Skocz do zawartości

poly a faces. jaka to roznica?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czesto jest tak, ze ktos ma wymodelowac np. postac, ktora ma skladac sie powiedzmy z 2000 poly. czy poly a fejsy to jest to samo?

w edit mesh gdy daje zaznacz wszystko z poziomu polygonow jak i faceow pokazuje mi ta sama liczbe. wiec przypuszczam, ze jedno i drugie to to samo ale sie wole upewnic.

pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi!

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

face składa się z trzech wierzchołków (trójkąt), natomiast polygon z minimum czterech (wielokąt), krótko mówiąc polygony składają się z minimum dwóch face'ów :)

 

pozdrawiam

Napisano

face`y to trójkąty z ktorych sklada sie polygon ... tak jak bys mial przykladowy prostokąt .... powieszchnia jego sklada sie z polygonów a kazdy polygon sklada sie z trójkątów ... tyle ze sterownik graficzny w maxie ma mozliwosc wylaczenia podglądu triangles ...

 

np... cylinder w ktorym podstawa sklada sie z 12 sides sklada sie tak naprawde z trójkątów (12)

 

jestli chcesz bardziej sobie to przyblizyc mozesz w opcach 3dmaxa wlaczyc pewną opcje

 

preferences > viewports > configure driver > display all triangle edges ... czy jakos podobnie ... wtedy juz wszystkie loopy w polygonach beda widoczne ...

Napisano

tak ja o tym wiem, ale kilka razy spotkalem sie z tym, ze ktos mowil to ma miec 1000 poly a chodzilo mu o 1000 faceow. poprostu czy nie jest tak ze w modelowaniu do gier face a poly sa czasmi jednoznaczne.

jednym slowem czy w zleceniu np 1000 poly nie oznacza 1000 faceo? chyba zaczynam sie powtarzac;)

Napisano

ps

zaowazcie, ze jak w edit mesh zaznaczysz z poziomu poly wszystko, to pokazuje ci taka sama liczbe wybranych elementow jak zaznaczenie wszystko z poziomu faceow.

Napisano

w grze to nie to samo .. w modelach do gry liczy sie zawsze triangles a nie polygony ...

 

przyklad

 

podstawa walca .... moze miec 1 polygon a 9999 triangles .... jak ? mozesz zrobic walec w maxie i dac mu 999 sides na podstawe ... w edit mesh i tak bedzie mial podstawe jako polygon ...

Napisano

no ok, ale czy ktos tutaj pisal, ze w modelach do gier liczy sie polygony?

 

Giedroic pytal czy poly=face, wy napisaliscie ze nie, ja napisalem ze tak.

Napisano

ehh

 

face to po prostu trojkat (czyli trzy wierzcholki lub trzy krawedzie)

 

poly czyli polygon to wielokat czyli CO NAJMNIEJ trzy wierzcholki lub krawedzie

 

silnik graficzny w grze przewala wszystko w trojkaty wiec najwazniejsze jest ile obiekt ma trojkatow wlasnie - a nie jakis innych

Napisano

te Marcin- duzo to ty mowisz jak widze, zdecydowanie za duzo.

 

cytat z mayowego helpa (nie wiem jak w maksie, nie uzywam):

 

A polygon is an n-sided shape, defined by its corners (vertices) and the straight lines between them (edges). When you model with polygons you usually use triangles or quadrilaterals ("quads"), although Maya supports polygons with more sides. An individual polygon is often called a face, and is thought of as the filled area defined by its vertices and edges.

 

ostatnie zdanie, sluze pomoca jakby trzeba bylo przetlumaczyc.

 

btw, nie wiem jak ty, ale ja nie mam czasu na klotnie o takie pierdoly, wiec wybacz...

Napisano

heh, nie wiedzialem, ze polygon w maksie oznacza cos innego niz w mayi. hmmmm, ciekawe co to slowo znaczy w xsi, az sie boje pomyslec o tym co w takiej cinemie ;)

 

eot?

Napisano

Aby jeszcze bardziej namieszać to Wam powiem że w grach nie są ważne ścianki, face, trisy, poly czy jakkolwiek je zwał, tylko vertexy, bo właśnie informacje o vertexach (i razem z nimi geometrii, UV'kach, smoothing groups), a nie ściankach są przesyłane do karty graficznej :P

A jeżeli już wracamy do face'ów to licząc ścianki należy _zawsze_ i _tylko wyłącznie_ liczyć trójkąty (Convert to editable mesh -> Polygon counter).

Napisano

darkelf, zgon :)

jimmy - coś mi się zdjaje, że we wszytskich programach to jest jenak podobne :] dziwi mnie, że ludzie czasem mówią, że poly musi składać się conajmniej z dwóch trójkątów. gówno prawda, tak naprawdę można wymodelować w poly model z samych trójkątów i nikomu nic się nie stanie, jeśli chodzi i modele do gier, to liczy się w face'ach bo to właśnie one są przeliczane przez akcelerator karty graficznej... a więc podawanie poly nie miałoby najmniejszego sensu.

Napisano

to jeszcze jedno egzystencjale pytanie;) z tego co widze nie uzywa sie do teksturowania programow typu Deep Paint 3D, jak wiadomo bitmapa stworzona w takim programie wyglada jak jakis szum gdy ja wczytamy do zwyklego programu sluzacego do ogladania 2D.

czy kienci nie zycza sobie aby wlasnie teksturowac cos programami do malowani 3D, czy moze w tej kwesti daja wam wolna reke?

Napisano

..ta tylko tak naprawde robiąc np. model w maxie nie jesteś w stanie doliczyć sie prawdziwej liczby vertexów bo Direct rozweldowuje sobie vertexy w zależności od mapowania ...tzn jeżeli jeden vertex ma dwie pary współrzędnych mapowania to juz masz dwa vertexy zamiat jednego ...

Napisano

to jeszcze troche pojatrze:)

czy teksturujac model wykozystujecie tylko kanal diffuse, czy moze robi sie cos w bump rowniez? tylko nie wiem jak bo tego nie widac w view porcie. podobne pytanie mam odnosnie opacity.

Napisano

imho ;)

poly nie rowna sie faceowi!!! ale domyslam sie skad wynika pomylka.

POLYGON COUNTER w maxie liczy jak nazwa wskazuje co???? facey ;))

jezeli tworzysz obiekt w maxie z poziomu EDITABLE MESH i nacisniesz klawisz '7' to pokazuje ci aktualna liczbe FACEOW zaznaczonego obiektu.

jezeli tworzysz z poziomu EDITABLE POLY to pokazuje ci POLY. zauwaz, ze jesli zwykle kwadratowe scianki maja tu po dwa trojkaty, to po konwersji siatki EDITABLE POLY do EDITABLE MESH jakos w cudowwny sposow podwaja ci sie liczba z licznika (klawisz '7').

 

wlasnie dlatego mylone sa pojecia - praca na POLY to praca na kwadratowych sciankach. ale max poprawnie rozroznia POLY od FACEow, tak jak MAYA itd.

Napisano

doh:

 

Zanim policzysz _zawsze_ konwertuj do editable mesh (o ile używasz maxa). Można to obejść i zainstalować taki skrypcik który pokazuje poprawną ilość trójkątów w Editable poly w Maksie:

 

http://www.juantwo.com

 

dział scripts - Epolycounter, po podmienieniu oryginalnego skryptu wystarczy wcisnąć '7' (ale nie na numerycznej) i we viewporcie pokaże się poprawny vertex/edge/polycount. Polecam.

 

zacytuję sam siebie ;>

Napisano

Zal mi Was. Z regularnoscia co 3-4 miechy ktos wyjezdza z pytaniem o roznice miedzy face'ami , tri, poly, vertex etc.etc.etc. Mam propozycje. Czy raz na zawsze nie mozna tego calego thread'a przeniesc do jakiegos stalego watku, bo skrzydla mi opadaja, jak widze te same pytania i te same , z reguly klucace sie ze soba(jak nie bijace), odpowiedzi

Napisano

pan jimmy poprawil mi humor :) gdyby istanialo cos takiego jak cybernetyczna inkwizycja z pewnoscia nawiedzila by pana za te bluznierstwa. no i niech sobie pan wyobrazi ze to nie jest pierdola :) moze jesli sie modeluje dlugopisy albo czajniczki to moze nie ma roznicy... dobra nie koncze ... tak bedzie lepiej.

 

hehe. dobre.

no nie moglem sie powstrzymac by czegos nie napisac :) glupote trzeba tepic :)

 

pozdrawiam

P.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności