Napisano 19 Kwiecień 200520 l Witam, ostatnio widzialem, ze dosc duzo samochodow sie przewija na forum, dlatego tez chcialem sprobowac swych sil. Wykorzystalem do tego tutorila, ale jak zajazylem technike to pozniej robilem go sam, jest to moj pierwszy samochod. Tak zeby nie bylo pusto to juz zaplanowalem sobie do niego mala scenke, mam nadzieje ze to dojdzie do skutku i sie uda. Prosze o komenty lub ewentualne rady. Powoli tez nalezaloby myslec o material, a nie powiem u mnie z tym ciezko, zobaczymy w trakcie. Postaram sie o czeste update'y.
Napisano 19 Kwiecień 200520 l Witam, jak na pierwszy samochod to super ! a co do lakieru to jeszcze zalezne jest w czym renderenujesz.
Napisano 19 Kwiecień 200520 l ja tam narazie zandych wad nie widze. teraz tylko ufajdana textura w blocie i bedzie super ! :D
Napisano 19 Kwiecień 200520 l zawsze mnie ciekawilo jak sie renderuje taka siatke z modelem, tak jak tu masz :D a co do modelu to calkiem calkiem. spoko ci wyszedl. no ale powiedz jak ta siatke wyrenderowac. :D
Napisano 19 Kwiecień 200520 l Bardzo ladnie przesledzony tutek. Widac, ze sie przykladales do pracy [jest pare bugow]. Oby tak dalej :). Pzdr
Napisano 19 Kwiecień 200520 l Autor jesli chodzi o ta siatke, to nie ma nic prostrzego, to jest poprostu printscreen z view porta i zaawansowana obrobka w paintcie :D
Napisano 19 Kwiecień 200520 l powiem tak: jak bede kiedys modelowac moj pierwszy samochod to jesli wyjdzie mi tak jak tobie to bede zachwycona :) jest naprawde fajnie i samochod fajny tez. jedyne co moje oczy dostrzegly to chyba costam nie do konca pasi na bocznych szybach. ogolnie czekam na renedery konkrety ;) xMark, sadze ze to nie sa rendery a jedynie screenshoty z viewportu. pozdro
Napisano 19 Kwiecień 200520 l no bardzo ladnie jak na poczatek .. Oby wiecej bylo osob ktore koncza to co zaczely :)... No wiec gratuluje i zapraszam do renderingu i materialow :).
Napisano 19 Kwiecień 200520 l Świetny model. Teraz tylko (aż) teksturki, render i bedzie wypas. Nie wiem jaki bieżnik jest w oryginale, ale tem mi nie pasuje. To tylko kwestia gustu. Ile to ma poly?
Napisano 19 Kwiecień 200520 l hmm.. swietny model :) mam prosbe.. mozesz dac linka do tego tutoriala (?), bo az jestem ciekawe jak on wyglada :P
Napisano 19 Kwiecień 200520 l wszystko fajnie, ale chamfer na krawedziach jest za duzy. Tworzy to efekt ciasta. Ale i tak jestem nastawiony pozytywnie. :) pozdrawiam
Napisano 20 Kwiecień 200520 l lol :P, ty masz jakis problem z ta pracka czy tylko chciales sie popisac :P . nie dawaj pracek do wipa, tylko od razy do gallery ... a tak na marginesie , jak juz koniecznie jaka krytyke chcesz uslyszec : moim zdaniem pod maska robi sie strasznie dusy cien, ktory sprawia, ze maska jest strasznie nie integralna z reszta modelu > albo zmniejsz smootha, albo jakos bardziej maske oposc. tyle. pa
Napisano 20 Kwiecień 200520 l mi sie kompletnie nei podoba ... rowki sprawiają efekt pulchnosci jak by twoj model przybral na wadze ... i to sie tyczy prawie wszystkich elementow ... przy czym poprostu jest ble ;] jak nalozysz lakier bedize jeszcze gozej ... no coż ... zycze powodzenia w nastepnych modelach ... popatrz jak wygladaja rowki na zdjeciu ... :
Napisano 20 Kwiecień 200520 l No Marcin ma racje, auto przybralo na wadze(efekt pulchnosci), ale jak na pierwszy raz to wypas, poniewaz duzo sie napewno nauczyles !
Napisano 20 Kwiecień 200520 l Autor kurt hectic dlaczego mialnym dawac te pracke do gallery jak jest jeszcze nie skonczona, musze nalozyc teksturki i zrobic otoczenie? Marcin poczatkowo mialem zaostrzone rowki ,ale jak renderowalem to praktycznie nie bylo widac granicy pomiedzy drzwiami, dlatego tak jest jak teraz, moze to i duzy blad, ale w nastepnym modelu ( jesli bedzie) postaram sie to zmienic Pinki http://www.evermotion.org/tutorials/modeling/car_modeling_max/ Zabieram sie za otoczenie
Napisano 20 Kwiecień 200520 l Ra i marcin maja pracje rowki sa za "pulchne" nie wyglada to za ciekawie hehe ale jak te rowki poprawisz to bedzie 5/5 teraz jest wedlug mnie 3/5:) bo to naprawde przeszkadza pozdro
Napisano 20 Kwiecień 200520 l Autor Po szkole wzialem sie za pewne elementy otoczenia, ale na razie z tym przystopuje bo widze ze jednak trzeba poprawic te rowki. Jak dobrze pojdzie to updacik bedzie jeszcze dzis, w samo polnoc:). A jesli chodzi o otoczenie to doszedlem do wniosku ze jeszcze mi troche elementow brakuje(chce dorzucic jakies slupki z lancuchami, rynienki no i jakis smietnik_ jeszcze sie zobaczy). A na razie to co udalo mi sie zrobic
Napisano 20 Kwiecień 200520 l wyzszy ten kraweznik i dwa kola na nim wkoncu to land rover :) ej a czy to prosto z tutka ? jesli tak to niech mi ktos da linka tez chcialem zrobic landrovera bede wdzieczny
Napisano 21 Kwiecień 200520 l Autor Zamieszczam poprawiony (moim zdaniem) render. Troche sie w tym zamieszalem bo maly chamfer niezle mi zjechal siatke. Musialem duzo elemento recznie poprawiac, mam nadzieje ze teraz wyglada lepiej. No teraz moze zabiore sie za dalsze otoczenie
Napisano 21 Kwiecień 200520 l Nie podoba mi się: - łączenie między drzwiami przednimi i tylnymi - tylne nadkole - klamki - szyby boczne i ta maska (krawędzie) A tak to ładny modelik :D
Napisano 21 Kwiecień 200520 l Autor RA moglbys powiedziec gdzie dokladnie jest jeszcze ten efekt? chcialbym to sredulowac w calosci, ale wydawalo mi sie ze juz wszystko poprawilem. KamillM jesli chodzi o laczenie miedzy dzrzwiami to jest dziwna sprawa, bo jest tam dosc duza szczelina, ale chyba swiatlo daje taki efekt, no nie wiem... Jesli chodzi o klamki to te tez mi sie nie podobaja i jak bede mial wiecej czasu to cos pokombinuje innego Wielkie dzieki za komenty, dzieki nim mozna sie naprawde zmobilizowac musze przyznac ze przy tym modelu wiele sie nauczylem i mam nadzieje ze jeszcze wiecej sie naucze, PZDR
Napisano 22 Kwiecień 200519 l koniecznie popraw bieżnik tzn przełóż koła z lewej na prawą i z prawej na lewą bo tak jak teraz założyłeś koła to tylko i wyłącznie do jazdy w tył bo to są opony kierunkowe i ich budowa narzuca sposób montażu na feldze
Napisano 22 Kwiecień 200519 l Autor marcin mocny na to nie zwrocilem uwagi, czyli wystarczy obrocic je o 180*?? Kurcze jeszcze mecze te rowki, ale mowie dopne swego, nie dajecie mi szans na zrobienie otoczenie, kurcze:)
Napisano 27 Kwiecień 200519 l Autor no troche mnie nie bylo, jakos czasu nie mialem na maxa, ale przedchwila probowalem cos z otoczeniem i wyszlo cos takiego. Jeszcze cos chce dorzucic szczegolnie na ta sciane, bo taka pusta. A jesli chodzi o rowki to mysle ze z nimi sprawa skonczona, tak w ogoe to dziwna sprawa z nimi, bo na kazdej krawedzi jest taki sam chamfer i sa te same odleglosci miedzy nimi(uwierzcie na slowo, albo rzuce siatke z bliska), a jedank widac jakies niedociagniecia jak przestawiam kamere. Mysle ze jest to wina jeszcze prowizorycznego oswietlenia, ktore rzuca debilne cienie. A jak macie jakies propozycje co dac na ta sciane, to walcie smialo, ja osobiscie myslalem nad jakims oknem...
Napisano 27 Kwiecień 200519 l a moze taka stara odrapana sciana z jakims kolorowym poprzedzieranym plakatem-wiesz co mam na mysli? (musialbys juz cos fajnego dobrac no i ta sciane odrapac ;])...hm? tak mi do glowy przyszlo :] ogolnie jest niemal pieknie i bardzo czekam jak to sie wszystko skonczy. pozdrawiam
Napisano 28 Kwiecień 200519 l Autor curka dzieki, ty jako jedyna na tym forum potrisz motywowac i takich ludzi potrzeba wiecej. A z ta sciana to wiem o co chodzi, ale obawiam sie, ze sama teksturka tu nie wystarczy, hmmm...
Napisano 28 Kwiecień 200519 l No modelik mi się podoba :D Widzę, że tam trochę rzeczy popoprawiałeś, min. szbyby boczne ;) Scenka fajnie się zapowiada, pracuj dalej ;) Pozdr
Napisano 4 Maj 200519 l Autor siema po krotkiej przerwie, przez ten sloneczny weekend to nic jak tylko sie wylegiwac i saczc browara, wiec malo co udalo mi sie zrobic. Zabralem sie niedawno znowu do pracy i wyszlo cos takiego. Mysle, ze to bedzie juz ostateczna scena, chociaz kto wie. Troche sie tego nazbieralo i nie wiem czy podolam teksturowaniu, ale od czego sa forumowicze;) PS chyba kurcze musze sobie RAM-u dokupic(dlugo nie pociagne na 256)
Napisano 4 Maj 200519 l uuuu... bardzo dobra scena sie szykuje widze. Szczegolnie przypadla mi do gustu ta klapa (?) od kanalizacji. :) Proste a cieszy. Widze ze postawiles na szczegoly. Chyba w finale bede sie bardziej zachwycal otoczeniem niz samochodem. :D BTW: Pifko... ehhh :P
Napisano 4 Maj 200519 l mam 2a pytania : -w czym rendery i ad1:) krawężnik .. czy nierówności na nim to displace czy jak zrobiłes możesz powiedzieć ?
Napisano 4 Maj 200519 l Autor renderuje w v-rayu, a jesli chodzi o nierownosci to owszem zastanawialem sie nad displacem, ale wolalem pokombinowac z siatka. Tutaj masz zrzut z viewporta bez meshsmotha. Jak widzisz Jim Mee zrobilem troche balaganu w tej siatce, a pozniej tylko chamfer i extrude. RA - nawet nie wiesz ile sie naszukalem ma necie jakiejkolwiek klapy, okazalo to sie bardzo proste, nalezalo wpisac poprostu "menhole" PS. az sie bije tego texturowania
Napisano 4 Maj 200519 l oooo nice. Widze ze bardzo szczegolowo, naprawde mi sie podoba. czekam na "texturowe samobojstwo" hehe :D:D
Napisano 5 Maj 200519 l chyba na forum kiedyś znalazłem ten link i bodajrze wrzuciła go któraś z lasek z forum.... http://manhole-covers.net/galerie/slide.php3?f=0 dzięki za obrazek.
Napisano 24 Maj 200519 l Autor Niestety po dlugiej przerwie bylem zmuszony wznowic prace dopiero teraz i juz mam problem, chodzi o moja maszyne, ktora juz nie wyrabia i strasznie zamula. Chodzi o to, ze jak chce sprawdzic jak mi dana teksturka lezy(nie zawsze widac w view porcie) i dlatego trzeba szczelic renderka, ale zaraz mi cal scena sie renderuje co dlugo trwa. Prosze mi powiedziec jak zrobic aby tylko dany obiekt byl renderowany, niestety samodzielnie nie moglem znalesc tej opcji... A juz za niedlugo kolejny problemik...
Napisano 24 Maj 200519 l Autor zibi_pl ta opcje daje ale to znika tylko z view porta, przy renderingu nadal wszystkie elementy zostaja...
Napisano 25 Maj 200519 l Jezeli renderuje ci takze ukryte obiekty to wylacz opcje ktora za to odpowiada, w max 5.1 jest to w ustawieniach renderingu, okolice tego gdzie wybiera sie rozdzialke. Ew. mozesz spobowac dzialania takiej ikonki reprezentowanej przez czajnik ;] A dokladniej, mozesz tam wybrac "selected" sposrod wielu innych mozliwosci, jak blowup, czy region. Tyle wiem co w maxie 5 bo na tej wersji pracuje.
Napisano 27 Maj 200519 l Autor to co widzicie troche mi zajelo, wiem ze malo, ale to jest moje pierwsze powazniejsze teksturowanie. Sciany obok beda podobne, nie dalem ich teraz bo to co juz jest dosc dlugo sie renderuje(samobojstwo z 384MB ram:D). Mam pytanko jak uzyskac jakosc teksturki, ta z edytora materialow, cos ze swiatlem czy moze ustawienia v-raya?
Napisano 27 Maj 200519 l na tej podmurowce widać rozciągnięta texturę. dałbym też tam większego bumpa. pracuj dalej ;-)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto