Napisano 11 Październik11 Paź Cześć! Jako że skończyłem inną rzecz, którą robiłem w weekendy przez dość długi czas, postanowiłem, że założę nowy wątek tylko dla tego projektu, aby się trochę zmotywować. Część rzeczy była już w teczce, ale dorzucam tutaj dla informacji. W założeniu ma to być to krótki, niepokojący teaser w stylistyce art-nouveau. Występują w nim dwie postacie: Zabójczyni (czy też rewolucjonistka) i Dyktator (potwór), którego dusza została uwięziona w pudełku (hehe) a zarazem ogrodzie (więzieniu). Jak na nieco pastiszowy horror przystało, potwór na końcu uwalnia się.(Od razu zaznaczę, że jeśli uda mi się skończyć stilla pierwszej sceny to też będę bardzo z siebie zadowolony ;)Na początku miałem prosty scenariusz, do którego złożyłem wstępną muzykę w GarageBand, aby do niej zmontować później klip:Na podstawie tych dwóch rzeczy powstał animatik:Następnie wykonałem nieco bardziej dokładny koncept sceny z Kobietą ("Penelopa")Oraz koncept ogrodu - sceny z DyktatoremZacząłem już na czysto modelować environment do pierwszej sceny, kilka detali wciąż do ogarnięcia przed kolejnym etapemZrobiłem mały research jak korzystać z Metahumana:Posiedziałem wstępnie nad twarzą babeczki, na podglądzie było w miarę ok..W Unreal wygląda za bardzo męsko, muszę coś pozmieniać. Może wybrałem złego avatara na początek, bo do tej z konceptu nijak nie udało się zbliżyć. Choć nie uważam, że musi być taka sama twarz jak na koncepcie.zacząłem szkicować ubranie w Marvelous Designerze (ciało będzie już bez zmian) Jeszcze dużo pracy przede mną, żeby ubranko nabrało kształtu.Najprawdopodobniej zeskinuję później tylko górną część garderoby, a spódnicę zasymuluję w pozycji siedzącej. Ale wstępny krój już mam.Myślałem, że to wszystko będzie bardziej skomplikowane jak narazie :). No i znalezienie tutka na temat robienia customowych włosów to też jeden, dwa kliki.Na razie taki progresik Edytowane 13 Październik13 Paź przez jakubziom
Napisano 13 Październik13 Paź Autor Początek budowania sceny, auto-skinning w Blender na meshu prosto z Marvelousa, więc wszystko rozwalone :), ale trochę wiedzy ogarnąłem po drodze. Edytowane 13 Październik13 Paź przez jakubziom
Napisano 14 Październik14 Paź Autor Dalszy ciąg pracy nad blockoutem, głównie architektura w tle i trochę innych szczegółów. Sporo czasu, bo prawie 5-6h i dużo nie widać Edytowane 14 Październik14 Paź przez jakubziom
Napisano 15 Październik15 Paź No zapowiada się spoko! Wygląda całkiem nieźle, twarz babecki trochę poprawiłeś? Nie jest już taka męska ale mógłbyś jeszcze bardziej ją troche ukobiecić.
Napisano 15 Październik15 Paź Autor Dzięki! Też jeszcze mi się buzia nie podoba do końca, pewnie pozmieniam :) Tymczasem ogarniam podstawy particli i fog Edytowane 16 Październik16 Paź przez jakubziom
Napisano Piątek o 10:175 dn Autor Zacząłem pracować nad drugą sceną (ogród). Na razie modeluję dokładniej i uzupełniam koncept
Napisano Piątek o 15:475 dn Dawno mnie tu nie było :) No ale do rzeczy :) Scena z panią assasynką. Ogólnie spoko idzie, lecz na moje oko laika wróciłbym do świateł z pierwszego postu. Jest tam bardziej subtelniej IMO. Wiele się tam zgadza: (a przynajmniej tak mi się wydaje)- Światło z zewnątrz które nie jest intensywne,- jak i oświetlenie wewnątrz, które ładnie "rysuje" sylwetkę pani zabójczyni. Model 3D pani widać już bardziej kobiecy.... bo przez chwilę się bałem że to film o konwersji chłopa w babę tylko bez komediowej nutki :) Ale przydał by się jeszcze mały tweek. Chyba najbardziej by pomogła konwersja twarzy w bardziej trójkątną z mniej wyrazistą szczekną.Albo sama poza robi złą robotę... Pani na razie przypomina kelnerkę która przynosi pudełko z ciastkami a nie stronG feminę rodem z serialu Amazona ;) Co do ognia i cząsteczek, odwieś to sobie na krzesło i wstaw tam plane-a z filmikiem ognia z kanałem alpha.... nie dość że efekt będzie lepszy to i zaoszczędzisz sobie czasu jak i bólu głowy symulując to w blenderze - no chyba że NARAWDĘ chcesz się nauczyć... ale lepiej już zrobić to w Emberze niż w Blenderze :DA wracając jeszcze do kobitki, to nie lepiej było by zrobić ułomną animację siadania w Marvelusie aby dostać ładnie pofałdowaną sukieneczkę? :) Wywaliłbym też "naszyjnik" z trójkątnym wzorem. Kobieca szyja zawsze - jeśli jest dobrze wymodelowana robi robotę, cienie, kształt itd. Teraz zakrywasz co IMO powinno być odkryte. No chyba że to narazie prowizorka i tyle, wtedy to luzik i się nie czepiam :)Co do plamy krwi na ścianie, to czy akcja dzieje się współcześnie? Mam wrażenie, że to plama po sporej armacie, strzelbie czy coś... bardzo mocno ukierunkowany rozbryzg a dodatkowo robi wrażenie jak by strzelający walił z podłogi.No ale czekam na dalsze update-ty i powodzenia 😁 Pozdr!
Napisano Piątek o 16:165 dn Autor O dzięki za komentarz. Scenę składam w Unrealu 5, a ciało i twarz jest z Metahumana. (tam jest apka do motion capture twarzy za pomocą iphona, która działa całkiem spoko). Z ogniem pewnie tak zrobię jak mówisz - i tak jest widoczny z daleka.Problem z metahumanem jest taki, że ma ograniczenia w "modelowaniu" twarzy - a raczej przesuwaniu suwaków ;) Chyba że zdecyduję się wyrzeźbić jakiś base shape tej głowy, wtedy customa można nałożyć - ale to już na dalszym etapie.Ogólnie też te babki np. u Alfonsa Muchy były dosyć spore, może za małą głowę ustawiłem, bo szyja wydaje mi się znowu trochę za gruba ;)Na razie skończyłem blockout pierwszej sceny i zaczynam drugą, żeby mieć całość jak najszybciej :) Tam jeszcze jakiś tłum ludzików spritów będzie przed budynkiem xd Edytowane Piątek o 16:195 dn przez jakubziom
Napisano Sobota o 19:313 dn Autor Blockout jako tako ogarnięty, teraz czas na drugą postać (może to poszycie będę musiał zrobić trochę inne)Zestawienie obu scen i ich kolorystyki: Edytowane Sobota o 21:333 dn przez jakubziom
Napisano Poniedziałek o 10:482 dn Autor Zrobiłem placeholder drugiej postaci. Jeszcze ubranka nie da się wrzucić do Zbrusha, ale mogę naszkicować już klatki kluczowe całości :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto