Napisano 21 Grudzień 200420 l czesc zalozylem nowy temacik wrzucam pierwsze kroczki : dach. zstaralem sie wszystko robic rowno wiecchyba jest dobrze?:) pozdro a ja wracam do roboty: czas na boczne szyby http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_1.jpg
Napisano 21 Grudzień 200420 l Autor juz dziala wiem ze nie jest to wiele:) ale porpstu bede wrzucac element po elemencie bo dal mnie to pierwszy model w rhino:) pozdro
Napisano 21 Grudzień 200420 l Autor nastepnie szyby ,czas na maske http://members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_2.jpg
Napisano 21 Grudzień 200420 l chym chyba ten njawyzszy punkt dachu jest za nisko bo jak bedziesz chcial zrobic slupek to niezbyt dobrze bedzie wygladac polooczenie dachy z szyba wiec zrob sobie curve i zobacz czy bedzie tam odpowiednie kształt tego zaokraglenia jak nie to doprowadz to do takiego ksztaltu jak trzeba zostaw maske :D a i nie sugeruj sie wpelni tym co widzisz na printach bo niezawsze są idealne a chyba nawet nigdy zobacz na zdjecia i porownaj wtedy
Napisano 21 Grudzień 200420 l Autor ok ale dach musze robic od nowa bo cos kanciaty wyszedl, musialem cos pochrzanic:) w ustawieniach ustawilem smooth and slower ale dach jest ciagle kanciaty. wrzucam maske. staralem sie wpasowac idealnie w blueprinty:) jak na poczatek nie sadzilem ze dam rade;P heh na dzisiaj starczy. Moze jutro cos zrobie:) pozdro http://members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_3.jpg http://members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_4.jpg
Napisano 21 Grudzień 200420 l tą kanciastością się nie przejmuj, to tylko tak w viewportach wygląda, poza tym nieźle ci idzie, zwłaszcza jak na początek :) pozdrawiam
Napisano 21 Grudzień 200420 l gdzie loozack ale on to ma w analizie wiec to blad a moze jakis dziwny degree surfa bardzo dziwnie to wyglada takie zalamanie
Napisano 22 Grudzień 200420 l hmm, a ustaw w analizie powierzchni (Adjust Mesh) Maximum Angle na 10 i Maximum Edge Lenght na 20 (chociaż to zależy od tego w jakich jednostkach robisz) i wtedy już nie ma siły, żeby też było takie zagięcie w środku :)
Napisano 22 Grudzień 200420 l Autor :) dzisaij nie mialem za wiele czasu, ale usiadlem i po 2 godzinach prob i bledow (czyt. 3 podejscia:D ) wyglada to chyba jakos przyzwoicie:) http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_5.jpg http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_6.jpg
Napisano 23 Grudzień 200420 l i gdzie sie spieszysz :D . bledy techniczne dlaczego: filetujesz nie majac progów zderzaka potem bedziesz musial te wszystkie fillety robic jako 2rail a to jest znaczy bolo by bardzo meczace wiecbys sie namachal z analizowaniem itd. 2. w audi te nadkole plynnie wmiare wchodzi w reszte blotnika. 3. model robisz w rzeczywistych wymiarach znaczy mm czy na standardowych jednostkach bo ta spara pomiedzy blotnikiem a maska ma chyba z 10mm a jak by doszly tam fillety 2-3 mm to bedzie wygladac jakby byla szpara 15mm a to duzo ba nawet bardzo duzo 4. a i jeszcze jedno zoabcz na blotnik czy nie moglo by tam byc bardziej prosto(gladziej) jak nie jestes pewien czy krzywa jest dobra to wlacz wloski i zoabacz jak ona/e wyglada/ja
Napisano 23 Grudzień 200420 l Autor o matko:P zaczne od nowa ale tym razem nie bede cial i filletowal zostawie ostre kanty dopiero pozniej. Naprawde to nie jest takie proste jak sie wydaje:) ale to nei dzisiaj IDa przeciez Swieta:) ide sprzatac pokoj WESOLYCH SWIAT!!:)
Napisano 30 Grudzień 200420 l Autor witam po świetach. wrocilem do autka i dorobilem troche. martwi mnie jak rozwiaze problem polaczenia dachu z bocznymi szybami oraz drzwiami:) ale to na pozniej. teraz zajme sie tylem troszke potem zderzaki swiatla a reszta sie zobaczy:) pozdro http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_7.jpg http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_8.jpg
Napisano 30 Grudzień 200420 l Autor cicho w tym watku no ale ja zamieszczam kolejny etap mojej pracy http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_9.jpg http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_10.jpg
Napisano 30 Grudzień 200420 l fajnie.Robisz to z jakiegoś tutka??Zapodaj linka bo też sie do rhino przymierzam.
Napisano 30 Grudzień 200420 l Autor niee niestety nie znam zadnego linka z tutkiem autka do rhino. samochodzik robie intuicyjnie i przy pomocy porad fachowcow luzacka i bzyka hhe:D
Napisano 31 Grudzień 200420 l mi jak narazie sie bardzo podoba. jest tylko jeden bubel- jak jest to załamanie na masce to chyba jest troche krzywo, ale nie jestem pewien bo jest 5 rano :D POZRDO...
Napisano 31 Grudzień 200420 l eee no ale fillet nadkoli z resztą karoserii jest znacznie za mały ... pozatym dlaczego ta ostra boczna linia jest nierówna?? ten kawałek linii z przedniego błotnika nie pasuje do jej reszty na drzwiach i tyle :(
Napisano 31 Grudzień 200420 l sceleton ostatnio przegladalem 3dtotal i znalazlem tutka autka w rhino (chyba w project overwiev jesli sie nie myle) nie jest to tutek o robieniu samochodu z blueprintow ale mysle ze bedzie pomocny. Jesli nie jest w project ov.. to w innej zakladce, ale na pewno jest. pozdrawiam.
Napisano 31 Grudzień 200420 l Autor eee no ale fillet nadkoli z resztą karoserii jest znacznie za mały ... pozatym dlaczego ta ostra boczna linia jest nierówna?? ten kawałek linii z przedniego błotnika nie pasuje do jej reszty na drzwiach i tyle :( wiem ze fillet jest za maly ale tak mi bardziej pasi:) dodalemt roche od siebie:) zreszta to moje pierwsze autko w rhino to wyszstko dokladnie byc nie musi. a ta boczna linia wydaje mi sie rowno ale zaznacz. nie wiem jak to poprawie najwyzej jak cos sie znajdzie to trzeba bedize od nowa kreslic krzywe:) pozdro ja sie ide szykowacna sylwka. ps. ide na 3dtotal zobaczyc tego tutka
Napisano 31 Grudzień 200420 l to ja tak szybko. wszystko juz jest lepiej niz wczesniej ale :D : 1.tam na koncu juz docioles na zderzak a teraz jak dopasujesz zderzak to niemam najmniejszego pojecia. 2. dlaczego szyba boczna odstaje od drzwi i to tak bardzo, bo na podstawie tej lini powinienes robic bok a potem offsetnac tą powierzchnie o powiedzmy 5mm moze 7mm do srodka i dalej to tylko uszczeleczki i szybkie filleciki. 3. a ten bok to racja chyba troche krzywy na srodku
Napisano 2 Styczeń 200520 l Autor witam ponownie:) zeby nie bylo ze sie obijam zrobilem troszke zderzak. moze usiade jeszcze dzisiaj i dalej zrobie. http://members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_11.jpg http://members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_sedan_12.jpg
Napisano 2 Styczeń 200520 l według mnie trochę za szybko wszystko wycinasz i filletujesz, takie rzeczy zostaw na koniec, jak już będziesz miał większość powierzchni i będziesz na 99% pewny, ze nic już nie trzeba będzie zmieniać... ale ogólnie bardzo dobrze ci idzie :) pozdrawiam
Napisano 2 Styczeń 200520 l nie chcialo mi sie patrzec jak wyglada to w orginale ale teraz jak dopasujesz nadwozie do zderzaka ?? jedyny sposób to wyciac caly kawalek z tym zaokrągleniem a dopiero jak zderzak bedzie to mozesz odciac go od reszty nadwozia czyli to co jestzaznaczone w kulku hym ten bok widzisz ten kant na srofku gdzie jest przedzielenie drzwi ?? hym tu ciezko by bylo teraz poprawic bo juz wczesniej pisalem ze ten dolny edges powinien prowadzic calą gorna czesc boku a i niepotrzebnie zalamywales juz tylny bagarnik bo jak przyjdzie laczenie slupka z reszta choc ja narysowalem to tez tak na szybko bez pelnego przemyslenia ale moze powinno to byc troszke inaczej zaleznie od sily zalamania czyli kata pomiedzy tylna czescia slupka dachu a bagazniekiem ale teraz na szybko to powinno wygladac jakos tak
Napisano 2 Styczeń 200520 l Autor no loozack masz swiętą racje. Utrudniam tylko sobie ale moze i dobrze bo wiem jakie popelniam bledy i na przyszlosc tego unikne:) nie obiecuje ze to autko wyjdzie swietnie ale chcialbym je skonczyc:) zamieszczam jescze probne rendery po exporcie do maxa. Impotowalem *stl i musze powiedziec ze swietnie sie przenioslo wszystko. http://members.lycos.co.uk/ibronek/audi_test1.jpg http://members.lycos.co.uk/ibronek/audi_test2.jpg http://members.lycos.co.uk/ibronek/audi_test3.jpg edit: dzieki za rady bzyku. musze to oblukac ale wcychodzi na to ze musze caly tylek robic od nowa, zreszsta bok tez bo tez widze te bledy
Napisano 2 Styczeń 200520 l bardzo mi sie podoba sam jakos siadalem do rhino i nawet mi szlo ale ciagle mam problem z kontrolowaniem nurbsow wiec dalej siedze w poly ;) gorna krrawedz przedniego swiatla jest krzywa pozdrawiam ;)
Napisano 5 Styczeń 200520 l sCeleTon bardzo ładnie wychodzi ci tworzenie nurbsów w rhino i trzymaj tak dalej :D Kiedy możemy się spodziewać następnego updata ?? PS: Wielkie dzieki za pomoc
Napisano 5 Styczeń 200520 l witam. ja w rhino zrobilem na razie komorke, byla w planach fura ale z czasem skydelka opadly, wiec tobie zycze abys konczyl swoj model bo jak na razie podoba mi sie pozdro
Napisano 5 Styczeń 200520 l Autor hehe dzieki nie wiem kiedy bedzie jakis update bo narazie niie mam czasu. szkola,znajomi, ale napewno update bedzie:) musze go skonczyc nawet chce chocbym musial go robic od nowa:) planuje jeszcze raz zrobic bok pozdro
Napisano 14 Styczeń 200520 l Autor czesc!!wracam ponownie:) zaczolem pojazdik od nowa. robie go juz 3 dzien i pokazuje co mi wyszlo:) nie jest rewelacyjnie ale duzo sie nauczylem i mam naidzjee ze naucze jescze wiecej:) piszcie komentujcie bledow jest mnostwo ale staram sie;DDD pozdro http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_1.jpg http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/Audi_a4_1b.jpg ps: dach poczne szyby i wlot tylko tym czasowo
Napisano 15 Styczeń 200520 l na mój dust bedziesz miał problemy z boczną szybą z wykończeniem tego wszystkiego ps. ale ja tam sie nieznam na nurbs'ach :(
Napisano 15 Styczeń 200520 l Jak dla mnie calkiem niezle to wyglada, ale poczekaj na opinie Bzyka i Loozaka pozdro
Napisano 15 Styczeń 200520 l cos nie tak jest w miejscu gdzie nadkole laczy sie z filletem boku karoserii ale tak to w sumie wyglada dobrze ;) pozdro
Napisano 15 Styczeń 200520 l wiesz zacznij od jakiegos prostszego samochodu takie audi na wstep do nurbsów jest poprostu zbyt trudne jest kupa lączen ktorych narazie nie opanujesz bo nie wiesz jak sam ten kancik na boku robisz jak w a4 ale starszej wiec jest zle jak na 2005. wiec przemysl to czy chcesz robic tak trudny model wlasnie jak audi a4 '2005 zacznij od prostszych fur a jest masa innych z ktorymi moglbys sobie poradzic 3rzy takie przykladowe zdjecia.
Napisano 15 Styczeń 200520 l Autor no to mnie bzyku zniecheciles teraz ehhehe:) no jest trudny masz racje no to wedlug ciebei jaki samochod jest dla mnie najlpeszy na poczatek??? bron boze audi tt;) Moze Vectre??:)
Napisano 15 Styczeń 200520 l ja jednak powiem odwrotnie ;) spróbuj skończyć to co zacząłeś, może go okaleczysz, może nie będzie najpiękniejszy ale podstaw troche zawsze nabierzesz... druga sprawa to to, że jezeli nie zniechęcisz się do nurbsów przy modelu z tyloma zagmatwanymi powierzchniami to prawdopodobnie będzie znaczyło, że wkrótce je pokochasz :) pozdrawiam :D
Napisano 15 Styczeń 200520 l Autor no loozack:D skoncze go zobacyzcie chociaz bedize przypominal trabanta to go skoncze wlasnie siadam do niego!!!:DDD I LOVE NURBS! I LOVE RHINO!!:DD
Napisano 15 Styczeń 200520 l hym jaki no nie wiem ciezko powiedziec musial bym poszukac jak nie TT a to naprawde banalne autko :) ale wsumie samo powienienes sobie znalezc cos prostego ja wsumie zaczynalem od porsche 550 potem lotus SS7 to drugie proste az nawet za proste :).he loozack wiesz ty juz miales do czynienia z bardziej skomplikowanymi ksztaltami jak H s2000 moze poly ale juz miales jakies pojecie, a ja zawsze bede uwazac ze trzeba zacząc od czegos prosteszego zeby robic potem cos trudniejszego ale to znowu moje zdanie...
Napisano 15 Styczeń 200520 l Autor no wiec zamieszczam update. zrobilem od nowa dach, szyby i przedni wlot oraz miejsce na rejestracje... http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_2.jpg
Napisano 15 Styczeń 200520 l oj, boczne szyby wyglądają trochę na wciśnięte na siłę, najlepiej wyciąć je ze zwykłego prostokatnego surface'a o profilu szyby, a u ciebie widać, że były raczej dopasowywane do dachu (powinno być na odwrót) pozdrawiam
Napisano 16 Styczeń 200520 l Autor hmm ale szybe robilem 2 railem wzialem krzywe 2 jedna z dachu druga z drzwi i dorobilem 3 swoje krzywe i cos wyszlo:P renderuje sie dobrze:) hhe ale poprawie to pozniej. zamieszczam jeszcze rendeningi z vraya:) sprawdzalem czy dobrze exportuje... no i troche bledow jest ide spac! dobranoc http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_2b.jpg
Napisano 16 Styczeń 200520 l Autor no jednyny update na dzisiaj :) poprawilem to co umialem i droszke dorobilem rzeczy... piszcie cos :DD byeee http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_3a.jpg http://www.members.lycos.co.uk/ibronek/audi_a4_3b.jpg
Napisano 16 Styczeń 200520 l cos cos cos :D. ja dalej uparcie bede twierdzil ze musisz zrobic cos prostszego o bardzo okreslinej lini nadwozia i z duzo mniejszą iloscią surfaców itd. a o tym ze robisz bok i prubujesz wpasowac w to szybe to juz nie wspomne bo juz na ten temat sie wypowiadalem a tak sie nieda wskazowki dostales ale sie nie stosujesz
Napisano 16 Styczeń 200520 l Autor bzyku nie stosuje bo musialbym od nowa bok robic:/ wiem ze sa bledy widze je dobrze i kazdy tez ale wiesz ze to moj pierwszy moedl autka wrhino i daj mi zobaczyc jakich bledow nie robic:DD
Napisano 16 Styczeń 200520 l hmm, powoli sie chyba zacznę zgadzać z Bzykiem, ten model rzeczywiście jest dla ciebie trochę za trudny, poza tym robisz zbyt dużo błędów "stylistycznych" ;) jak choćby ta górna linia szyby, która za cholere nie współgra z linią dachu, poza tym wygląda jak rysowana na odwal się... albo górna część przedniego nadkola, którą zostawiłeś niedokończoną... masz ambicje a więc nie poddawaj się, jednak zacznij od nauki dokładności i precyzji na łatwiejszych obiektach... proponowałbym nawet nie auto a telefon komórkowy, discmana, magnetofon, itp. pozdrawiam
Napisano 16 Styczeń 200520 l sCeleTon nie daj sie im :) A tak na serio to rady Bzyka i Loozaka sa na pewno cenne i nalezy ich sluchac, ale ja bym na twoim miejscu skonczylbym ten model w koncu czlowiek uczy sie na bledach. Badz wytrwaly i pracuj dalej pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto