convict Napisano 14 Styczeń 2005 Napisano 14 Styczeń 2005 Czy ktos ma pomysł lub wie jak wykonać ciecz? Jakąś wode, mleko czy sok. Chodzi o to by można było animować,a ciecz by przybierała krztałt naczynia do którego się ją wlewa, czy w którym się znajduje :D Mnie się wydaje że za pomocą systemu cząsteczek. Ale jak? Z góry dzięki.
asblaze Napisano 14 Styczeń 2005 Napisano 14 Styczeń 2005 ja bym sienajpierw zastanowił, co ta ciesz ma robic, i jaką masz moc obliczeniową :) pluginy to na prawde fajna rzecz, ale potrafiazachechłać maszynę... Przy prostych rzeczach proponuję zapoznać się z Morferem, Booleanami i edytorem materiałów ;) Pozdrawiam
convict Napisano 14 Styczeń 2005 Autor Napisano 14 Styczeń 2005 To ma być animka przelewanej się cieczy (dajmy tu zwykłej wody) z butelki do szklanki. A co do mocy obliczeniowej to nie wiem. Mam Celerona 1200, grafika (strasznie słaba więc nie bijcie) Savage S3 32MB, i 512MB ramku. A co do tego pluginu to go ściągnełem. Ale jest to tylko wersja demo i występuja błędy jakies i zamyka maxa
Gość Raffaello Napisano 14 Styczeń 2005 Napisano 14 Styczeń 2005 blado widzę to animkę na twoim sprzęciku zabiją cię renderki pojedyńczych klatek ale do odważnych świat należy więc działaj
Armia Napisano 14 Styczeń 2005 Napisano 14 Styczeń 2005 Nie robiłem nigdy niec takiego w sumie, dwie rzeczy, przy których mógłbyś poeksperymentować to Flex - tego jestem mniej pewien (nie wiem jak z przelewaniem, widziałem scenkę, bodaj w features maxa5, jak zachowuje się ciecz w szklance pod wpływem ruszania szklanką), drugi pomysł to metaparticiles, ale też nie wiem, jak to będzie z realnością odwzorowania... Kombinuj. Obie metody to jatka dla sprzętu... :(. Acha, pogrzeb w reactorze, może tam coś się znajdzie...
Edi Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 W reactorze wody nie przelejesz. Można tam tylko symulować unoszenie się ciał na powierzchni i falowanie lustra wody. Ale przelewania nie zrobisz.
Hindus Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 real flow(teraz juz 3 wyszła) ;) sam się ostatnio nim bawie...i niepowiem dobry jest.
Bacry Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 Czy szklanka i butelka będą przezroczyste? jeżeli nie to zwykłe cząsteczki jako metabale. Powierzchnie zamarkujesz wtedy flexem. I gotowe:D Zapewniam że będzie to około 10 razy szybciej niż realflow. Ten ostatni plugin to prawdziwy symulator rzeczywistości można by go używać na zajęciach z fizyki :D
Hindus Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 jak bedziesz potrzebował pomocy przy renderze to ja moge zaoferować swój sprzęt :D :D :>
convict Napisano 15 Styczeń 2005 Autor Napisano 15 Styczeń 2005 Hehe... Butelka i szklanka ma być przeźroczysta. Jeśli chodzi o wyobrarzenie sobie tego to np. w Shrek 1 jest jak nalewają do butelki mleko!(Chcieli w nim utopić Ciasteczko :) ) Dzięki Hindus. Jak będe potrzebował pomocy to z pewnością do Ciebie się zwróce :] Ale jak narazie na swój sprzęt nie narzekam. Choć jak wczoraj zrobiłem ponad 3000 Sphere bez rzednej textury to mi się tak ścinał że wogóle nie dało sie nic robić :] A tym real flow się może pobawie :] Dzięki!
convict Napisano 15 Styczeń 2005 Autor Napisano 15 Styczeń 2005 Ściągnołem se realflow do maxa 5 i wygląda tak: Nie wiem co dalej mam z tym zrobić. Próbowałem jakiś opcji, przyłączałem obiekty, renderowałem i nic. Nie wiem kompletnie jak się tym obsłurzyć. Jak byście mogli mi wytłumaczyć na skromny początek, a obiecuje że powstenie jakiś małe dziełko z tego :]
Webmaster Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 Sorka że pytam ale nigdy nie używałem pliginuów i nie wiem jak one działają. Może ktoś mi je wyjaśnić ??
3d_kaczka Napisano 26 Styczeń 2005 Napisano 26 Styczeń 2005 jak bedziesz potrzebował pomocy przy renderze to ja moge zaoferować swój sprzęt :D :D :> mam pytanie , a jaki masz sprzęt??
Pawkiller Napisano 26 Styczeń 2005 Napisano 26 Styczeń 2005 Ja z chęcią pomoge. Nie chce się chwalić ale Real Flow'a mam nieźle opanowanego. Convict mogę Ci spokojnie pomóc ale lepiej na GG bo tu bedizemy forum zaśmiecać. Jest co tłumaczyć:P.Okno które zamiesciłes wyzej to tylko czesc pluginow. reszta tam gdzie reactor. tam wlasnie jest "scene data saver" -> konwertuje scenke maxa do realflow. Dalej w realu w pliku robisz import->importSD scene. Nalewo od napisu scale(na górnym pasku) wybierasz 3dsmax. Scale na 0.01. i to juz koniec importowania. dalej wstawiasz emiter. (prawe okienko) masz tam różne kształty do wyboru. Pojawia sie w scence.W tym samym okienku masz (3 guzik od lewej)siły dzialajace w scence wybierasz gravity. U góry klikasz scene tree i klikasz ad all->done. w export central zaznaczasz "ptaszka" przy circle(lub inny emiter),done. Teraz ACTION prawy dolny róg ekranu. Czeksz "troszke" przechodzissz do maxa i otwierasz to okineko co dałes na załaczniku. wybierasz NL prticles 2 klikasz gdziekolwiek w scence(najblizej srodka, ale i tak samo rtafi we wlasciwe miejsce). W prawym okinku robisz select file sequence. Szukasz katalogu real flowa->scenes->praticles->klikasz 2x na circle00001, w ustawieniach wybierasz meta particles(particles type). Rozmiar czasteczek ustaw około 20-25. Tam gdzie meta ustawiasz tension na 5 render na 5(musisz odznaczyc ptaszka) to tyle reszta na GG 9300980.
Pawkiller Napisano 26 Styczeń 2005 Napisano 26 Styczeń 2005 Acha. Jak exportujesz z maxa(scene data saver) musisz wrzucic plik do katalogu realflow->scenes->objects. Inaczej nie wczyta. Życzę szczęścia przy renderowaniu:P Ja sobie daję spokuj przy 5000-7000 particlesów. POZDRAWIAM GG masz:P
Bacry Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 Przecież realflow może zrobić z cząsteczek obiekt (mesha) więc nie ma problemu przy renderowaniu. Problemem jest to wszystko najpierw w RF policzyć :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się