Jump to content
Buckey

Maszyny bojowe: "Muzeum Chybionych Wynalazków"

Recommended Posts

Czesc. Postanowilem wystartowac w mojej pierwszej bitwie. Mam zamiar dotrwac do konca i zrealizowac zalozony projekt. :cool:

 

"Muzeum Chybionych Wynalazków"

Pomysl mam taki: wnetrze muzeum z nietypowa wystawa. Jednym z eksponatow jest starodawna maszyna bojowa, ktora niesprawdzila sie w bitwie. Widocznie pomysl byl absurdalny, aczkolwiek wykonanie i dzialanie prawidlowe :) W tle moze jeszcze jedno lub dwa nietrafione urzadzenia, stanowiace uzupelnienie kadru.

Generalnie maszyna, ktora wymyslilem bedzie glownym elementem sceny, jej "mlot" ma wznosic sie wysoko nad czlowieka a kamera z poziomu obserwujacego widza bedzie jakby zadarta do gory. Mysle nad jakims ciekawym oswietleniem, moze dramatycznym troche, jakies swiatlo wpadajace przez okna w stropie, dodatkowe reflektorki doswietlajace od dolu.

 

Przede wszystkim mam nadzieje, ze uda mi sie dokonczyc prace. Wszystkim uczestnikom zycze tego samego!

 

 

_EDIT_

------ Ostateczny render przeznaczony do nominacji -------

 

Maszyny bojowe: "Muzeum Chybionych Wynalazków"

_PL_

Wnętrze muzeum z nietypową wystawą. Jednym z eksponatów jest starodawna maszyna bojowa, która nie sprawdziła się w bitwie. Widocznie pomysł jej zastosowania był absurdalny, aczkolwiek wykonanie i działanie mniej więcej prawidłowe.

 

_EN_

Interior of museum with non-typical exhibition. Time-worn combat machine is one of exhibition article, which has been checked in battle but failed. Obviously idea of its usage was absurd, but execution and operation was more or less correct.

muzeum_end.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamieszczam szkice paru detali, ktore mam zamiar wykonac. Sory za jakosc skanow i wogole ;), ale wiecie jak to jest, gdzies tam zawsze z boczku na roznych kartkach sie cos skrobnie. Niedlugo na podstawie szkicow postaram sie zamiescic pierwsze obiekty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa sreeny kola z kamienia. W scenie widoczne beda przede wszystkim dwa kola boczne, wiec pokaze to samo kolo tylko z roznych stron i bedzie git :D. Chyba, ze bedzie to jakos szczegolnie rzucalo sie w oczy, no to wtedy nie ma rady...

 

Zabieram sie teraz za drewniany mlot, wkrotce cos pokaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczalem modeling drewnianych elementow. Pozniej nadam im jeszcze Meshsmooth i zrobie Chamfer odpowiednich krawedzi. Ale to na koncu bo po chamfer trzeba siatke troche do ladu doprowadzic i jak juz to zrobie to niezawsze bedzie mi sie chcialo wprowadzac wiekszych zmian :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny pomysl...Powiedz, w finalnej wersji tez bedzie stal ludek majstrujacy cos przy mechanizmie, podczas gdy jego nieswiadomy towarzysz przygladac sie bedzie mlotowi :]] ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslalem zeby umiescic jakies postacie zeby ozywic nieco atmosfere ale w muzeum "nie wolno dotykac eksponatow" :D . Pozatym zobacze czy starczy mi czasu na modelowanie postaci, jesli tak to niewykluczone :) Sam jestem ciekaw jakby mi poszlo z organika......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawie skonczona "glowica" :) Jeszcze pare szczegolow wykonam w czasie texturowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, pierwszy render prawie skonczonego elementu.... Jeszcze tylko tektury dorobie i jak tylko otexturuje i wyrenderuje to zamieszcze. Jezeli macie jakies uwagi to slucham..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem że model nie ma być do końca realistyczny. ale dałabym taki metalowy klin tam gdzie trzonek u góry wystaje z młota, wiesz, takie coś żeby młot nie zsunął się z trzonka.

oprócz tego dobrze jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny modeling!

Uważam, że Ania ma dobry pomysł - nie zaszkodzi, bo dużo roboty nie kosztuje - a pomoże na pewno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiscie, macie racje, zapomnialem o tym :) Ale sie szybko poprawie. Dzieki za uwagi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, modeling rasta. Teraz tylko soczne tekstury prosto z lasu i bedzie fotorealistyczny mloteczek. ;)

 

pozdrawiam i zycze powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam jedna uwage, ale to takie moje gupie przemyslemia :].

Na rysunku ponizej widac czesc zakreskowana na zolto, moim zdaniem powinno to byc plaskie, poniewaz gdy ktos by tym w cos walil, to raczej splaszczylo by sie.

natomiast czerwnoym kolorem zaznaczylem miejsce w ktorym mogla by byc metalowa obrecz, przybita tam w celu zatrzymania rozwarstwiania sie drewna :P

No to takie gupoty powypisywalem

Ale model super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnosnie splaszczenia mlota to zeczywiscie to zrobie, aczkolwiek zostawie gdzieniegdzie szczeliny czy odchodzaca kore - zeby nie bylo ze sie tak mocno trzyma :)

A co do obreczy wokol, to ja tak naprawde tez sie zastanawialem nad nia!? :) probowalem po Twojej sugesti cos tam zrobic nawet (nieskonczylem), ale osobiscie wydaje mi sie jednak, ze bez niej jest lepiej bo mlot nie wydaje sie tak mocno "uzbrojony" :) A jak dojda textury to obawiam sie przeladowania calosci. Zabaczcie sami. Ale wielkie dzieki za sugestie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamieszczam skonczony (mam nadzieje) i otexturowany element. Niechialbym w nim juz za wiele zmieniac dlatego ze czesc obiektow wykorzystuje modyfikator vertex colors i zmiana siatki zupelnie go "rozwala" :)

To tyle, teraz zabieram sie za "podwozie"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Master Kiełbaster -> o ktora kore Ci chodzi? Chcialem pokazac ze drzewo trzonka to jakies bardziej elastyczne drzewo i mlodsze, a drzewo mlota to stare, troche wyschniete. Ale jeszcze moge cos poprobowac, cos zamienic ale musze wiedziec w ktorym kierunku mam isc :)

DonVito Corleone -> dzieki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy