Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chłopaki, gadałem z chatem i o ile nie halucynował, to taki rodzaj budowania mapy i postaci do gry jest najlżejszy i jednocześnie najładniejszy. Ale ponieważ niedowierzam botowi, chciałbym się spytać was, jak wygląda wypalanie i odtwarzanie lightmap i shadowmap np. bezpośrednio w programie 3d i potem wyświetlanie na unity/unreal. To naprawdę ma prawo wyglądać ładnie czy potrzebne są do tego jednak zwykłe materiały jak z paintera? Pytam bo myślę cały czas nad zbudowaniem sobie własnej piaskownicy do vr'a, i się zastanawiam...

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 223
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Na pewno bazować jak najmocniej na wypalonym świetle, reflection probes itp. Shadery modeli zastosować uproszczone względem standardowych pbr. Trzeba mieć na uwadze ilość draw calli, rozdzielczość tek

  • Wszyscy od ejaja glupieja, ale nie Jensen: Wccftech NVIDIA CEO Jensen Huang Goes Against MIT Research & Says... NVIDIA CEO Jensen Huang discusses how using AI enhances his cognitive skills, challe

  • Wiem. ale teoretycznie - do czasu =) . Nie to że chcę zabrać im robotę, ale w przyszłości może pojawić się więcej ludzi typu ace of all trades wspieranych przez ai. =)

Napisano

To zależy - jak masz widok cały czas z podobnego kąta, to można wypalić wszystko na teksturach i będzie ładnie. Jeśli chcesz mieć jakąś interaktywność, obchodzić scenę, patrzeć z różnych odległości i kątów to wtedy bez realistycznych materiałów pbr z kilkoma mapami tego nie zrobisz dobrze.

Napisano
  • Autor
16 godzin temu, Jedaith napisał(a):

To zależy - jak masz widok cały czas z podobnego kąta, to można wypalić wszystko na teksturach i będzie ładnie. Jeśli chcesz mieć jakąś interaktywność, obchodzić scenę, patrzeć z różnych odległości i kątów to wtedy bez realistycznych materiałów pbr z kilkoma mapami tego nie zrobisz dobrze.

Pytanie więc, jak osiągnąć stan względnego realizmu, który będzie chodził przyzwoicie na androidzie w smartfonach i VRrze =< .

Napisano

Na pewno bazować jak najmocniej na wypalonym świetle, reflection probes itp. Shadery modeli zastosować uproszczone względem standardowych pbr. Trzeba mieć na uwadze ilość draw calli, rozdzielczość tekstur itp. W zależności od konkretnego projektu wąskie gardło jeśli chodzi o wydajność może być gdzie indziej. W przykładzie masz podany URP w unity (universal rendering pipeline) przygotowany właśnie pod platformy mobilne. Myślę, że warto sobie odpalić któryś z przykładowych projektów robionych przez deweloperów od danego silnika. (często publikowane są tech-dema optymalizowane pod słabszy sprzęt) Generalnie temat jest skomplikowany, nie bez przyczyny zatrudnia się do takich rzeczy całe zespoły specjalistów (tech-art, enviro, props, lighting itd.)

Napisano
  • Autor
Godzinę temu, Jedaith napisał(a):

nie bez przyczyny zatrudnia się do takich rzeczy całe zespoły specjalistów (tech-art, enviro, props, lighting itd.)

Wiem. ale teoretycznie - do czasu =) . Nie to że chcę zabrać im robotę, ale w przyszłości może pojawić się więcej ludzi typu ace of all trades wspieranych przez ai. =)

Napisano

Wszyscy od ejaja glupieja, ale nie Jensen:

Wccftech
No image preview

NVIDIA CEO Jensen Huang Goes Against MIT Research & Says...

NVIDIA CEO Jensen Huang discusses how using AI enhances his cognitive skills, challenging an MIT study's findings.

🤣

A wiemy, ze mozna mu zaufac, jako autorowi takich wypowiedzi:
https://wonderfulengineering.com/nvidia-ceo-jensen-huang-says-ai-hallucinations-are-easily-solvable/

EASILY solvable. Przez przeszukanie losowych stron internetowych na poszukiwany temat przed daniem odpowiedzi. Stron ktore coraz czesciej sa wypelnione "AI" slopem obarczonym swoimi halucynacjami.

Ech...

Czy mozemy sie w koncu przestac oszukiwac i powtarzac pierdoly o "AI" ktorymi napychaja nam glowy firmy zajmujace sie "AI"? Nikt sie nie stanie madrzejszy przez "AI".
Bo to tak jakby mowic, ze teraz kiedy telefon ma zapisane numery twoich znajomych to poprawilo twoja pamiec. Albo, ze teraz jak siedzisz na dupie i nic nie robisz to rosna ci muskuly bo zaplaciles kolesiowi zeby chodzil za ciebie na silke :D

Edytowane przez Nezumi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności