Jump to content

postac 3d: 1-sze kroki w organice (glowa)


Matti
 Share

Recommended Posts

Witam. Postanowilem wziasc sie za organike i zaczelem od glowy. I tu zadanie dla was co o tym sadzicie i czy ma to jakis chociaz sladowy zwiazek z organika. Jesli nie to mowcie co nie tak. Jest to moja pierwsza glowa wiec jest taka sobie. nosa narazie nie ma bo mam maly problem z nim. ale postaram sie go jakos na dniach go zrobic. narazie tylko z przodu bo z profila jest cos nie tak. z gory dzieki :]

Link to comment
Share on other sites

hmm co nie pasuje??

ogolnie to tak sie nie da poszukaj na google jakies postacie (glowy) i zobacz jak wyglada na prawde a jak u ciebie poszukaj najlepiej na cgtalk'u jakis glow a jest ich tam masa zobaczysz jak maja wygladac siatki jak je nalezy ukladac poucz sie troche anatomi czlowieka gdfzie sa miscnie itp. naprawde polecam lukanie na inne prace to baaardzo pomaga wiem z wlasnego doswiadczenie:D:D

i nie wiem czy patrzyles luknij na tutek http://www.3dtotal.com choc kazdy pewnie go zna:D

pozdro

Link to comment
Share on other sites

emm, wiesz..ja bym jeszcze posiedzial przy samym modelu- z tych rzutow co pokazales miarkuję ze usta sa za wypukle (wyglada jakby tam byl wstrzykniety silikon); nos rozlazły i wbity w czache, dziurki od nosa tez sa nie takie jak byc powinny, oraz nieco za duze "podkowy" pod oczami

 

generalnie patrz w lusterko i obserwuj innych

Link to comment
Share on other sites

juz chcyba bede konczyl i moze zabiore sie za cialo ( jak mnie ochota najdzie). jeszcze tylko musze cos z ustami zrobic bo mi nie pasuja. ale generalnie nie jest chyba zle?? prosilbym o jakis komentarz(niekoniecznie mily :P)

Link to comment
Share on other sites

haha :) wyprostuj czolo mati i koniecznie zrob cos z ustami ... pokaz siatke to bedzie mozna powiedziec cos wiecej

 

pozdro ... chyba tez zrobie nowy watek bo tez wlasnie wrocilem do organiki :) chyba po 5 latach :D hjaa hahaha tylko ze tym razem pierwszy raz w 3d studio ;] wczesniej byl truespace

 

pozdrawiam i zycze powodzenia

Link to comment
Share on other sites

no spoko czolo wyprostuje:p a z ustami to mam nie lada problem. :]

jak wyrenderowac obraz zeby byla widoczna siatka?? bo cos kurde nie moge znalezc tego

p.s

a co do twojego (przyszlego) watku to zachecam i zycze powodzenia:)

Link to comment
Share on other sites

1. - Nadaj temu materiałowi biały kolor i daj self illumination na 100 i zrób render raz jeszcze - będzie lepiej widoczna siatka.

PS. Alternatywnie ustaw environment na kolor biały (tip: klawisz '8')

a samemu materiałowi głowy ustaw ciemniejszy kolor.

 

2. - Jak już to zrobisz to zaznaczę na niej gdzie możesz zoptymalizować siatkę.

Pamiętać musisz, że przy organice najlepiej posługiwać się edgeloopami.

Masz dużo 'nieczworokątów' , martwych końców, i bardzo nierówną linię.

Ale jak na pierwszą głowę to i tak jest spx :) - może jutro wrzucę tu moją ;)

Link to comment
Share on other sites

świetnie- szkoda, że tak późno bo teraz już kończę pracę i nie zdążę pozaznaczać poprawek.

Zamieść też widok z perspektywy pod kątem - tak od dołu i od góry z lewej - wtedy będę mógł pokazać jak póścić krawędzie z boku na pliczkach. (Tak na marginesie dodaj te obrazki edytując swój ostatni post coby nie zapychać forum postami).

Z tego co widzę (niesymetryczne vertexy) to pracujesz na całej bryle - BARDZO GORĄCO polecam przeciąć tą głowę na płół, a następnie na połówce dać mirror z funkcją "instance" - wtedy jak pracujesz na jednaj połówce to odrazu zmiany zachodzą też na drógiej - można śmiał powiedzieć że zaoszczędzisz sobie połowę roboty.

I taki tip na koniec - masz krawędzie które kończą sie martwym punktem, postaraj się je tak wyprowadzić aby tworzyły 'edgeloopy'.

Jak nie zabardzo rozumiesz o czym mowa z 'edgeloopami' to jutro dam Ci linka (mam go na chacie) do świetnego Tutoriala o modelingu głowy.

 

 

 

 

EDIT: Po tym jak wrzuciłeś te screeny - DAJ LOW POLY - czyli przed mesh smoothem - na zagęszczonej siatce nie pokażę Ci jak puścić linie po policzkach.

 

Niestety nie znalazłem adresu tego tutka o modelowaniu głow - jeszcze poszukam.

 

Aby dodać Ci otuchy to zapraszam tu -->

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=198962#post198962

...też moja pierwsza postać ;)

 

A tu zachęta abyś przeszedł na modelowanie z mirrorem, oraz przykład (chyba?) poprawnej siatki:

Link to comment
Share on other sites

po dluzszej przerwie powracam by nekac was dalej ;P

pare drobnych "kosmetycznych" zmian.

i jedybe co mnie neka najbardziej to ... usta

nie moge sobie z nimi za nic poradzic im wiecej grzebie tym gorsze wychodza :(

Link to comment
Share on other sites

nikkt nie chce komentowac wiec lece w ciemno :(

dodalem pseudo-testure skory i oczu

i ogonie to juz sam nie wiem co mam o tym myslec moze jakies propzycje ktos ma to chetnie wyslucham

PS. do ust sie nie czepiajta bo ich nie ma;P

Link to comment
Share on other sites

mati pokaz siatke tej glowy ...trzeba wreszcie rozwiazac problem tych ust :)

ja tez dopiero zaczalem organike ... zobacz na moja prace ... moze cos skometujesz :D haha i zobacz czy te usta sa ok ... jak tak to ci narysuje ewentualnie jak zrobilem ;]

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

a tutaj zeby nie bylo ze trojkaty zawsze sa be :) to samo ze smooothem x2

 

jak wiesz w maxie dopiero zaczynam ... dlatego pewnie tyle czasu dziubie juz ta dziewczyne :) i wytlumaczyc ci dokladnie co i dlaczego nie potrafie ;] ale mam nadzieje ze te siateczki ci pomoga.

 

pozdro i czekam na nowe usta ;)

Link to comment
Share on other sites

no to sprawa ust jest mniej wiecej zalatwiona jeszcze przy nich pogrzebie

ZIPPER --> WIELKIE THX :]

PS. ja tez w sumie zaczynam prawdziwa zabawe z max`em bo mimo iz mam go od roku to dopiero bedzie pierwszy moj "powazny";) projekt

dzieki jeszcze raz i pozdro

Link to comment
Share on other sites

moglbys to pokazac bez takiego speculara bo rak to miejscami nic nie widac a miejscami wydaje sie ze jest deczko nie tak :)

 

ale ogolnie wyglada niezle ... napewno teksturki dodadza mu duuzo ... btw ... jak ci sie to uda zmapowac to czekam na porady odnosnie mojego :) bo jeszcze nigdy niczego nie mapowalem w maxie ...

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Twoja siatka jest przeokrótnie krzywa.....

Nie wiem na jakim teraz jesteś etapie, ale na podstawie tej siatki co pokazałeś zaznaczyłem moje sugestie co do tego jak powinieneś puścić edge.

Zauważ że dążyłem do edgelopów.

I teraz najważniejszy tip - prawą stronę głowy KASUJESZ , zaznaczasz wszystkie vertexy na prawej stronie i naciskasz "del", potem robisz mirror, co można na dwa sposoby zrobić - albo wybrać z górnego paska narzędziowego (tam gdzie masz kontroliki move/rotate/scale, tylko bardziel na prawo) 'mirror' , albo przypisać twojej głowie modyfikator 'symetry' (jest on tam gdzie np. 'blend').

Dzięki temu masz mniej roboty i głowę idalnie symetryczną, ale nie obawiaj się tego (możesz nie chcieć pełnej symetrii), bo po zakończeniu modelowania i połączeniu połówek, możesz pracować już na całej bryle i nadać jej wszystkie niesymetryczne szczegóły.

Pozdro i pracuj.

BTW. Extremalnie ciężko było wymotać w paincie te edge na twojej siatce ;) :P

 

PS. do prezentacji daj zwykły szary kolor z self ilumination na 20-30.

 

 

PS2. Zielon = usunąć ; Czerwone = ciąć (stworzyć)

Link to comment
Share on other sites

razor--> towje sugestie okazaly sie wielce pomocne torche nagrzebalem i chyba to lipiej wyglada ale jeszcze miejscami musze pokomibnowac zeby te edgyloopy wyszly w stu procentach. aa tak wogole to ja nie pracuje na calej glowie tylko na polowce a pozniej daje mirror i welduje wierzcholki

 

ps. wspominales cos o jakims tutku ;P

 

zipper--> thx chociaz jakies jedne slowa otuchy;) mappowac jeszcze nie mapowalem to sam nie mam pojecia jak to wypadnie

 

wizz--> robie na jednej bo chce sie na niej organiki nauczyc(podstaw) po co mam robic nowe skoro bede powielal bledy z tej pierwszej??

 

a oto render i siatki po modyfikacjach:

dzieki za commentsy i pozdro

Link to comment
Share on other sites

maly apdejt

felix--> masz racje nos troche nie pasil ale teraz jest juz lpiej

nielot007--> hehe... widze ze obserwujesz moj progress;)

P.S.

Tak przy okazji to chcialem zlozyc wszystkim forumowiczom(nie tylko tym ktorzy udzielali sie w moim watku ;)) najserdeczniejsze zyczenia z okazji swiat. Smacznego jajka i mokrego dyngusa zyczy wam --->MATTI :P

Link to comment
Share on other sites

no to mialem maly postoj.(szkola, brak weny i te sprawy)

wydziergalem ucho jak narazie wersje beta ale chciclaem zobaczyc jak bedzie wygladal

NIELOT007-->a co do oczu to nie wiem jak to ugrysc mozesz cos wiecej powiedziec??

Link to comment
Share on other sites

Nikt nie chce komentowac, to trudno. No ale spedzielm juz za duzo czasu nad tym modelem i chce go juz skonczyc (wreszcie;P) bo juz jak na niego patrze to mnie sie nie dobrze robi.

 

No i wlasnie zaczyna sie problem bo... nie wiem jak sie zabrac z oteksturowanie i mappowanie wiec ---HELP!!

 

pozdro i thx

Link to comment
Share on other sites

my.php?image=s81ew.jpgpo dluzszej przerwi powracam:) chcialbuym wreszcie skonczyc ta pracke wiec teraz w zwiazku z tym iz nadchodzi koniec roku szkolnego postaram sie osiagnac upragnony cel;P

 

Narazie malutki "apdejcik". Prawie wogole nie grzebalem w nim z powodu braku czasu.

Czekam na jakies commensty:]

Z gory dzieki. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy