Pawkiller Napisano 18 Kwiecień 2005 Share Napisano 18 Kwiecień 2005 Witam. Wiem że ten temat był wiele razy poruszany ale nie mogłem wyszukać informacji jak, i czy wogóle da się zrobić efekt barwienia światła kolrem(a raczej wieloma barwami, bo to witraż) w v-ray?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zipper Napisano 18 Kwiecień 2005 Share Napisano 18 Kwiecień 2005 da sie ... daj kolorowe szklo... i przepusc przez to fotony ... powinno dzialac pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 21 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 21 Kwiecień 2005 Nom to, to ja wiem, ale jeżeli ta szybka jest wielokolorowa? Mam na mysli teksture. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 2 Maj 2005 Autor Share Napisano 2 Maj 2005 Eh widze że jednak sie nieda tego zrobic. Szkoda ale jak ktos jednak znajdzie rowziązanie proszę o odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 2 Maj 2005 Share Napisano 2 Maj 2005 teksture z diffuse wrzucasz w slot "refract", przy parametrach FOG zaznaczasz "affect shadows". Włala ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 4 Maj 2005 Autor Share Napisano 4 Maj 2005 Dzięki zaraz sprawdze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 4 Maj 2005 Share Napisano 4 Maj 2005 A oto inne rozwiazanie .. JAK masz swiatlo.. to w zakladce ADVENCeD settings - projector map dajesz obrazek np. wczesniej wyrenderowany witraz z przodu..tam gdzie sa czarne kolory swiatlo nie przechodzi ..tam gdzie sa jakies kolory takie kolor swiatla otrzymujesz.. dalej idac..jak swiatlo pada na ziemie dostajesz odwzorowanie witraza na ziemi (chyba o to chodzilo)..a jak chcesz lepszy efekt..dodajesz do swialta volumetryczne swiatelko i powstaja ci magiczne krechy..czyli tzw(tak zawane) promienie swietlne .. :) to tyle :D... i takie cudo znacznie bedzie sie szybciej renderowalo niz za pomoca REFRACTA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 5 Maj 2005 Share Napisano 5 Maj 2005 tylko trzeba jeszcze dopasować źródło światła do witraża. Inaczej będzie spot walił dookoła barwnymi plamami, więc trzeba dodać jeszcze jedno światło które zastąpi wcześniejsze dla oświetlenia całej sceny itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 5 Maj 2005 Autor Share Napisano 5 Maj 2005 opoprobuje dzieki. Narazie sprawdzałem przez refracta. Nie jest tak źle z szybkością:P A tak przy okazji jak załączyć wolumetryczne światło?? Jak biore np w direct light, na zakładce atmosphere&effects-> volume light to nic się nie dzieje(A raczej dzieję sie za durzo, bo cała scena w mleku a nie tylko tam gdzie światło przechodzi przez okno->tak jakby nie bylo cieni). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciapaty Napisano 6 Maj 2005 Share Napisano 6 Maj 2005 cs za ostre te obrazki na scianie :) BYW. czy jest jakiś render co potrafi odwzorować rozszczepienie światła?? np. na pryzmacie, albo na kropelkach deszczu zrobi nam tęcze :D heheheh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 6 Maj 2005 Autor Share Napisano 6 Maj 2005 HEHE. Specjalnie dałem z duza przezroczystoscia:P Ale chodziło mi głównie o to że volume light nie przechodzi tylko przez okno ale przez wszystkie ściany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 6 Maj 2005 Share Napisano 6 Maj 2005 ciapaty --> tak Vray potrafi potrzebujesz tylko odpowiedni IOR Pawkiller --> z volumem to Ci niestety nie moge pomudz, ale co do cieni to na przyszłość rozmywaj je dosc pożądnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 6 Maj 2005 Autor Share Napisano 6 Maj 2005 A ja nadal nie wiem co z tym volume light:P A nie chce nowego watku zaczynac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 6 Maj 2005 Share Napisano 6 Maj 2005 oto moje ustawienia glowa może pomogą:D A światło ma na pewno włączone obliczanie cienia? I na pewno wybrałeś volume light i na pewno dodałeś tylko do tego jednego światła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 6 Maj 2005 Autor Share Napisano 6 Maj 2005 A światło ma na pewno włączone obliczanie cienia? Jeśli chodzi o zakladke cieni:P to dałem vray schadow Dodatkowo sprawdzałem na shadow map i odziow wszystko śmiga... Ale chyba trzeba z vray shadow. (Nie wiem jak Ty to zrobiłeś) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 8 Maj 2005 Share Napisano 8 Maj 2005 Nadchodzi odpowiedz..Z tego co napisales to mowisz ze ci volume przechodzi przez sciane a nie chcesz... wiec zrob tak..swiatlo direct musisz ustawic tak zeby przechodzilo centralnie przez powiedzmy okno..jutro pokaze na przykladach ..bo teraz mi sie scenka renderuje..dokladnie jak to trzeba zrobic..a jezeli chodzi o te mleko.. to musisz sie pobawic w ustawienia..zmniejsz np. moc swiatla do 0,2 ..zmniejsz density itd..ok ostatnio robilem taka rzecz na zamowienie..i powiedz czy ci chodzi m.w. o taki efekt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 8 Maj 2005 Share Napisano 8 Maj 2005 a tu jest ten efekt ..bardzo prosty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 8 Maj 2005 Share Napisano 8 Maj 2005 HAHA..a tutaj znalazlem jedna z moich pierwszych prac..chyba z przed 5 lat!! ale z podomnym ekektem chyba taki chcesz uzyskac!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 8 Maj 2005 Share Napisano 8 Maj 2005 niestety musze Cię zmartwić, ale volume light wspólpracuje dobrze jedynie z shadow map i tylko przy shadow map obiekty "zatrzymują" efekt...trzeba kombinować i np. użyć mapy projekcji, stosując nie jedno, a dwa światła jedno z cieniami typu shadow map i z mapą projekcji, a drugie dla całej reszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 8 Maj 2005 Autor Share Napisano 8 Maj 2005 OK dzięki. Ide teraz sie troche tym pobawic:P Dałem 2 directy jeden na drugim. Jeden z vray schadow mam a drugi zwykly. I wyszło. A mam pytanie jak uzyskac efekt zanikania promieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 8 Maj 2005 Share Napisano 8 Maj 2005 tam masz taka funkcje w intensity ... near attenuation i far ..zaznacz obie funkce use i show.. pojawia ci sie takie rameczki...dla far attenuation ustawiasz w ktorym miejscu ci beda zanikac promienie - czyli beda juz niewidoczne...czyli near-atte.. powinienes ustawic "rameczki" przy styku ze szklem pierwsza a druga troche dalej..przy far-atte.. ustawiasz ostatnia powiedzmy przy styku z podloga i tam juz nie beda widoczne te promienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 10 Maj 2005 Autor Share Napisano 10 Maj 2005 AAAA.Dzięki. Wstyd się przyznać ale ja tego szukałem w zakladce volume light:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 10 Maj 2005 Autor Share Napisano 10 Maj 2005 Kurcze albo mi się wydaje albo te promienie są ucinane przy "rameczce" far-att. I chyba nie ma tam płynnego przejścia. Jeżeli się mylę to prosze mnie poprawic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 10 Maj 2005 Share Napisano 10 Maj 2005 nie pamietam dokladnie, ale wydaje mi sie, że jeżeli ustawisz Twoim vlolume light wykładnicze zanikanie to ten problem zniknie, wystarczy zaznaczyć exponential we właściwościach volume light Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby_digital Napisano 12 Maj 2005 Share Napisano 12 Maj 2005 ciapaty --> tak Vray potrafi potrzebujesz tylko odpowiedni IOR a ile ten odpowiedni IOR wynosi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 12 Maj 2005 Share Napisano 12 Maj 2005 a wynosi ono... a nie pamiętam ale na myart.pl w spisie tutków do vraya (nie ma ich wiele) jest właśnie tutek o robeniu diametu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się