Skocz do zawartości

SCENA 3D: Statek badawczy \"Kaszubski Brzeg\" - Czeka na nowy sprzęt...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Długo się zastanawiałem czy już pokazywać ten model na forum, ale jednak się zdecydowałem. To moja pierwsza praca jaką prezętuję na forum:) Do modelu będę dodawał jeszcze dużo szczegółów, tekstury, i dorobię fragment nabrzeża. Właśnie wymyśliłem, że mógłbym go również umiejscowić w suchym doku[hmmm]. Więc zadaję wam standardowe pytanie:D Co o tym sądzicie ?

 

 

 

  • Odpowiedzi 91
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nom niezla robota, render troche za ciemny jak dlamnie ale co do modelu to All Right :)

 

czekam na textorki i lepsze tlo w renderach :)

(juz teraz ma sporo detali)

Napisano

Otoczenia nie zrobiłem jeszcze, a zostawiłem czarne tło, żeby było widać szczegóły. Chyba żeczywiście za ciemny, ale narazie nie ma jeszcze żadnych świateł.

Napisano

Nie chodzi o tlo ale jasnosc materialow. Modelik wporzadku, osobiscie latwiej byloby chyba zrobic go w suchym doku. Narazie czekam na postepy w modelu.

Napisano

Modelik spoko :) ale te \"okna\" sa chyba wszystkie przechylone na lewo i to co zaznaczylem ponizej wyglada jakby wisialo w powietrzu i bylo takie ze wystarczy dotknac i by sie zlamalo i ten ostatni cosik jest chyba za bardzo pod ukosem..

-pozdrawiam Barył

Napisano

No ACID ma racje zacieki musza byc....

BTW. Pierwszy raz na forum widze łódź:)

bardzo fajny modelik.....podoba mi sie :)

Ps. Kiedy wezmiesz sie za \"DAR POMORZA\" :P:P:P:P

 

POZDRO :]:]

Napisano

Zmieniłem kolor enviroment na biały, to będzie teraz jaśniej. Jeśli chodzi o okna, to te skrajne, na górnej nadbudówce, są trochę za blisko brzegu, dlatego się tak skrzywiły, ale już tego nie poprawie:(. Wspornik, nie wisiał w powietrzu, tylko, nie był centrycznie na barierce i tak to wyglądało. Co do ich rozmiarów, to takie mam na planach. Daru pomorza nie będę robił, bo bym się w tych linach poplątał;) Myślałem już o zaciekach, ale nie mam pomysłu, jak je zrobić. Może być tak?

 

BTW: Macie jakieś foto suchego doku:D?

 

Napisano

Cze

 

Tak sobie oglądam forum i natknąłem się na twój model jest spoko ale...

 

-odnośnie zacieków - to na tym statku (w rzeczywistości ) nie ma żadnych, i kiepsko wygląda z tymi zaciekami - ale to tylko moje zdanie. Statek tego typu nie pływa długo po morzu, jest to typowa żygaczka. Statki tego typu nie powinny pływać po morzu w trakcie sztormów silniejszych niż 6 w skali bouforta bo fikają kozła :) Wprawdzie ten konkretny model jest dodatkowo obciążony kilkoma tonami betonu ale archeolodzy wracają do portu gdy zapowiadają duże sztormy. Wracając jednak do tematu, zacieki, które narysowałeś czy dodałeś wydają się powstać w skutek działania wody która odpływa z pokładu, a jak pisałem żadko zdarza się że takie ilości wody znajdują się na pokładzie.

 

-Nie rób go w suchym doku ale przy nabrzeżu CMM :D koło \"Sołdka\" i Żurawia.

 

Fajnie Ci to wyszło. Jak skończysz mógłbyś zrobić anik=mkę jak płynie w kierunku zachodzącego słończa na środku morza :D

 

Keep working i goodluck

 

Gollum1

Napisano

Nie, no Gollum to mnie wyluzował tym postem. Ciekawe, czy ktoś oprócz niego wie cokolwiek o tym statku:D A już całkiem wymiękłem jak mi na gg pisze, że pływa na nim od czasu do czasu:D:D:D:D

 

Pozdro!

Gość Połki
Napisano

Update. Co sądzicie o tych osadach z wody na kadłubie? Narazie nie ma jeszcze żadnego bumpa. Coś mało popularny ten mój statek:(

Gość Połki
Napisano

I jeszcze widok od dziobu. Ten zielony luk i świetlik za nim, mają tymczasowe kolory, jeszcze za intensywne. Zastanawiam się nad teksturami, bo w sumie statek jest w dobrym stanie i nie powinno być takich zacieków, ani osadów jakie zrobiłem na kadłubie. Wiele elementów zostało pomalowane poprostu na biało, a nie sądzę żeby to ciekawie wyglądało... Mcie jakiś piomysł?

 

Pozdro![piwo]

Gość Połki
Napisano

Chcę go umieścić zacumowanego przy betonowym nabrzeżu. Sieci rybackich nie będzie bo to statek badawczy:) W sumie to już go kończę. Zostało mi parę elementów, masz rufowy i olinowanie. W sumie niewiele.Niezbyt szybko mi to idzie, bo na moim sprzęcie[killer] to 3dsmax ciężko chodzi. A tego okna, to już nie da rady poprawić, chyba że się zrobię od nowa nadbudówkę:(

 

Gość Połki
Napisano

Taki wstępny projekt nabrzeża. Sorry za nieprawidłowości w skali obiektów:D Chodzi mi tylko, o to czy w takim betonowym otoczeniu będzie ciekawie wyglądał. Do rana powinien być gotowy rendering w brazilu, ze statkiem.

 

BTW: Może ma ktoś zdjęcia tego nabrzeża? (Nabrzeże Szafarnia w Gdańsku).

 

Pozdro[piwo]

Gość Połki
Napisano

Myślę, o taki otoczeniu, jeszcze będę musiał dorobić dużo szczegółów. I nie patrzcie na wodę, bo to tak na chwilę:)

Gość AcidBoyXL
Napisano

mmm, bardzo ladne.. na wode nie patrzam, co do statku to troche mogla by sie farba blyszczec, tak minimalnie no i to zielone tam na mostku czy jak to sie nazywa.. nie bedzie tam deseczek? materialy dopracuj bo model jest bez zarzutu. a otoczenie hmm.. fajne ale moze lepsze byloby jakies molo ładne :)

 

[piwo]

Gość Połki
Napisano

Eh, ostatnio nie mam czasu na updaty, ale udało mi się coś zrobić. No i max też już mi tak wolno chodzi, że szkoda słów...[killer]. Zrobiłem jakąś wodę, co o tym sądzicie? Apropos pytań Acidboy\'a: Moim zdaniem farba powinna być matowa i taka jest na zdjęciach:) Deski są tylko na pokładzie dziobowym. A dopracowania wymagają nie tylko materiały, ale też model zarówno statku, jak i brzegu:D Jeszcze wanty i inne linki podorabiać... Ale mnie wkurza ten windows - żeby zamieścić tego posta, musiałem uruchomić linuxa:[

Gość AcidBoyXL
Napisano

woda jest ladna, tylko te betonowe plyty wygladaja jak ciacha :D

[piwo]

Gość Połki
Napisano

No w sumie rzeczywiście wyglądają jak herbatniki BeBe[rotfl] Muszę jeszcze nad tym popracować:)

Napisano

herbatniki BeBe :D:D[lol]hehe...co do moedlu nie mam zastrzerzen jedynie bys mogl popracowac nad materialem tego taku bo bardzo sie wyroznia od otoczenia...tzn widac ze jest w kompie robiony..z otocezniem juz lepiej (woda) i scinay te ql...no i te CIASTECZKA :D:D

 

pozdr

Gość Połki
Napisano

No ze statkiem, jeszcze dużo roboty.Do modelu musze jeszcze dodać masz na rufie i chcę poustawiać też na pokładzie jakieś skrzynki. Poza tym jeszcze jakieś liny pododaję. Wymyśliłem, że na brzegu dodam jeszcze stare, drewniane słupy telefoniczne i może jeszcze jakiś krzaczek/drzewko. Za 3 dni wyjeżdżam, więc nie wiem czy jakiś update jeszcze wrzucę przed wyjazdem:( Może będę w jakimś dużym porcie, tosobie popatrzę co by tu jeszcze wrzucić:) Póki co idę na spacer zobaczyć jak dokładnie wyglądają te betonowe płyty:D:D

Napisano

zrob jeszcze jakies liny do cumowania itp ;D no i moze lekka roslinnosc? zawsze jakies male krzaczki sobie rosna:d hmm jakies bazgroly na murze

Gość Połki
Napisano

Modelig statku skończony:) Teraz muszę jakieś dobre materiały na niego nałożyć, bo nie pasuje do otoczenia. Nie miałem czasu poprawiać tych płyt na brzegu, więc tylko teksturę trochę zmienilem. Chyba za ciemny ten rendering mi wyszedł, ale nie rozjaśniałem go już. Materiał wody, to basic material z brazila. Reflection 30, kolor diffuse to jakiś zgniłozielony. Jako bump dałem bitmapę z maxa bronze.jpg - taki spatynowany metal:D Jeśli macie jakieś krytyczne uwagi to piszcie - nie obraże się:cool: Może by go z innego ujęcia pokazać[hmmm] Sorry, że taki mały apdejt, ale miałem kilka problemów do rozwiązania. Nie wiem kiedy będzie następny..

 

Dzięki za komentarze[piwo]

Gość AcidBoyXL
Napisano

jak dla mnie to poza tymi herbatnikami ;) modeling juz skonczony, dodal bym moze jeszcze jakies graty gdzieniegdzie, jakies skrzynki... jakas siec moze rybacka :D no dobra bez przesady ale jakies skrzynki zrob moze.. co do renderka to troche ciemny faktycznie, jakie masz oswietlenie ?? jak hdri to moze sproboj z inna mapka... no i ten statek wydaje mi sie taki matowy nienaturalnie ale to moze ja tylko taki jestem :D

 

pozdrawiam [piwo]

Gość Połki
Napisano

Oświetlenie, to zwykła bitmapa w enviroment. Jakieś niebo zachmurzone:) Jeśli chodzi HDRI, to dopiero wczoraj w nocy zainstalowałem plugina:) Coś już z tym próbowałem. Poczytam trochę tutków, to coś pokombinuję z tym oświetleniem.

Napisano

Po dłuuuuugiej przerwie update:) 3 tygodnie wakacji i prace nad moją stroną spowodowały, że ostani update był miesiąc temu. Ale temat nie umarł i dalej o kończę. Nie miałem okacji być w dużym porcie, chociaż miałem 1 km do Europoortu w Rotterdamie:( Ale dzięki temu mam inspirację na kolejny morski projekt - jaki nie powiem:D A więc do rzeczy: Chyba przesadziłem z tym oświetleniem. Muszę jeszcze koniecznie zmienić ten niebieski pasek na kominie. Jakieś drobiazgi na brzegu też dorzucę. Licze na wasze dalsze propozycje:) Czas renderingu 8h 41min. 217042 faców.

 

Pozdro[piwo]

 

nabrzeze4-brazil.jpg

 

Napisano

Bez bicia się przyznam, że textura na murku się powtarza:D No a oświetlenie, to taki eksperyment... Z nabrzeżem, jeszcze dużo pracy:/ Statek ma 170000 faców, a nabrzeże 70000:) Lekka różnica.

Aha, a tak ogólnie to może być takie otoczenie?? Droga i chodnik, zamiast ciasteczek[lol2]?

 

Napisano

Całkiem fajny modelik statku. Mam jednak zastrzerzenia do otoczenia, te tekstury na murze sie powtarzają, a to razi BARDZO! ...no i te ciastka ;)

Woda fajna, ale popracju nad oświetleniem sceny, ja to widze z zachodem słońca, myśle ze fajnie by to wygladało.

[spadówa]

Napisano

Może na początek napiszę to, co bym proponował poprawić:

 

nie przekonuje mnie to, co jest po obydwu stronach drogi... chodnik taki trochę dziwny, robi bardziej wrażenie cienkich płytek leżących na tej drodze, ale może to wina teksturki, no i to po drugiej stronie drogi.. to, co wystaje spod muru :) jakoś nie mam teorii na to, co to jest [co?]

 

No a teraz trochę posłodzę :) , ale całkiem szczerze:

 

wszystko razem wygląda naprawdę nieźle. Stateczek miło wpada w oko, teksturka wody faktycznie dobrze wyszła, powtarzalność na murze już wytknięto, ale teksturka sama w sobie też robi dobre wrażenie, więc tylko pozbądź się powtarzalności i będzie super.

 

No i trochę do całości: drzewo pozbawiłeś liści (lub postanowiłeś ich nie robić :) ), więc sugerujesz jesień, a z tego wynika, że nie tak dawno te liście spadły, więc można by je gdzie niegdzie na drodze i z kilka na wodzie umieścić.

 

Powodzenia w dalszej pracy.

Napisano

Z tym nabrzeżem wciąż mam problemy, żeby to jakoś konkretnie wyglądało. To co wystaje pod murem, to tekstura betonu, którą wrzuciłem na ziemię, ale będę jąmusiał jeszcze zmienić. Drzewo zrobiłem (A raczej wykorzystałem gotowe z VIZ\'a;) )bez liści, bo tak jest bardziej ekonomicznie:) Ale podoba mi się pomysł z liściami na ziemi. Spróbuję to zrobić. Może jakimś systemem cząstek? Nie mam pojęcia kiedy koleny update. Byłem za granicą w celu zarobienia kasy na jakiegoś kompa, ale się nie udało, więc teraz jestem załamany, jak mam nadal pracować na tym gównianym komputerze:( Nie wiem jak ja to skończę:(

 

Dzięki za komentarze[piwo]

Napisano

Świetnie, bardzo ładnie, model i otocznie bardzo szczegółowe. Swietnie wyszla ci tez woda z tymi odbiciami ! Moge wiedziec jak ta zrobiles?

Napisano

Jednak mały apdejt, chociaż marudziłem:D Tak przy zachodzącym słońcu sobie siedziałem i ujżałęm lampę sodową. Tak sobie pomyślałem, że mogłoby to ciekawie wyglądać. Sharp o wodzie pisałem na 2-giej stronie tego tematu:

Materiał wody, to basic material z brazila. Reflection 30, kolor diffuse to jakiś zgniłozielony. Jako bump dałem bitmapę z maxa bronze.jpg - taki spatynowany metal

Pozdro [piwo]

nabrzeze5-brazil.jpg

 

BTW: Jeśli jpg-gi, które zamieszczam są za duże, to krzyczcie! Zawsze mogę je zmniejszyć.

Napisano

Cześć po pierwszę gratuluje wspaniałego modelu;)

Nie wiem czemu ale ostatnie render mi się kojarzy z grą Commandos:D

 

Gdzieś w którymś poście wyczytałem, że szukasz zdjęcia portu no to może to Ci się przyda:P

 

Strona portu Gdańskiego>

tu powinieneś znaleść coś dla siebie (222 zdjecia portu:P)

Galeria Gdańska>

Jest tu kilka zdjęć, może nie najlepsze ujęcia ale zawsze coś:)

 

Z resztą jak powyżej nie znajdziesz to jeszcze masz tu link do strony z mnóstwem morskich odnośników:D

Linki do morski stron>

 

Napisano

Pracka jest naprawdę dobra z tym ze:

 

Drzewo wygląda bardzo sztucznie w porównaniu z resztą otoczenia.

 

Jest tak jakby w jednej częsci pracy była noc (mur) a druga jasny wczesny wieczór (statek)

 

w prawym górnym rogu ten Okragły Okrąglak (?) ma za bradzo rozsciagniętą teksturkę z boku

 

coś mi nie pasuje ten chodnik jest

niebieski i zajasny

 

skrzynki są za sztuczne zmien teksture

 

poza tymi hehe bugami :) praca jest świetna i wielkie wielkie gratulacje... panie kapitanie :D pozdraawim serdecznie

 

Napisano

Dzięki za morskie linki:D No bugów jest jeszcze sporo. Nad oświetleniem już się trochę pobawiłem, ale teraz jest chyba za ciemno. Nie jestem pewien, bo mam ciemny monitor:/. Drzewo jest wykonane w sumie dość prymitywnie;) Tekstura, to tylko brązowy kolor z bumpem:D. ATen okrąglak, to ma być jakiś zbiornik, ale w sumie to jeszcze za bardzo się nim nie zajmowałem. Postawiłem cylinder, barierkę i tyle. A teraz proponuję inne ujęcie. To narazie propozycja, więc budynek z tyłu, to tylko taka atrapa... Oceńcie:)

 

Pozdro[piwo]

 

Loading...

nabrzeze17-brazil-z-kamera-.jpg

Napisano

Może rzeczywiście wyrzucę to drzewo...

Napisano

nom,klimat teraz sie czuje :)

ale statek jest przeciez elementem pierwszoplanowym tutaj wiec proponuje dodac np, jakas latarnie na ulicy w miejscu gdzie jest dziob statku :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności