Napisano 26 Luty 200520 l Witam. Postanowilem wziasc sie za organike i zaczelem od glowy. I tu zadanie dla was co o tym sadzicie i czy ma to jakis chociaz sladowy zwiazek z organika. Jesli nie to mowcie co nie tak. Jest to moja pierwsza glowa wiec jest taka sobie. nosa narazie nie ma bo mam maly problem z nim. ale postaram sie go jakos na dniach go zrobic. narazie tylko z przodu bo z profila jest cos nie tak. z gory dzieki :]
Napisano 26 Luty 200520 l no jako murzynska maska to moze i ujdzie :)nie jest jednak jak na pierwszy raz zle-cwicz-bedzie ok
Napisano 26 Luty 200520 l Autor a widzisz bo to ma byc murzynska twarz wiec chyba nie jest az ta zle :P
Napisano 26 Luty 200520 l Autor no to dorobilem nos, jakis takis dziwny ale jest prosilbym o wiecej uwag. thx
Napisano 26 Luty 200520 l hmm co nie pasuje?? ogolnie to tak sie nie da poszukaj na google jakies postacie (glowy) i zobacz jak wyglada na prawde a jak u ciebie poszukaj najlepiej na cgtalk'u jakis glow a jest ich tam masa zobaczysz jak maja wygladac siatki jak je nalezy ukladac poucz sie troche anatomi czlowieka gdfzie sa miscnie itp. naprawde polecam lukanie na inne prace to baaardzo pomaga wiem z wlasnego doswiadczenie:D:D i nie wiem czy patrzyles luknij na tutek http://www.3dtotal.com choc kazdy pewnie go zna:D pozdro
Napisano 1 Marzec 200520 l Autor moglby mi ktos powiedziec na czym polega "edgeloop`owanie" (czy jakos tak) , moze jakies tutki znacie albo cus. bylbym wdzieczny:]
Napisano 2 Marzec 200520 l edge loopy to takie glowne Koleczka - krawedzie ktore musza byc tak rozlozone na siatce zeby dobrze wyglodalo.. hmmm.. poprostu twoja siatka powinna mniej wiecej w ten sposob wyglodac:
Napisano 2 Marzec 200520 l Autor a teraz chcialbym wziasc sie za teksturowanie... no i wlasnie jak?? i jak sie posluzyc textporter`rem?? bo cos mi nie wychodzi thx z gory
Napisano 3 Marzec 200520 l emm, wiesz..ja bym jeszcze posiedzial przy samym modelu- z tych rzutow co pokazales miarkuję ze usta sa za wypukle (wyglada jakby tam byl wstrzykniety silikon); nos rozlazły i wbity w czache, dziurki od nosa tez sa nie takie jak byc powinny, oraz nieco za duze "podkowy" pod oczami generalnie patrz w lusterko i obserwuj innych
Napisano 3 Marzec 200520 l Autor oo i o to mi chodzilo :P przynajmniej wiadomo za co sie zabrac teraz. thx:]
Napisano 5 Marzec 200520 l Autor troche pgrzebalem. i moim zdaniem wyglada chyba troche lepiej ale co wuy o tym sadzicie?? aha i jeszcze jedno pytanko: jak wyrenderowac obraz by byla widoczna siatka?? pozdrawiam i thx
Napisano 7 Marzec 200520 l Autor juz chcyba bede konczyl i moze zabiore sie za cialo ( jak mnie ochota najdzie). jeszcze tylko musze cos z ustami zrobic bo mi nie pasuja. ale generalnie nie jest chyba zle?? prosilbym o jakis komentarz(niekoniecznie mily :P)
Napisano 8 Marzec 200520 l jak to twoja pierwsza tważ to nieźle ci wyszło, może pokazałbyś z profilu moja pierwsza jest tu w avatarze :P
Napisano 8 Marzec 200520 l Autor dzieki ufol staram sie:) z profilu pokaze troche pozniej bo na razie nie wyglada to za specjalnie :P p.s twoja tez jest calkiem niezla ;)
Napisano 8 Marzec 200520 l haha :) wyprostuj czolo mati i koniecznie zrob cos z ustami ... pokaz siatke to bedzie mozna powiedziec cos wiecej pozdro ... chyba tez zrobie nowy watek bo tez wlasnie wrocilem do organiki :) chyba po 5 latach :D hjaa hahaha tylko ze tym razem pierwszy raz w 3d studio ;] wczesniej byl truespace pozdrawiam i zycze powodzenia
Napisano 8 Marzec 200520 l Autor no spoko czolo wyprostuje:p a z ustami to mam nie lada problem. :] jak wyrenderowac obraz zeby byla widoczna siatka?? bo cos kurde nie moge znalezc tego p.s a co do twojego (przyszlego) watku to zachecam i zycze powodzenia:)
Napisano 9 Marzec 200520 l Aby siatka była widoczna ? Przypisz jakiś materiał i zaznacz w opcjach materiału - 'wire'. Możesz też zrobić screen z vewportu w perspektywie oraz ftront ( ale wyłącz grid -klawisz 'g').
Napisano 9 Marzec 200520 l Autor a wiec oto i siatka :P wiem ze jest troche za gesta i ma pare(dziesiat;)) bugow, no ale to dopiero poczatek i bedzie chyba lepiej razor--->thx pozdrawiam
Napisano 10 Marzec 200520 l 1. - Nadaj temu materiałowi biały kolor i daj self illumination na 100 i zrób render raz jeszcze - będzie lepiej widoczna siatka. PS. Alternatywnie ustaw environment na kolor biały (tip: klawisz '8') a samemu materiałowi głowy ustaw ciemniejszy kolor. 2. - Jak już to zrobisz to zaznaczę na niej gdzie możesz zoptymalizować siatkę. Pamiętać musisz, że przy organice najlepiej posługiwać się edgeloopami. Masz dużo 'nieczworokątów' , martwych końców, i bardzo nierówną linię. Ale jak na pierwszą głowę to i tak jest spx :) - może jutro wrzucę tu moją ;)
Napisano 10 Marzec 200520 l Autor dzieki za tipsy razor :] oto i siatki P.S. tez juz dostrzeglem pare bledow no ale sam pokaz
Napisano 10 Marzec 200520 l świetnie- szkoda, że tak późno bo teraz już kończę pracę i nie zdążę pozaznaczać poprawek. Zamieść też widok z perspektywy pod kątem - tak od dołu i od góry z lewej - wtedy będę mógł pokazać jak póścić krawędzie z boku na pliczkach. (Tak na marginesie dodaj te obrazki edytując swój ostatni post coby nie zapychać forum postami). Z tego co widzę (niesymetryczne vertexy) to pracujesz na całej bryle - BARDZO GORĄCO polecam przeciąć tą głowę na płół, a następnie na połówce dać mirror z funkcją "instance" - wtedy jak pracujesz na jednaj połówce to odrazu zmiany zachodzą też na drógiej - można śmiał powiedzieć że zaoszczędzisz sobie połowę roboty. I taki tip na koniec - masz krawędzie które kończą sie martwym punktem, postaraj się je tak wyprowadzić aby tworzyły 'edgeloopy'. Jak nie zabardzo rozumiesz o czym mowa z 'edgeloopami' to jutro dam Ci linka (mam go na chacie) do świetnego Tutoriala o modelingu głowy. EDIT: Po tym jak wrzuciłeś te screeny - DAJ LOW POLY - czyli przed mesh smoothem - na zagęszczonej siatce nie pokażę Ci jak puścić linie po policzkach. Niestety nie znalazłem adresu tego tutka o modelowaniu głow - jeszcze poszukam. Aby dodać Ci otuchy to zapraszam tu --> http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=198962#post198962 ...też moja pierwsza postać ;) A tu zachęta abyś przeszedł na modelowanie z mirrorem, oraz przykład (chyba?) poprawnej siatki:
Napisano 16 Marzec 200519 l Autor po dluzszej przerwie powracam by nekac was dalej ;P pare drobnych "kosmetycznych" zmian. i jedybe co mnie neka najbardziej to ... usta nie moge sobie z nimi za nic poradzic im wiecej grzebie tym gorsze wychodza :(
Napisano 18 Marzec 200519 l Autor nikkt nie chce komentowac wiec lece w ciemno :( dodalem pseudo-testure skory i oczu i ogonie to juz sam nie wiem co mam o tym myslec moze jakies propzycje ktos ma to chetnie wyslucham PS. do ust sie nie czepiajta bo ich nie ma;P
Napisano 18 Marzec 200519 l mati pokaz siatke tej glowy ...trzeba wreszcie rozwiazac problem tych ust :) ja tez dopiero zaczalem organike ... zobacz na moja prace ... moze cos skometujesz :D haha i zobacz czy te usta sa ok ... jak tak to ci narysuje ewentualnie jak zrobilem ;] pozdro
Napisano 18 Marzec 200519 l Autor ZIPPER-->siatki masz powyzej PS. przegladalem twoj watek i usta mi sie podobaja:) teach me:P
Napisano 18 Marzec 200519 l tez musialem troche powalczyc z tym zeby sie nie gielo ale ... wbrew pozorom trojkaty uratowaly to wszystko ;]
Napisano 18 Marzec 200519 l a tutaj zeby nie bylo ze trojkaty zawsze sa be :) to samo ze smooothem x2 jak wiesz w maxie dopiero zaczynam ... dlatego pewnie tyle czasu dziubie juz ta dziewczyne :) i wytlumaczyc ci dokladnie co i dlaczego nie potrafie ;] ale mam nadzieje ze te siateczki ci pomoga. pozdro i czekam na nowe usta ;)
Napisano 19 Marzec 200519 l Autor no to sprawa ust jest mniej wiecej zalatwiona jeszcze przy nich pogrzebie ZIPPER --> WIELKIE THX :] PS. ja tez w sumie zaczynam prawdziwa zabawe z max`em bo mimo iz mam go od roku to dopiero bedzie pierwszy moj "powazny";) projekt dzieki jeszcze raz i pozdro
Napisano 19 Marzec 200519 l :) ciesze sie ze moglem pomoc ... znacznie lepiej juz ... jeszcze troszke smutny jest ale jest ok :) pozdrawiam
Napisano 20 Marzec 200519 l Autor poiedzcie czy wam sie podoba?? bo chcialbym sie juz moze za teksturowanie wziasc(najwyzsza pora;P)
Napisano 20 Marzec 200519 l moglbys to pokazac bez takiego speculara bo rak to miejscami nic nie widac a miejscami wydaje sie ze jest deczko nie tak :) ale ogolnie wyglada niezle ... napewno teksturki dodadza mu duuzo ... btw ... jak ci sie to uda zmapowac to czekam na porady odnosnie mojego :) bo jeszcze nigdy niczego nie mapowalem w maxie ... pozdro
Napisano 21 Marzec 200519 l Twoja siatka jest przeokrótnie krzywa..... Nie wiem na jakim teraz jesteś etapie, ale na podstawie tej siatki co pokazałeś zaznaczyłem moje sugestie co do tego jak powinieneś puścić edge. Zauważ że dążyłem do edgelopów. I teraz najważniejszy tip - prawą stronę głowy KASUJESZ , zaznaczasz wszystkie vertexy na prawej stronie i naciskasz "del", potem robisz mirror, co można na dwa sposoby zrobić - albo wybrać z górnego paska narzędziowego (tam gdzie masz kontroliki move/rotate/scale, tylko bardziel na prawo) 'mirror' , albo przypisać twojej głowie modyfikator 'symetry' (jest on tam gdzie np. 'blend'). Dzięki temu masz mniej roboty i głowę idalnie symetryczną, ale nie obawiaj się tego (możesz nie chcieć pełnej symetrii), bo po zakończeniu modelowania i połączeniu połówek, możesz pracować już na całej bryle i nadać jej wszystkie niesymetryczne szczegóły. Pozdro i pracuj. BTW. Extremalnie ciężko było wymotać w paincie te edge na twojej siatce ;) :P PS. do prezentacji daj zwykły szary kolor z self ilumination na 20-30. PS2. Zielon = usunąć ; Czerwone = ciąć (stworzyć)
Napisano 21 Marzec 200519 l Eh widze to samo chyab z 6 raz , robisz cały czas chyba na tej samej głowie , moze daj an nią texturke i weź zrób nową :D
Napisano 23 Marzec 200519 l Autor razor--> towje sugestie okazaly sie wielce pomocne torche nagrzebalem i chyba to lipiej wyglada ale jeszcze miejscami musze pokomibnowac zeby te edgyloopy wyszly w stu procentach. aa tak wogole to ja nie pracuje na calej glowie tylko na polowce a pozniej daje mirror i welduje wierzcholki ps. wspominales cos o jakims tutku ;P zipper--> thx chociaz jakies jedne slowa otuchy;) mappowac jeszcze nie mapowalem to sam nie mam pojecia jak to wypadnie wizz--> robie na jednej bo chce sie na niej organiki nauczyc(podstaw) po co mam robic nowe skoro bede powielal bledy z tej pierwszej?? a oto render i siatki po modyfikacjach: dzieki za commentsy i pozdro
Napisano 25 Marzec 200519 l Autor zminilem usta na sto procent lepsze:D siatka tez ma juz wiecej edgeloop`ów:D no to chyba juz jest dobrze;) jakies commentsy prosze
Napisano 25 Marzec 200519 l Oo no teraz to mi sie podoba usta masz bardzo fajne:D duzy progress w stosunku do pierwszego posta:):) pozdro
Napisano 25 Marzec 200519 l usta są już znacznie lepsze ale jak na moje oko mógłbyś jeszcze nos poprawić ;)
Napisano 26 Marzec 200519 l Autor maly apdejt felix--> masz racje nos troche nie pasil ale teraz jest juz lpiej nielot007--> hehe... widze ze obserwujesz moj progress;) P.S. Tak przy okazji to chcialem zlozyc wszystkim forumowiczom(nie tylko tym ktorzy udzielali sie w moim watku ;)) najserdeczniejsze zyczenia z okazji swiat. Smacznego jajka i mokrego dyngusa zyczy wam --->MATTI :P
Napisano 26 Marzec 200519 l dzieki za zyczenia i nawzajem:D usta mi sie podobaja narazie bym je zostawil i zajal sie oczami bo sa ekhm;) takie sobie:D:D pozdro
Napisano 26 Marzec 200519 l i czolo bym wyprostowal ;) ... wszystkiego naj naj ... najorganiczniejszego :P
Napisano 4 Kwiecień 200519 l Autor no to mialem maly postoj.(szkola, brak weny i te sprawy) wydziergalem ucho jak narazie wersje beta ale chciclaem zobaczyc jak bedzie wygladal NIELOT007-->a co do oczu to nie wiem jak to ugrysc mozesz cos wiecej powiedziec??
Napisano 7 Kwiecień 200519 l Autor Nikt nie chce komentowac, to trudno. No ale spedzielm juz za duzo czasu nad tym modelem i chce go juz skonczyc (wreszcie;P) bo juz jak na niego patrze to mnie sie nie dobrze robi. No i wlasnie zaczyna sie problem bo... nie wiem jak sie zabrac z oteksturowanie i mappowanie wiec ---HELP!! pozdro i thx
Napisano 7 Kwiecień 200519 l powinieneś poprawić poprawić jeszcze oczy - są za szerokie jeżeli chodzi o mapowanie - to ja stosuje Unwrap - trochę przytym trzeba się namęczyć, ale warto
Napisano 14 Czerwiec 200519 l Autor po dluzszej przerwi powracam:) chcialbuym wreszcie skonczyc ta pracke wiec teraz w zwiazku z tym iz nadchodzi koniec roku szkolnego postaram sie osiagnac upragnony cel;P Narazie malutki "apdejcik". Prawie wogole nie grzebalem w nim z powodu braku czasu. Czekam na jakies commensty:] Z gory dzieki. Pozdro
Napisano 14 Czerwiec 200519 l na pewno temat nie jest do końca dobry. "1-sze kroki w organice" można swobonie usunąć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto