mdew Napisano 11 Październik 2005 Share Napisano 11 Październik 2005 otóż mam problem, bo robię animację której akcja dzieje się na trawce (jest to dość duży plane z noisem) no i narazie zrobiłem trawke z tutka na max3d.pl pt. "TRAWA(SUPER)" no ale żeby wypełnić tego plane trza było walnąć 4x100 tys. w scatlerze (a i tak są dziury i beznadziejnie wygląda) - możecie sobie wyobrazić mój procesor renderujący taką trawkę :) - tak więc pytam o inne metody zrobienia trawki (tylko błagam nie żaden vray bo boję się tego nie mam i narazie nie chcę mieć :) - ktoś coś powiedział o tym żeby zrobić mesha np. z 30 źdźbłami i to porozstawiać ale nie wiem czy to dobry pomysł i nie wiem czy to będzie fajnie wygladać i działać - co polecacie? aha i jeszcze czy znacie jakiś dosyć dobry DARMOWY plugin do maxa do robienia drzewek? albo moze wiecie skąd ściągnąć jakieś gotowe modele drzewek? (bardzo, bardzo ich potrzebuje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 11 Październik 2005 Share Napisano 11 Październik 2005 do drzewek to był nie tyle plugin co skrypt robiący całkiem przyjemne drzewka. Nazwy nie pamietam. A trawę ostatnio udało mi się zrobić dzięki hair and fur z maxa 7.5 lub teraz z maxa 8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edi Napisano 11 Październik 2005 Share Napisano 11 Październik 2005 Hmmm... dużo zależy też od tego, jakie ujęcia znajdą się w animacji. Chodzi mi o to, że możesz np. wyrenderować animację tylko bliskiego planu (z niewielką ilością trawy) a dalsze plany renderować i dodawać osobno w post produkcji np. w After Effects (gwarantuję, że nie jest to trudne). Jeżeli jednak ci zależy na całościowym ujęciu, to spróbuj się pobawić z LOD (Level Of Detail) czyli efektem zmniejszania ilości szczegółów modelu w miarę oddalania się od kamery. Nie wiem jak by to działało ze scatterem. Mogę tylko odesłać do dokumentacji i tutoriali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 12 Październik 2005 Share Napisano 12 Październik 2005 do trawy na duzej powierzchni to polecam hair and fur z maxa 7.5, tak jak Bacry wspomniał a plugin do maxa do drzew to tree maker 5.0 ! darmowy i przyjemny:http://www.scriptspot.com/start.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gromateist Napisano 12 Październik 2005 Share Napisano 12 Październik 2005 http://web.inf.tu-dresden.de/ST2/cg/downloads/publicplants/ -tutaj są jakieś modele drzewek. Sam nie testowałem, ale wyglądają bardzo ładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 12 Październik 2005 Share Napisano 12 Październik 2005 pierwszy plan jakis shag czy orna a reszta to textura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leleń Napisano 12 Październik 2005 Share Napisano 12 Październik 2005 Gromateist te drzewka sa masakrycznie duze, ledwo co mi max je udzwignal a na renderze w ogole inaczej wygladaja niz na zdj (duzo gorzej) - to tak tylko dla informacji;) a do drzew jest jeszce programik (nie plugin) Onyx: TREE STORM (np. 6) potrafi zapisac drzewka jako .3ds, prosty programik i duzo mozliwosci, ale te drzewa raczej niezbyt "pieknie" wygladaja:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 15 Październik 2005 Share Napisano 15 Październik 2005 Leleń Tree storm jest zarąbisty tylko trzeba mieć plugin do maxa a nie zapisywać jako 3ds. Do trawy był fajny plugin Druid Grass-o-matic.Potrafi też robić drzewka ale one są już płatne. Natomiast sama trawa jest free. Efekt jest zarąbisty. Niestety skończyli go na maxie 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Machu Napisano 23 Październik 2005 Share Napisano 23 Październik 2005 NatFX ma w demo 1 drzewko i wiele opcji, a działa jako plugin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi