Generał Tatarin Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 Dobra, wrzucam tu moje kolejne "DZIEŁO", jest to statek krótkiego zasięgu służący do przewożenia ludzi. Jak na razie przydało by się proporcje zmienić (kadłub - krąg )... jak będziecie mieli jakieś sugestie to prosiłbym od razu pisać jak jakiś błąd wyeliminować :) edit: 22.02.2005 22.17: Aktualizowałem obrazek.
Generał Tatarin Napisano 20 Luty 2005 Autor Napisano 20 Luty 2005 zapomniałem dodać :P Edit: Tu jest moja poprzednia pracka: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=12873
Szczupal Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 nie chce Cie obrazic... ale ta pracka czlowieku to amatorstwo no nie wiem czy ktos to nazwie wymodelowaniem... wg mnie przerobilbys pare tutoriali a najlepiej videotutoriali wg mnie najlepsze :) ... pozdro
Generał Tatarin Napisano 20 Luty 2005 Autor Napisano 20 Luty 2005 A co ty myslisz :) jak na razie z byt durzo nie zrobiłem, jestem totalnym amatorem :)
Szczupal Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 dlatego proponuje tutoriale... bo takie pracki to wiesz... :/
Generał Tatarin Napisano 20 Luty 2005 Autor Napisano 20 Luty 2005 No tak, ale każdy od czegoś zaczyna, no nie? Przecież to nie jest galeria w pałacu prezydenckim, autorzy dają tu po to paracki aby inni mogli im pomóc, ocenić lub doradzić czego unikać na przyszłość, chyba że się mylę?
sanki Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 no nie da sie ukryc ze modelingu to tutaj za bardzo nie ma, poskladales po prostu kilka prostych obiektow, tu i owdzie uzyles booleana i w sumie caly model nie trzyma sie przyslowiowej kupy. Podejrzewam ze nie masz jakiejs koncepcji odnosnie tej pracy i po prostu skladasz sobie rozne rzeczy, zeby wygladalo kosmicznie. Proponuje przyswoic sobie poly, spline, nurbs czy jaki kolwiek inny sposob modelowania i wtedy probowac. Ja tez kiedys zaczynalem i moje prace nie byly najwyzszych lotow (nadal nie sa :), zarowno Szczupal jak i ja chcemy po prostu dac ci kilka dobrych rad, wiec nie usisz od obrazaj sie od razu i nie rzucaj wszystkiego w cholere, nie poddawaj sie i trenuj. To co obecnie tutaj pokazales imho moze byc jakims pomocniczym modelem okreslajacym ogolna bryle statku ktory dopiero wymodelujesz, wiec powodzenia no i zainteresuj sie tak jak szczupal mowi tutorialami, one naprawde sporo pomagaja :-).
Generał Tatarin Napisano 20 Luty 2005 Autor Napisano 20 Luty 2005 1.) Wzoruje się na statku z pewnej gierki (tylko że tam to był niszczyciel) 2.) Planowałem to wszystko ze sobą połączyć, ale nie za bardzo mi to wychodziło :/ W cholerę roboty... 3.) A tutków to trochę już przerobiłem... 4.) Zastanawiam się jeszcze jak się do tego zabrać :)
Gacu666 Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 Nie chce nic mówić, ale mnie się nie podoba... Weź do ręki ołówek tudzież długopis, na biurku połóż kartkę i użyj wyobraźni, machnij pare szkicy, potem wymodeluj. Osiągniesz o wiele lepszy efekt. Ten pierwszy twój samolot też nie specjalnie mi się podoba, może to przez kolorystyke. W kosmosie kolor jest średnio potrzebny, bo tam jest otwarta przestrzeń, nie musi sie maskować "Camo". Od tego ma zakłócacze radarów i tego typu pierdoły. Jeśli chodzi o ten transportowiec to proporcje są do bani. Kabina jest duża, oscyluję, że w tym transportowcu więcej niż 5 osób się nie zmieści. Czekam na nowy model :> miejmy nadzieje, że mnie zaskoczy, licze na to :D. Aha i nie trzymaj się Meshsmootha. Statki kosmiczne i Meshsmooth to zła kombinacja, trzymaj się ostrych krawędzi i masy detali :>. Uda ci się.
Shogun 3D Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 Nie przejmuj się, jeśli się komuś coś nie podoba. Każdy ma prawo do swojego zdania. Ty też, i masz również prawo tego zdania bronić, pamiętaj o tym. Na tym etapie najważniejsze jest to, żebyś się nie zraził i dalej uczył. Ponadto żebyś sam umiał określić, czy osiągnięty efekt Cię satysfakcjonuje, czy nie, a jak nie, to żebyś sam wymyślił co poprawić i jak to osiągnąć. Ja sam jeszcze dopiero zaczynam naukę maxa, i doskonale rozumiem twoje pierwsze kroki. Tutaj na forum jest taka osoba, jak Tweety. Otóż on ma takie fajne motto: "Żeby być wielkim, trzeba być najpierw małym". Nawet nie wiesz, jak bardzo mi tym mottem pomógł, zebym nie ciepnął maxa w cholerę. Mam nadzieję, że Tobie też pomoże. Pozdrawiam.
Generał Tatarin Napisano 21 Luty 2005 Autor Napisano 21 Luty 2005 A więc mały upade :) Wywaliłem kokpit, bo mi się nie podobał :/ Wymieniłem "ring" i za chwile zabiorę się za silniki. ps. Nie wiem dlaczego, ale "główna oś" nie chce się poddać modyfikatorowi gerble... może to dlatego ze jest w niej kilka schowanych płaszczyzn? ps2 Jak zrobić malutkie, migające światła pozycyjne?
Błazi Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 co do tych świateł to ja bym zrobił omni z jkimś glowem czy czyms. Do tego modyfikator noise. Troche sie pobawic i koniecznie zaznaczy animated ;]
Generał Tatarin Napisano 21 Luty 2005 Autor Napisano 21 Luty 2005 a jak ustawić "rytmiczność" jakiejś czynności? Wiem że w video poście takie cos da się zrobić, ale jak? (rytmiczność, czyli na przykład ciągłe się obracanie kręgu, lub miganie światełka) a sprawa z gerble wyjaśniona :)
Gacu666 Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 Hmmm noooo od razu lepiej :) Jeszcze zrób takie same detale na obreczy jak zrobiles na silnikach i bedzie super:>. ( to samo tyczy sie kokpitu). Aha i pomysl nad jakims fajniejszym designem kokpitu. Taka kapsula z oknem to bardzo oklepany temat.
Generał Tatarin Napisano 21 Luty 2005 Autor Napisano 21 Luty 2005 Na ringu chce zrobić teksturkę z oknami, i nie wiem jak to będzie wspópracowało z gerble. A co do kokpitu, to zastanawiam się czy nie wrzucić taki jak jest w TIE - faiter
Błazi Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 To wszystko jakieś takie jakby zaokrągłe i troche nie proporcjonalne. Nie wiem do końca w czym rzecz ale cos mi nie pasuje
Shogun 3D Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 Faajne. z tym światełkiem, to bym po prostu zanimował parametr jasności omni, same swiatełka też możesz zrobić ze zmienną wartością luminacji materiału. Pozdro.
misiold Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 no cóż ten okróg to zrób eee mniej wiekszy albo mniej szeroki i ten pomysłz oknami jako textura to zły pomysł
Generał Tatarin Napisano 21 Luty 2005 Autor Napisano 21 Luty 2005 Wsadziłem nową "głowę", tylko nie wiem czy nie za duża... jutro jeszcze to trochę doszlifuje, Shogunn -> Chmm... jak wstawię kilka takich światełek to mi strasznie dużo światła w scenie daje, a jak zmniejszę "moc" to ledwo widać "światełko"... jak to zrobić? Błazi -> A takie jak teraz może być? Misiold -> A masz lepszy pomysł? :) A co do "terenu mieszkalnego" to ja go chciałem jeszcze powiększyć...
Shogun 3D Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 Spróbuj nie dodawać omni, tylko stwórz ekstremalnie świecący materiał i zrób z niego okienka, wiesz, takie malutkie punkciki. I najlepiej daj duży kontrast oświetlenia, w kosmosie nie ma tak, ze jakiś obiekt jest oswietlony jak do fotografii, tylko jest jedno źrodło swiatła, rozjasniające pół statku, a drugiej połowy nie widać wcale, chyba, ze te okienka świecące, czaisz? Fajnie rozwijasz model. jak teraz go porównasz ze swoim pierwszym postem, to zauważysz za co dostałeś po uszach. :) No, dalej, ciekaw jestem, jak sobie poradzisz z tymi światełkami, bo faktycznie są niezbedne.
Gacu666 Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 No teraz jest bomba :>. Jeszcze tylko jakieś ładne (nie kolorowe) teksturki walnij i bedzie gut :). Co do tych światełek to nie jestem pewien ale to się chyba robiło tak jak normalne omni tylko, ze z ograniczeniem korony, ale szczegółów ci nie podam, ponieważ sam nie pamiętam dokładnie.
Generał Tatarin Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 Próbowałem okienka dodac poprzez podwójene greeble, tylko że mi się komp powieśił :/ Jakieś sugesje? ps. Pierwotnie nie chodziło mi o okienka, tylko o "światła POZYCYJNE", co wy, Lema nie czytaliście :-) edit: Psinco :/ Gerble odpada...
Generał Tatarin Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 No i jak? Jak na amatora to chyba nieźle? ps. Dalej nie wiem co z tymi swiatłami :/
legolas Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 Brakuje linijek by pokazać jak nisko mi szczena opadła, to jest poprostu świetne
Generał Tatarin Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 Uzywaj jednego koloru nie roznych Ale do czego? Tylko jeden kolor na teksturkę? edit: a może chodzi ci o ten zbiornik?
slayer2004 Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 O stary, z tym co przedstawiłeś na samym początku, ostatni render jest nieporównywalnie lepszy. Pzypadkiem nie użyłeś Greeble'a? ;) Pozdro
chveti Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 użył , użył....ale dalej brak pomysłu na resztę prawda? :) zrób jakieś okna czy coś , jakiś kosmos...
Shogun 3D Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 No, jak to nie ma swiatełek? jesli te małe punkciki po zacienionej stronie statku to nie światła okien, o nie wiem, o co Ci chodziło.
chveti Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 No, jak to nie ma swiatełek? jesli te małe punkciki po zacienionej stronie statku to nie światła okien, o nie wiem, o co Ci chodziło. to odbijające się światło od materiału :]
lpshinoda Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 z amatorszczyzny zrobić coś takiego, pełen sukces, brawo, fajnie to wygląda, ale jakoś klimat psują mi te brązowe elementy no i tylna część statku, jakoś nie pasują mi te silniki, pozdro
Generał Tatarin Napisano 23 Luty 2005 Autor Napisano 23 Luty 2005 Jak się wam podoba nowa wersja siników? Jezcze nad nimi pracuje. edit: niezauwarzyłem że podczas renderu było kilka obiektów niewidocznych :)
Generał Tatarin Napisano 23 Luty 2005 Autor Napisano 23 Luty 2005 A może tak lepiej? Chveti mam Cie na tlenie :)
Ania Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 niebieska poswiata chyba by lepiej wygladala gdyby byl inny ksztalt. to co ja otacza jest owalne, mysle ze poswiata tez powinna byc owalna a nie wystawac rogami.
Generał Tatarin Napisano 23 Luty 2005 Autor Napisano 23 Luty 2005 mówiłem ze musze nad tym popracować :)
Gacu666 Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 Ee ten efekt nie jest taki zły, mnie się nawet podoba. Jest to coś nowego, technologia, której nie znamy ;).
SCORPI Napisano 24 Luty 2005 Napisano 24 Luty 2005 ja nigdy nie uzywam scattera ani grabla... ale ci radze dołożyć jescz troche tych klocków :) hm i dodaj Gi czy coś w tym stylu ;/zeby to naturalnei j wyglądało. DAj fallowa może na materiał hm, coś pokombinuj z materialem :>
lpshinoda Napisano 24 Luty 2005 Napisano 24 Luty 2005 całość fajnie wygląda tylko rzeczywiście przydałyby sie owalne napędy, które nie wystają poza krawędzie silników pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się