Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

thmb.jpg

Cześć! Jako że skończyłem inną rzecz, którą robiłem w weekendy przez dość długi czas, postanowiłem, że założę nowy wątek tylko dla tego projektu, aby się trochę zmotywować. Część rzeczy była już w teczce, ale dorzucam tutaj dla informacji. W założeniu ma to być to krótki, niepokojący teaser w stylistyce art-nouveau. Występują w nim dwie postacie: Zabójczyni (czy też rewolucjonistka) i Dyktator (potwór), którego dusza została uwięziona w pudełku (hehe) a zarazem ogrodzie (więzieniu). Jak na nieco pastiszowy horror przystało, potwór na końcu uwalnia się.

(Od razu zaznaczę, że jeśli uda mi się skończyć stilla pierwszej sceny to też będę bardzo z siebie zadowolony ;)

Na początku miałem prosty scenariusz, do którego złożyłem wstępną muzykę w GarageBand, aby do niej zmontować później klip:

500419586_24573888512200381_8142602050901338771_n.jpg

Na podstawie tych dwóch rzeczy powstał animatik:

Następnie wykonałem nieco bardziej dokładny koncept sceny z Kobietą ("Penelopa")

Zrzut ekranu 2025-10-11 120655.jpg

Oraz koncept ogrodu - sceny z Dyktatorem

Zrzut ekranu 2025-10-11 165047.jpg

  1. Zacząłem już na czysto modelować environment do pierwszej sceny, kilka detali wciąż do ogarnięcia przed kolejnym etapem

    1.jpg

  2. Zrobiłem mały research jak korzystać z Metahumana:

    Posiedziałem wstępnie nad twarzą babeczki, na podglądzie było w miarę ok..

    2.jpg

    W Unreal wygląda za bardzo męsko, muszę coś pozmieniać. Może wybrałem złego avatara na początek, bo do tej z konceptu nijak nie udało się zbliżyć. Choć nie uważam, że musi być taka sama twarz jak na koncepcie.

    3.jpg

    1. zacząłem szkicować ubranie w Marvelous Designerze (ciało będzie już bez zmian) Jeszcze dużo pracy przede mną, żeby ubranko nabrało kształtu.

    4.jpg

    Najprawdopodobniej zeskinuję później tylko górną część garderoby, a spódnicę zasymuluję w pozycji siedzącej. Ale wstępny krój już mam.

    Myślałem, że to wszystko będzie bardziej skomplikowane jak narazie :). No i znalezienie tutka na temat robienia customowych włosów to też jeden, dwa kliki.

Na razie taki progresik

Edytowane przez jakubziom

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 405
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Zacząłem pracować nad drugą sceną (ogród). Na razie modeluję dokładniej i uzupełniam koncept

  • Dzięki! Też jeszcze mi się buzia nie podoba do końca, pewnie pozmieniam :) Tymczasem ogarniam podstawy particli i fog

  • Dawno mnie tu nie było :) No ale do rzeczy :) Scena z panią assasynką. Ogólnie spoko idzie, lecz na moje oko laika wróciłbym do świateł z pierwszego postu. Jest tam bardziej subtelniej IMO. Wiele s

Posted Images

Napisano
  • Autor

Początek budowania sceny, auto-skinning w Blender na meshu prosto z Marvelousa, więc wszystko rozwalone :), ale trochę wiedzy ogarnąłem po drodze.

1.jpg

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor

Dalszy ciąg pracy nad blockoutem, głównie architektura w tle i trochę innych szczegółów. Sporo czasu, bo prawie 5-6h i dużo nie widać

Zrzut ekranu 2025-10-14 190541.jpg

Zrzut ekranu 2025-10-14 185827.jpg

Edytowane przez jakubziom

Napisano

No zapowiada się spoko! Wygląda całkiem nieźle, twarz babecki trochę poprawiłeś? Nie jest już taka męska ale mógłbyś jeszcze bardziej ją troche ukobiecić.

Napisano
  • Autor

Dzięki! Też jeszcze mi się buzia nie podoba do końca, pewnie pozmieniam :) Tymczasem ogarniam podstawy particli i fog

Zrzut ekranu 2025-10-14 190541.jpg

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor

Zacząłem pracować nad drugą sceną (ogród). Na razie modeluję dokładniej i uzupełniam koncept

Zrzut ekranu 2025-10-17 121145.jpg

Napisano

Dawno mnie tu nie było :) No ale do rzeczy :)
Scena z panią assasynką.
Ogólnie spoko idzie, lecz na moje oko laika wróciłbym do świateł z pierwszego postu. Jest tam bardziej subtelniej IMO.
Wiele się tam zgadza: (a przynajmniej tak mi się wydaje)
- Światło z zewnątrz które nie jest intensywne,
- jak i oświetlenie wewnątrz, które ładnie "rysuje" sylwetkę pani zabójczyni.
Model 3D pani widać już bardziej kobiecy.... bo przez chwilę się bałem że to film o konwersji chłopa w babę tylko bez komediowej nutki :) Ale przydał by się jeszcze mały tweek. Chyba najbardziej by pomogła konwersja twarzy w bardziej trójkątną z mniej wyrazistą szczekną.
Albo sama poza robi złą robotę... Pani na razie przypomina kelnerkę która przynosi pudełko z ciastkami a nie stronG feminę rodem z serialu Amazona ;)
Sexy Girl Sitting On Chair: Over 57,890 Royalty-Free Licensable ... Sexy Girl Sitting On A Chair: Over 57,915 Royalty-Free Licensable ...31+ Thousand Woman Sitting On High Chair Royalty-Free Images, Stock Photos  & Pictures | Shutterstock 93+ Thousand Elegant Woman Sit On Chair Royalty-Free Images, Stock Photos &  Pictures | Shutterstock

Co do ognia i cząsteczek, odwieś to sobie na krzesło i wstaw tam plane-a z filmikiem ognia z kanałem alpha.... nie dość że efekt będzie lepszy to i zaoszczędzisz sobie czasu jak i bólu głowy symulując to w blenderze - no chyba że NARAWDĘ chcesz się nauczyć... ale lepiej już zrobić to w Emberze niż w Blenderze :D

A wracając jeszcze do kobitki, to nie lepiej było by zrobić ułomną animację siadania w Marvelusie aby dostać ładnie pofałdowaną sukieneczkę? :)
Wywaliłbym też "naszyjnik" z trójkątnym wzorem. Kobieca szyja zawsze - jeśli jest dobrze wymodelowana robi robotę, cienie, kształt itd. Teraz zakrywasz co IMO powinno być odkryte. No chyba że to narazie prowizorka i tyle, wtedy to luzik i się nie czepiam :)

Co do plamy krwi na ścianie, to czy akcja dzieje się współcześnie?
Mam wrażenie, że to plama po sporej armacie, strzelbie czy coś... bardzo mocno ukierunkowany rozbryzg a dodatkowo robi wrażenie jak by strzelający walił z podłogi.

No ale czekam na dalsze update-ty i powodzenia 😁 Pozdr!

Napisano
  • Autor

O dzięki za komentarz. Scenę składam w Unrealu 5, a ciało i twarz jest z Metahumana. (tam jest apka do motion capture twarzy za pomocą iphona, która działa całkiem spoko). Z ogniem pewnie tak zrobię jak mówisz - i tak jest widoczny z daleka.

Problem z metahumanem jest taki, że ma ograniczenia w "modelowaniu" twarzy - a raczej przesuwaniu suwaków ;) Chyba że zdecyduję się wyrzeźbić jakiś base shape tej głowy, wtedy customa można nałożyć - ale to już na dalszym etapie.

Ogólnie też te babki np. u Alfonsa Muchy były dosyć spore, może za małą głowę ustawiłem, bo szyja wydaje mi się znowu trochę za gruba ;)

Na razie skończyłem blockout pierwszej sceny i zaczynam drugą, żeby mieć całość jak najszybciej :) Tam jeszcze jakiś tłum ludzików spritów będzie przed budynkiem xd

Edytowane przez jakubziom

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.