Giedroic Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 czesto jest tak, ze ktos ma wymodelowac np. postac, ktora ma skladac sie powiedzmy z 2000 poly. czy poly a fejsy to jest to samo? w edit mesh gdy daje zaznacz wszystko z poziomu polygonow jak i faceow pokazuje mi ta sama liczbe. wiec przypuszczam, ze jedno i drugie to to samo ale sie wole upewnic. pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loozack Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 face składa się z trzech wierzchołków (trójkąt), natomiast polygon z minimum czterech (wielokąt), krótko mówiąc polygony składają się z minimum dwóch face'ów :) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 face`y to trójkąty z ktorych sklada sie polygon ... tak jak bys mial przykladowy prostokąt .... powieszchnia jego sklada sie z polygonów a kazdy polygon sklada sie z trójkątów ... tyle ze sterownik graficzny w maxie ma mozliwosc wylaczenia podglądu triangles ... np... cylinder w ktorym podstawa sklada sie z 12 sides sklada sie tak naprawde z trójkątów (12) jestli chcesz bardziej sobie to przyblizyc mozesz w opcach 3dmaxa wlaczyc pewną opcje preferences > viewports > configure driver > display all triangle edges ... czy jakos podobnie ... wtedy juz wszystkie loopy w polygonach beda widoczne ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giedroic Napisano 25 Listopad 2004 Autor Share Napisano 25 Listopad 2004 tak ja o tym wiem, ale kilka razy spotkalem sie z tym, ze ktos mowil to ma miec 1000 poly a chodzilo mu o 1000 faceow. poprostu czy nie jest tak ze w modelowaniu do gier face a poly sa czasmi jednoznaczne. jednym slowem czy w zleceniu np 1000 poly nie oznacza 1000 faceo? chyba zaczynam sie powtarzac;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giedroic Napisano 25 Listopad 2004 Autor Share Napisano 25 Listopad 2004 ps zaowazcie, ze jak w edit mesh zaznaczysz z poziomu poly wszystko, to pokazuje ci taka sama liczbe wybranych elementow jak zaznaczenie wszystko z poziomu faceow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimmy Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 jak na moj gust polygon i face to dokladnie to samo. polygon (inaczej face) sklada sie z trojkatow (triangles). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 w grze to nie to samo .. w modelach do gry liczy sie zawsze triangles a nie polygony ... przyklad podstawa walca .... moze miec 1 polygon a 9999 triangles .... jak ? mozesz zrobic walec w maxie i dac mu 999 sides na podstawe ... w edit mesh i tak bedzie mial podstawe jako polygon ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimmy Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 no ok, ale czy ktos tutaj pisal, ze w modelach do gier liczy sie polygony? Giedroic pytal czy poly=face, wy napisaliscie ze nie, ja napisalem ze tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krotki Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 Juz samo to ze sa 2 nazy dowodzi ze sa to 2 rozne zeczy ... a ze ludziska sie wyrazaja nie precyzyjnie to juz inna bajka ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 te jimmy - wiesz mowic mozesz duzo ale moze bys nam jakos to udowodnil ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ftorek Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 ehh face to po prostu trojkat (czyli trzy wierzcholki lub trzy krawedzie) poly czyli polygon to wielokat czyli CO NAJMNIEJ trzy wierzcholki lub krawedzie silnik graficzny w grze przewala wszystko w trojkaty wiec najwazniejsze jest ile obiekt ma trojkatow wlasnie - a nie jakis innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimmy Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 te Marcin- duzo to ty mowisz jak widze, zdecydowanie za duzo. cytat z mayowego helpa (nie wiem jak w maksie, nie uzywam): A polygon is an n-sided shape, defined by its corners (vertices) and the straight lines between them (edges). When you model with polygons you usually use triangles or quadrilaterals ("quads"), although Maya supports polygons with more sides. An individual polygon is often called a face, and is thought of as the filled area defined by its vertices and edges. ostatnie zdanie, sluze pomoca jakby trzeba bylo przetlumaczyc. btw, nie wiem jak ty, ale ja nie mam czasu na klotnie o takie pierdoly, wiec wybacz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 sprawa dotyczyla maxa i na tym przykladzie mialo byc wyjasnione ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimmy Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 heh, nie wiedzialem, ze polygon w maksie oznacza cos innego niz w mayi. hmmmm, ciekawe co to slowo znaczy w xsi, az sie boje pomyslec o tym co w takiej cinemie ;) eot? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 Aby jeszcze bardziej namieszać to Wam powiem że w grach nie są ważne ścianki, face, trisy, poly czy jakkolwiek je zwał, tylko vertexy, bo właśnie informacje o vertexach (i razem z nimi geometrii, UV'kach, smoothing groups), a nie ściankach są przesyłane do karty graficznej :P A jeżeli już wracamy do face'ów to licząc ścianki należy _zawsze_ i _tylko wyłącznie_ liczyć trójkąty (Convert to editable mesh -> Polygon counter). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkelf Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 whatever, ja tu tylko te werteksy ustawiam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvator Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 darkelf, zgon :) jimmy - coś mi się zdjaje, że we wszytskich programach to jest jenak podobne :] dziwi mnie, że ludzie czasem mówią, że poly musi składać się conajmniej z dwóch trójkątów. gówno prawda, tak naprawdę można wymodelować w poly model z samych trójkątów i nikomu nic się nie stanie, jeśli chodzi i modele do gier, to liczy się w face'ach bo to właśnie one są przeliczane przez akcelerator karty graficznej... a więc podawanie poly nie miałoby najmniejszego sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giedroic Napisano 25 Listopad 2004 Autor Share Napisano 25 Listopad 2004 to jeszcze jedno egzystencjale pytanie;) z tego co widze nie uzywa sie do teksturowania programow typu Deep Paint 3D, jak wiadomo bitmapa stworzona w takim programie wyglada jak jakis szum gdy ja wczytamy do zwyklego programu sluzacego do ogladania 2D. czy kienci nie zycza sobie aby wlasnie teksturowac cos programami do malowani 3D, czy moze w tej kwesti daja wam wolna reke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ftorek Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 z tego co wiem klient zyczy sobie zeby dobrze wygladalo - mozesz to nawet patykiem pomalowac - jak bedzie lux to nikt nie bedzie zadawal pytan :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 Nieważne. klentowi oddajesz model w takim formacie jaki sobie zażyczy i texturkę przeważnie w .tga. W czym ją zrobisz, czy w gimpie, photoshopie, czy deep paint to Twoja sprawa OT: whatever, ja tu tylko te werteksy ustawiam ;) Pociągnę Cię do odpowiedzialności za używanie moich zastrzeżonych tekstów: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=119470&postcount=4 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spinoza Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 ..ta tylko tak naprawde robiąc np. model w maxie nie jesteś w stanie doliczyć sie prawdziwej liczby vertexów bo Direct rozweldowuje sobie vertexy w zależności od mapowania ...tzn jeżeli jeden vertex ma dwie pary współrzędnych mapowania to juz masz dwa vertexy zamiat jednego ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 25 Listopad 2004 Share Napisano 25 Listopad 2004 Zgadza się, tak samo grupy wygładzania robią z jednego vertexa dwa, itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giedroic Napisano 25 Listopad 2004 Autor Share Napisano 25 Listopad 2004 to jeszcze troche pojatrze:) czy teksturujac model wykozystujecie tylko kanal diffuse, czy moze robi sie cos w bump rowniez? tylko nie wiem jak bo tego nie widac w view porcie. podobne pytanie mam odnosnie opacity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz_b Napisano 28 Listopad 2004 Share Napisano 28 Listopad 2004 imho ;) poly nie rowna sie faceowi!!! ale domyslam sie skad wynika pomylka. POLYGON COUNTER w maxie liczy jak nazwa wskazuje co???? facey ;)) jezeli tworzysz obiekt w maxie z poziomu EDITABLE MESH i nacisniesz klawisz '7' to pokazuje ci aktualna liczbe FACEOW zaznaczonego obiektu. jezeli tworzysz z poziomu EDITABLE POLY to pokazuje ci POLY. zauwaz, ze jesli zwykle kwadratowe scianki maja tu po dwa trojkaty, to po konwersji siatki EDITABLE POLY do EDITABLE MESH jakos w cudowwny sposow podwaja ci sie liczba z licznika (klawisz '7'). wlasnie dlatego mylone sa pojecia - praca na POLY to praca na kwadratowych sciankach. ale max poprawnie rozroznia POLY od FACEow, tak jak MAYA itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 28 Listopad 2004 Share Napisano 28 Listopad 2004 doh: Zanim policzysz _zawsze_ konwertuj do editable mesh (o ile używasz maxa). Można to obejść i zainstalować taki skrypcik który pokazuje poprawną ilość trójkątów w Editable poly w Maksie: http://www.juantwo.com dział scripts - Epolycounter, po podmienieniu oryginalnego skryptu wystarczy wcisnąć '7' (ale nie na numerycznej) i we viewporcie pokaże się poprawny vertex/edge/polycount. Polecam. zacytuję sam siebie ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Por@szek Napisano 30 Listopad 2004 Share Napisano 30 Listopad 2004 Zal mi Was. Z regularnoscia co 3-4 miechy ktos wyjezdza z pytaniem o roznice miedzy face'ami , tri, poly, vertex etc.etc.etc. Mam propozycje. Czy raz na zawsze nie mozna tego calego thread'a przeniesc do jakiegos stalego watku, bo skrzydla mi opadaja, jak widze te same pytania i te same , z reguly klucace sie ze soba(jak nie bijace), odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvator Napisano 30 Listopad 2004 Share Napisano 30 Listopad 2004 hmm od tego jest chyba FAQ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 30 Listopad 2004 Share Napisano 30 Listopad 2004 FAQ by się przydało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość P. Napisano 1 Grudzień 2004 Share Napisano 1 Grudzień 2004 pan jimmy poprawil mi humor :) gdyby istanialo cos takiego jak cybernetyczna inkwizycja z pewnoscia nawiedzila by pana za te bluznierstwa. no i niech sobie pan wyobrazi ze to nie jest pierdola :) moze jesli sie modeluje dlugopisy albo czajniczki to moze nie ma roznicy... dobra nie koncze ... tak bedzie lepiej. hehe. dobre. no nie moglem sie powstrzymac by czegos nie napisac :) glupote trzeba tepic :) pozdrawiam P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirty Napisano 1 Grudzień 2004 Share Napisano 1 Grudzień 2004 eeee tam, dla mnie to jeden grzyb, poly, face... same shit ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się