Jump to content

Pojazd 3d: Kosmiczny Titanik


Generał Tatarin
 Share

Recommended Posts

Dobra, wrzucam tu moje kolejne "DZIEŁO", jest to statek krótkiego zasięgu służący do przewożenia ludzi. Jak na razie przydało by się proporcje zmienić (kadłub - krąg )... jak będziecie mieli jakieś sugestie to prosiłbym od razu pisać jak jakiś błąd wyeliminować :)

 

edit: 22.02.2005 22.17: Aktualizowałem obrazek.

Link to comment
Share on other sites

no nie da sie ukryc ze modelingu to tutaj za bardzo nie ma, poskladales po prostu kilka prostych obiektow, tu i owdzie uzyles booleana i w sumie caly model nie trzyma sie przyslowiowej kupy. Podejrzewam ze nie masz jakiejs koncepcji odnosnie tej pracy i po prostu skladasz sobie rozne rzeczy, zeby wygladalo kosmicznie.

Proponuje przyswoic sobie poly, spline, nurbs czy jaki kolwiek inny sposob modelowania i wtedy probowac.

Ja tez kiedys zaczynalem i moje prace nie byly najwyzszych lotow (nadal nie sa :), zarowno Szczupal jak i ja chcemy po prostu dac ci kilka dobrych rad, wiec nie usisz od obrazaj sie od razu i nie rzucaj wszystkiego w cholere, nie poddawaj sie i trenuj.

 

To co obecnie tutaj pokazales imho moze byc jakims pomocniczym modelem okreslajacym ogolna bryle statku ktory dopiero wymodelujesz, wiec powodzenia

 

no i zainteresuj sie tak jak szczupal mowi tutorialami, one naprawde sporo pomagaja :-).

Link to comment
Share on other sites

Nie chce nic mówić, ale mnie się nie podoba...

 

Weź do ręki ołówek tudzież długopis, na biurku połóż kartkę i użyj wyobraźni, machnij pare szkicy, potem wymodeluj. Osiągniesz o wiele lepszy efekt.

 

Ten pierwszy twój samolot też nie specjalnie mi się podoba, może to przez kolorystyke. W kosmosie kolor jest średnio potrzebny, bo tam jest otwarta przestrzeń, nie musi sie maskować "Camo". Od tego ma zakłócacze radarów i tego typu pierdoły.

 

Jeśli chodzi o ten transportowiec to proporcje są do bani. Kabina jest duża, oscyluję, że w tym transportowcu więcej niż 5 osób się nie zmieści.

 

Czekam na nowy model :> miejmy nadzieje, że mnie zaskoczy, licze na to :D.

 

Aha i nie trzymaj się Meshsmootha. Statki kosmiczne i Meshsmooth to zła kombinacja, trzymaj się ostrych krawędzi i masy detali :>. Uda ci się.

Link to comment
Share on other sites

Nie przejmuj się, jeśli się komuś coś nie podoba. Każdy ma prawo do swojego zdania. Ty też, i masz również prawo tego zdania bronić, pamiętaj o tym. Na tym etapie najważniejsze jest to, żebyś się nie zraził i dalej uczył. Ponadto żebyś sam umiał określić, czy osiągnięty efekt Cię satysfakcjonuje, czy nie, a jak nie, to żebyś sam wymyślił co poprawić i jak to osiągnąć. Ja sam jeszcze dopiero zaczynam naukę maxa, i doskonale rozumiem twoje pierwsze kroki. Tutaj na forum jest taka osoba, jak Tweety. Otóż on ma takie fajne motto: "Żeby być wielkim, trzeba być najpierw małym". Nawet nie wiesz, jak bardzo mi tym mottem pomógł, zebym nie ciepnął maxa w cholerę. Mam nadzieję, że Tobie też pomoże. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

A więc mały upade :) Wywaliłem kokpit, bo mi się nie podobał :/ Wymieniłem "ring" i za chwile zabiorę się za silniki.

 

ps. Nie wiem dlaczego, ale "główna oś" nie chce się poddać modyfikatorowi gerble... może to dlatego ze jest w niej kilka schowanych płaszczyzn?

 

ps2 Jak zrobić malutkie, migające światła pozycyjne?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm noooo od razu lepiej :) Jeszcze zrób takie same detale na obreczy jak zrobiles na silnikach i bedzie super:>. ( to samo tyczy sie kokpitu).

 

Aha i pomysl nad jakims fajniejszym designem kokpitu. Taka kapsula z oknem to bardzo oklepany temat.

Link to comment
Share on other sites

Wsadziłem nową "głowę", tylko nie wiem czy nie za duża... jutro jeszcze to trochę doszlifuje,

 

Shogunn -> Chmm... jak wstawię kilka takich światełek to mi strasznie dużo światła w scenie daje, a jak zmniejszę "moc" to ledwo widać "światełko"... jak to zrobić?

 

Błazi -> A takie jak teraz może być?

 

Misiold -> A masz lepszy pomysł? :) A co do "terenu mieszkalnego" to ja go chciałem jeszcze powiększyć...

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj nie dodawać omni, tylko stwórz ekstremalnie świecący materiał i zrób z niego okienka, wiesz, takie malutkie punkciki. I najlepiej daj duży kontrast oświetlenia, w kosmosie nie ma tak, ze jakiś obiekt jest oswietlony jak do fotografii, tylko jest jedno źrodło swiatła, rozjasniające pół statku, a drugiej połowy nie widać wcale, chyba, ze te okienka świecące, czaisz?

Fajnie rozwijasz model. jak teraz go porównasz ze swoim pierwszym postem, to zauważysz za co dostałeś po uszach. :) No, dalej, ciekaw jestem, jak sobie poradzisz z tymi światełkami, bo faktycznie są niezbedne.

Link to comment
Share on other sites

No teraz jest bomba :>. Jeszcze tylko jakieś ładne (nie kolorowe) teksturki walnij i bedzie gut :).

 

Co do tych światełek to nie jestem pewien ale to się chyba robiło tak jak normalne omni tylko, ze z ograniczeniem korony, ale szczegółów ci nie podam, ponieważ sam nie pamiętam dokładnie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy