Napisano 20 Luty 200520 l Dobra, wrzucam tu moje kolejne "DZIEŁO", jest to statek krótkiego zasięgu służący do przewożenia ludzi. Jak na razie przydało by się proporcje zmienić (kadłub - krąg )... jak będziecie mieli jakieś sugestie to prosiłbym od razu pisać jak jakiś błąd wyeliminować :) edit: 22.02.2005 22.17: Aktualizowałem obrazek.
Napisano 20 Luty 200520 l Autor zapomniałem dodać :P Edit: Tu jest moja poprzednia pracka: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=12873
Napisano 20 Luty 200520 l nie chce Cie obrazic... ale ta pracka czlowieku to amatorstwo no nie wiem czy ktos to nazwie wymodelowaniem... wg mnie przerobilbys pare tutoriali a najlepiej videotutoriali wg mnie najlepsze :) ... pozdro
Napisano 20 Luty 200520 l Autor A co ty myslisz :) jak na razie z byt durzo nie zrobiłem, jestem totalnym amatorem :)
Napisano 20 Luty 200520 l Autor No tak, ale każdy od czegoś zaczyna, no nie? Przecież to nie jest galeria w pałacu prezydenckim, autorzy dają tu po to paracki aby inni mogli im pomóc, ocenić lub doradzić czego unikać na przyszłość, chyba że się mylę?
Napisano 20 Luty 200520 l no nie da sie ukryc ze modelingu to tutaj za bardzo nie ma, poskladales po prostu kilka prostych obiektow, tu i owdzie uzyles booleana i w sumie caly model nie trzyma sie przyslowiowej kupy. Podejrzewam ze nie masz jakiejs koncepcji odnosnie tej pracy i po prostu skladasz sobie rozne rzeczy, zeby wygladalo kosmicznie. Proponuje przyswoic sobie poly, spline, nurbs czy jaki kolwiek inny sposob modelowania i wtedy probowac. Ja tez kiedys zaczynalem i moje prace nie byly najwyzszych lotow (nadal nie sa :), zarowno Szczupal jak i ja chcemy po prostu dac ci kilka dobrych rad, wiec nie usisz od obrazaj sie od razu i nie rzucaj wszystkiego w cholere, nie poddawaj sie i trenuj. To co obecnie tutaj pokazales imho moze byc jakims pomocniczym modelem okreslajacym ogolna bryle statku ktory dopiero wymodelujesz, wiec powodzenia no i zainteresuj sie tak jak szczupal mowi tutorialami, one naprawde sporo pomagaja :-).
Napisano 20 Luty 200520 l Autor 1.) Wzoruje się na statku z pewnej gierki (tylko że tam to był niszczyciel) 2.) Planowałem to wszystko ze sobą połączyć, ale nie za bardzo mi to wychodziło :/ W cholerę roboty... 3.) A tutków to trochę już przerobiłem... 4.) Zastanawiam się jeszcze jak się do tego zabrać :)
Napisano 20 Luty 200520 l Nie chce nic mówić, ale mnie się nie podoba... Weź do ręki ołówek tudzież długopis, na biurku połóż kartkę i użyj wyobraźni, machnij pare szkicy, potem wymodeluj. Osiągniesz o wiele lepszy efekt. Ten pierwszy twój samolot też nie specjalnie mi się podoba, może to przez kolorystyke. W kosmosie kolor jest średnio potrzebny, bo tam jest otwarta przestrzeń, nie musi sie maskować "Camo". Od tego ma zakłócacze radarów i tego typu pierdoły. Jeśli chodzi o ten transportowiec to proporcje są do bani. Kabina jest duża, oscyluję, że w tym transportowcu więcej niż 5 osób się nie zmieści. Czekam na nowy model :> miejmy nadzieje, że mnie zaskoczy, licze na to :D. Aha i nie trzymaj się Meshsmootha. Statki kosmiczne i Meshsmooth to zła kombinacja, trzymaj się ostrych krawędzi i masy detali :>. Uda ci się.
Napisano 21 Luty 200520 l Nie przejmuj się, jeśli się komuś coś nie podoba. Każdy ma prawo do swojego zdania. Ty też, i masz również prawo tego zdania bronić, pamiętaj o tym. Na tym etapie najważniejsze jest to, żebyś się nie zraził i dalej uczył. Ponadto żebyś sam umiał określić, czy osiągnięty efekt Cię satysfakcjonuje, czy nie, a jak nie, to żebyś sam wymyślił co poprawić i jak to osiągnąć. Ja sam jeszcze dopiero zaczynam naukę maxa, i doskonale rozumiem twoje pierwsze kroki. Tutaj na forum jest taka osoba, jak Tweety. Otóż on ma takie fajne motto: "Żeby być wielkim, trzeba być najpierw małym". Nawet nie wiesz, jak bardzo mi tym mottem pomógł, zebym nie ciepnął maxa w cholerę. Mam nadzieję, że Tobie też pomoże. Pozdrawiam.
Napisano 21 Luty 200520 l Autor A więc mały upade :) Wywaliłem kokpit, bo mi się nie podobał :/ Wymieniłem "ring" i za chwile zabiorę się za silniki. ps. Nie wiem dlaczego, ale "główna oś" nie chce się poddać modyfikatorowi gerble... może to dlatego ze jest w niej kilka schowanych płaszczyzn? ps2 Jak zrobić malutkie, migające światła pozycyjne?
Napisano 21 Luty 200520 l co do tych świateł to ja bym zrobił omni z jkimś glowem czy czyms. Do tego modyfikator noise. Troche sie pobawic i koniecznie zaznaczy animated ;]
Napisano 21 Luty 200520 l Autor a jak ustawić "rytmiczność" jakiejś czynności? Wiem że w video poście takie cos da się zrobić, ale jak? (rytmiczność, czyli na przykład ciągłe się obracanie kręgu, lub miganie światełka) a sprawa z gerble wyjaśniona :)
Napisano 21 Luty 200520 l Hmmm noooo od razu lepiej :) Jeszcze zrób takie same detale na obreczy jak zrobiles na silnikach i bedzie super:>. ( to samo tyczy sie kokpitu). Aha i pomysl nad jakims fajniejszym designem kokpitu. Taka kapsula z oknem to bardzo oklepany temat.
Napisano 21 Luty 200520 l Autor Na ringu chce zrobić teksturkę z oknami, i nie wiem jak to będzie wspópracowało z gerble. A co do kokpitu, to zastanawiam się czy nie wrzucić taki jak jest w TIE - faiter
Napisano 21 Luty 200520 l To wszystko jakieś takie jakby zaokrągłe i troche nie proporcjonalne. Nie wiem do końca w czym rzecz ale cos mi nie pasuje
Napisano 21 Luty 200520 l Faajne. z tym światełkiem, to bym po prostu zanimował parametr jasności omni, same swiatełka też możesz zrobić ze zmienną wartością luminacji materiału. Pozdro.
Napisano 21 Luty 200520 l no cóż ten okróg to zrób eee mniej wiekszy albo mniej szeroki i ten pomysłz oknami jako textura to zły pomysł
Napisano 21 Luty 200520 l Autor Wsadziłem nową "głowę", tylko nie wiem czy nie za duża... jutro jeszcze to trochę doszlifuje, Shogunn -> Chmm... jak wstawię kilka takich światełek to mi strasznie dużo światła w scenie daje, a jak zmniejszę "moc" to ledwo widać "światełko"... jak to zrobić? Błazi -> A takie jak teraz może być? Misiold -> A masz lepszy pomysł? :) A co do "terenu mieszkalnego" to ja go chciałem jeszcze powiększyć...
Napisano 21 Luty 200520 l Spróbuj nie dodawać omni, tylko stwórz ekstremalnie świecący materiał i zrób z niego okienka, wiesz, takie malutkie punkciki. I najlepiej daj duży kontrast oświetlenia, w kosmosie nie ma tak, ze jakiś obiekt jest oswietlony jak do fotografii, tylko jest jedno źrodło swiatła, rozjasniające pół statku, a drugiej połowy nie widać wcale, chyba, ze te okienka świecące, czaisz? Fajnie rozwijasz model. jak teraz go porównasz ze swoim pierwszym postem, to zauważysz za co dostałeś po uszach. :) No, dalej, ciekaw jestem, jak sobie poradzisz z tymi światełkami, bo faktycznie są niezbedne.
Napisano 21 Luty 200520 l No teraz jest bomba :>. Jeszcze tylko jakieś ładne (nie kolorowe) teksturki walnij i bedzie gut :). Co do tych światełek to nie jestem pewien ale to się chyba robiło tak jak normalne omni tylko, ze z ograniczeniem korony, ale szczegółów ci nie podam, ponieważ sam nie pamiętam dokładnie.
Napisano 22 Luty 200520 l Autor Próbowałem okienka dodac poprzez podwójene greeble, tylko że mi się komp powieśił :/ Jakieś sugesje? ps. Pierwotnie nie chodziło mi o okienka, tylko o "światła POZYCYJNE", co wy, Lema nie czytaliście :-) edit: Psinco :/ Gerble odpada...
Napisano 22 Luty 200520 l Autor No i jak? Jak na amatora to chyba nieźle? ps. Dalej nie wiem co z tymi swiatłami :/
Napisano 22 Luty 200520 l Brakuje linijek by pokazać jak nisko mi szczena opadła, to jest poprostu świetne
Napisano 22 Luty 200520 l Autor Uzywaj jednego koloru nie roznych Ale do czego? Tylko jeden kolor na teksturkę? edit: a może chodzi ci o ten zbiornik?
Napisano 22 Luty 200520 l O stary, z tym co przedstawiłeś na samym początku, ostatni render jest nieporównywalnie lepszy. Pzypadkiem nie użyłeś Greeble'a? ;) Pozdro
Napisano 22 Luty 200520 l użył , użył....ale dalej brak pomysłu na resztę prawda? :) zrób jakieś okna czy coś , jakiś kosmos...
Napisano 22 Luty 200520 l No, jak to nie ma swiatełek? jesli te małe punkciki po zacienionej stronie statku to nie światła okien, o nie wiem, o co Ci chodziło.
Napisano 22 Luty 200520 l No, jak to nie ma swiatełek? jesli te małe punkciki po zacienionej stronie statku to nie światła okien, o nie wiem, o co Ci chodziło. to odbijające się światło od materiału :]
Napisano 23 Luty 200520 l z amatorszczyzny zrobić coś takiego, pełen sukces, brawo, fajnie to wygląda, ale jakoś klimat psują mi te brązowe elementy no i tylna część statku, jakoś nie pasują mi te silniki, pozdro
Napisano 23 Luty 200520 l Autor Jak się wam podoba nowa wersja siników? Jezcze nad nimi pracuje. edit: niezauwarzyłem że podczas renderu było kilka obiektów niewidocznych :)
Napisano 23 Luty 200520 l niebieska poswiata chyba by lepiej wygladala gdyby byl inny ksztalt. to co ja otacza jest owalne, mysle ze poswiata tez powinna byc owalna a nie wystawac rogami.
Napisano 23 Luty 200520 l Ee ten efekt nie jest taki zły, mnie się nawet podoba. Jest to coś nowego, technologia, której nie znamy ;).
Napisano 24 Luty 200520 l ja nigdy nie uzywam scattera ani grabla... ale ci radze dołożyć jescz troche tych klocków :) hm i dodaj Gi czy coś w tym stylu ;/zeby to naturalnei j wyglądało. DAj fallowa może na materiał hm, coś pokombinuj z materialem :>
Napisano 24 Luty 200520 l całość fajnie wygląda tylko rzeczywiście przydałyby sie owalne napędy, które nie wystają poza krawędzie silników pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto