Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Dzień dobry!
Po ponad dziesięciu latach rozbratu z grafiką, przyszedł czas by wrócić na "stare śmieci". Sporo się tu pozmieniało i nie jestem pewien, czy wrzucam post w dobrej lokalizacji :)
Zasadniczo zajmuję się wizualizacjami technologii i procesów - mało ciekawa nisza w światku 3D.
A ponieważ przez ostatnią dekadę zarówno soft jak i hardware poczynił kosmiczny progres, czuję się trochę z moim oldshool`owym warsztatem jak stary szewc w fabryce gumowych kaloszy :)
Pozdrawiam znajomych ze starych czasów i nową ekipę!C8_skid_OK_v2_finalny_forum.jpg

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 632
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Taaaka tam ilustracyjka na technicznych, zaadaptowanych siatkach. Modelowania w tym było niewiele, zaledwie jeden czy dwa elementy, jakiś drobny rig i tyle. Zabawa była z materiałami i stylem obrazka.

  • No to proszzz.... Część chyba była już na tym forum w starych czasach, ale linki od lat są nieaktywne więc dorzucę raz jeszcze. Warsztatowo: Max + scanline + illustrate Post: Ai i Ps

  • Hah! Czyli jednak nie wszystko się zmieniło :) Siatka na życzenie, w dwóch wersjach, bo pomost zasłania to, co pod nim :) W tej robocie jeśli chcę uzyskać dobry efekt wciąż sporo elementów wymaga prze

Posted Images

Napisano
  • Autor

Hah!
Czyli jednak nie wszystko się zmieniło :)
Siatka na życzenie, w dwóch wersjach, bo pomost zasłania to, co pod nim :)
W tej robocie jeśli chcę uzyskać dobry efekt wciąż sporo elementów wymaga przemodelowania bo "siatki" z programów inżynierskich działają jak chcą a i projektanci uwielbiają schematyczne modele, wszak np. "zawór to zawór, jak chcesz dokładniej to masz opis w tabelach" :)kompresor_siatkaA.jpgkompresor_siatkaB.jpg

Napisano

O proszę, czyli jednak po bożemu, mi by się nie chciało takiej drobnicy, boelanem bym zrobił :)

Z cadów czasem coś korzystałem i jest albo milion kawałków nurbs które trzeba zremeshować, egzotyczny format do którego nie mam programu, jakieś babolce do poprawy albo uproszony model z podpisami ten sześcian to beczka a tamten to maszyna, rób, masz wszsytko :)

Napisano
  • Autor

Boolean to zuo :)
I mści się znienacka, zwłaszcza w starych technikach :)
Umówmy się, że to co powyżej to jeden z mniejszych projektów, ale na czymś trzeba było rozruszać się po długiej przerwie. Faktycznie w międzyczasie formaty oparte o NURBS się mocno rozwinęły i czasem szybciej jest zbudować od podstaw model niż konwertować i łatać oryginał. Jako się rzekło, to mój come back do obrazków, więc od czasu do czasu podrzucę tu coś z tej niszy, zwłaszcza, że sukcesywnie będę przyswajał i testował całe dobrodziejstwo softu nowszej generacji. Sam jestem ciekaw jak się to rozwinie :)

  • adek changed the title to Teczka 3D: Lookas
Napisano
  • Autor

Dzięki!
To akurat skończony projekt - na WIPy w tych tematach nie ma raczej szans, bo z zasady mogę publikować obrazki po publikacji klienta i za jego zgodą. Ale Ty tu jesteś szefem (i bardzo się cieszę :) ) i najlepiej wiesz gdzie co pasuje.
Serdecznie pozdrawiam!

Napisano
20 minutes ago, Lookas said:

Boolean to zuo :)
I mści się znienacka, zwłaszcza w starych technikach :)

A tam zło, trzeba używać nowych technik, takich produkcyjnych, czyli robić na odpierdol :) Nie mamy 14 lat żeby coś musieć jeszcze komuś udowadniać, zrobić idealne same quady pod subD to każdy głupi może i my to wiemy, że umiemy, klasa jest gdy masz taki śmietnik w siatce, ze aż oczy krwawią a wyciągniesz z niego finalny render i klient powie, że jest znośnie i warunkowo akceptuje, do kasy i fajrant :D

Kiedyś, nie tak dawno, pościągałem jakieś domki z strony której rozwój zatrzymał się 20 lat temu, formaty 3ds, triangualziacja, boleany, pliki liczone w kilobajtach, niska jakość ale darmo :) była paskudna topologa, z grubsza poprawiłem co najbardziej wystawało i dopiero na renderze wyszło jakieś z fighting, znikające ngony co którąś klatkę to się przykryło nowymi boxami jak najcieńszą płytą gipsową krzywą ścianę, strzelające podczas animacji poligony się wywaliło i zakleiło dziurę fillem jakby zamalować grzyba na ścianach w inwestycji najtańszą farbą żeby na nowy rok studentom wynająć i gitara :)

klient zadowolony powiedział

słowa najwyższego uznania ;)

można? można tylko trzeba chcieć, tak na max 30% jak jest dobry dzień :D

Napisano

Podoba mnie się to na maxczyde, że wspieramy się, pilnujemy standardów, zwłaszcza etycznych i jakościowych. Jak ktoś chce za bardzo, to nakierujemy na jedynie słuszne podejście. Pracodawcy i klienci czytajo i myślą, tak, to jest dobre podejście, zlecem mu waszny projekt.

I tak się dzieje. Tak polska gurom i dolinom, jak kraj długi i szeroki. Się wyklepie, się zaszpachluje... i będzie dobrze. Bo to dobry kraj jest i naród wspaniały, ...

https://www.youtube.com/watch?v=IQPlELV5WCc

Napisano

@Lookas Kojarzę coś twój nik..... (CHYBA) ale osoby już nie :| Ale u mnie to już początki demencji więc...

Przyznam sam używam live boolena w blenderze w niemal każdym projekcie... nie, nie boli. Czy widać? Sami powiedzcie... ale trochę chyba orientuję się jak przykrywać nierówności :P Czasami po prostu szkoda prądu, czasu i nerwów na wypięknianie które i tak zresztą nie będzie specjalnie widoczne.

Np. teraz robiłem negatywy i pozytywy odlewów pewnych dużych elementów.... dostałem zadanie na wstawienie jeszcze wsporników w elemencie... i co? Zrobiłem piękne okrąglutkie ładnie wybevelowane wsporniczki (a forma była curvi jak jasna cholera!). Przyszło do renderu i przedstawienia całego procesu... ni cholery niemal nie widać, raptem 3 px... i psu w d... robota xD No ale na zbliżeniu, no! Jest okrąglutko! xD

Ja tam staram się używać skrótów które mogą ujść na sucho... jak się da to walę bevela na shederze... bo dla 4 px szkoda się mordować - i tak.... z tymi elementami myślałem że bedzie fest zbliżenie... na cały ekran...

No chyba, że model do druku... No ale u mnie to raczej egzotyka.
A na temat CAD-owskich siatek nie chce mi się nawet rozmawiać... to trauma którą każdy sam musi przepracować. Choć naprawianie tych siatek można porównać do borowania zęba bez znieczulenia... miałem, byłem i na samą myśl już mam ciarki :D

I tu anegdotka: Kiedyś z bólem zęba poszedłem wybłagać dentystkę (była sobota wieczór!) o to aby coś poradziła na ból. Posadziła mnie na fotelu, z niezbyt przyjazną miną, odpaliła wiertło.... przyznam że ból "ekstatyczny! i naparzało mnie z kolejne 4-5h! po wierconku! Pani nie dała znieczulenia bo... sam już nie wiem, trauma, ból a dodatkowo jeszcze potem prowadziłem auto z nap... zębem z gipsem w gębie.... Good times :D

Ogólnie szkoda się męczyć dla satysfakcji, znaczy można... trzymaj standardy... ale nie zamorduj się po drodze do celu :)

Edytowane przez Mortom

Napisano
  • Autor

Heh!
Ja zaczynałem od CAD-a (v12 pod DOS-em) i tam boolean to była podstawa. A gdy przesiadłem się na MAX-a okazało się jaką sieczkę robi to narzędzie w siatkach. A że to była era pentium III i 128Mb RAM, każdy poligon extra miał znaczenie. No i przestałem używać, zwłaszcza, że lubię mieć kontrolę nad siatką. I jakoś nie umiem się przekonać, choć pewnie nowsze programy ogarniają sprawę lepiej i szybciej.
Inna rzecz, że przy tak rozległych instalacjach jakie się czasem zdarzają, trzeba szukać oszczędności i tak, więc bywa że poboczne, cienkie rurki mają po dziewięć ścianek na obwodzie :)
Zaś co do etyki... klienci nie czytają branżowych forów - wielokrotnie sprawdzone. Gdyby czytali nie mieli by pomysłów (i terminów) z.... sami wiecie czego :)

Edytowane przez Lookas

Napisano

@kengi jakbyś przy tym był i to widział :D

dosłownie chwilę temu, siatka z blooelana, remesh, wysłanie pierwszej wersji klientowi i od razu gringo! :)

a.jpg

w innym miejscu mówię, że się jeszcze psiknie szprajem i będzie dobrze, i dingo :)

2025-04-08-19-17-45-animacja-w-spocie-Bo

trza po prostu umić produkcyjnie, jak to mówią tnij dwa razy mierz tylko raz :D

Poza tym odpowiednia kultura i filozofia pracy i elo :)

550195-20.webp

Napisano
  • Autor

Taaaka tam ilustracyjka na technicznych, zaadaptowanych siatkach. Modelowania w tym było niewiele, zaledwie jeden czy dwa elementy, jakiś drobny rig i tyle. Zabawa była z materiałami i stylem obrazka.

Plansza_zamkniecie_strzalki-01_max3d.jpg

Napisano

o ła.. super bebechy, dzięki za wrzutę

inspirujący ostatni, styl jak ręcznie barwione grafiki z czasopism - szkoda, że łuki kanciaste!
wielu z nas ma słabość do ilustracji technicznej, to będzie popularny wątek

używasz tyFlow do modelowania?

Edytowane przez polka dot

Napisano
  • Autor
38 minut temu, polka dot napisał(a):

inspirujący ostatni, styl jak ręcznie barwione grafiki z czasopism

Dziękować za dobre słowo :)

38 minut temu, polka dot napisał(a):

szkoda, że łuki kanciaste!

Ano kanciaste - taka już uroda blenderowego FreeStyle w spotkaniu z małościankową siatką. W starych czasach używałem do tego Illustrate, ale teraz nie mam tego narzędzia w zestawie :(
Inna sprawa, że w pierwszej wersji całość miała być bardziej raw, ale klient domagał się polerowania efektu końcowego i wyszło jak widać.
Działam w maxie i to w zasadzie saute, z lekką podpórką Blendera i v-ray`a.
Postprodukcja - Illustrator i Photoshop.
Żadnych szaleństw - warsztatowo jestem jeszcze dobrą dekadę wstecz i właśnie rozeznaję się w tym co wydarzyło się w narzędziach przez ostatnie lata.
A jeśli się podoba, mam chyba jeszcze coś ze starych czasów w cudem odzyskanych resztkach archiwum do dorzucenia do teczki :)

Napisano

gdzie lepiej archiwalne niż na początku teczki? będzie do czego się odnieść!

podzielam podstawowy warsztat. pytałem z ciekawości, czego używasz przy tak gęstym w detale hardsurface - z pewnością masz ogarniętą ulubioną kombinację narzędzi

tyFlow uprzyjemnił mi codzienne rzeźbienie o tyle, że polecam każdemu. wersja darmowa przychodzi ze wszystkimi modyfikatorami, w tym tyBoolean który działa w mod stacku jak każdy inny modifier - 🡆 Modifiers :: tyFlow Documentation

Napisano
  • Autor

No to proszzz....
Część chyba była już na tym forum w starych czasach, ale linki od lat są nieaktywne więc dorzucę raz jeszcze.
Warsztatowo: Max + scanline + illustrate
Post: Ai i Ps

Linked_oferta_010.jpg

Linked_oferta_016.jpg

Linked_oferta_015.jpg

Linked_oferta_019.jpg

Linked_oferta_08.jpg

Napisano

Już przy poprzednim renderze miałem pytać czy to goły render jakiś NPR czy kilka warstw i kompozycja? Fajnie to wygląda, te ostatnie bardziej pastelowe nawet przyjemniejsze dla oka :)

Napisano
  • Autor

Najczęściej musiałem dopasować się do stylu publikacji (i mody), więc grafiki nie są jednorodne, choć staram się w miarę możliwości utrzymywać je w swojej stylistyce - żeby nie było "jak wszyscy" :)
Praktycznie zawsze składam na warstwach bo to daje większą kontrolę nad efektem końcowym. No i czasem, jak w przypadku tych wypranych kolorów ułatwia robotę w DTP - tak chyba było w tamtym wypadku, choć trochę czasu minęło i nie pamiętam, czy to były finalne obrazki (wszak to odzysk).
Warstwy ułatwiają też komponowanie otwarć i przekrojów, bo zazwyczaj dość niewygodnie jest tak poskładać model, żeby w jednym ujęciu zgadzały się i światła, i cienie, i żeby płaszczyzny odcięć nie dawały odbić i radiosity :D (upss, chyba właśnie wygadałem jedną z warsztatowych tajemnic :D )

Napisano
17 minutes ago, Lookas said:

radiosity :D (upss, chyba właśnie wygadałem jedną z warsztatowych tajemnic :D )

już myślałem, że secret souce to final gathering w mentalrayu :)

Napisano

@Lookas WOW scanlinem męczyłeś! Pamiętam moje pierwsze "zlecenie" ;) i jak piekłem radiosity w MAXie.... 256 Mb RAMu kwiczało i jęczało od ilości tekstór i zagęszczenia wielokątów :D
Piękne czasy gdzie graficy 3D mieli estymę, a wizualizacje były ekstra-luksusowym towarem dla elit ;)
Nie to co dzisiaj... plankton, bieda i natłok prac... Podobno kiedyś można było sobie kupić dobry samochód z pensji grafika. Niestety nie dane mi było przeżyć złotego okresu... od razu załapałem się na spadek xD

Napisano
  • Autor

W tym wypadku scanline dawał najlepszy efekt (Dzięki "skylightowi" :)) a liczyło się to całkiem do rzeczy. No ale to już był max z zaimplementowanym Mental Ray-em więc było luksusowo. Choć pamiętam, że w którymś miałem BMRT, chyba chodził jako standalone :)
Wciąż jeszcze są wizualizacje, które nie każdy może robić i nie każdego stać. Ale to nisze i jest ich coraz mniej.
A za robotę kupiłem sobie faktycznie auto - piętnastoletniego Passata B2. Kombi! :)
Na raty u szwagra :D

2 godziny temu, Destroyer napisał(a):

już myślałem, że secret souce to final gathering w mentalrayu :)

Nie ogarniałem tego tak bardzo, że przy pierwszej okazji przesiadłem się na Brazila :D

Edytowane przez Lookas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności