysiągłbym, ze kiedyś podobnie było w photoshopie a potem to coś pozmieniali na gorsze. Z zapisaniem pliku to chyba wystarczy spłaszczyć obrazek i też zapisze do pliku wejściowego. Ale rozumiem, że nawet takie z pozoru małe i błahe rzeczy mogą decydować o tym czy być albo nie być. Moim zdaniem kiedyś hexagon nie zaistniał bardziej jako modeler bo miał dziadową nawigację i nie było opcji jej zmienić i to zaważyło na jego upadku :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto