nielot007 Napisano 26 Listopad 2005 Napisano 26 Listopad 2005 Witam!! moja pierwsza glowa robiona tym sposobem czyli z boxa mam nadzieje go opanowac :) wiem ze nie jest fajnie ale to jest nauka..... zamierzam tez ja otexturowac :) bedzie ciezko ale zobacze.... prosze o komentarze aha narazie 1014faces ps. modeling jeszcze nie skonczony :D pozdro
bartonfink Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 nie postarales sie - siatka jest malo mowiac do dupci.dales sporo loopow ktore zupelnie nie dodaja detali i od szczala mozna je wywalic - a zageszczenie siatki w nosie mnie zniszczylo :) Co do samej glowy sie narazie nie bede wypowiadal bo nie jest skonczona jak mniemam :)
ftorek Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 ano - ksztalt jako taki moze w sumie byc, ale jak barton zauwaza - masa niepotrzebnych loopow (a czasami i gdzieniegdzie brakuje) - teraz to bardziej wyglada jak lowpoly cage do hi-poly - w 'prawdziwym' low (hyhy) nie musisz miec pozamykanych wszystkich loopow i wszystkich poligonow kwadratowych bo to do niczego nie potrzebne.... pozatym - glowa jeszcze nie skonczona a juz ma 1k trojkatow z okladem - jaki polycount musialaby miec cala postac?? - nawet jak robisz sama glowa to musi to byc z jakims sensem... pozdro
nielot007 Napisano 27 Listopad 2005 Autor Napisano 27 Listopad 2005 dzieki za komentsy :) wiem ze jest za gesto mam zamiar sie tym jakos zajac :) to jest tak narazie taka faza "wpakuj duzo edgow a pozniej je usun" barton--> hehe z tym nosem to racja usune.... hyhy ftorek--> mam zamiar poogladac dzisiaj setki glow lp i zobacze moze cos z tego wyjdzie :) aha i mam pytanie--> czemu w polygoncount--> wpisuje mi 490 a jak renderuje scaline to 1k(faces)?? zabieram sie do roboty......... pozdro
ftorek Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 faces to trojkaty - a polygoncount podaje ci pewnie ilosc n-gonow (czyli calych czworokatow albo i pieciokatow czy jakichkolwiek innych) najwazniejsze sa zawsze trojkaty i tylko ich ilosc sie liczy co do fazy - 'wpakuj duzo elementow a poozniej je usun' to nie wiem czy dobrze robisz - mi jednak lepiej sie robi spokojnie dodajac elementy do pewnego zalozonego momentu - bo czasem kasowac jest duzo trudniej... pzoodr
nielot007 Napisano 27 Listopad 2005 Autor Napisano 27 Listopad 2005 ok dzieki :) co do fazy - 'wpakuj duzo elementow a poozniej je usun' to nie wiem czy dobrze robisz - mi jednak lepiej sie robi spokojnie dodajac elementy do pewnego zalozonego momentu - bo czasem kasowac jest duzo trudniej... zobacze jak bedzie mi sie taka metoda robilo, wydaje mi sie ze dla mnie bedzie tak lepiej :)
_michal Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Może i lepiej, ale weź pod uwagę czas - modelowanie wyższego polycountu i późniejsze obcinanie ścianek wydłuża znacząco czas powstania modelu. W game-dev liczy się 'jakość w rozsądnym czasie' (wow, ale fajne hasło ulepiłem :P) Co do głowy - oglądanie siatek low jest niezłą praktyką, ale powinieneś też zapoznać się z podstawami anatomii.
polka dot Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 hihi no troszkę widać że od boxa zaczynałeś :D
nielot007 Napisano 27 Listopad 2005 Autor Napisano 27 Listopad 2005 kome--> hehe :D empeck--> wiem wiem narazie to ja sie ucze :) nom anatomie to tez wypadaloby sobie postudiowac :) ps. pamietajcie ze next glowa bedzie napewno lepsza :D
_michal Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Oczywiście że będzie, to miała być konstruktywna krytyka :) Każda następna praca jest lepsza. Co do anatomii - wystarczy poznać podstawowe zasady, takie jak odległości między oczami, długość nosa itd. Miałem kiedyś taki fajny obrazek z całym tym bałaganem, jak znajdę to Ci tu wkleję. Poza tym polecam poczytać loomisa, to się zawsze przydaje: http://www.saveloomis.org/
_michal Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Masz na myśli studiowanie twarzy współpasażerów, czy czytanie książek o anatomii? W pierwszym przypadku można od kogoś oberwać za wpatrywanie się w niego :D
ftorek Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 bo to trzeba dyskretnie - a nie sie lampic ile wlezie :D inna sprawa ze ja zawsze dostrzegalem tylko dziwne mordy, brzydkie jakies, podeformowane - normalnie czasem to myslalem ze zyje w jakims koszmarze...
darkelf Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 ja ostatnio widzialem hobbita, oczy jak talary, drobny - wykapany frodo.
_michal Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 W moim poprzednim miejscu pracy moja kierowniczka wyglądała jak ewok. Co tylko udowadnia że poprawianie na siłę detali 'palce ma za długie, piersi za małe, tyłek za duży' jest czasem nie na miejscu ;)
Hatred Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 hehe z kas znam studiowanie anatomi na wspolpasazerach hehe, kiedys chyba nawet pisalismy o tym w jakims watku... Nielot siatka bardzo obrzydliwa, okropna :) ja mam taka zasade na budowanie siatki: dodaj szczegoly tam gdzie sa potrzebne, kazde ciecie jesli gdzies jest niech bedzie uzasadnione, jesli ropbisz loopy na morf twazy niech one tez cos podkreslaja, po tym poznaje fajna siatke ze kazdy najdrobiejszy trojkat jest wykozystany, dopieszczony do maxa... tak jest jak by bylo idealnie i mialo sie czas na dopieszczanie kazdego modelu, a wszyscy moi znajomi "modelatorzy hehe" robia hi poly potem ucinaja loopy na low... niby i jest i szybko jest ale model ktory ma 8k mogl by wygladac tak samo majac 5k a z czasem takie cos sie liczy :) czymaj siatke czysta i przejzysta, podgladaj siatki innych, wielu ludzi w portfoliach zamieszcza je, od wszystkich mozna sie czegos ciekawego nauczyc :) ( polecam: http://www.bobotheseal.com/personal_art.htm http://www.artbyfh.com/ http://www.peterboehme.com/ http://www.poopinmymouth.com/ )
nielot007 Napisano 27 Listopad 2005 Autor Napisano 27 Listopad 2005 dzieki za posty :) hehe akurat komunikacja miejska za czesto nie podrozuje :D empeck--> dzieki za link hatred--> dzieki za linki ok troche odchudzilem glowke teraz ma 500facow :) i jak teraz?? aha jechalem na zywca usuwalem co mi sie nie podobalo albo bylo bezuzyteczne... :D pozdro
arcade Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 teraz imo jest dużo lepiej :) Przynajmniej widać lepiej kształt głowy, nie przypoina już tak bardzo sześcianu :) tak btw. widze tu wyraźny wpływ tutoriali Klicka ;) heh, no ja też je przerabiałem z zapamiętaniem :) Mógłbyś próbować zrobić całą postać, wtedy więcej dało by się napisać. Ta główka wygląda jak głowa ogra, jeżeli tak by wyglądała cała postać to byłoby nawet spoko OT: -> ftorek, o kurde, mam to samo dokładnie... Zwłaszcza jak jade metrem... Patrze na te mordy i widze że oni wszyscy są psyhiczni, jakieś takie szaleństwo w oczach... brrr... Myślałem że tylko ja tak mam :) pozdrawiam
ftorek Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 oh dear... teraz to w ogole hardkor - spokojnie nielot - nigdzie ci sie nie spieszy... moim zdaniem odchudziles ta glowina ale zupelnie bez sensu - nos (w srodkowej czesci) masz zupelnie plaski ale poligony tam caly czas sa... po co?? - albo wypierdzielasz poligony i robisz plaskie - albo wstawiasz poligony i uwypuklasz... te kosci policzkowe - miekciej to zrob - po co tak ostro z tym jedziesz?? masz duza przerwa pod oczyma a za chwile dwa lupy jeden na drugim?? najlepiej z tego wygladaja usta - i to tylko wargi (bo juz okolice sa z dupy...) nielot - wyluzuj chlopie - bo mam wrazenie ze przestawiasz werteksy w kompletnym chaosie... pozdrawiam ziomus - hyhy, spx - nie jestes sam :D
nielot007 Napisano 27 Listopad 2005 Autor Napisano 27 Listopad 2005 hyhy ftorek :D ok poprawie....... ziomus--. hmmm cala postac?? zobacze ale watpie.... bo nie umiem :(
ftorek Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 ty sie psia mac nie ciesz tylko dzialaj :D jak uzywasz jakiegos p2p to poszukaj tutka do silo (u mnie sie nazywa silo_head_and_body_tutorial) - jeden z lepszych tutkow do low-ply (wlasciwie do hi-ply - ale i tak sie nadaje :) pozdro
nielot007 Napisano 27 Listopad 2005 Autor Napisano 27 Listopad 2005 dzieki za help (zaraz poszukam tego tuta) a tutaj lekka poprawa :) niedlugo to mi vertexow zabraknie :D teraz to juz chyba jest lepiej?? pozdro
darkelf Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 powiedz mi prawde ;), chcesz robic animacje nozdrzy? i powiedz co to ma byc to powiem czy podobny ;). bo jak "jakis" gostek to jedz z refkow bo tak na fristajl to moze ci cos i wyjdzie ale bez zbytniej kontroli ;).
nielot007 Napisano 28 Listopad 2005 Autor Napisano 28 Listopad 2005 chcesz robic animacje nozdrzy? lol hyhyhy a czemu pytasz?? ;) tzw to ma byc normalna glowa jak robilem usta to lukalem na zdjecie gostka :)
Hatred Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 ano bo tam tyle loopow jest ze glowa mala :P spozytkowal bys je na cos czego widac... w low poly nie chodzi o to zeby przedewszystkim bylo jak niewiem 200 troisow..... mozesz miec 5k ale dobrze spozytkowane i bedzie to low poly..
nielot007 Napisano 28 Listopad 2005 Autor Napisano 28 Listopad 2005 ok czyli nos poprawic cos jeszcze?? mowta ludzi bo musze sie nauczyc :D pozdro
Hatred Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 wez poogladaj te linki lepiej co ci dalem, postudiuj siatke (nie mowie o kopiowaniu) porozkminiaj dlaczego w danej siatce jest dane ciecie... musisz sie przekliknac jakos no :)
darkelf Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 wlasciwie zeby siatka dobrze wygladala musisz utworzyc spojna strukture ktora bedzie wszedzie tak samo kwadratowa. jak na razie pomiedzy ustami i czolem sa ~2 lata roznicy.
arcade Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 wlasciwie zeby siatka dobrze wygladala musisz utworzyc spojna strukture ktora bedzie wszedzie tak samo kwadratowa. jak na razie pomiedzy ustami i czolem sa ~2 lata roznicy. ??? wszędzie tak samo kwadratowa? :> jeżeli dobrze rozumiem chodzi ci o zagęszczenie siatki... Jeżeli tak by było jak mówisz, to trzeba by było tak samo zagęszczać siatkę z tyłu głowy co np. w okolicy nosa... To jakiś absurd... nielot - jedź zgodnie z anatomią, i będzie dobrze, polecam robić na razie z referek. No chyba że robisz sobie takie ćwiczonko, ale jak chcesz wymodelować konkretnego gościa, to referki bardzo Ci się przydzą :) pozdrawiam
darkelf Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 no nie, zeby oddac prosty owalny ksztalt przy okreslonym poziomie skwadratyzowania potrzeba znacznie mniej poligonow niz zeby oddac skomplikowansza strukture nosa przy tym samym poziomie skwadratyzowania. moze przytocze przyklad jako ze mowca jestem kiepskim. [ten poziom to takie malo scisle cos co mozna z grubsza powiazac z iloscia trojkatow per obiekt ;p] po lewej profil lba, po prawej cos na ksztalt frajerskiego nosa lamusa. w obydwu przypadkach uzyta ta sama liczba dwuwymiarowych poligonow ;). pozdro ziomuś ;p
nielot007 Napisano 28 Listopad 2005 Autor Napisano 28 Listopad 2005 hehe jaka dyskusja :D ok poprawie i jeszcze raz poprawie :)
nielot007 Napisano 29 Listopad 2005 Autor Napisano 29 Listopad 2005 dobra zmiejeszylem "wage"nosa i troche po mieszalem w siatce :) teraz ma 366 facow :) co jeszcze zle bo jak "moze byc" to zabieram sie za mapowanie i tex :D ps. zapomnialem poogladac siatki i robilem znowu poswojemu :) ftorek nie znalzalem tego tuta :(
ftorek Napisano 29 Listopad 2005 Napisano 29 Listopad 2005 jak mi gdzies udostepnisz 15 megsow (mooze ktory forumowicz pomoze :) to ci wrzuce :D co do modelu - w sumie idziesz w dobra strone ale jeszcze daleko masz... pozdro
wizz Napisano 29 Listopad 2005 Napisano 29 Listopad 2005 nielot w czym ty modelujesz ? głowa dziwna :D jak dla mnie za mało szczegółowa
arcade Napisano 29 Listopad 2005 Napisano 29 Listopad 2005 ftorek - nie chodziło przypadkiem o to: http://www.nevercenter.com/tutorials/html_tutorials/user_tutorials/character_modeling/ ? bardzo zacny tutek, to fakt :) pozdrawiam
nielot007 Napisano 29 Listopad 2005 Autor Napisano 29 Listopad 2005 ftorek-->http://rapidshare.de :) wizz--> czemu dziwna?? jak malo szczegolow?? glowa ma tylko 366faces :P ja znalazlem bardzo fajny video tutek juz sciagnalem pare czasci polecam :) http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=118130 hmmmm skoro tak to wyglada to moze zaczne od nowa z referkami ?? teraz juz mam minimalne pojecie jak to ma wygladac... pozdro
ftorek Napisano 29 Listopad 2005 Napisano 29 Listopad 2005 no dokladnie wlasnie ten tutek :D - dzienks ziom :D no widzisz nielot - tu obok ciebie wizz wystukal calkiem przyjemny modelik - radze wziasc przyklad :D pozdor
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się