Posted April 8Apr 8 Dzień dobry!Po ponad dziesięciu latach rozbratu z grafiką, przyszedł czas by wrócić na "stare śmieci". Sporo się tu pozmieniało i nie jestem pewien, czy wrzucam post w dobrej lokalizacji :)Zasadniczo zajmuję się wizualizacjami technologii i procesów - mało ciekawa nisza w światku 3D.A ponieważ przez ostatnią dekadę zarówno soft jak i hardware poczynił kosmiczny progres, czuję się trochę z moim oldshool`owym warsztatem jak stary szewc w fabryce gumowych kaloszy :)Pozdrawiam znajomych ze starych czasów i nową ekipę!
April 8Apr 8 Dzień dobry :) Ładny detal, pokaż siatkę bo pewnie z cada nie prawilnie same quady ręcznie dłubane jak za dawnych czasów? :P
April 8Apr 8 Author Hah!Czyli jednak nie wszystko się zmieniło :)Siatka na życzenie, w dwóch wersjach, bo pomost zasłania to, co pod nim :)W tej robocie jeśli chcę uzyskać dobry efekt wciąż sporo elementów wymaga przemodelowania bo "siatki" z programów inżynierskich działają jak chcą a i projektanci uwielbiają schematyczne modele, wszak np. "zawór to zawór, jak chcesz dokładniej to masz opis w tabelach" :)
April 8Apr 8 O proszę, czyli jednak po bożemu, mi by się nie chciało takiej drobnicy, boelanem bym zrobił :) Z cadów czasem coś korzystałem i jest albo milion kawałków nurbs które trzeba zremeshować, egzotyczny format do którego nie mam programu, jakieś babolce do poprawy albo uproszony model z podpisami ten sześcian to beczka a tamten to maszyna, rób, masz wszsytko :)
April 8Apr 8 Author Boolean to zuo :)I mści się znienacka, zwłaszcza w starych technikach :)Umówmy się, że to co powyżej to jeden z mniejszych projektów, ale na czymś trzeba było rozruszać się po długiej przerwie. Faktycznie w międzyczasie formaty oparte o NURBS się mocno rozwinęły i czasem szybciej jest zbudować od podstaw model niż konwertować i łatać oryginał. Jako się rzekło, to mój come back do obrazków, więc od czasu do czasu podrzucę tu coś z tej niszy, zwłaszcza, że sukcesywnie będę przyswajał i testował całe dobrodziejstwo softu nowszej generacji. Sam jestem ciekaw jak się to rozwinie :)
April 8Apr 8 Cześć! Super. Przeniosłem temat do WIPa. Zmieniło się dużo, łącznie z tym, że struktura też jest prostsza. Skoro wrzucasz prace - raczej pasuje to do wip (work in progress) i jest promowane na głównej :)
April 8Apr 8 Author Dzięki!To akurat skończony projekt - na WIPy w tych tematach nie ma raczej szans, bo z zasady mogę publikować obrazki po publikacji klienta i za jego zgodą. Ale Ty tu jesteś szefem (i bardzo się cieszę :) ) i najlepiej wiesz gdzie co pasuje.Serdecznie pozdrawiam!
April 8Apr 8 A to mozesz nawet wrzucac do galerii jako seria.Ale wip i teczka to takie miejsce gdzie mozesz wrzucac wlasnie tak jak to robisz - nawet skończone prace. A jak chcesz jakieś wyróżnić - wrzucasz do galerii.
April 8Apr 8 20 minutes ago, Lookas said:Boolean to zuo :)I mści się znienacka, zwłaszcza w starych technikach :)A tam zło, trzeba używać nowych technik, takich produkcyjnych, czyli robić na odpierdol :) Nie mamy 14 lat żeby coś musieć jeszcze komuś udowadniać, zrobić idealne same quady pod subD to każdy głupi może i my to wiemy, że umiemy, klasa jest gdy masz taki śmietnik w siatce, ze aż oczy krwawią a wyciągniesz z niego finalny render i klient powie, że jest znośnie i warunkowo akceptuje, do kasy i fajrant :DKiedyś, nie tak dawno, pościągałem jakieś domki z strony której rozwój zatrzymał się 20 lat temu, formaty 3ds, triangualziacja, boleany, pliki liczone w kilobajtach, niska jakość ale darmo :) była paskudna topologa, z grubsza poprawiłem co najbardziej wystawało i dopiero na renderze wyszło jakieś z fighting, znikające ngony co którąś klatkę to się przykryło nowymi boxami jak najcieńszą płytą gipsową krzywą ścianę, strzelające podczas animacji poligony się wywaliło i zakleiło dziurę fillem jakby zamalować grzyba na ścianach w inwestycji najtańszą farbą żeby na nowy rok studentom wynająć i gitara :)klient zadowolony powiedział słowa najwyższego uznania ;) można? można tylko trzeba chcieć, tak na max 30% jak jest dobry dzień :D
April 8Apr 8 Podoba mnie się to na maxczyde, że wspieramy się, pilnujemy standardów, zwłaszcza etycznych i jakościowych. Jak ktoś chce za bardzo, to nakierujemy na jedynie słuszne podejście. Pracodawcy i klienci czytajo i myślą, tak, to jest dobre podejście, zlecem mu waszny projekt.I tak się dzieje. Tak polska gurom i dolinom, jak kraj długi i szeroki. Się wyklepie, się zaszpachluje... i będzie dobrze. Bo to dobry kraj jest i naród wspaniały, ...https://www.youtube.com/watch?v=IQPlELV5WCc
April 8Apr 8 @Lookas Kojarzę coś twój nik..... (CHYBA) ale osoby już nie :| Ale u mnie to już początki demencji więc...Przyznam sam używam live boolena w blenderze w niemal każdym projekcie... nie, nie boli. Czy widać? Sami powiedzcie... ale trochę chyba orientuję się jak przykrywać nierówności :P Czasami po prostu szkoda prądu, czasu i nerwów na wypięknianie które i tak zresztą nie będzie specjalnie widoczne.Np. teraz robiłem negatywy i pozytywy odlewów pewnych dużych elementów.... dostałem zadanie na wstawienie jeszcze wsporników w elemencie... i co? Zrobiłem piękne okrąglutkie ładnie wybevelowane wsporniczki (a forma była curvi jak jasna cholera!). Przyszło do renderu i przedstawienia całego procesu... ni cholery niemal nie widać, raptem 3 px... i psu w d... robota xD No ale na zbliżeniu, no! Jest okrąglutko! xDJa tam staram się używać skrótów które mogą ujść na sucho... jak się da to walę bevela na shederze... bo dla 4 px szkoda się mordować - i tak.... z tymi elementami myślałem że bedzie fest zbliżenie... na cały ekran...No chyba, że model do druku... No ale u mnie to raczej egzotyka. A na temat CAD-owskich siatek nie chce mi się nawet rozmawiać... to trauma którą każdy sam musi przepracować. Choć naprawianie tych siatek można porównać do borowania zęba bez znieczulenia... miałem, byłem i na samą myśl już mam ciarki :DI tu anegdotka: Kiedyś z bólem zęba poszedłem wybłagać dentystkę (była sobota wieczór!) o to aby coś poradziła na ból. Posadziła mnie na fotelu, z niezbyt przyjazną miną, odpaliła wiertło.... przyznam że ból "ekstatyczny! i naparzało mnie z kolejne 4-5h! po wierconku! Pani nie dała znieczulenia bo... sam już nie wiem, trauma, ból a dodatkowo jeszcze potem prowadziłem auto z nap... zębem z gipsem w gębie.... Good times :DOgólnie szkoda się męczyć dla satysfakcji, znaczy można... trzymaj standardy... ale nie zamorduj się po drodze do celu :) Edited April 8Apr 8 by Mortom
April 8Apr 8 Author Heh!Ja zaczynałem od CAD-a (v12 pod DOS-em) i tam boolean to była podstawa. A gdy przesiadłem się na MAX-a okazało się jaką sieczkę robi to narzędzie w siatkach. A że to była era pentium III i 128Mb RAM, każdy poligon extra miał znaczenie. No i przestałem używać, zwłaszcza, że lubię mieć kontrolę nad siatką. I jakoś nie umiem się przekonać, choć pewnie nowsze programy ogarniają sprawę lepiej i szybciej.Inna rzecz, że przy tak rozległych instalacjach jakie się czasem zdarzają, trzeba szukać oszczędności i tak, więc bywa że poboczne, cienkie rurki mają po dziewięć ścianek na obwodzie :)Zaś co do etyki... klienci nie czytają branżowych forów - wielokrotnie sprawdzone. Gdyby czytali nie mieli by pomysłów (i terminów) z.... sami wiecie czego :) Edited April 8Apr 8 by Lookas
April 8Apr 8 @kengi jakbyś przy tym był i to widział :Ddosłownie chwilę temu, siatka z blooelana, remesh, wysłanie pierwszej wersji klientowi i od razu gringo! :)w innym miejscu mówię, że się jeszcze psiknie szprajem i będzie dobrze, i dingo :)trza po prostu umić produkcyjnie, jak to mówią tnij dwa razy mierz tylko raz :D Poza tym odpowiednia kultura i filozofia pracy i elo :)
April 14Apr 14 Author Taaaka tam ilustracyjka na technicznych, zaadaptowanych siatkach. Modelowania w tym było niewiele, zaledwie jeden czy dwa elementy, jakiś drobny rig i tyle. Zabawa była z materiałami i stylem obrazka.
April 20Apr 20 o ła.. super bebechy, dzięki za wrzutęinspirujący ostatni, styl jak ręcznie barwione grafiki z czasopism - szkoda, że łuki kanciaste!wielu z nas ma słabość do ilustracji technicznej, to będzie popularny wątekużywasz tyFlow do modelowania? Edited April 20Apr 20 by polka dot
April 20Apr 20 Author 38 minut temu, polka dot napisał(a):inspirujący ostatni, styl jak ręcznie barwione grafiki z czasopismDziękować za dobre słowo :)38 minut temu, polka dot napisał(a):szkoda, że łuki kanciaste!Ano kanciaste - taka już uroda blenderowego FreeStyle w spotkaniu z małościankową siatką. W starych czasach używałem do tego Illustrate, ale teraz nie mam tego narzędzia w zestawie :(Inna sprawa, że w pierwszej wersji całość miała być bardziej raw, ale klient domagał się polerowania efektu końcowego i wyszło jak widać.Działam w maxie i to w zasadzie saute, z lekką podpórką Blendera i v-ray`a.Postprodukcja - Illustrator i Photoshop.Żadnych szaleństw - warsztatowo jestem jeszcze dobrą dekadę wstecz i właśnie rozeznaję się w tym co wydarzyło się w narzędziach przez ostatnie lata.A jeśli się podoba, mam chyba jeszcze coś ze starych czasów w cudem odzyskanych resztkach archiwum do dorzucenia do teczki :)
April 20Apr 20 gdzie lepiej archiwalne niż na początku teczki? będzie do czego się odnieść!podzielam podstawowy warsztat. pytałem z ciekawości, czego używasz przy tak gęstym w detale hardsurface - z pewnością masz ogarniętą ulubioną kombinację narzędzityFlow uprzyjemnił mi codzienne rzeźbienie o tyle, że polecam każdemu. wersja darmowa przychodzi ze wszystkimi modyfikatorami, w tym tyBoolean który działa w mod stacku jak każdy inny modifier - 🡆 Modifiers :: tyFlow Documentation
April 20Apr 20 Author No to proszzz....Część chyba była już na tym forum w starych czasach, ale linki od lat są nieaktywne więc dorzucę raz jeszcze.Warsztatowo: Max + scanline + illustratePost: Ai i Ps
April 22Apr 22 Już przy poprzednim renderze miałem pytać czy to goły render jakiś NPR czy kilka warstw i kompozycja? Fajnie to wygląda, te ostatnie bardziej pastelowe nawet przyjemniejsze dla oka :)
April 22Apr 22 Author Najczęściej musiałem dopasować się do stylu publikacji (i mody), więc grafiki nie są jednorodne, choć staram się w miarę możliwości utrzymywać je w swojej stylistyce - żeby nie było "jak wszyscy" :)Praktycznie zawsze składam na warstwach bo to daje większą kontrolę nad efektem końcowym. No i czasem, jak w przypadku tych wypranych kolorów ułatwia robotę w DTP - tak chyba było w tamtym wypadku, choć trochę czasu minęło i nie pamiętam, czy to były finalne obrazki (wszak to odzysk).Warstwy ułatwiają też komponowanie otwarć i przekrojów, bo zazwyczaj dość niewygodnie jest tak poskładać model, żeby w jednym ujęciu zgadzały się i światła, i cienie, i żeby płaszczyzny odcięć nie dawały odbić i radiosity :D (upss, chyba właśnie wygadałem jedną z warsztatowych tajemnic :D )
April 22Apr 22 17 minutes ago, Lookas said:radiosity :D (upss, chyba właśnie wygadałem jedną z warsztatowych tajemnic :D )już myślałem, że secret souce to final gathering w mentalrayu :)
April 22Apr 22 @Lookas WOW scanlinem męczyłeś! Pamiętam moje pierwsze "zlecenie" ;) i jak piekłem radiosity w MAXie.... 256 Mb RAMu kwiczało i jęczało od ilości tekstór i zagęszczenia wielokątów :D Piękne czasy gdzie graficy 3D mieli estymę, a wizualizacje były ekstra-luksusowym towarem dla elit ;) Nie to co dzisiaj... plankton, bieda i natłok prac... Podobno kiedyś można było sobie kupić dobry samochód z pensji grafika. Niestety nie dane mi było przeżyć złotego okresu... od razu załapałem się na spadek xD
April 22Apr 22 Author W tym wypadku scanline dawał najlepszy efekt (Dzięki "skylightowi" :)) a liczyło się to całkiem do rzeczy. No ale to już był max z zaimplementowanym Mental Ray-em więc było luksusowo. Choć pamiętam, że w którymś miałem BMRT, chyba chodził jako standalone :)Wciąż jeszcze są wizualizacje, które nie każdy może robić i nie każdego stać. Ale to nisze i jest ich coraz mniej.A za robotę kupiłem sobie faktycznie auto - piętnastoletniego Passata B2. Kombi! :)Na raty u szwagra :D2 godziny temu, Destroyer napisał(a):już myślałem, że secret souce to final gathering w mentalrayu :)Nie ogarniałem tego tak bardzo, że przy pierwszej okazji przesiadłem się na Brazila :D Edited April 22Apr 22 by Lookas
Create an account or sign in to comment