Napisano 27 Listopad 200519 l poruszam porak kolejny ten temat bo sie gubie chce sie zabrać za modelowanie samochodu .. i problem narazie tkwi w blueprintach wycinam je jak najdokładniej a wrzucam na plane weług wymiraró obrazka a i tak mi nie pasuja wiem ze czesem sie nie da uniknac nie dokładnosci ale czy mam w takim razie najpierw zrobic główna bryłe ałta i potem korzystjac ze zdjec iit dodawac te szczeguły liczac bardziej na wyczuucie niz na rzuty ???
Napisano 27 Listopad 200519 l Różni ludzie różnie robią -jedni zrobią wpierw ogólną bryłę, a inni od razu lecą z detalami - rób jak chcesz i jak jest lepiej dla ciebie. Czasem należy się pogodzić z niedokładnymi blueprintami... :| pozdr
Napisano 27 Listopad 200519 l ałta O Boże............ Co do pytania, to ja robie tak, wycinam, wrzucam do nowego dokumentu o rozmiarach np. 512x512 (i wyśrodkowuje), później robie plane o takich samych rozmiarach, awentualne rozbieżnosci to już w maxie przy ustawianiu planów koryguje.
Napisano 27 Listopad 200519 l ... ałta ... Zabiles mnie tym X_X... Staraj sie rowno wyciac blueprinty [taka sama szerokosc w przypadku front/back, taka sama dlugosc w przypadku side/top itp.], a pozniej juz tylko odopowiednio plane'y poustawiac w maxie.
Napisano 27 Listopad 200519 l hmmm ja wycinam rowno printy tylko jak mi sie chce.... a tak to w ifranviev wycinam belejak i pozniej wrzucam do maxa i ustawiam recznie np. ustawiam gore i bok robie plne z ktorego bede robil samochod i wedlug niego ustawiam inne rzuty ;) a jesli chodzi o zaczecie to ja to robie roznie np. nie raz robie ogolna bryle z zaznaczonymi miejscami na swiatla roze wloty itp. i pozniej wracam i robie detale i przy okazji robiac rowki lu robie odrazu z detalimi zalerzy do pogody :D pozdro
Napisano 29 Listopad 200519 l Autor zara dostane obłędu ... przycinam te blueprinty co do piksela a i tak mi nie pasuja juz 40 razy zaczynałem samochód i ciagle to samo próbowałemustawiac jpg w edytorze map ale jest jeszcez gorzej
Napisano 29 Listopad 200519 l kondrad -> jedyne wyjscie przerzuć sie na Organiczne modelowanie :D. Ja mam ten sam problem co ty więc dałem sobie spokój. Zaczołem robic auto z myślą ze dobrze ustawiłęm Bluepint'y ale w dalszych etapach powychodziły byki. Więc niech żyje ORGANIC MODELING !!! :D
Napisano 1 Grudzień 200519 l pokaz screena jak to wyglada aby byly 4 vievporty :) moze cos zaradzimy ps. moze printy do siebie nie pasuja??
Napisano 1 Grudzień 200519 l Autor musze musze musze bede siedział aż mi sie uda zrobić chociażby tę maske i nadkola i nie bedzie błędów ...bede głodować .!!!!@#$!@#$@# no chyba nie pasuja ale wycinam co do piksela i dotego blusy z różnych stron i różnych aut i to samo...
Napisano 1 Grudzień 200519 l hmmmm a pokaz ten sam widok tylko ze z plane'em z ktorego robisz car i gdize nie pasuje :) z tego punktu widzenia wydaje sie ze wszystko pasuje (chyba) :) pozdro
Napisano 1 Grudzień 200519 l Autor głównie front top moze różnice narazie nie sa duże ale jak dodaje siatke to mnożą sie :/... pozatym nie wiem czy ta siatka woogle ma sens heh pozdro!
Napisano 1 Grudzień 200519 l hmmmm w sumie to nie jst zle w miare rowne, pracowalo sie na gorszych printach przewaznie printy maja takie niedociagniecia :) ja bym sie tym nie przejmowal i robil dalej..... pozdro
Napisano 1 Grudzień 200519 l yyyy... a co tam nie pasuje?? LoLL, żeby wszystkie printy takie były :P Pomyśl co by było, gdybyś miał tylko 2 rzuty, albo rzut i fotę pod kątem - to jest dopiero fajna zabawa :)
Napisano 1 Grudzień 200519 l MI taam prawie zawsze nie pasują po wycięciu :) Wrzucam do maxa i robie np mały box i ustawiam go np przy światłach potem oglądam z kaźdj strony czy pasuje jak nie to ręczne przesuwanie/skalowanie plan'ów z bluprintami itp., alei tak w 100% mi się nie zgadza :) A co do robienia to ja zazwyczaj staram się robić tam jakeś szczególy odrazu (zależy co oczywiście) No i napewno kożystam ze zdjęć :)
Napisano 1 Grudzień 200519 l hmmm... trochę własnej ingerencji i wyobraźni nie zaszkodzi. Przecież model nie musi być idealnie odwzorowany. Zresztą i tak jeszcze nie raz go będzię przekształcał;>
Napisano 2 Grudzień 200519 l Autor ok coś mi tam wychodzi ale mam takie pytanie na tym zdjeciu to miejsce na rejestracje ale zreszta to nie wazne chodzi mi o to ze jak korzystam z chamfer o mam taka sytuacje to czy dobrze robie ?? tzn chodzi mi o to czy musze teraz przez całą długość samochodu prowadzić edge?? wzdłóż tej niebieskiej lini..... ???
Napisano 2 Grudzień 200519 l a co ci szkodzi ten trójkąt tam ? Bezwzględne wystrzeganie się wielokątów innyc od czworokąta to jeden z mitów 3d...
Napisano 2 Grudzień 200519 l Autor no wwłaśnie nie wiem poprostu czytałem zeby unikać trójkontow .... i sie tym zasugerowałem ... pozdr!!
Napisano 2 Grudzień 200519 l Jak dodasz meshsmooth to sie skaszani. Trójkąty mogą być jak mesh nie będzie w tym miejscu deformowany przy animacji lub gdy nie dodajesz modyfikatorów takich jak "mesh...". Ten modifikator będzie sie starał zrobić z tego kwadrat i różnie to może wyjść. Tracisz po prostu kontrolę nad obiektem. Może sie to później zemścić. Poza tym, o ile sie nie mylę to to jest symetryczne czyli masz już n-gon (>4 boki) A tego jeszcze bardziej sie nie lubi.
Napisano 2 Grudzień 200519 l hmmm w sumie powiem tak to wszystko zalezy nie raz moze byc ze nie bedzie bleow a nieraz beda :) np. jesli tam jest prosta powierzchnia to moze tak byc jesli nie to juz trzeba kombinowac bo nie wiadomo co jest obok tego kanta mozna zrobic tak jak pisze illy ale nie wiadomo czy nie powastana obok tego kantu nie przyjemne zalamania :) w sumie to poproboj kilka sposobow :)
Napisano 2 Grudzień 200519 l choc jesli moge wtracic swoje trzy grosze, to metoda illego sprawi iz ta krawedz bedzie ostrzejsza od tych prostopadlych do nich, co nie zawsze moze sie podobac. mozna to zapewne wyliczyc przy jakich wartosciach uzyskac takie samo zaokraglenie ale imho lepiej albo zawsze stosowac 3edgowy chamfer, albo sie pogodzic z 3katami
Napisano 3 Grudzień 200519 l a ja przy temacie blueprintów chcialem sie zapytac czy istenieje jakaś możliwość poprawienia ich rozdzielczosci w viewportach. Tzn żeby nie bylo widaż pikseli/kwadracikow tylko ladne plynne linie blueprintów (tak nak na renderkach samych blueprintów ;) ?
Napisano 4 Grudzień 200519 l PPM na nazwe widoku i tak jest texture corection, innego sposobu nie znam
Napisano 4 Grudzień 200519 l Ciekawe... A teraz zrób to na obiekcie który był przedmiotem pytania. twój mój