Jump to content

Postać 3D:głowa


nielot007

Recommended Posts

Witam!!

moja pierwsza glowa robiona tym sposobem czyli z boxa mam nadzieje go opanowac :)

wiem ze nie jest fajnie ale to jest nauka.....

zamierzam tez ja otexturowac :) bedzie ciezko ale zobacze....

prosze o komentarze

aha narazie 1014faces

ps. modeling jeszcze nie skonczony :D

pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nie postarales sie - siatka jest malo mowiac do dupci.dales sporo loopow ktore zupelnie nie dodaja detali i od szczala mozna je wywalic - a zageszczenie siatki w nosie mnie zniszczylo :) Co do samej glowy sie narazie nie bede wypowiadal bo nie jest skonczona jak mniemam :)

Link to comment
Share on other sites

ano - ksztalt jako taki moze w sumie byc, ale jak barton zauwaza - masa niepotrzebnych loopow (a czasami i gdzieniegdzie brakuje) - teraz to bardziej wyglada jak lowpoly cage do hi-poly - w 'prawdziwym' low (hyhy) nie musisz miec pozamykanych wszystkich loopow i wszystkich poligonow kwadratowych bo to do niczego nie potrzebne....

 

pozatym - glowa jeszcze nie skonczona a juz ma 1k trojkatow z okladem - jaki polycount musialaby miec cala postac?? - nawet jak robisz sama glowa to musi to byc z jakims sensem...

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

dzieki za komentsy :)

wiem ze jest za gesto mam zamiar sie tym jakos zajac :) to jest tak narazie taka faza "wpakuj duzo edgow a pozniej je usun"

barton--> hehe z tym nosem to racja usune.... hyhy

ftorek--> mam zamiar poogladac dzisiaj setki glow lp i zobacze moze cos z tego wyjdzie :)

aha i mam pytanie--> czemu w polygoncount--> wpisuje mi 490 a jak renderuje scaline to 1k(faces)??

zabieram sie do roboty.........

pozdro

Link to comment
Share on other sites

faces to trojkaty - a polygoncount podaje ci pewnie ilosc n-gonow (czyli calych czworokatow albo i pieciokatow czy jakichkolwiek innych)

 

najwazniejsze sa zawsze trojkaty i tylko ich ilosc sie liczy

 

co do fazy - 'wpakuj duzo elementow a poozniej je usun' to nie wiem czy dobrze robisz - mi jednak lepiej sie robi spokojnie dodajac elementy do pewnego zalozonego momentu - bo czasem kasowac jest duzo trudniej...

 

pzoodr

Link to comment
Share on other sites

ok dzieki :)

co do fazy - 'wpakuj duzo elementow a poozniej je usun' to nie wiem czy dobrze robisz - mi jednak lepiej sie robi spokojnie dodajac elementy do pewnego zalozonego momentu - bo czasem kasowac jest duzo trudniej...

zobacze jak bedzie mi sie taka metoda robilo, wydaje mi sie ze dla mnie bedzie tak lepiej :)

Link to comment
Share on other sites

Może i lepiej, ale weź pod uwagę czas - modelowanie wyższego polycountu i późniejsze obcinanie ścianek wydłuża znacząco czas powstania modelu. W game-dev liczy się 'jakość w rozsądnym czasie' (wow, ale fajne hasło ulepiłem :P)

 

Co do głowy - oglądanie siatek low jest niezłą praktyką, ale powinieneś też zapoznać się z podstawami anatomii.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście że będzie, to miała być konstruktywna krytyka :) Każda następna praca jest lepsza.

 

Co do anatomii - wystarczy poznać podstawowe zasady, takie jak odległości między oczami, długość nosa itd. Miałem kiedyś taki fajny obrazek z całym tym bałaganem, jak znajdę to Ci tu wkleję. Poza tym polecam poczytać loomisa, to się zawsze przydaje: http://www.saveloomis.org/

Link to comment
Share on other sites

hehe z kas znam studiowanie anatomi na wspolpasazerach hehe, kiedys chyba nawet pisalismy o tym w jakims watku...

 

 

Nielot siatka bardzo obrzydliwa, okropna :) ja mam taka zasade na budowanie siatki: dodaj szczegoly tam gdzie sa potrzebne, kazde ciecie jesli gdzies jest niech bedzie uzasadnione, jesli ropbisz loopy na morf twazy niech one tez cos podkreslaja, po tym poznaje fajna siatke ze kazdy najdrobiejszy trojkat jest wykozystany, dopieszczony do maxa... tak jest jak by bylo idealnie i mialo sie czas na dopieszczanie kazdego modelu, a wszyscy moi znajomi "modelatorzy hehe" robia hi poly potem ucinaja loopy na low... niby i jest i szybko jest ale model ktory ma 8k mogl by wygladac tak samo majac 5k a z czasem takie cos sie liczy :)

 

czymaj siatke czysta i przejzysta, podgladaj siatki innych, wielu ludzi w portfoliach zamieszcza je, od wszystkich mozna sie czegos ciekawego nauczyc :)

 

( polecam: http://www.bobotheseal.com/personal_art.htm http://www.artbyfh.com/ http://www.peterboehme.com/ http://www.poopinmymouth.com/ )

Link to comment
Share on other sites

dzieki za posty :)

hehe akurat komunikacja miejska za czesto nie podrozuje :D

empeck--> dzieki za link

hatred--> dzieki za linki

ok troche odchudzilem glowke teraz ma 500facow :)

i jak teraz??

aha jechalem na zywca usuwalem co mi sie nie podobalo albo bylo bezuzyteczne... :D

pozdro

Link to comment
Share on other sites

teraz imo jest dużo lepiej :) Przynajmniej widać lepiej kształt głowy, nie przypoina już tak bardzo sześcianu :)

tak btw. widze tu wyraźny wpływ tutoriali Klicka ;) heh, no ja też je przerabiałem z zapamiętaniem :)

Mógłbyś próbować zrobić całą postać, wtedy więcej dało by się napisać. Ta główka wygląda jak głowa ogra, jeżeli tak by wyglądała cała postać to byłoby nawet spoko

 

OT: -> ftorek, o kurde, mam to samo dokładnie... Zwłaszcza jak jade metrem... Patrze na te mordy i widze że oni wszyscy są psyhiczni, jakieś takie szaleństwo w oczach... brrr... Myślałem że tylko ja tak mam :)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

oh dear... teraz to w ogole hardkor - spokojnie nielot - nigdzie ci sie nie spieszy...

 

moim zdaniem odchudziles ta glowina ale zupelnie bez sensu - nos (w srodkowej czesci) masz zupelnie plaski ale poligony tam caly czas sa... po co?? - albo wypierdzielasz poligony i robisz plaskie - albo wstawiasz poligony i uwypuklasz...

 

te kosci policzkowe - miekciej to zrob - po co tak ostro z tym jedziesz?? masz duza przerwa pod oczyma a za chwile dwa lupy jeden na drugim??

 

najlepiej z tego wygladaja usta - i to tylko wargi (bo juz okolice sa z dupy...)

 

nielot - wyluzuj chlopie - bo mam wrazenie ze przestawiasz werteksy w kompletnym chaosie...

 

pozdrawiam

 

ziomus - hyhy, spx - nie jestes sam :D

Link to comment
Share on other sites

wlasciwie zeby siatka dobrze wygladala musisz utworzyc spojna strukture ktora bedzie wszedzie tak samo kwadratowa. jak na razie pomiedzy ustami i czolem sa ~2 lata roznicy.

 

??? wszędzie tak samo kwadratowa? :> jeżeli dobrze rozumiem chodzi ci o zagęszczenie siatki... Jeżeli tak by było jak mówisz, to trzeba by było tak samo zagęszczać siatkę z tyłu głowy co np. w okolicy nosa... To jakiś absurd...

nielot - jedź zgodnie z anatomią, i będzie dobrze, polecam robić na razie z referek. No chyba że robisz sobie takie ćwiczonko, ale jak chcesz wymodelować konkretnego gościa, to referki bardzo Ci się przydzą :)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

no nie, zeby oddac prosty owalny ksztalt przy okreslonym poziomie skwadratyzowania potrzeba znacznie mniej poligonow niz zeby oddac skomplikowansza strukture nosa przy tym samym poziomie skwadratyzowania. moze przytocze przyklad jako ze mowca jestem kiepskim.

 

[ten poziom to takie malo scisle cos co mozna z grubsza powiazac z iloscia trojkatow per obiekt ;p]

 

po lewej profil lba, po prawej cos na ksztalt frajerskiego nosa lamusa. w obydwu przypadkach uzyta ta sama liczba dwuwymiarowych poligonow ;).

 

pozdro ziomuś ;p

Link to comment
Share on other sites

ftorek-->http://rapidshare.de :)

wizz--> czemu dziwna?? jak malo szczegolow?? glowa ma tylko 366faces :P

ja znalazlem bardzo fajny video tutek juz sciagnalem pare czasci polecam :)

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=118130

hmmmm skoro tak to wyglada to moze zaczne od nowa z referkami ?? teraz juz mam minimalne pojecie jak to ma wygladac...

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy