zbuffer Napisano 25 Czerwiec 2005 Napisano 25 Czerwiec 2005 Witam wszystkich forumowiczów i życzę powodzenia uczestnikom bitwy! To moja trzecia bitwa...ale jak do tej pory nigdy nie udało mi się skończyć projektu... animacja okazała się zbyt trudna, a w ostatniej bitwie przeszkodziła mi matura i zbyt słaby komp:( Postanowiłem zmienić trochę taktykę.... postawię tym razem na prostą scenkę, ale taką którą przynajmniej na pewno skończę!(oby;P) Temat "Moment krytyczny" jest o tyle dobry, że można go zinterpretować na jakiś milion sposobów.... Moja koncepcja to scena w kuchni - widok na kuchenkę gazową (płomienie lepiej wyglądają) i stojący na niej...szybkowar! Moment jaki chcę uchwycić to wybuch - lecąca do góry pokrywka, lej wyrzucanej z kotła zawartości, czyli wody z jarzynkami i mięsem... Mam nadzieję, że się komuś ten pomysł spodoba;) Pozdrawiam Poniżej aktualny stan pracy!
JohnDoe3d Napisano 25 Czerwiec 2005 Napisano 25 Czerwiec 2005 ciekawe, ciekawe... czekam na pierwsze renderki. Powodzenia w bitwie!:D
Leru Napisano 25 Czerwiec 2005 Napisano 25 Czerwiec 2005 hehe krytycznie :] witam i powodzenia życzę :)
eco Napisano 28 Czerwiec 2005 Napisano 28 Czerwiec 2005 i co dalej ??- ile tej kuchni juz wytrzydeowales?
zbuffer Napisano 29 Czerwiec 2005 Autor Napisano 29 Czerwiec 2005 Trochę cierpliwości eco;P na początek zabrałem się za główny obiekt sceny czyli szybkowar. Oto i on, jeszcze bez materiałów... (pewne elementy mogą ulec zmianie)
zbuffer Napisano 30 Czerwiec 2005 Autor Napisano 30 Czerwiec 2005 Kolejny obiekt do scenki - kuchenka gazowa... jeszcze parę detali do dopracowania... reszta przy teksturowaniu..
hkropinski Napisano 1 Lipiec 2005 Napisano 1 Lipiec 2005 ciekawi mnie jaki klimat będzie miała Twoja praca z szybkowarem na pierwszym planie:)
zbuffer Napisano 1 Lipiec 2005 Autor Napisano 1 Lipiec 2005 Klimat tej pracy będzie tkwił w tej całej parze, wylewającej się z rozszczelnionego szybkowaru parującej cieczy, oświetleniu z okapu, które będzie wyróżniać kocioł z całej sceny...a wspomoże to efekt motion blur albo jakiś DOF... takie są założenia...zobaczymy jak to będzie wyglądało w rzeczywistości.... Obecnie wrzucam renderek kuchenki z szybkowarem (VRay). Pozdr
zbuffer Napisano 2 Lipiec 2005 Autor Napisano 2 Lipiec 2005 No może go trochę obniżę...ale reszta wymiarów jest zeskalowana wg danych z jakiegoś sklepu internetowego.
zbuffer Napisano 3 Lipiec 2005 Autor Napisano 3 Lipiec 2005 Jeszcze nie wiem jak zrobię parę, ale możliwe że Aurą bo Maxowe particle systems raczej nie wystarczą... Do scenki dorobiłem okap, meble i ściany z oknem. Poniżej wstępne oświetlenie z samego okna. Będzie oczywiście wymagało regulacji. Zaraz się biorę za lampki w okapie, ale muszę się przesiąść na silniejszego kompa bo ten na którym pracuję już nie daje rady z renderingiem nawet w takiej jakości jak widać (Irradience Map na Low) :(. Pozdr
zbuffer Napisano 4 Lipiec 2005 Autor Napisano 4 Lipiec 2005 Kolejny update. To jest przypuszczalna ostateczna wersja oświetlenia. Może jednak ulec zmianie co do siły światła z okna i z okapu. Oprócz świateł wrzuciłem kilka orientacyjnych materiałów.... raczej kuchnia nie zostanie biała bo nieciekawie wygląda. Co prawda główne obiekty zrobione ale po skończeniu materiałow dla nich zabiorę się za uszczegółowienie sceny - tzn. dodam jakieś butelki, gąbkę, toster, talerzyki, kwiatka, żaluzje itp.
zbuffer Napisano 5 Lipiec 2005 Autor Napisano 5 Lipiec 2005 Testuję trochę zmiany kolorów. Może będzie tak jak niżej...
Ania Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 pusta kuchnia, troche bałaganu, przynajmniej jakaś łyżka w pobliżu garnka
mkk3a Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 ania c - wątek wczesniej, pisał przeciez ze szczególy doda później oświetlenie średnio mi sie podoba, to z ostrym światłem słonecznym jest o wiele lepsze z materiałów nie podobają mi sie płytki - za bardzo lustrzane no i koniecznie dodaj bump, bo na razie tworzą jedną płaszczyzne ze spoinami
Simple_man Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 To mi wyglada na dobrą wizkę, ale nie na moment krytyczny. Z tej odległości słabo będzie widać wskazówkę, a jak mi się wydaje to na niej miał być skupiony cały fakt zaistnienia momentu krytycznego. Nie wiem co o tym myśleć. Poczekam co będzie dalej. Do modeli na pewno nie można się przyczepić.
Leru Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 zbuffer -> nie wiem jak to pokażesz, ten moment krytyczny ale przykro mi :/ ja tu wiele dramaturgii nie widzę...
hkropinski Napisano 6 Lipiec 2005 Napisano 6 Lipiec 2005 wydaje mi się, że kafelki za mocno odbijają przedmioty w kuchni np. garnek no i jest tak pusto... pozdrawiam
zbuffer Napisano 7 Lipiec 2005 Autor Napisano 7 Lipiec 2005 Wszyscy się kafelek czepiają więc daje update z kafelkami...zresztą nie miałem czasu na więcej. Z oświetleniem się jeszcze zastanawiam bo według mnie też lepiej z ostrym słonecznym z okna. Co do dramaturgii to wcale efekt nie ma być skupiony na wskazówce! - tylko na wydobywającej się z kotła parze, wytryskującego z zaworu bezpieczeństwa płynu i wylewającej się po ściankach dymiącej cieczy... Leru -> nie da się ukryć że na razie dramaturgii tu nie ma ale postaram się zrobić to co wyżej i zobaczymy czy się pojawi....jak nie to najwyżej dodam w PSie napis "booom" :P
zbuffer Napisano 30 Lipiec 2005 Autor Napisano 30 Lipiec 2005 Witam! Miałem małą przerwę w pracy, ale już wracam do bitwy! Eksperymentowałem z parą za pomocą PFlow i po zaprogramowaniu całego algorytmu (z lejącą się cieczą włącznie) stwierdziłem, że to w żadnym wypadku nie zyska dynamizmu :/ Wpadłem jednak na nowy koncept! zamiast pokazywać moment zaraz przed wybuchem, pokażę moment wybuchu. Daje to o wiele większe wrażenie dynamiki i "krytyczności"... Poniżej test pary wyrzucającej pokrywkę i "leja" wody jaki się tworzy podczas wybuchu... Oczywiście elementy zaczepów będą rozerwane a w wodzie umieszczę jakieś kawałki gotujących się jarzyn, mięsa itp. Kadr chyba też musi ulec zmianie bo jakoś zupełnie nie podkreśla ruchu:/ Pozdr P.S. kuchenki nie ma żeby się szybciej renderowało, a ta zielona kulka to przypadek...obiekt którego ma nie być!
Leru Napisano 31 Lipiec 2005 Napisano 31 Lipiec 2005 nie uzyskasz efektu dynamizmu przy pomocy PFlow ? ech coś mi się nie chce wierzyć panie zbuffer Jeśli kadr pozostanie taki jaki jest to radzę go zmienić. W ogóle nie czuć tragizmu sceny, nawet jeśli by z garnkiem się działo niewiadomo co :/ pracuj pracuj :)
zbuffer Napisano 31 Lipiec 2005 Autor Napisano 31 Lipiec 2005 Napisałem tam, że kadr trzeba zmienić... Nie mówię o tym, że nie można uzyskać efektu dynamizmu za pomocą PFlow(!), tylko że poprzednia koncepcja z parą nie miała w sobie dramatyzmu, ruchu, "krytyczności" mimo kombinowania z PFlow! A propos tragizmu, jak już zmienię kadr to również dodam jakiś Mblur bo sam kadr tez nie zmieni wszystkiego, a poza tym może pomajstruję przy oświetleniu (jakiś kontrastowy swiatłocień(?))... Pozdrawiam
Leru Napisano 31 Lipiec 2005 Napisano 31 Lipiec 2005 heh ok wybacz mojego poprzedniego posta ;) była 3 w nocy...
chveti Napisano 31 Lipiec 2005 Napisano 31 Lipiec 2005 sorki buffer ale bardzo nierealistyczny rozprysk wody, tu 60% to nie powinna być tafla tylko krople bądź 'kawałki' cieczy. Tafla poza tym nie rozeszła by się cała tak szeroko. pozdr.
zbuffer Napisano 31 Lipiec 2005 Autor Napisano 31 Lipiec 2005 Wybaczam Ci Leru! ;P Chveti: masz na pewno rację no bo wiadomo, że woda się nie rozciąga, więc nie mógłby powstać taki szeroki lej w całości. Szczerze mówiąc nie pomyślałem o tym bo po prostu mi się po głowie kołatał taki widok i zrobiłem to co sobie wymyśliłem... Możliwe, że poprawię to rozbijając taflę na wspomniane "kawałki wody", coraz mniejsze i coraz bardziej rozporoszone czym dalej na zewnątrz. Zastanawiam się jednak czy bardziej tu nie chodzi o efekt wizualny niż o realizm...- w końcu to nie symulacja tylko grafika! zobaczymy jak to będzie wygladało po poprawce i wtedy zdecyduję. Wrzucam kolejny update. Tym razem testuję nowy kadr (+obiektyw szerokokątny). Zaczepy już w kawałkach... pojawiła się wstępna wersja piany i poświata od ognia (coś z kolorem źle).. Dzięki za komentarze! Czekam na więcej ;) Pozdrawiam.
zbuffer Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Napisano 11 Sierpień 2005 Witam ponownie! Trochę czasu minęło, ale wiele się do przodu nie posunąłem:/ Próbowałem jak wygląda ten rozprysk wody gdy jest bardziej zgodny z fizyką i stwierdziłem, że dużo gorzej...dlatego zostaje tak jak jest! Wrzuciłem do wody trochę jarzynek, włączyłem światła z okapu, zmieniłem trochę kolorki, dodałem żaluzje i kilka rzeczy którymi trzeba wypełnić kuchnię...czym właśnie się zajmuję... Pozdr
Shogun 3D Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 Przyszło mi na widok tego takie dziwne skojarzenie: otóz ja widzę w tym dziwną zupę grzybową, której podstawowy składnik stanowi przezroczysty grzybek, zwany potocznie kurką... Pokaż ten efekt rozbryzgu wody. To, że Tobie się on nie podoba, nie znaczy, że my byśmy nie chcieli tego zobaczyć...
AGmakonts Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 Hmmm.... bez MB to raczej cieńko wygląda ten rozbryzg i para jest bardzo nierealistyczna moim zdaniem mimo iż ten efekt jest bardziej widowiskowy to powinienieś trzymać się fizyki
jp Napisano 12 Sierpień 2005 Napisano 12 Sierpień 2005 Ja się przyczepię koloru tej zupy. Toż to krystalicznie czysta woda a nie wykipiała pomidorówka cz rosół... Piana to jescze w najlepszy wypadku styropian... Walcz z tematem bo pomusł jest z jajem i warty dopracowania, a scenkę, poza "kipielcem" już masz gotową... Powodzenia.
Gość WojciechZ Napisano 14 Sierpień 2005 Napisano 14 Sierpień 2005 Moze do garnka nie ma co wlozyc:D Ale fakt faktem nienaturalnie ten "wybuch" wyglada. Woda w gore piana w dol. Wiesz co wez w domu sobie taki garnek postaw i nagraj jak kipi. Bedzie wiadomo jak zrobic wiekszy realizm.
zbuffer Napisano 17 Sierpień 2005 Autor Napisano 17 Sierpień 2005 Piana wykipiała juz trochę wcześniej przed samym wybuchem :P Na razie wrzucam scenkę z dodanymi różnymi rzeczami..... teraz zostanie mi tylko zabawa z pianą i parą...no może jeszcze jakieś mięso wrzucę.. Przez tydzień mnie nie ma - jestem na wakacjach z dziewczyną:] Pozdr P.S. Wiem że obecnie piana wygląda jak jakieś prześcieradło:P
Gość WojciechZ Napisano 17 Sierpień 2005 Napisano 17 Sierpień 2005 Milego wypoczynku zycze. Mam nadzieje ze chociaz tam poeksperymentujesz z pomyslem:]
Shogun 3D Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 Ehhh... teraz to wykipienie wygląda, niczym śmietnik wyłożony folią. Powalcz z tym, naprawdę, i nie bój się tego rozbryzgać. To nie jest studium ukazujace trzy rózne stany skupienia zupy (przysmżone wykipienie, "grzybek" wody i osobno trochę pary). To jest wybuch! Rozprężenie gazu! To powinien być jeden wielki bryzg na całą kuchnię. Jeszcze nigdy nie widziałem zupy, która tak grzcznie i w tak poukładany sposób wybucha.
Gość WojciechZ Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 hehe. A ja nie widzialem "wybuchającej" zupy:] A moze po prostu zrobisz wybuchajaca kuchenke gazowa? CHyba latwiej z fizyka:]
Shogun 3D Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 Meeen, zrób tak: uprzedź sąsiadów w promieniu kilometra, że to nie atak terrorystyczny tylko eksperyment graficzny. Nastepnie włóż do garnka kilka reklamówek zupy. Pomiędzy reklamówki włóż jedną dużą, lub kilka duzych petard. Lont ułóż na czymś, co odizolowałoby go od reklamówek, aby ich nie przepalił i nie zgasł. Może być nawet cienka folia aluminiowa. Przygotuj kamerę. Im wyższe FPS, tym lepiej. Nastepnie odizoluj kamerę szybą kuloodporną od obiektu filmowanego. Załóż kevlar. Włącz kamerę. Podpal lont, nałóż pokrywkę i... STOP!!!!! Zapomniałeś uprzedzic babc... BUM!!!!!! ...już po babci... No, nic, ale za to masz dobre referki. Miłego dnia. ...I kondolencje. Aha, co złego, to nie ja. Powiedz to tym od ubezpieczeń. W razie czego znam dobrą brygadę remontową. czekam na update'y. :>
wooka Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 Hehe lepiej zwykle petardy na draske.. one nie gasna w wodzie. Obniz moze kadr, wtedy to bedzie takie bardziej monumentalne.
patry Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 z czego zrobiles tą wodę ( wygląda jak folia lub grzyb ) ja bym użył Super Spray'a z Gravity
Rekomendowane odpowiedzi