Skocz do zawartości

Fire Contest


Cruzh3r

Rekomendowane odpowiedzi

Spox, nie bójta żaby, znajdę do tego zastosowanie nie raz, ale to i tak wymaga sporo eksperymentów i czekania na symulację. Całe szczęscie dzisiaj w nocy zrobiłem archiwizację i uwolniłem 20GB miejsca na dysku na naukę.

 

Btw: dzisiaj obejrzałem Ghost Ridera... Złapalem klimę i mam straszną zajawkę na FumeFX. :D

 

g59xd7.jpg

 

EDIT: ta symulacja zajeła mi nie 1,5GB tylko 2,8Gb...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 183
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kolejny update ogniska.

Zaznaczam, ze to wszystko rendery testowe.

Tym razem zapomniałem podczas symulacji włączyć generację lightmapy, totez ogień nie oświetla dymu. Następnym razem to poprawię, ale nie chce by to 7,5Gb symulacji się zmarnowalo.

 

Link do animki (900Kb, divix):

 

http://rapidshare.com/files/27397589/fireplace.avi.html

 

A tutaj na youtube:

 

 

fireplace0160mf6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa, no i jeszcze dym świeci. Powinien mieć cień n asobie, wsumie nie dociera do niego równomiernie światło. Jakieś selfshadowy dodać? FumeFX nie sprawdzałem wcześniej, nie wiem jak tam można. Ale to jedyne do czego można się przyczepić,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja mam w Mayce zazwyczaj odwrotnie. Krótki czas symulacji, ale za to rendertime niemiły (szczególnie przy włączonych teksturach i raytraced shadows).

 

Z tego co wyczytałem na stronce symulacja odbywa się na voxelach. W jakich rozdzielczościach (ile, na ile, na ile voxeli) się tutaj pracuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie to ten dym :) z tego co widzialem u Ciebie dymu bylo niewiele.

A na spacing 1.0 przy jakosc 4 obiekt fume zmienia sie ze standardowo ok 50x50x50 na jakies 300x300x300 :D.

Symulacja plomienia bez dymu robi sie praktycznie w realtime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim spacing, czyli gestośc siatki voxeli ustawia siś indywidualnie. Do tego zaleznie od tego, ile miejsca się da ogniowi/dymowi na symulację, zachowują się one zupelnie inaczej, jakby wyczuwały, że mają więcej lub mniej miejsca na zachowania ekspresyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za zielone pytanie (dopiero zainstalowalem fumefx) płomyk jest, wszystko fajnie, ale gdziekliknąc by to dawało światło, tzn było jego źródłem?

Jeśli było to proszę o linka :)

 

EDit, juz wiem co i jak, tzn prawie - Czy tylko Finalrender pozwala na oświetlanie sceny przez płomienie fumefx?

Ewentualnie jak zrobić by te płomienie świeciły podłaczonym światłem Omni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw, jak zabierasz się za FumeFX, to lepiej dobrze upnij włosy, bo są strasznie łatwopalne... :D

Uciąłem 5-6 miesięcy temu :)

 

a wracając do tematu, to jak jest z tym omni? podpinam je tam gdzie się rto robić powinno, ale mimo to ani troche nie świeci mi ogień jako źródło światła :/ Czyli jest to niewykonalne w skyline czy jest? Wiem, ze w mentalu niebardzo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leru dobrze prawi... przy takiej animacji wybuchu fake oświetlenia to najlepsze rozwiązanie z wszelkich możliwych! Nie zapominajcie o możliwości mapowania paliwa we fume.. paliwko można animować.. dodawać.. odejmować... samo się wypala itp. Kombinujta ludziska bo wątek się rozkręca ale głupio by było tak utknąć na samym starcie skoro fume potrafi dużo dużo więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia wyważania otwartych drzwi Shogun. Optymalizacja czasu renderingu przy produkcji to ważna sprawa. Tutaj zwykły fake by się sprawdził znakomicie.. bez kalkulacji GI w ogóle. Może dla ścian warto wypalić wcześniej ambient occlusion czy coś, ale to już inna kwestia. Samo światło od płomieni nie zawsze musi być kalkulowane przez silnik GI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow 3h dla wyrenderowania 30-40 klatek? To dużo. Efekty Fuma (ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu) renderują się bardzo szybko. Szybciej niż AfterBurnowe. Podejrzewam, że właśnie światło tu zagrało rolę przedłużacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie 30 - 40, tylko 180. Nie wszystkie wykorzystałem.

Musiałbym spróbowac z tym fake. Tak z ciekawości...

potem wrzucę do porównania.

BTW: czatworznia animacji fake'a orz intensywności świeceni i ustawiania zanikania dla omni, podam równiez i dodam do czasu renderingu. Zobaczymy, czy wyjdzie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to tu jeszcze wrzucę:

 

Do wątku "z drugiej strony ekranu" Joint wrzucił zdjęcie:

 

l_109733ea528eccd6f2878ee4d6ca7c41.jpg

 

I dorzuciwszy ogień:

kompo.jpg

 

Zabawa z FFX jest po prostu przednia!

Trochę fotoszopowane (dorzuciłem na ścianie małe rozjaśniene, na twarzy i ogień nieznacznie zagęściłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh świetnie to wygląda; naprzerabialem sie zdjecia; chciałem wlasnie zrobić ten ogien ale sie poddałem ;)

sciągam :Fume: cokolwiek to oznacza :D

 

nagram; filmik może; ; troche podretuszuje; wtedy byś ogien dodał animowany a nie do zdjęcia niskiej jakości :D !

btw; to zdjecie to wlasciwie nie zdjecie; wlaczylem kamere stanalem w takiej pozie potem rozbiłem na jpegi i wyciagnalem najlepsze ujecie :P dlatego 640x480 tylko :P

 

 

tak wogule to orginał + przeróbka + Leru Ogień ;D Edit; qrde to nie to foto; ale z ogniem jest troszke wyżej

jinn10no9_m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności