Buckey Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 Czesc. Postanowilem wystartowac w mojej pierwszej bitwie. Mam zamiar dotrwac do konca i zrealizowac zalozony projekt. :cool: "Muzeum Chybionych Wynalazków" Pomysl mam taki: wnetrze muzeum z nietypowa wystawa. Jednym z eksponatow jest starodawna maszyna bojowa, ktora niesprawdzila sie w bitwie. Widocznie pomysl byl absurdalny, aczkolwiek wykonanie i dzialanie prawidlowe :) W tle moze jeszcze jedno lub dwa nietrafione urzadzenia, stanowiace uzupelnienie kadru. Generalnie maszyna, ktora wymyslilem bedzie glownym elementem sceny, jej "mlot" ma wznosic sie wysoko nad czlowieka a kamera z poziomu obserwujacego widza bedzie jakby zadarta do gory. Mysle nad jakims ciekawym oswietleniem, moze dramatycznym troche, jakies swiatlo wpadajace przez okna w stropie, dodatkowe reflektorki doswietlajace od dolu. Przede wszystkim mam nadzieje, ze uda mi sie dokonczyc prace. Wszystkim uczestnikom zycze tego samego! _EDIT_ ------ Ostateczny render przeznaczony do nominacji ------- Maszyny bojowe: "Muzeum Chybionych Wynalazków" _PL_ Wnętrze muzeum z nietypową wystawą. Jednym z eksponatów jest starodawna maszyna bojowa, która nie sprawdziła się w bitwie. Widocznie pomysł jej zastosowania był absurdalny, aczkolwiek wykonanie i działanie mniej więcej prawidłowe. _EN_ Interior of museum with non-typical exhibition. Time-worn combat machine is one of exhibition article, which has been checked in battle but failed. Obviously idea of its usage was absurd, but execution and operation was more or less correct.
Lukasz2244 Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 Witaj... pomysl ciekawy, odmenny od reszty uczestnikow tego tematu. Zycze powodzenia i witaj w Bitwie
Buckey Napisano 11 Lipiec 2005 Autor Napisano 11 Lipiec 2005 Zamieszczam szkice paru detali, ktore mam zamiar wykonac. Sory za jakosc skanow i wogole ;), ale wiecie jak to jest, gdzies tam zawsze z boczku na roznych kartkach sie cos skrobnie. Niedlugo na podstawie szkicow postaram sie zamiescic pierwsze obiekty.
Buckey Napisano 11 Lipiec 2005 Autor Napisano 11 Lipiec 2005 Dwa sreeny kola z kamienia. W scenie widoczne beda przede wszystkim dwa kola boczne, wiec pokaze to samo kolo tylko z roznych stron i bedzie git :D. Chyba, ze bedzie to jakos szczegolnie rzucalo sie w oczy, no to wtedy nie ma rady... Zabieram sie teraz za drewniany mlot, wkrotce cos pokaze.
Buckey Napisano 12 Lipiec 2005 Autor Napisano 12 Lipiec 2005 Zaczalem modeling drewnianych elementow. Pozniej nadam im jeszcze Meshsmooth i zrobie Chamfer odpowiednich krawedzi. Ale to na koncu bo po chamfer trzeba siatke troche do ladu doprowadzic i jak juz to zrobie to niezawsze bedzie mi sie chcialo wprowadzac wiekszych zmian :) .
JmTm00 Napisano 12 Lipiec 2005 Napisano 12 Lipiec 2005 Fajny pomysl...Powiedz, w finalnej wersji tez bedzie stal ludek majstrujacy cos przy mechanizmie, podczas gdy jego nieswiadomy towarzysz przygladac sie bedzie mlotowi :]] ?
Buckey Napisano 12 Lipiec 2005 Autor Napisano 12 Lipiec 2005 Myslalem zeby umiescic jakies postacie zeby ozywic nieco atmosfere ale w muzeum "nie wolno dotykac eksponatow" :D . Pozatym zobacze czy starczy mi czasu na modelowanie postaci, jesli tak to niewykluczone :) Sam jestem ciekaw jakby mi poszlo z organika......
Buckey Napisano 12 Lipiec 2005 Autor Napisano 12 Lipiec 2005 Prawie skonczona "glowica" :) Jeszcze pare szczegolow wykonam w czasie texturowania.
Buckey Napisano 13 Lipiec 2005 Autor Napisano 13 Lipiec 2005 No, pierwszy render prawie skonczonego elementu.... Jeszcze tylko tektury dorobie i jak tylko otexturuje i wyrenderuje to zamieszcze. Jezeli macie jakies uwagi to slucham..... :)
Ania Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 rozumiem że model nie ma być do końca realistyczny. ale dałabym taki metalowy klin tam gdzie trzonek u góry wystaje z młota, wiesz, takie coś żeby młot nie zsunął się z trzonka. oprócz tego dobrze jest.
ArTooRo Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 Świetny modeling! Uważam, że Ania ma dobry pomysł - nie zaszkodzi, bo dużo roboty nie kosztuje - a pomoże na pewno :)
Buckey Napisano 13 Lipiec 2005 Autor Napisano 13 Lipiec 2005 Rzeczywiscie, macie racje, zapomnialem o tym :) Ale sie szybko poprawie. Dzieki za uwagi :)
RA Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 Fakt, modeling rasta. Teraz tylko soczne tekstury prosto z lasu i bedzie fotorealistyczny mloteczek. ;) pozdrawiam i zycze powodzenia
DonVito Corleone Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 ja mam jedna uwage, ale to takie moje gupie przemyslemia :]. Na rysunku ponizej widac czesc zakreskowana na zolto, moim zdaniem powinno to byc plaskie, poniewaz gdy ktos by tym w cos walil, to raczej splaszczylo by sie. natomiast czerwnoym kolorem zaznaczylem miejsce w ktorym mogla by byc metalowa obrecz, przybita tam w celu zatrzymania rozwarstwiania sie drewna :P No to takie gupoty powypisywalem Ale model super.
Buckey Napisano 13 Lipiec 2005 Autor Napisano 13 Lipiec 2005 Odnosnie splaszczenia mlota to zeczywiscie to zrobie, aczkolwiek zostawie gdzieniegdzie szczeliny czy odchodzaca kore - zeby nie bylo ze sie tak mocno trzyma :) A co do obreczy wokol, to ja tak naprawde tez sie zastanawialem nad nia!? :) probowalem po Twojej sugesti cos tam zrobic nawet (nieskonczylem), ale osobiscie wydaje mi sie jednak, ze bez niej jest lepiej bo mlot nie wydaje sie tak mocno "uzbrojony" :) A jak dojda textury to obawiam sie przeladowania calosci. Zabaczcie sami. Ale wielkie dzieki za sugestie :)
DonVito Corleone Napisano 14 Lipiec 2005 Napisano 14 Lipiec 2005 nie no masz racje, z ta obrecza wyglada tak sobie..
Buckey Napisano 14 Lipiec 2005 Autor Napisano 14 Lipiec 2005 Zamieszczam skonczony (mam nadzieje) i otexturowany element. Niechialbym w nim juz za wiele zmieniac dlatego ze czesc obiektow wykorzystuje modyfikator vertex colors i zmiana siatki zupelnie go "rozwala" :) To tyle, teraz zabieram sie za "podwozie"
DonVito Corleone Napisano 14 Lipiec 2005 Napisano 14 Lipiec 2005 musze powiedziec ze wyjatkowo mi sie podoba...oby tak dalej :)
Buckey Napisano 14 Lipiec 2005 Autor Napisano 14 Lipiec 2005 Master Kiełbaster -> o ktora kore Ci chodzi? Chcialem pokazac ze drzewo trzonka to jakies bardziej elastyczne drzewo i mlodsze, a drzewo mlota to stare, troche wyschniete. Ale jeszcze moge cos poprobowac, cos zamienic ale musze wiedziec w ktorym kierunku mam isc :) DonVito Corleone -> dzieki :)
ZiBi_PL Napisano 14 Lipiec 2005 Napisano 14 Lipiec 2005 wyjatkowe podejscie do tematue ;] bardzo fajnie.
Master Kiełbaster Napisano 15 Lipiec 2005 Napisano 15 Lipiec 2005 chodziło mi o tę bardziej niebieską korę. jest taka... niebieska :) może daj jej więcej bumpa
Buckey Napisano 16 Lipiec 2005 Autor Napisano 16 Lipiec 2005 Pierwszy render fragmentu "podwozia" Tam oczywiscie nie wszystko jest skonczone jeszcze. PS. a co do kory to faktycznie chyba musze poprobowac dopasowac delikatnie kolor
Master Kiełbaster Napisano 17 Lipiec 2005 Napisano 17 Lipiec 2005 to są proceduralne materiały drewna?
Buckey Napisano 17 Lipiec 2005 Autor Napisano 17 Lipiec 2005 Nie, to taki trik :) drewno to jest bitmapa nalozona plenarnie (przekroj sloi). Efekt taki mozna uzyskac przez delikatne obrocenie mappingu zeby nie byl idealnie rownolegly do przedniej scianku klocka drewnianego a wiec zeby bitmapa rozciagala sie po bokach klocka lekko pod katem. Dodatkowo lepsze efekty daje jeszcze niewielkie znieksztalcenie powierzchni. Niestety minusem jest ze bump mapa nalozona w ten sposob na bokach klocka czasem jest troche skaszaniona. No ale cos za cos :)
Master Kiełbaster Napisano 17 Lipiec 2005 Napisano 17 Lipiec 2005 niezły patent :) tu bump mapa akurat wyszła realistycznie. zawsze możesz zrobić render to texture i mapowanie będziesz miał cacy :)
Ania Napisano 17 Lipiec 2005 Napisano 17 Lipiec 2005 no metoda dobra, dziękuję za podzielenie się nią z publicznością. metalowe części nie bardzo, chyba za mało odbijają światło.
Simple_man Napisano 17 Lipiec 2005 Napisano 17 Lipiec 2005 Musze powiedzieć, że jest bardzo dobrze. Kurde jednak nie trzeba robić hiperrealistycznie wyglądającego nita na płycie pancernej czołgu, żeby było fajnie. Trzymam kciuki. I jestem za utworzeniem fronu zbuntowanych grafików, którzy mówią czołgom nie. Tutaj widać, podobnie jak u Ani C. malarskość, kreatywność i polot artystyczny, jestem za.
KoMic Napisano 17 Lipiec 2005 Napisano 17 Lipiec 2005 jak dla mnie to jestes geniuszem rzezbienia w drewnie, jak to zobaczylem to mi szczena wpadla pod biorko, ehhhh zazdroszcze pomyslowosci jesli jest to twoj autorski projekt, jesli nie to bardzo zdiekuje za ujawnienie tej tajemnicy, bo dlamnie jest to tajemnica dlatego ze sam bym na tak wspaniale rozwiazanie nie wpadl, hehe ja to juz sie zastanawialem nad jakimis dziwami a tu taka niespodzianka z banalnego rozwiazania, gratuluje, PS ale z kora juz chyba tak sie nie da zrobic?.... i jesli nie masz nic przeciw to skozystam z twej metody do wlasnej pracy...pozdrawiam, : ]
Buckey Napisano 17 Lipiec 2005 Autor Napisano 17 Lipiec 2005 Dzieki :) Metode wymyslilem sam :D po wielu probach i bledach, az w koncu sie udalo. Jezeli sie komus przyda przy tworzeniu pracy to ciesze sie :) Faktycznie, z kora to nie przejdzie bo jej powierzchnia jest inna niz jej przekroj, trzeba sobie radzic inaczej :)
KoMic Napisano 17 Lipiec 2005 Napisano 17 Lipiec 2005 jeszcze raz gratuluje pomyslowosci, ciegle jestem pod wrazeniem prostoty calego calej operacji, : ] pozdrawiam
Buckey Napisano 25 Lipiec 2005 Autor Napisano 25 Lipiec 2005 Wreszcie ponownie ruszylem z praca :) bo ostatnio jakos mialem mniej czasu. Tym razem pokazuje podwozie ale oczywiscie jeszcze nie skonczone. A co do czesci z metalu to jeszcze nie eksperymentowalem, zastanawiam sie jak by wygladal taki stary, brudny, wytapiany starymi metodami metal, czy mialby odblyski swiatla czy bylby pokryty matowa powierzchnia w rodzaju patyny?
RA Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 Widze, ze drewno opanowles do perfekcji. :) Metal wedlug mni epowinien byc czarny z bardzo mocnym bumpem. Lekkie odblaski. Punktowe. Wygladalby tak jakby byl przez dlugie lata narazony na dzialanie pogody i sadzy. pozdrawiam
wesoledi Napisano 27 Lipiec 2005 Napisano 27 Lipiec 2005 drewno istotnie slicznie ale nie jest czasem troche za mlode? rozumiem jakby to byla rekonstrukcja, ale chyba chciales pokazac oryginalne machiny z dawnych lat
Buckey Napisano 27 Lipiec 2005 Autor Napisano 27 Lipiec 2005 Zabiles mi ćwieka :) Choć, jak w temacie, ma to być ekspozycja w muzeum to zaczalem sie zastanawiac czy tak wygladaloby zakonserwowane drewno. Moze powinno byc polakierowane i sie blyszczec gdzie niegdzie? Z drugiej strony, czy lepiej by to wygladalo gdyby cala konstrukcja wykonana byla z czarnego, suchego i brudnego drewna? (jakby bezposrednio zabrana z pola bitwy)? Jesli tak to moze poeksperymentuje z tekturkami w tej kwestii :) Dzieki za sugestie :)
jp Napisano 31 Lipiec 2005 Napisano 31 Lipiec 2005 Tak dalej, Buckey! Koncept z jajem a wykonanie co apdejt to lepsze. Dla mnie bomba! ;) Młotek jest super.Pomysł z nieobrobionymi czesciami drewna - bardzo dobry. pdr
Buckey Napisano 12 Sierpień 2005 Autor Napisano 12 Sierpień 2005 Taki mniej wiecej widok z kamery planowalem na ostateczny kadr, ale widze, ze jednak chyba bede jeszcze experymentowal. Ach, z tym wnetrzem muzeum i oswietleniem....
ZiBi_PL Napisano 12 Sierpień 2005 Napisano 12 Sierpień 2005 pierwszy obrazek - bardzo fajnie i ladnie - 2 juz mniej
RA Napisano 12 Sierpień 2005 Napisano 12 Sierpień 2005 Slaby sampling chyba. Ale efekt koncowy moze byc fajny. :)
jp Napisano 12 Sierpień 2005 Napisano 12 Sierpień 2005 Cudna "młotkaraka". Fajny pomysł. Dograj jeszcze otoczenie. Nie jestem przekonany czy to musi być muzeum. Może przynajmniej średniowieczny poligon, jeśli nie pobojowisko. Pozdrawiam.
wesoledi Napisano 12 Sierpień 2005 Napisano 12 Sierpień 2005 jesli muzeoum to zdecydowanie zwieksz przestrzen, np dach na wysokosci 5-6 metrow, ew cos w stylu wielkiej kopuly. co do samej machiny, modelik wyglada fajnie ale nadal mi to zasuszonego drewna nie przypina, sam nie wiem czemu, moze to swiatlo albo za zywe kolory. moze sprobowalbys kapke zmniejszyc "saturing" ?
Buckey Napisano 13 Sierpień 2005 Autor Napisano 13 Sierpień 2005 Dzieki za komenty. :) Nastepny update postaram sie przygotowac w roznych wersjach nasycenia i materialow drewna. Dopiero potem zajme sie wnetrzem...
ZiBi_PL Napisano 13 Sierpień 2005 Napisano 13 Sierpień 2005 jp ma swietny pomysl !! znacznie ciekawszy niz "muzeum" :D a tak poligon gdzie zamiast kata sa "wynalazki" :D i np. jakis doktorek (cos podobne do tego ze sztuki spadania) testuje maszynke na skazancach :D
jp Napisano 13 Sierpień 2005 Napisano 13 Sierpień 2005 POPRAWKA. Buckey ta pepetyfka z młotkarką w nowoczesnym wnetrzu jest GENIALNA. Mówię całkiem serio. Wywal tylko ten łuczek przy wejściu; dodaj jakąś tabliczke informacyjną i kilku zwiedzjacych i będzie cacy. Maszyna bojowa w niecodziennym otoczeniu. Wyskoczysz z rzeźnickich banałów. Nie zmarnuj tego motywu, bo jak dla mnie to za koncept nominacja. Naprzód.
Buckey Napisano 15 Sierpień 2005 Autor Napisano 15 Sierpień 2005 Hej, :) "jp" dzieki za mile slowa! Rzeczywiscie z muzeum niechcialbym rezygnowac bo wtedy zawalila by sie moja cala koncepcja - "Muzeum Chybionych Wynalazkow". Przygotowalem wersje maszyny i mam nadzieje ze teraz wyglada lepiej, i drewno wyglada na prawdziwsze. Jeszcze popracuje nad materialami metalowych czesci, bo jak na razie skupilem sie na drewnie.
wesoledi Napisano 15 Sierpień 2005 Napisano 15 Sierpień 2005 od razu lepiej :) moglbys pokazac z przodu/tylu? (chodzi mi konkretnie o widok tego czegos co przypomina ramiona balisty/kuszy. bo cos mi sie wydaje, ze nie ma tam zadnego ogranicznika, wiec te metalowe pierscienie z przyczepiona lina po prostu by sie zeslizgnely) mlot zreszta tez by sie zeslizgnal raz dwa, dodaj tam jakis kawalek drewna czy pierscien metalowy (ta okragla belka do ktorej przytwierdzony jest mlot)
Rekomendowane odpowiedzi