Napisano 15 Marzec 200717 l Spox, nie bójta żaby, znajdę do tego zastosowanie nie raz, ale to i tak wymaga sporo eksperymentów i czekania na symulację. Całe szczęscie dzisiaj w nocy zrobiłem archiwizację i uwolniłem 20GB miejsca na dysku na naukę. Btw: dzisiaj obejrzałem Ghost Ridera... Złapalem klimę i mam straszną zajawkę na FumeFX. :D EDIT: ta symulacja zajeła mi nie 1,5GB tylko 2,8Gb...
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Nowa próbka rodem z FumeFX: 1h modelowania, ustawiania, teksturowania itp. 2h symulacji 7h renderingu. 10 minut montaż Renderowałem w Final Renderze. Poniżej link do animki. (Divix) 336Kb http://rapidshare.com/files/26946082/c.avi.html
Napisano 22 Kwiecień 200717 l Kolejny update ogniska. Zaznaczam, ze to wszystko rendery testowe. Tym razem zapomniałem podczas symulacji włączyć generację lightmapy, totez ogień nie oświetla dymu. Następnym razem to poprawię, ale nie chce by to 7,5Gb symulacji się zmarnowalo. Link do animki (900Kb, divix): http://rapidshare.com/files/27397589/fireplace.avi.html A tutaj na youtube:
Napisano 22 Kwiecień 200717 l Ładnie oświetlone skały, wogole skały i dym są fajne nad resztą popracuj ;)
Napisano 22 Kwiecień 200717 l kosmos. fajnie to wygląda. nie wiem dlaczego wcześniej nie widziałem tego wątku. ukrywał się drań :D
Napisano 22 Kwiecień 200717 l symulacja płomienia i dymu bardzo przywoita - jedynie co, to samo rozpalanie się patyków mogłyś dopracować - moze jakąś animowaną mapą ?
Napisano 22 Kwiecień 200717 l Jaras, jak juz będe robił to nieszkoleniowo tylko artystycznie, to na pewno dam mape emisji i wszystko wygladze na tip top. :).
Napisano 1 Maj 200717 l Autor aaa, no i jeszcze dym świeci. Powinien mieć cień n asobie, wsumie nie dociera do niego równomiernie światło. Jakieś selfshadowy dodać? FumeFX nie sprawdzałem wcześniej, nie wiem jak tam można. Ale to jedyne do czego można się przyczepić,
Napisano 6 Maj 200717 l Po prostu nie odhaczyłem opcji symulacji lightmapy. Zapomnialem. gdybym odhaczył, to dym byłby oświetlony prawidłowo od ognia.
Napisano 23 Czerwiec 200717 l Jak zwykle spozniony :D Pare testow z FUMEFX http://www.youtube.com/watch?v=RJ2_6Ot30t8
Napisano 26 Czerwiec 200717 l Mam prośbę, możecie się wszyscy chwalić czasami renderingu i symulacji, bo jestem ciekaw jak to cacko się prezentuje w porównaniu z fluidami z Mayi.
Napisano 27 Czerwiec 200717 l Render standardowo przynajmniej w moim przypadku ok 10-15 min 130-150 klatek. Symulacja to juz troche inna bajka :P srednio na te 3 testy po 1h 20min. Konfig : e6300@2800MHz , ram 2Gb.
Napisano 27 Czerwiec 200717 l dlaczego aż tyle? ten dym tak długo się liczy? u mnie symulacja to około 12 minut (100 klatek) mi by się nie chciało 1h czekac:P na athlonie 3000 i 1GB ramu
Napisano 27 Czerwiec 200717 l Hmm ja mam w Mayce zazwyczaj odwrotnie. Krótki czas symulacji, ale za to rendertime niemiły (szczególnie przy włączonych teksturach i raytraced shadows). Z tego co wyczytałem na stronce symulacja odbywa się na voxelach. W jakich rozdzielczościach (ile, na ile, na ile voxeli) się tutaj pracuje?
Napisano 28 Czerwiec 200717 l No wlasnie to ten dym :) z tego co widzialem u Ciebie dymu bylo niewiele. A na spacing 1.0 przy jakosc 4 obiekt fume zmienia sie ze standardowo ok 50x50x50 na jakies 300x300x300 :D. Symulacja plomienia bez dymu robi sie praktycznie w realtime
Napisano 28 Czerwiec 200717 l Łojacie w Mayi się pracuje na duużo mniejszych rozdzielczościach. Tutaj ogień, dym są jakoś specjalnie traktowane? W Mayskich fluidach to nie ma różnicy, wszystko trzeba ustawić samemu i sfake'ować efekt.
Napisano 28 Czerwiec 200717 l Przede wszystkim spacing, czyli gestośc siatki voxeli ustawia siś indywidualnie. Do tego zaleznie od tego, ile miejsca się da ogniowi/dymowi na symulację, zachowują się one zupelnie inaczej, jakby wyczuwały, że mają więcej lub mniej miejsca na zachowania ekspresyjne.
Napisano 22 Lipiec 200717 l Ok, mam nowego kompa, więc go testuję. Na razie 30 pierwszych klatek dla smaczku, reszta z czasem, póki co fume kontynuuje symulację. :) Fume i reactor. Divix: http://rapidshare.com/files/44390237/eksplozja.avi.html GIF:
Napisano 22 Lipiec 200717 l sam ogien troszke nie teges ... aczkolwiek dymek jest fajny :) skąds go znam ... :] edit: obejrzalem avika i cos sie nie tak sie poruszają te skalki :\
Napisano 23 Lipiec 200717 l Nieco to poprawiłem, ale to jeszcze nie to... I znów zapomniałem o MB http://pl.youtube.com/watch?v=MOK5DVqJnbc
Napisano 23 Lipiec 200717 l Sorki za zielone pytanie (dopiero zainstalowalem fumefx) płomyk jest, wszystko fajnie, ale gdziekliknąc by to dawało światło, tzn było jego źródłem? Jeśli było to proszę o linka :) EDit, juz wiem co i jak, tzn prawie - Czy tylko Finalrender pozwala na oświetlanie sceny przez płomienie fumefx? Ewentualnie jak zrobić by te płomienie świeciły podłaczonym światłem Omni?
Napisano 23 Lipiec 200717 l Bez Finala fume nie świeci. a omni raczej tego nie zrekompensuje poprawnie. Btw, jak zabierasz się za FumeFX, to lepiej dobrze upnij włosy, bo są strasznie łatwopalne... :D
Napisano 23 Lipiec 200717 l Shogun 3D napisał: Btw, jak zabierasz się za FumeFX, to lepiej dobrze upnij włosy, bo są strasznie łatwopalne... :D Uciąłem 5-6 miesięcy temu :) a wracając do tematu, to jak jest z tym omni? podpinam je tam gdzie się rto robić powinno, ale mimo to ani troche nie świeci mi ogień jako źródło światła :/ Czyli jest to niewykonalne w skyline czy jest? Wiem, ze w mentalu niebardzo :/
Napisano 23 Lipiec 200717 l tylko w finalu Ci przejdzie, nie wiem ale to jest jedyny render ktory jest kompatybilny ze wszystkimi pluginami pod maxa, nie wiem jak to robia ;)
Napisano 23 Lipiec 200717 l Autor tak samo scanline, największą różnicą między finalem a scanlinem to cena:)
Napisano 24 Lipiec 200717 l Shogun -> stawiam czystego CDka, że omni w tym przypadku by zdało egzamin. Mamy tu do czynienia z szybkim ruchem, pewnie 2-3 omni by ładnie zafejkowały światło ognia.
Napisano 24 Lipiec 200717 l Może, gyby to poustawiac i sie przy tym nahetać po łokcie animując attenuation, kolor, lub używając light mapy... to z uzyciem 4 - 5 omni dałoby radę. Spodnie też da sie załozyć przez narty. Przynjmniej Goofiemu się udało. :)
Napisano 24 Lipiec 200717 l LOL :D porównanie ;) E tam, przesadzasz. Animujesz jedno Omni, robisz jego kopię instance, ustawiasz parametry dla wszystkich na raz a potem robisz unique i podkręcasz trochę ;)
Napisano 25 Lipiec 200717 l Leru dobrze prawi... przy takiej animacji wybuchu fake oświetlenia to najlepsze rozwiązanie z wszelkich możliwych! Nie zapominajcie o możliwości mapowania paliwa we fume.. paliwko można animować.. dodawać.. odejmować... samo się wypala itp. Kombinujta ludziska bo wątek się rozkręca ale głupio by było tak utknąć na samym starcie skoro fume potrafi dużo dużo więcej :)
Napisano 25 Lipiec 200717 l Jasne, że sie da, ja tego nie neguję. Natomiast neguję sens wyważania otwartych drzwi. Skoro Fume w FR świeci sam z GI, to na kija go fejkować? no, moze do prewki, ale to i tak musi byc przemielone przez render.
Napisano 25 Lipiec 200717 l A ile to się renderuje? Nie wiem jak Ty Shogunie ale ja: a) nie znam na tyle dobrze, żadnego innego renderera niż scanline ;) b) nie lubię czekać na rendery, to taka strata czasu
Napisano 26 Lipiec 200717 l To nie jest kwestia wyważania otwartych drzwi Shogun. Optymalizacja czasu renderingu przy produkcji to ważna sprawa. Tutaj zwykły fake by się sprawdził znakomicie.. bez kalkulacji GI w ogóle. Może dla ścian warto wypalić wcześniej ambient occlusion czy coś, ale to już inna kwestia. Samo światło od płomieni nie zawsze musi być kalkulowane przez silnik GI.
Napisano 26 Lipiec 200717 l Wow 3h dla wyrenderowania 30-40 klatek? To dużo. Efekty Fuma (ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu) renderują się bardzo szybko. Szybciej niż AfterBurnowe. Podejrzewam, że właśnie światło tu zagrało rolę przedłużacza.
Napisano 26 Lipiec 200717 l Nie 30 - 40, tylko 180. Nie wszystkie wykorzystałem. Musiałbym spróbowac z tym fake. Tak z ciekawości... potem wrzucę do porównania. BTW: czatworznia animacji fake'a orz intensywności świeceni i ustawiania zanikania dla omni, podam równiez i dodam do czasu renderingu. Zobaczymy, czy wyjdzie szybciej.
Napisano 27 Lipiec 200717 l Ok to tu jeszcze wrzucę: Do wątku "z drugiej strony ekranu" Joint wrzucił zdjęcie: I dorzuciwszy ogień: Zabawa z FFX jest po prostu przednia! Trochę fotoszopowane (dorzuciłem na ścianie małe rozjaśniene, na twarzy i ogień nieznacznie zagęściłem).
Napisano 27 Lipiec 200717 l Dalej palę Joint'a ;) http://www.mm.pl/~leru3/dymek_comp.avi - plik 1,2MB Trochę się XviDowi zjadło kolorków. Nie ma tu żadnego kompo choć być powinno ;)
Napisano 27 Lipiec 200717 l heh świetnie to wygląda; naprzerabialem sie zdjecia; chciałem wlasnie zrobić ten ogien ale sie poddałem ;) sciągam :Fume: cokolwiek to oznacza :D nagram; filmik może; ; troche podretuszuje; wtedy byś ogien dodał animowany a nie do zdjęcia niskiej jakości :D ! btw; to zdjecie to wlasciwie nie zdjecie; wlaczylem kamere stanalem w takiej pozie potem rozbiłem na jpegi i wyciagnalem najlepsze ujecie :P dlatego 640x480 tylko :P tak wogule to orginał + przeróbka + Leru Ogień ;D Edit; qrde to nie to foto; ale z ogniem jest troszke wyżej
Napisano 27 Lipiec 200717 l O to jakaś dobra kamera skoro tak ładnie wyszło. Co to za sprzęcior? Z łączeniem ognia do filmu już jest trochę gorzej. Ale możesz wrzucić, MOOOŻE coś się zrobi :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto