Jump to content

Witraż: barwienie światła i volume light


Pawkiller

Recommended Posts

  • Replies 25
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A oto inne rozwiazanie .. JAK masz swiatlo.. to w zakladce ADVENCeD settings - projector map dajesz obrazek np. wczesniej wyrenderowany witraz z przodu..tam gdzie sa czarne kolory swiatlo nie przechodzi ..tam gdzie sa jakies kolory takie kolor swiatla otrzymujesz.. dalej idac..jak swiatlo pada na ziemie dostajesz odwzorowanie witraza na ziemi (chyba o to chodzilo)..a jak chcesz lepszy efekt..dodajesz do swialta volumetryczne swiatelko i powstaja ci magiczne krechy..czyli tzw(tak zawane) promienie swietlne .. :) to tyle :D... i takie cudo znacznie bedzie sie szybciej renderowalo niz za pomoca REFRACTA

Link to comment
Share on other sites

tylko trzeba jeszcze dopasować źródło światła do witraża. Inaczej będzie spot walił dookoła barwnymi plamami, więc trzeba dodać jeszcze jedno światło które zastąpi wcześniejsze dla oświetlenia całej sceny itd.

Link to comment
Share on other sites

opoprobuje dzieki. Narazie sprawdzałem przez refracta. Nie jest tak źle z szybkością:P A tak przy okazji jak załączyć wolumetryczne światło?? Jak biore np w direct light, na zakładce atmosphere&effects-> volume light to nic się nie dzieje(A raczej dzieję sie za durzo, bo cała scena w mleku a nie tylko tam gdzie światło przechodzi przez okno->tak jakby nie bylo cieni).

Link to comment
Share on other sites

A światło ma na pewno włączone obliczanie cienia?

Jeśli chodzi o zakladke cieni:P to dałem vray schadow

Dodatkowo sprawdzałem na shadow map i odziow wszystko śmiga...

Ale chyba trzeba z vray shadow. (Nie wiem jak Ty to zrobiłeś)

Link to comment
Share on other sites

Nadchodzi odpowiedz..Z tego co napisales to mowisz ze ci volume przechodzi przez sciane a nie chcesz... wiec zrob tak..swiatlo direct musisz ustawic tak zeby przechodzilo centralnie przez powiedzmy okno..jutro pokaze na przykladach ..bo teraz mi sie scenka renderuje..dokladnie jak to trzeba zrobic..a jezeli chodzi o te mleko.. to musisz sie pobawic w ustawienia..zmniejsz np. moc swiatla do 0,2 ..zmniejsz density itd..ok ostatnio robilem taka rzecz na zamowienie..i powiedz czy ci chodzi m.w. o taki efekt ?

Link to comment
Share on other sites

niestety musze Cię zmartwić, ale volume light wspólpracuje dobrze jedynie z shadow map i tylko przy shadow map obiekty "zatrzymują" efekt...trzeba kombinować i np. użyć mapy projekcji, stosując nie jedno, a dwa światła jedno z cieniami typu shadow map i z mapą projekcji, a drugie dla całej reszty

Link to comment
Share on other sites

tam masz taka funkcje w intensity ... near attenuation i far ..zaznacz obie funkce use i show.. pojawia ci sie takie rameczki...dla far attenuation ustawiasz w ktorym miejscu ci beda zanikac promienie - czyli beda juz niewidoczne...czyli near-atte.. powinienes ustawic "rameczki" przy styku ze szklem pierwsza a druga troche dalej..przy far-atte.. ustawiasz ostatnia powiedzmy przy styku z podloga i tam juz nie beda widoczne te promienie

Link to comment
Share on other sites

nie pamietam dokladnie, ale wydaje mi sie, że jeżeli ustawisz Twoim vlolume light wykładnicze zanikanie to ten problem zniknie, wystarczy zaznaczyć exponential we właściwościach volume light

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy