Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Czy ktos ma pomys艂 lub wie jak wykona膰 ciecz? Jak膮艣 wode, mleko czy sok. Chodzi o to by mo偶na by艂o animowa膰,a ciecz by przybiera艂a krzta艂t naczynia do kt贸rego si臋 j膮 wlewa, czy w kt贸rym si臋 znajduje :D Mnie si臋 wydaje 偶e za pomoc膮 systemu cz膮steczek. Ale jak?

Z g贸ry dzi臋ki.

  • Odpowiedzi 17
  • Wy艣wietle艅 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja bym sienajpierw zastanowi艂, co ta ciesz ma robic, i jak膮 masz moc obliczeniow膮 :)

pluginy to na prawde fajna rzecz, ale potrafiazachech艂a膰 maszyn臋...

Przy prostych rzeczach proponuj臋 zapozna膰 si臋 z Morferem, Booleanami i edytorem materia艂贸w ;)

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

To ma by膰 animka przelewanej si臋 cieczy (dajmy tu zwyk艂ej wody) z butelki do szklanki. A co do mocy obliczeniowej to nie wiem. Mam Celerona 1200, grafika (strasznie s艂aba wi臋c nie bijcie) Savage S3 32MB, i 512MB ramku. A co do tego pluginu to go 艣ci膮gne艂em. Ale jest to tylko wersja demo i wyst臋puja b艂臋dy jakies i zamyka maxa

Napisano

blado widz臋 to animk臋 na twoim sprz臋ciku zabij膮 ci臋 renderki pojedy艅czych klatek ale do odwa偶nych 艣wiat nale偶y wi臋c dzia艂aj

Napisano

Nie robi艂em nigdy niec takiego w sumie, dwie rzeczy, przy kt贸rych m贸g艂by艣 poeksperymentowa膰 to Flex - tego jestem mniej pewien (nie wiem jak z przelewaniem, widzia艂em scenk臋, bodaj w features maxa5, jak zachowuje si臋 ciecz w szklance pod wp艂ywem ruszania szklank膮), drugi pomys艂 to metaparticiles, ale te偶 nie wiem, jak to b臋dzie z realno艣ci膮 odwzorowania... Kombinuj. Obie metody to jatka dla sprz臋tu... :(. Acha, pogrzeb w reactorze, mo偶e tam co艣 si臋 znajdzie...

Napisano

W reactorze wody nie przelejesz. Mo偶na tam tylko symulowa膰 unoszenie si臋 cia艂 na powierzchni i falowanie lustra wody. Ale przelewania nie zrobisz.

Napisano

real flow(teraz juz 3 wysz艂a) ;) sam si臋 ostatnio nim bawie...i niepowiem dobry jest.

Napisano

Czy szklanka i butelka b臋d膮 przezroczyste? je偶eli nie to zwyk艂e cz膮steczki jako metabale. Powierzchnie zamarkujesz wtedy flexem. I gotowe:D

Zapewniam 偶e b臋dzie to oko艂o 10 razy szybciej ni偶 realflow.

Ten ostatni plugin to prawdziwy symulator rzeczywisto艣ci mo偶na by go u偶ywa膰 na zaj臋ciach z fizyki :D

Napisano

jak bedziesz potrzebowa艂 pomocy przy renderze to ja moge zaoferowa膰 sw贸j sprz臋t :D :D :>

Napisano
  • Autor

Hehe... Butelka i szklanka ma by膰 prze藕roczysta. Je艣li chodzi o wyobrarzenie sobie tego to np. w Shrek 1 jest jak nalewaj膮 do butelki mleko!(Chcieli w nim utopi膰 Ciasteczko :) ) Dzi臋ki Hindus. Jak b臋de potrzebowa艂 pomocy to z pewno艣ci膮 do Ciebie si臋 zwr贸ce :] Ale jak narazie na sw贸j sprz臋t nie narzekam. Cho膰 jak wczoraj zrobi艂em ponad 3000 Sphere bez rzednej textury to mi si臋 tak 艣cina艂 偶e wog贸le nie da艂o sie nic robi膰 :] A tym real flow si臋 mo偶e pobawie :] Dzi臋ki!

Napisano
  • Autor

艢ci膮gno艂em se realflow do maxa 5 i wygl膮da tak:

menu.jpg

Nie wiem co dalej mam z tym zrobi膰. Pr贸bowa艂em jaki艣 opcji, przy艂膮cza艂em obiekty, renderowa艂em i nic. Nie wiem kompletnie jak si臋 tym obs艂urzy膰. Jak by艣cie mogli mi wyt艂umaczy膰 na skromny pocz膮tek, a obiecuje 偶e powstenie jaki艣 ma艂e dzie艂ko z tego :]

Napisano

Sorka 偶e pytam ale nigdy nie u偶ywa艂em pliginu贸w i nie wiem jak one dzia艂aj膮. Mo偶e kto艣 mi je wyja艣ni膰 ??

Napisano
jak bedziesz potrzebowa艂 pomocy przy renderze to ja moge zaoferowa膰 sw贸j sprz臋t :D :D :>

mam pytanie , a jaki masz sprz臋t??

Napisano

Ja z ch臋ci膮 pomoge. Nie chce si臋 chwali膰 ale Real Flow'a mam nie藕le opanowanego. Convict mog臋 Ci spokojnie pom贸c ale lepiej na GG bo tu bedizemy forum za艣mieca膰. Jest co t艂umaczy膰:P.Okno kt贸re zamiesci艂es wyzej to tylko czesc pluginow. reszta tam gdzie reactor. tam wlasnie jest "scene data saver" -> konwertuje scenke maxa do realflow. Dalej w realu w pliku robisz import->importSD scene. Nalewo od napisu scale(na g贸rnym pasku) wybierasz 3dsmax. Scale na 0.01. i to juz koniec importowania. dalej wstawiasz emiter. (prawe okienko) masz tam r贸偶ne kszta艂ty do wyboru. Pojawia sie w scence.W tym samym okienku masz (3 guzik od lewej)si艂y dzialajace w scence wybierasz gravity. U g贸ry klikasz scene tree i klikasz ad all->done. w export central zaznaczasz "ptaszka" przy circle(lub inny emiter),done. Teraz ACTION prawy dolny r贸g ekranu. Czeksz "troszke" przechodzissz do maxa i otwierasz to okineko co da艂es na za艂aczniku. wybierasz NL prticles 2 klikasz gdziekolwiek w scence(najblizej srodka, ale i tak samo rtafi we wlasciwe miejsce). W prawym okinku robisz select file sequence. Szukasz katalogu real flowa->scenes->praticles->klikasz 2x na circle00001, w ustawieniach wybierasz meta particles(particles type). Rozmiar czasteczek ustaw oko艂o 20-25. Tam gdzie meta ustawiasz tension na 5 render na 5(musisz odznaczyc ptaszka) to tyle reszta na GG 9300980.

Napisano

Acha. Jak exportujesz z maxa(scene data saver) musisz wrzucic plik do katalogu realflow->scenes->objects. Inaczej nie wczyta. 呕ycz臋 szcz臋艣cia przy renderowaniu:P Ja sobie daj臋 spokuj przy 5000-7000 particles贸w. POZDRAWIAM GG masz:P

Napisano

Przecie偶 realflow mo偶e zrobi膰 z cz膮steczek obiekt (mesha) wi臋c nie ma problemu przy renderowaniu. Problemem jest to wszystko najpierw w RF policzy膰 :D

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci