Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam. Wiem że ten temat był wiele razy poruszany ale nie mogłem wyszukać informacji jak, i czy wogóle da się zrobić efekt barwienia światła kolrem(a raczej wieloma barwami, bo to witraż) w v-ray??

  • Replies 25
  • Views 2.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

da sie ... daj kolorowe szklo... i przepusc przez to fotony ... powinno dzialac

 

pozdro

  • Author

Eh widze że jednak sie nieda tego zrobic. Szkoda ale jak ktos jednak znajdzie rowziązanie proszę o odpowiedź.

teksture z diffuse wrzucasz w slot "refract", przy parametrach FOG zaznaczasz "affect shadows". Włala ;)

A oto inne rozwiazanie .. JAK masz swiatlo.. to w zakladce ADVENCeD settings - projector map dajesz obrazek np. wczesniej wyrenderowany witraz z przodu..tam gdzie sa czarne kolory swiatlo nie przechodzi ..tam gdzie sa jakies kolory takie kolor swiatla otrzymujesz.. dalej idac..jak swiatlo pada na ziemie dostajesz odwzorowanie witraza na ziemi (chyba o to chodzilo)..a jak chcesz lepszy efekt..dodajesz do swialta volumetryczne swiatelko i powstaja ci magiczne krechy..czyli tzw(tak zawane) promienie swietlne .. :) to tyle :D... i takie cudo znacznie bedzie sie szybciej renderowalo niz za pomoca REFRACTA

tylko trzeba jeszcze dopasować źródło światła do witraża. Inaczej będzie spot walił dookoła barwnymi plamami, więc trzeba dodać jeszcze jedno światło które zastąpi wcześniejsze dla oświetlenia całej sceny itd.

  • Author

opoprobuje dzieki. Narazie sprawdzałem przez refracta. Nie jest tak źle z szybkością:P A tak przy okazji jak załączyć wolumetryczne światło?? Jak biore np w direct light, na zakładce atmosphere&effects-> volume light to nic się nie dzieje(A raczej dzieję sie za durzo, bo cała scena w mleku a nie tylko tam gdzie światło przechodzi przez okno->tak jakby nie bylo cieni).

cs za ostre te obrazki na scianie :)

 

BYW. czy jest jakiś render co potrafi odwzorować rozszczepienie światła?? np. na pryzmacie, albo na kropelkach deszczu zrobi nam tęcze :D heheheh

  • Author

HEHE. Specjalnie dałem z duza przezroczystoscia:P Ale chodziło mi głównie o to że volume light nie przechodzi tylko przez okno ale przez wszystkie ściany.

ciapaty --> tak Vray potrafi potrzebujesz tylko odpowiedni IOR

Pawkiller --> z volumem to Ci niestety nie moge pomudz, ale co do cieni to na przyszłość rozmywaj je dosc pożądnie

oto moje ustawienia glowa

może pomogą:D

A światło ma na pewno włączone obliczanie cienia?

I na pewno wybrałeś volume light i na pewno dodałeś tylko do tego jednego światła?

  • Author

A światło ma na pewno włączone obliczanie cienia?

Jeśli chodzi o zakladke cieni:P to dałem vray schadow

Dodatkowo sprawdzałem na shadow map i odziow wszystko śmiga...

Ale chyba trzeba z vray shadow. (Nie wiem jak Ty to zrobiłeś)

Nadchodzi odpowiedz..Z tego co napisales to mowisz ze ci volume przechodzi przez sciane a nie chcesz... wiec zrob tak..swiatlo direct musisz ustawic tak zeby przechodzilo centralnie przez powiedzmy okno..jutro pokaze na przykladach ..bo teraz mi sie scenka renderuje..dokladnie jak to trzeba zrobic..a jezeli chodzi o te mleko.. to musisz sie pobawic w ustawienia..zmniejsz np. moc swiatla do 0,2 ..zmniejsz density itd..ok ostatnio robilem taka rzecz na zamowienie..i powiedz czy ci chodzi m.w. o taki efekt ?

HAHA..a tutaj znalazlem jedna z moich pierwszych prac..chyba z przed 5 lat!! ale z podomnym ekektem chyba taki chcesz uzyskac!!

niestety musze Cię zmartwić, ale volume light wspólpracuje dobrze jedynie z shadow map i tylko przy shadow map obiekty "zatrzymują" efekt...trzeba kombinować i np. użyć mapy projekcji, stosując nie jedno, a dwa światła jedno z cieniami typu shadow map i z mapą projekcji, a drugie dla całej reszty

  • Author

OK dzięki. Ide teraz sie troche tym pobawic:P

Dałem 2 directy jeden na drugim. Jeden z vray schadow mam a drugi zwykly.

I wyszło. A mam pytanie jak uzyskac efekt zanikania promieni.

tam masz taka funkcje w intensity ... near attenuation i far ..zaznacz obie funkce use i show.. pojawia ci sie takie rameczki...dla far attenuation ustawiasz w ktorym miejscu ci beda zanikac promienie - czyli beda juz niewidoczne...czyli near-atte.. powinienes ustawic "rameczki" przy styku ze szklem pierwsza a druga troche dalej..przy far-atte.. ustawiasz ostatnia powiedzmy przy styku z podloga i tam juz nie beda widoczne te promienie

  • Author

Kurcze albo mi się wydaje albo te promienie są ucinane przy "rameczce" far-att. I chyba nie ma tam płynnego przejścia. Jeżeli się mylę to prosze mnie poprawic.

nie pamietam dokladnie, ale wydaje mi sie, że jeżeli ustawisz Twoim vlolume light wykładnicze zanikanie to ten problem zniknie, wystarczy zaznaczyć exponential we właściwościach volume light

a wynosi ono... a nie pamiętam ale na myart.pl w spisie tutków do vraya (nie ma ich wiele) jest właśnie tutek o robeniu diametu.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy