Napisano 14 Styczeń 200520 l Czy ktos ma pomysł lub wie jak wykonać ciecz? Jakąś wode, mleko czy sok. Chodzi o to by można było animować,a ciecz by przybierała krztałt naczynia do którego się ją wlewa, czy w którym się znajduje :D Mnie się wydaje że za pomocą systemu cząsteczek. Ale jak? Z góry dzięki.
Napisano 14 Styczeń 200520 l ja bym sienajpierw zastanowił, co ta ciesz ma robic, i jaką masz moc obliczeniową :) pluginy to na prawde fajna rzecz, ale potrafiazachechłać maszynę... Przy prostych rzeczach proponuję zapoznać się z Morferem, Booleanami i edytorem materiałów ;) Pozdrawiam
Napisano 14 Styczeń 200520 l Autor To ma być animka przelewanej się cieczy (dajmy tu zwykłej wody) z butelki do szklanki. A co do mocy obliczeniowej to nie wiem. Mam Celerona 1200, grafika (strasznie słaba więc nie bijcie) Savage S3 32MB, i 512MB ramku. A co do tego pluginu to go ściągnełem. Ale jest to tylko wersja demo i występuja błędy jakies i zamyka maxa
Napisano 14 Styczeń 200520 l blado widzę to animkę na twoim sprzęciku zabiją cię renderki pojedyńczych klatek ale do odważnych świat należy więc działaj
Napisano 14 Styczeń 200520 l Nie robiłem nigdy niec takiego w sumie, dwie rzeczy, przy których mógłbyś poeksperymentować to Flex - tego jestem mniej pewien (nie wiem jak z przelewaniem, widziałem scenkę, bodaj w features maxa5, jak zachowuje się ciecz w szklance pod wpływem ruszania szklanką), drugi pomysł to metaparticiles, ale też nie wiem, jak to będzie z realnością odwzorowania... Kombinuj. Obie metody to jatka dla sprzętu... :(. Acha, pogrzeb w reactorze, może tam coś się znajdzie...
Napisano 15 Styczeń 200520 l W reactorze wody nie przelejesz. Można tam tylko symulować unoszenie się ciał na powierzchni i falowanie lustra wody. Ale przelewania nie zrobisz.
Napisano 15 Styczeń 200520 l real flow(teraz juz 3 wyszła) ;) sam się ostatnio nim bawie...i niepowiem dobry jest.
Napisano 15 Styczeń 200520 l Czy szklanka i butelka będą przezroczyste? jeżeli nie to zwykłe cząsteczki jako metabale. Powierzchnie zamarkujesz wtedy flexem. I gotowe:D Zapewniam że będzie to około 10 razy szybciej niż realflow. Ten ostatni plugin to prawdziwy symulator rzeczywistości można by go używać na zajęciach z fizyki :D
Napisano 15 Styczeń 200520 l jak bedziesz potrzebował pomocy przy renderze to ja moge zaoferować swój sprzęt :D :D :>
Napisano 15 Styczeń 200520 l Autor Hehe... Butelka i szklanka ma być przeźroczysta. Jeśli chodzi o wyobrarzenie sobie tego to np. w Shrek 1 jest jak nalewają do butelki mleko!(Chcieli w nim utopić Ciasteczko :) ) Dzięki Hindus. Jak będe potrzebował pomocy to z pewnością do Ciebie się zwróce :] Ale jak narazie na swój sprzęt nie narzekam. Choć jak wczoraj zrobiłem ponad 3000 Sphere bez rzednej textury to mi się tak ścinał że wogóle nie dało sie nic robić :] A tym real flow się może pobawie :] Dzięki!
Napisano 15 Styczeń 200520 l Autor Ściągnołem se realflow do maxa 5 i wygląda tak: Nie wiem co dalej mam z tym zrobić. Próbowałem jakiś opcji, przyłączałem obiekty, renderowałem i nic. Nie wiem kompletnie jak się tym obsłurzyć. Jak byście mogli mi wytłumaczyć na skromny początek, a obiecuje że powstenie jakiś małe dziełko z tego :]
Napisano 15 Styczeń 200520 l Sorka że pytam ale nigdy nie używałem pliginuów i nie wiem jak one działają. Może ktoś mi je wyjaśnić ??
Napisano 26 Styczeń 200520 l jak bedziesz potrzebował pomocy przy renderze to ja moge zaoferować swój sprzęt :D :D :> mam pytanie , a jaki masz sprzęt??
Napisano 26 Styczeń 200520 l Ja z chęcią pomoge. Nie chce się chwalić ale Real Flow'a mam nieźle opanowanego. Convict mogę Ci spokojnie pomóc ale lepiej na GG bo tu bedizemy forum zaśmiecać. Jest co tłumaczyć:P.Okno które zamiesciłes wyzej to tylko czesc pluginow. reszta tam gdzie reactor. tam wlasnie jest "scene data saver" -> konwertuje scenke maxa do realflow. Dalej w realu w pliku robisz import->importSD scene. Nalewo od napisu scale(na górnym pasku) wybierasz 3dsmax. Scale na 0.01. i to juz koniec importowania. dalej wstawiasz emiter. (prawe okienko) masz tam różne kształty do wyboru. Pojawia sie w scence.W tym samym okienku masz (3 guzik od lewej)siły dzialajace w scence wybierasz gravity. U góry klikasz scene tree i klikasz ad all->done. w export central zaznaczasz "ptaszka" przy circle(lub inny emiter),done. Teraz ACTION prawy dolny róg ekranu. Czeksz "troszke" przechodzissz do maxa i otwierasz to okineko co dałes na załaczniku. wybierasz NL prticles 2 klikasz gdziekolwiek w scence(najblizej srodka, ale i tak samo rtafi we wlasciwe miejsce). W prawym okinku robisz select file sequence. Szukasz katalogu real flowa->scenes->praticles->klikasz 2x na circle00001, w ustawieniach wybierasz meta particles(particles type). Rozmiar czasteczek ustaw około 20-25. Tam gdzie meta ustawiasz tension na 5 render na 5(musisz odznaczyc ptaszka) to tyle reszta na GG 9300980.
Napisano 26 Styczeń 200520 l Acha. Jak exportujesz z maxa(scene data saver) musisz wrzucic plik do katalogu realflow->scenes->objects. Inaczej nie wczyta. Życzę szczęścia przy renderowaniu:P Ja sobie daję spokuj przy 5000-7000 particlesów. POZDRAWIAM GG masz:P
Napisano 28 Styczeń 200520 l Przecież realflow może zrobić z cząsteczek obiekt (mesha) więc nie ma problemu przy renderowaniu. Problemem jest to wszystko najpierw w RF policzyć :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto