Posted April 18, 200520 yr Witam. Wiem że ten temat był wiele razy poruszany ale nie mogłem wyszukać informacji jak, i czy wogóle da się zrobić efekt barwienia światła kolrem(a raczej wieloma barwami, bo to witraż) w v-ray??
April 18, 200520 yr da sie ... daj kolorowe szklo... i przepusc przez to fotony ... powinno dzialac pozdro
April 21, 200520 yr Author Nom to, to ja wiem, ale jeżeli ta szybka jest wielokolorowa? Mam na mysli teksture.
May 2, 200520 yr Author Eh widze że jednak sie nieda tego zrobic. Szkoda ale jak ktos jednak znajdzie rowziązanie proszę o odpowiedź.
May 2, 200520 yr teksture z diffuse wrzucasz w slot "refract", przy parametrach FOG zaznaczasz "affect shadows". Włala ;)
May 4, 200520 yr A oto inne rozwiazanie .. JAK masz swiatlo.. to w zakladce ADVENCeD settings - projector map dajesz obrazek np. wczesniej wyrenderowany witraz z przodu..tam gdzie sa czarne kolory swiatlo nie przechodzi ..tam gdzie sa jakies kolory takie kolor swiatla otrzymujesz.. dalej idac..jak swiatlo pada na ziemie dostajesz odwzorowanie witraza na ziemi (chyba o to chodzilo)..a jak chcesz lepszy efekt..dodajesz do swialta volumetryczne swiatelko i powstaja ci magiczne krechy..czyli tzw(tak zawane) promienie swietlne .. :) to tyle :D... i takie cudo znacznie bedzie sie szybciej renderowalo niz za pomoca REFRACTA
May 5, 200520 yr tylko trzeba jeszcze dopasować źródło światła do witraża. Inaczej będzie spot walił dookoła barwnymi plamami, więc trzeba dodać jeszcze jedno światło które zastąpi wcześniejsze dla oświetlenia całej sceny itd.
May 5, 200520 yr Author opoprobuje dzieki. Narazie sprawdzałem przez refracta. Nie jest tak źle z szybkością:P A tak przy okazji jak załączyć wolumetryczne światło?? Jak biore np w direct light, na zakładce atmosphere&effects-> volume light to nic się nie dzieje(A raczej dzieję sie za durzo, bo cała scena w mleku a nie tylko tam gdzie światło przechodzi przez okno->tak jakby nie bylo cieni).
May 6, 200520 yr cs za ostre te obrazki na scianie :) BYW. czy jest jakiś render co potrafi odwzorować rozszczepienie światła?? np. na pryzmacie, albo na kropelkach deszczu zrobi nam tęcze :D heheheh
May 6, 200520 yr Author HEHE. Specjalnie dałem z duza przezroczystoscia:P Ale chodziło mi głównie o to że volume light nie przechodzi tylko przez okno ale przez wszystkie ściany.
May 6, 200520 yr ciapaty --> tak Vray potrafi potrzebujesz tylko odpowiedni IOR Pawkiller --> z volumem to Ci niestety nie moge pomudz, ale co do cieni to na przyszłość rozmywaj je dosc pożądnie
May 6, 200520 yr Author A ja nadal nie wiem co z tym volume light:P A nie chce nowego watku zaczynac.
May 6, 200520 yr oto moje ustawienia glowa może pomogą:D A światło ma na pewno włączone obliczanie cienia? I na pewno wybrałeś volume light i na pewno dodałeś tylko do tego jednego światła?
May 6, 200520 yr Author A światło ma na pewno włączone obliczanie cienia? Jeśli chodzi o zakladke cieni:P to dałem vray schadow Dodatkowo sprawdzałem na shadow map i odziow wszystko śmiga... Ale chyba trzeba z vray shadow. (Nie wiem jak Ty to zrobiłeś)
May 8, 200520 yr Nadchodzi odpowiedz..Z tego co napisales to mowisz ze ci volume przechodzi przez sciane a nie chcesz... wiec zrob tak..swiatlo direct musisz ustawic tak zeby przechodzilo centralnie przez powiedzmy okno..jutro pokaze na przykladach ..bo teraz mi sie scenka renderuje..dokladnie jak to trzeba zrobic..a jezeli chodzi o te mleko.. to musisz sie pobawic w ustawienia..zmniejsz np. moc swiatla do 0,2 ..zmniejsz density itd..ok ostatnio robilem taka rzecz na zamowienie..i powiedz czy ci chodzi m.w. o taki efekt ?
May 8, 200520 yr HAHA..a tutaj znalazlem jedna z moich pierwszych prac..chyba z przed 5 lat!! ale z podomnym ekektem chyba taki chcesz uzyskac!!
May 8, 200520 yr niestety musze Cię zmartwić, ale volume light wspólpracuje dobrze jedynie z shadow map i tylko przy shadow map obiekty "zatrzymują" efekt...trzeba kombinować i np. użyć mapy projekcji, stosując nie jedno, a dwa światła jedno z cieniami typu shadow map i z mapą projekcji, a drugie dla całej reszty
May 8, 200520 yr Author OK dzięki. Ide teraz sie troche tym pobawic:P Dałem 2 directy jeden na drugim. Jeden z vray schadow mam a drugi zwykly. I wyszło. A mam pytanie jak uzyskac efekt zanikania promieni.
May 8, 200520 yr tam masz taka funkcje w intensity ... near attenuation i far ..zaznacz obie funkce use i show.. pojawia ci sie takie rameczki...dla far attenuation ustawiasz w ktorym miejscu ci beda zanikac promienie - czyli beda juz niewidoczne...czyli near-atte.. powinienes ustawic "rameczki" przy styku ze szklem pierwsza a druga troche dalej..przy far-atte.. ustawiasz ostatnia powiedzmy przy styku z podloga i tam juz nie beda widoczne te promienie
May 10, 200520 yr Author AAAA.Dzięki. Wstyd się przyznać ale ja tego szukałem w zakladce volume light:P
May 10, 200520 yr Author Kurcze albo mi się wydaje albo te promienie są ucinane przy "rameczce" far-att. I chyba nie ma tam płynnego przejścia. Jeżeli się mylę to prosze mnie poprawic.
May 10, 200520 yr nie pamietam dokladnie, ale wydaje mi sie, że jeżeli ustawisz Twoim vlolume light wykładnicze zanikanie to ten problem zniknie, wystarczy zaznaczyć exponential we właściwościach volume light
May 12, 200520 yr ciapaty --> tak Vray potrafi potrzebujesz tylko odpowiedni IOR a ile ten odpowiedni IOR wynosi ?
May 12, 200520 yr a wynosi ono... a nie pamiętam ale na myart.pl w spisie tutków do vraya (nie ma ich wiele) jest właśnie tutek o robeniu diametu.
Create an account or sign in to comment