Napisano 11 Październik11 Paź Cześć! Jako że skończyłem inną rzecz, którą robiłem w weekendy przez dość długi czas, postanowiłem, że założę nowy wątek tylko dla tego projektu, aby się trochę zmotywować. Część rzeczy była już w teczce, ale dorzucam tutaj dla informacji. W założeniu ma to być to krótki, niepokojący teaser w stylistyce art-nouveau. Występują w nim dwie postacie: Zabójczyni (czy też rewolucjonistka) i Dyktator (potwór), którego dusza została uwięziona w pudełku (hehe) a zarazem ogrodzie (więzieniu). Jak na nieco pastiszowy horror przystało, potwór na końcu uwalnia się.(Od razu zaznaczę, że jeśli uda mi się skończyć stilla pierwszej sceny to też będę bardzo z siebie zadowolony ;)Na początku miałem prosty scenariusz, do którego złożyłem wstępną muzykę w GarageBand, aby do niej zmontować później klip:Na podstawie tych dwóch rzeczy powstał animatik:Następnie wykonałem nieco bardziej dokładny koncept sceny z Kobietą ("Penelopa")Oraz koncept ogrodu - sceny z DyktatoremZacząłem już na czysto modelować environment do pierwszej sceny, kilka detali wciąż do ogarnięcia przed kolejnym etapemZrobiłem mały research jak korzystać z Metahumana:Posiedziałem wstępnie nad twarzą babeczki, na podglądzie było w miarę ok..W Unreal wygląda za bardzo męsko, muszę coś pozmieniać. Może wybrałem złego avatara na początek, bo do tej z konceptu nijak nie udało się zbliżyć. Choć nie uważam, że musi być taka sama twarz jak na koncepcie.zacząłem szkicować ubranie w Marvelous Designerze (ciało będzie już bez zmian) Jeszcze dużo pracy przede mną, żeby ubranko nabrało kształtu.Najprawdopodobniej zeskinuję później tylko górną część garderoby, a spódnicę zasymuluję w pozycji siedzącej. Ale wstępny krój już mam.Myślałem, że to wszystko będzie bardziej skomplikowane jak narazie :). No i znalezienie tutka na temat robienia customowych włosów to też jeden, dwa kliki.Na razie taki progresik Edytowane Poniedziałek o 10:205 dn przez jakubziom
Napisano Poniedziałek o 14:595 dn Autor Początek budowania sceny, auto-skinning w Blender na meshu prosto z Marvelousa, więc wszystko rozwalone :), ale trochę wiedzy ogarnąłem po drodze. Edytowane Poniedziałek o 17:464 dn przez jakubziom
Napisano Wtorek o 17:083 dn Autor Dalszy ciąg pracy nad blockoutem, głównie architektura w tle i trochę innych szczegółów. Sporo czasu, bo prawie 5-6h i dużo nie widać Edytowane Wtorek o 17:083 dn przez jakubziom
Napisano Środa o 06:293 dn No zapowiada się spoko! Wygląda całkiem nieźle, twarz babecki trochę poprawiłeś? Nie jest już taka męska ale mógłbyś jeszcze bardziej ją troche ukobiecić.
Napisano Środa o 06:543 dn Autor Dzięki! Też jeszcze mi się buzia nie podoba do końca, pewnie pozmieniam :) Tymczasem ogarniam podstawy particli i fog Edytowane Czwartek o 06:032 dn przez jakubziom
Napisano Wczoraj o 10:17 1 dn Autor Zacząłem pracować nad drugą sceną (ogród). Na razie modeluję dokładniej i uzupełniam koncept
Napisano 23 godziny temu23 godz Dawno mnie tu nie było :) No ale do rzeczy :) Scena z panią assasynką. Ogólnie spoko idzie, lecz na moje oko laika wróciłbym do świateł z pierwszego postu. Jest tam bardziej subtelniej IMO. Wiele się tam zgadza: (a przynajmniej tak mi się wydaje)- Światło z zewnątrz które nie jest intensywne,- jak i oświetlenie wewnątrz, które ładnie "rysuje" sylwetkę pani zabójczyni. Model 3D pani widać już bardziej kobiecy.... bo przez chwilę się bałem że to film o konwersji chłopa w babę tylko bez komediowej nutki :) Ale przydał by się jeszcze mały tweek. Chyba najbardziej by pomogła konwersja twarzy w bardziej trójkątną z mniej wyrazistą szczekną.Albo sama poza robi złą robotę... Pani na razie przypomina kelnerkę która przynosi pudełko z ciastkami a nie stronG feminę rodem z serialu Amazona ;) Co do ognia i cząsteczek, odwieś to sobie na krzesło i wstaw tam plane-a z filmikiem ognia z kanałem alpha.... nie dość że efekt będzie lepszy to i zaoszczędzisz sobie czasu jak i bólu głowy symulując to w blenderze - no chyba że NARAWDĘ chcesz się nauczyć... ale lepiej już zrobić to w Emberze niż w Blenderze :DA wracając jeszcze do kobitki, to nie lepiej było by zrobić ułomną animację siadania w Marvelusie aby dostać ładnie pofałdowaną sukieneczkę? :) Wywaliłbym też "naszyjnik" z trójkątnym wzorem. Kobieca szyja zawsze - jeśli jest dobrze wymodelowana robi robotę, cienie, kształt itd. Teraz zakrywasz co IMO powinno być odkryte. No chyba że to narazie prowizorka i tyle, wtedy to luzik i się nie czepiam :)Co do plamy krwi na ścianie, to czy akcja dzieje się współcześnie? Mam wrażenie, że to plama po sporej armacie, strzelbie czy coś... bardzo mocno ukierunkowany rozbryzg a dodatkowo robi wrażenie jak by strzelający walił z podłogi.No ale czekam na dalsze update-ty i powodzenia 😁 Pozdr!
Napisano 23 godziny temu23 godz Autor O dzięki za komentarz. Scenę składam w Unrealu 5, a ciało i twarz jest z Metahumana. (tam jest apka do motion capture twarzy za pomocą iphona, która działa całkiem spoko). Z ogniem pewnie tak zrobię jak mówisz - i tak jest widoczny z daleka.Problem z metahumanem jest taki, że ma ograniczenia w "modelowaniu" twarzy - a raczej przesuwaniu suwaków ;) Chyba że zdecyduję się wyrzeźbić jakiś base shape tej głowy, wtedy customa można nałożyć - ale to już na dalszym etapie.Ogólnie też te babki np. u Alfonsa Muchy były dosyć spore, może za małą głowę ustawiłem, bo szyja wydaje mi się znowu trochę za gruba ;)Na razie skończyłem blockout pierwszej sceny i zaczynam drugą, żeby mieć całość jak najszybciej :) Tam jeszcze jakiś tłum ludzików spritów będzie przed budynkiem xd Edytowane 23 godziny temu23 godz przez jakubziom
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto