Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Spox, nie bójta żaby, znajdę do tego zastosowanie nie raz, ale to i tak wymaga sporo eksperymentów i czekania na symulację. Całe szczęscie dzisiaj w nocy zrobiłem archiwizację i uwolniłem 20GB miejsca na dysku na naukę.

 

Btw: dzisiaj obejrzałem Ghost Ridera... Złapalem klimę i mam straszną zajawkę na FumeFX. :D

 

g59xd7.jpg

 

EDIT: ta symulacja zajeła mi nie 1,5GB tylko 2,8Gb...

  • Odpowiedzi 183
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

symulacja płomienia i dymu bardzo przywoita - jedynie co, to samo rozpalanie się patyków mogłyś dopracować - moze jakąś animowaną mapą ?

Napisano

aaa, no i jeszcze dym świeci. Powinien mieć cień n asobie, wsumie nie dociera do niego równomiernie światło. Jakieś selfshadowy dodać? FumeFX nie sprawdzałem wcześniej, nie wiem jak tam można. Ale to jedyne do czego można się przyczepić,

Napisano

Mam prośbę, możecie się wszyscy chwalić czasami renderingu i symulacji, bo jestem ciekaw jak to cacko się prezentuje w porównaniu z fluidami z Mayi.

Napisano

Render standardowo przynajmniej w moim przypadku ok 10-15 min 130-150 klatek.

Symulacja to juz troche inna bajka :P srednio na te 3 testy po 1h 20min.

 

Konfig : e6300@2800MHz , ram 2Gb.

Napisano

Hmm ja mam w Mayce zazwyczaj odwrotnie. Krótki czas symulacji, ale za to rendertime niemiły (szczególnie przy włączonych teksturach i raytraced shadows).

 

Z tego co wyczytałem na stronce symulacja odbywa się na voxelach. W jakich rozdzielczościach (ile, na ile, na ile voxeli) się tutaj pracuje?

Napisano

No wlasnie to ten dym :) z tego co widzialem u Ciebie dymu bylo niewiele.

A na spacing 1.0 przy jakosc 4 obiekt fume zmienia sie ze standardowo ok 50x50x50 na jakies 300x300x300 :D.

Symulacja plomienia bez dymu robi sie praktycznie w realtime

Napisano

Łojacie w Mayi się pracuje na duużo mniejszych rozdzielczościach.

 

Tutaj ogień, dym są jakoś specjalnie traktowane? W Mayskich fluidach to nie ma różnicy, wszystko trzeba ustawić samemu i sfake'ować efekt.

Napisano

Przede wszystkim spacing, czyli gestośc siatki voxeli ustawia siś indywidualnie. Do tego zaleznie od tego, ile miejsca się da ogniowi/dymowi na symulację, zachowują się one zupelnie inaczej, jakby wyczuwały, że mają więcej lub mniej miejsca na zachowania ekspresyjne.

Napisano

Sorki za zielone pytanie (dopiero zainstalowalem fumefx) płomyk jest, wszystko fajnie, ale gdziekliknąc by to dawało światło, tzn było jego źródłem?

Jeśli było to proszę o linka :)

 

EDit, juz wiem co i jak, tzn prawie - Czy tylko Finalrender pozwala na oświetlanie sceny przez płomienie fumefx?

Ewentualnie jak zrobić by te płomienie świeciły podłaczonym światłem Omni?

Napisano

Bez Finala fume nie świeci. a omni raczej tego nie zrekompensuje poprawnie.

 

Btw, jak zabierasz się za FumeFX, to lepiej dobrze upnij włosy, bo są strasznie łatwopalne... :D

Napisano

Btw, jak zabierasz się za FumeFX, to lepiej dobrze upnij włosy, bo są strasznie łatwopalne... :D

Uciąłem 5-6 miesięcy temu :)

 

a wracając do tematu, to jak jest z tym omni? podpinam je tam gdzie się rto robić powinno, ale mimo to ani troche nie świeci mi ogień jako źródło światła :/ Czyli jest to niewykonalne w skyline czy jest? Wiem, ze w mentalu niebardzo :/

Napisano

tylko w finalu Ci przejdzie, nie wiem ale to jest jedyny render ktory jest kompatybilny ze wszystkimi pluginami pod maxa, nie wiem jak to robia ;)

Napisano

Shogun -> stawiam czystego CDka, że omni w tym przypadku by zdało egzamin. Mamy tu do czynienia z szybkim ruchem, pewnie 2-3 omni by ładnie zafejkowały światło ognia.

Napisano

Może, gyby to poustawiac i sie przy tym nahetać po łokcie animując attenuation, kolor, lub używając light mapy... to z uzyciem 4 - 5 omni dałoby radę.

Spodnie też da sie załozyć przez narty.

Przynjmniej Goofiemu się udało. :)

Napisano

LOL :D porównanie ;)

 

E tam, przesadzasz. Animujesz jedno Omni, robisz jego kopię instance, ustawiasz parametry dla wszystkich na raz a potem robisz unique i podkręcasz trochę ;)

Napisano

Leru dobrze prawi... przy takiej animacji wybuchu fake oświetlenia to najlepsze rozwiązanie z wszelkich możliwych! Nie zapominajcie o możliwości mapowania paliwa we fume.. paliwko można animować.. dodawać.. odejmować... samo się wypala itp. Kombinujta ludziska bo wątek się rozkręca ale głupio by było tak utknąć na samym starcie skoro fume potrafi dużo dużo więcej :)

Napisano

Jasne, że sie da, ja tego nie neguję. Natomiast neguję sens wyważania otwartych drzwi. Skoro Fume w FR świeci sam z GI, to na kija go fejkować? no, moze do prewki, ale to i tak musi byc przemielone przez render.

Napisano

A ile to się renderuje? Nie wiem jak Ty Shogunie ale ja:

a) nie znam na tyle dobrze, żadnego innego renderera niż scanline ;)

b) nie lubię czekać na rendery, to taka strata czasu

Napisano

To nie jest kwestia wyważania otwartych drzwi Shogun. Optymalizacja czasu renderingu przy produkcji to ważna sprawa. Tutaj zwykły fake by się sprawdził znakomicie.. bez kalkulacji GI w ogóle. Może dla ścian warto wypalić wcześniej ambient occlusion czy coś, ale to już inna kwestia. Samo światło od płomieni nie zawsze musi być kalkulowane przez silnik GI.

Napisano

Wow 3h dla wyrenderowania 30-40 klatek? To dużo. Efekty Fuma (ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu) renderują się bardzo szybko. Szybciej niż AfterBurnowe. Podejrzewam, że właśnie światło tu zagrało rolę przedłużacza.

Napisano

Nie 30 - 40, tylko 180. Nie wszystkie wykorzystałem.

Musiałbym spróbowac z tym fake. Tak z ciekawości...

potem wrzucę do porównania.

BTW: czatworznia animacji fake'a orz intensywności świeceni i ustawiania zanikania dla omni, podam równiez i dodam do czasu renderingu. Zobaczymy, czy wyjdzie szybciej.

Napisano

Ok to tu jeszcze wrzucę:

 

Do wątku "z drugiej strony ekranu" Joint wrzucił zdjęcie:

 

l_109733ea528eccd6f2878ee4d6ca7c41.jpg

 

I dorzuciwszy ogień:

kompo.jpg

 

Zabawa z FFX jest po prostu przednia!

Trochę fotoszopowane (dorzuciłem na ścianie małe rozjaśniene, na twarzy i ogień nieznacznie zagęściłem).

Napisano

heh świetnie to wygląda; naprzerabialem sie zdjecia; chciałem wlasnie zrobić ten ogien ale sie poddałem ;)

sciągam :Fume: cokolwiek to oznacza :D

 

nagram; filmik może; ; troche podretuszuje; wtedy byś ogien dodał animowany a nie do zdjęcia niskiej jakości :D !

btw; to zdjecie to wlasciwie nie zdjecie; wlaczylem kamere stanalem w takiej pozie potem rozbiłem na jpegi i wyciagnalem najlepsze ujecie :P dlatego 640x480 tylko :P

 

 

tak wogule to orginał + przeróbka + Leru Ogień ;D Edit; qrde to nie to foto; ale z ogniem jest troszke wyżej

jinn10no9_m.jpg

Napisano

O to jakaś dobra kamera skoro tak ładnie wyszło. Co to za sprzęcior?

 

Z łączeniem ognia do filmu już jest trochę gorzej. Ale możesz wrzucić, MOOOŻE coś się zrobi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności