Skocz do zawartości

model mp5 :


kurt_hectic

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nooo...moze byc.. tylko jak na tak duza texture to texturki moglyby byc duzo lepsze...Wyglada jakbys wzial je z rozmazanych fotek :D... pozatym niby po co 640x640?? No i pokaz siatke :) Aha i te plaskie polygony wokol spustu wszytsko psuja.. jak robisz juz szczegoly to tam tez by sie przydalo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma byc model osoby ktora tak wszystkich ostro krytykuje?? Nie no nie rozbawiajcie mnie. Toc Kurt, Ty nie masz podstaw aby kogokolwiek krytykowac. Nie masz bladego pojecia o tym jakie textury sie stosuje(rozdzielczosc), potem zrzynasz prosto ze zdjecia, nawet go nie podkrecajac i mapujesz plane'm?? Zarty sobie stroisz "fachowcu od low poly"?? Na Twoim miejscu proponowal bym pocwiczyc mapowanie jak i "malowanie" textur. I zajzal do slownika wyrazow obcych pod haslem "pokora". A tak na marginesie ... textura ... sporo pracy ... mapowanie ... sporo pracy. A z 500 poly mozesz wycisnac o wiele wiecej niz tutaj pokazales. Mile widziana siatka.

Cu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Por@szek .lol > prawie w niczym nie masz racji! >640 =512+128 > nie wiem o co wam chodzi...poza tym nie texturowalem planem :P a z reszta : macie , moze sie zdziwicie :P , poza tym > pobawilem sie z textuta i..... nie wiem czy dobrze : ocencie pliz : mp5p.jpgmp5tex.JPG -p.s zatkalo :D ? - planem - hahahahahhaha p.s2 - wiem , ze spokojnie mozna bylo zrobic to w 512-512 --> ale moglem sobie pozwolic na takie marnotractwo miejsca jakie widzicie. ps3 - to nie poly! - tam masz tri! - poly jest z 340 ! ( |_()|_ ) :P , cya, 1sza , ide spac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, ale co to za rozmiar tekstury? 649x640? WTF...

 

640 =512+28 jesteś pewien? start->uruchom->"calc"

 

dalej lecimy:> Sposob w jaki zamapowałes mp5 rzeczywiscie zatyka. 1/3 powierzchni tekstury jest jednolicie szara. Brawo. Szkoda też, że wykorzystałes fotki o marnej rozdziałce.

Pokaż siatke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) Por@szek ma (we wszystkim) rację. Dla Twojej informacji, prawidłowe wymiary textur to: (...) 32x32; 64x64; 128x128; 256x256; 512x512; 1024x1024; 2048x2048; 4096x4096 (chyba karty Ati nie supportują tej najwyższej rozdzielczości, ale nie jestem pewien), czyli potęgi dwójki. Tych wielkości się _NIE SUMUJE_.

 

b) Na takie marnotrawstwo nie należy sobie pozwalać, jeżeli ja byłbym klientem to za samo mapowanie model byłby do poprawki.

 

c) po co ja to w ogóle piszę?

 

aha, no i siatkę bym z chęcią zobaczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych wielkości się _NIE SUMUJE_. - a tego to nie wiedzialem . thx,

c) po co ty to w ogóle piszesz?

aha, no i siatkę bym z chęcią zobaczył. - dlaczego >?

wireframe.jpg

i jeszcze jedno... jak pisze cos np. o 1szej w nocy ... to podchodzcie do tego z dystansem , pleas > tak na przyszlosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby móc ją kontemplować. Prawda, empeck? ;)

 

btw, jesli chodzi o modele do gier, to nikogo nie interesuje liczba powierzchni innych niz trójkątne, wiec przyjmuje sie ze poly=face=tri.

 

ok, pisze tutaj, zeby sobie postow nie nabijac (hrhrhr):

widac, ze używałes modyfikatora symmetry (albo robiles tylko polowke broni i scalałes). I dobrze, tylko po co zostawiales to łączenie na srodku? Masa niepotrzebnych scianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne.. jakosc textur do D. na drugi raz jesli wykorzystujesz tylko skany nieprzerabiane wyszukaj w necie lepszych zdjec...napewno jest ich cala masa.. I zeby nie bylo niejasnosci oprocz proporcjonalnych textury typu 256x256 ...512x512... itp.. mozesz tez wykorzystywac np 256x128 .... 512x128 itp..albo inne kombinacje ale nigdy nie dodawac :) A co do polygonow to raz na zawsze! ...wszedzie uzywa sie polygonow.. i mowic ze np w grze masz iles tam poly chodzi zawsze o trojkaty/face....tak wiec normalnym jest mowic poly :) Nikt nie uzywa tego myslac o polygonach wiekszych niz skladajacych sie z trzech punktow bo jak sam wiesz polygon moze miec ich nawet 100 i ilosc polygonow moze byc rozna...dla roznych obiektow..(kazdy obiekt ma conajmniej 2x mniej polygonow nietrojkatnych niz trojkatnych - po zamienieniu) No i tyle tak wiec bierz sie do roboty..powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) Dla Twojej informacji, prawidłowe wymiary textur to: (...) 32x32; 64x64; 128x128; 256x256; 512x512; 1024x1024; 2048x2048; 4096x4096 (chyba karty Ati nie supportują tej najwyższej rozdzielczości, ale nie jestem pewien), czyli potęgi dwójki. Tych wielkości się _NIE SUMUJE_.

 

Empeck masz całkowitą rację. Dodam od siebie także, że openGL może wyświetlać nie tylko kwadratowe powierzchnie textur ale także prostokątne jednak z tym że podstawą musi być zawsze wielokrotność liczby 2. Czyli: 256x128, 512x128, 512x256, 256x512, 1024x128 itp.

 

Na takie marnotrawstwo nie należy sobie pozwalać, jeżeli ja byłbym klientem to za samo mapowanie model byłby do poprawki.

 

Jeśli chodzi o mapowanie owszem wszyscy macie racje-dobre rozmieszczenie kordynatów uvw to podstawa!

Jednak chciałbym zaznaczyć że w sumie kurt zmarnował tylko przestrzeń dyskową robiąc tą texture, ponieważ informacje które nie obejmują kordynaty uv nie są przesyłane do pamięci karty graficznej. Podam przykład: można zatem zrobić kosmiczne marnotractwo robiąc texture 1024x1024 a zakres przychodzący na model wynosił by 512x512- i to wcale nie spowolni wydajności ponieważ reszta obrazka jest ignorowana-karta nie przyjmuje elementów poza kordynatami. Tylko pytanie brzmi po co tak robić :P ? jest jeszcze jedno o czym nie wspomniałem: uvw trzeba umieć rozmieszczać a nie korzystać z automatu w body paincie:]

 

Jeśli chodzi o prace: podoba mi się - tylko cholernie mało poly a to da zły shading na modelu jesli korzystać będziecie z standardowego oświetlenia GL.

 

MaggeM: owszem. Liczy się liczba triangles. Koderzy bardzo często mylą się i używają poly na triangles i na odwót co jednak jest błędem:/ Jeśli mówimy o tworzeniu pod silnik używajmy liczb trójkątów nie nazywając ich polygonami bo na to pozwolić sobie niestety nie możemy:(

Właściwie to powiedziałbym że nawet nie triangles a liczba vertexów sie liczy ponieważ to ona odgrywa zasadniczą role. W dodatku optymalizacji dokonuje się także na vertexach(Vertex_buffer).

- U nas programista postarał się o referencje modeli co zasadniczo przyspiesza działanie enginu oraz szybciej ładuje wszystkie pierdoły:]

 

- Jeszcze jedna uwaga dla kurta: proszę nie bluzgaj na prawo i lewo ludzi o jakość ich prac(rendering, liczba ścianek i textura). Wyrażasz swoją opinie-dobrze, tylko że każda opinia ma ten sam schemat

renderek cienki, textura cienka-popraw to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadze ze krytyka tego modelu nadal sie ogranicza do hasla, "za duzo poly" a napewno "za duza textura". Prawde mowiac to Twoje prace przedstawiaja moj poziom sprzed dwoch lat, tylko sie troche roznimy. Ja slucham madrzejszych i bardziej doswiadczonych, wiec sie roziwjam. Ty natomiast bluzgasz wszystkich na forum oficjalnie, a na provach i gg prosisz ich o ich modele aby sie czegos nauczyc. Nie badz taki chojrak. Tak samo nie ma sensu proszenie przez Ciebie o konstruktywna opinie skoro Twoja krytyka wzgledem innych jest infantylna(za trudne -> slownik wyrazow obcych w najblizszej bibliotece miejskiej). To jest FORUM!! tutaj ludzie skladaja swoje prace aby poznac opinie lepszych i czegos sie naczyc. I szczerze musze powiedziec, ze przez takich "bobkuf" jak Ty stracilem serce do maxa i wiekszosc moich prac nigdy na nim nie ywladowla, a i nie wiele wiecej wyladuje. Chcialem sprawdzic czy forum sie zmienilo, pomylilem sie. Ale powiem Ci, ze wspaniale czyta sie Twoja blzenska krytyke, ktora brzmi jak herezja w uszach kogos kto mial troche wieksza stycznosc z produkcja gier niz forum. Sadze, ze Maggem, Christian oraz eMPeck (kilku innych ktorych pominalem , sorry) zgodza sie ze mna w 100%, ze POWINIENES ZAMKNAC DZIUB NA KLODKE I ZACZAC SLUCHAC, A NIE ZACHOWYWAC SIE JAKBYS POZJADAL WSZYSTKIE ROZUMY.PO PROSTU PRZESTAN BYC SMIESZNY.

Nara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

|Por@szek zgadzam sie z tobą w 100%.| Textury jak wyciągnełeś z neta i sa do D*** to zam zrób. A po drugie to w niekturych miejscach dał byś mniej faców a wniektórych byś dodał pare.

 

A pozatym znalazł się wielki mistrz tworzenia gier. Tu wogóle powinienieś siedzieć cicho bo jak ja bym miał takie pracki to bym OSTRO NIE KRYTYKOWAŁ innych jak w niekturych postach pisałeś!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moze nie do konca cicho... kazdy moze mowic i nie zawsze krytykowac...ktytyka zawsze sie przyda ale sensowna (no chyba ze ktos pozjadal wszystkie rozumy to powinna byc i konstruktywna)

Ok na tym chyba zakonczymy :) ...Jesli ktos chce porozmawiac z panem kurtem czy powchodzic sobie na ambicje to prosze na piva. Mysle ze jesli ktos mial cos wyniesc z tych postow to to zrobi...zarowno od strony technicznej jak i egzystencjonalnej na forum... Tematem jest model mp5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności