kondrad Napisano 27 Listopad 2005 Share Napisano 27 Listopad 2005 poruszam porak kolejny ten temat bo sie gubie chce sie zabrać za modelowanie samochodu .. i problem narazie tkwi w blueprintach wycinam je jak najdokładniej a wrzucam na plane weług wymiraró obrazka a i tak mi nie pasuja wiem ze czesem sie nie da uniknac nie dokładnosci ale czy mam w takim razie najpierw zrobic główna bryłe ałta i potem korzystjac ze zdjec iit dodawac te szczeguły liczac bardziej na wyczuucie niz na rzuty ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 27 Listopad 2005 Share Napisano 27 Listopad 2005 Różni ludzie różnie robią -jedni zrobią wpierw ogólną bryłę, a inni od razu lecą z detalami - rób jak chcesz i jak jest lepiej dla ciebie. Czasem należy się pogodzić z niedokładnymi blueprintami... :| pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 27 Listopad 2005 Share Napisano 27 Listopad 2005 ałta O Boże............ Co do pytania, to ja robie tak, wycinam, wrzucam do nowego dokumentu o rozmiarach np. 512x512 (i wyśrodkowuje), później robie plane o takich samych rozmiarach, awentualne rozbieżnosci to już w maxie przy ustawianiu planów koryguje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knysha Napisano 27 Listopad 2005 Share Napisano 27 Listopad 2005 ... ałta ... Zabiles mnie tym X_X... Staraj sie rowno wyciac blueprinty [taka sama szerokosc w przypadku front/back, taka sama dlugosc w przypadku side/top itp.], a pozniej juz tylko odopowiednio plane'y poustawiac w maxie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 27 Listopad 2005 Share Napisano 27 Listopad 2005 hmmm ja wycinam rowno printy tylko jak mi sie chce.... a tak to w ifranviev wycinam belejak i pozniej wrzucam do maxa i ustawiam recznie np. ustawiam gore i bok robie plne z ktorego bede robil samochod i wedlug niego ustawiam inne rzuty ;) a jesli chodzi o zaczecie to ja to robie roznie np. nie raz robie ogolna bryle z zaznaczonymi miejscami na swiatla roze wloty itp. i pozniej wracam i robie detale i przy okazji robiac rowki lu robie odrazu z detalimi zalerzy do pogody :D pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 29 Listopad 2005 Autor Share Napisano 29 Listopad 2005 zara dostane obłędu ... przycinam te blueprinty co do piksela a i tak mi nie pasuja juz 40 razy zaczynałem samochód i ciagle to samo próbowałemustawiac jpg w edytorze map ale jest jeszcez gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lord_saskybody Napisano 29 Listopad 2005 Share Napisano 29 Listopad 2005 kondrad -> jedyne wyjscie przerzuć sie na Organiczne modelowanie :D. Ja mam ten sam problem co ty więc dałem sobie spokój. Zaczołem robic auto z myślą ze dobrze ustawiłęm Bluepint'y ale w dalszych etapach powychodziły byki. Więc niech żyje ORGANIC MODELING !!! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2005 no ale ja chce samochody :/..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 1 Grudzień 2005 Share Napisano 1 Grudzień 2005 pokaz screena jak to wyglada aby byly 4 vievporty :) moze cos zaradzimy ps. moze printy do siebie nie pasuja?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2005 musze musze musze bede siedział aż mi sie uda zrobić chociażby tę maske i nadkola i nie bedzie błędów ...bede głodować .!!!!@#$!@#$@# no chyba nie pasuja ale wycinam co do piksela i dotego blusy z różnych stron i różnych aut i to samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 1 Grudzień 2005 Share Napisano 1 Grudzień 2005 hmmmm a pokaz ten sam widok tylko ze z plane'em z ktorego robisz car i gdize nie pasuje :) z tego punktu widzenia wydaje sie ze wszystko pasuje (chyba) :) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2005 głównie front top moze różnice narazie nie sa duże ale jak dodaje siatke to mnożą sie :/... pozatym nie wiem czy ta siatka woogle ma sens heh pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 1 Grudzień 2005 Share Napisano 1 Grudzień 2005 hmmmm w sumie to nie jst zle w miare rowne, pracowalo sie na gorszych printach przewaznie printy maja takie niedociagniecia :) ja bym sie tym nie przejmowal i robil dalej..... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 1 Grudzień 2005 Share Napisano 1 Grudzień 2005 yyyy... a co tam nie pasuje?? LoLL, żeby wszystkie printy takie były :P Pomyśl co by było, gdybyś miał tylko 2 rzuty, albo rzut i fotę pod kątem - to jest dopiero fajna zabawa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2005 no dobra bede próbować iść dalej :) ddzieki pozdro!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bubu Napisano 1 Grudzień 2005 Share Napisano 1 Grudzień 2005 MI taam prawie zawsze nie pasują po wycięciu :) Wrzucam do maxa i robie np mały box i ustawiam go np przy światłach potem oglądam z kaźdj strony czy pasuje jak nie to ręczne przesuwanie/skalowanie plan'ów z bluprintami itp., alei tak w 100% mi się nie zgadza :) A co do robienia to ja zazwyczaj staram się robić tam jakeś szczególy odrazu (zależy co oczywiście) No i napewno kożystam ze zdjęć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2005 no włąsnie teraz tez wiecej korzystam ze zdjec niz z blusów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 1 Grudzień 2005 Share Napisano 1 Grudzień 2005 hmmm... trochę własnej ingerencji i wyobraźni nie zaszkodzi. Przecież model nie musi być idealnie odwzorowany. Zresztą i tak jeszcze nie raz go będzię przekształcał;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 2 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2005 ok coś mi tam wychodzi ale mam takie pytanie na tym zdjeciu to miejsce na rejestracje ale zreszta to nie wazne chodzi mi o to ze jak korzystam z chamfer o mam taka sytuacje to czy dobrze robie ?? tzn chodzi mi o to czy musze teraz przez całą długość samochodu prowadzić edge?? wzdłóż tej niebieskiej lini..... ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 a co ci szkodzi ten trójkąt tam ? Bezwzględne wystrzeganie się wielokątów innyc od czworokąta to jeden z mitów 3d... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 2 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2005 no wwłaśnie nie wiem poprostu czytałem zeby unikać trójkontow .... i sie tym zasugerowałem ... pozdr!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 Jak dodasz meshsmooth to sie skaszani. Trójkąty mogą być jak mesh nie będzie w tym miejscu deformowany przy animacji lub gdy nie dodajesz modyfikatorów takich jak "mesh...". Ten modifikator będzie sie starał zrobić z tego kwadrat i różnie to może wyjść. Tracisz po prostu kontrolę nad obiektem. Może sie to później zemścić. Poza tym, o ile sie nie mylę to to jest symetryczne czyli masz już n-gon (>4 boki) A tego jeszcze bardziej sie nie lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 i rozwiazane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 hmmm w sumie powiem tak to wszystko zalezy nie raz moze byc ze nie bedzie bleow a nieraz beda :) np. jesli tam jest prosta powierzchnia to moze tak byc jesli nie to juz trzeba kombinowac bo nie wiadomo co jest obok tego kanta mozna zrobic tak jak pisze illy ale nie wiadomo czy nie powastana obok tego kantu nie przyjemne zalamania :) w sumie to poproboj kilka sposobow :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GRiPi Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 choc jesli moge wtracic swoje trzy grosze, to metoda illego sprawi iz ta krawedz bedzie ostrzejsza od tych prostopadlych do nich, co nie zawsze moze sie podobac. mozna to zapewne wyliczyc przy jakich wartosciach uzyskac takie samo zaokraglenie ale imho lepiej albo zawsze stosowac 3edgowy chamfer, albo sie pogodzic z 3katami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 3 Grudzień 2005 Share Napisano 3 Grudzień 2005 Może np. zmiejszyć wagi dla tych edge'ów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 3 Grudzień 2005 Share Napisano 3 Grudzień 2005 Jak dodasz meshsmooth to sie skaszani. Ciekawe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubi Napisano 3 Grudzień 2005 Share Napisano 3 Grudzień 2005 a ja przy temacie blueprintów chcialem sie zapytac czy istenieje jakaś możliwość poprawienia ich rozdzielczosci w viewportach. Tzn żeby nie bylo widaż pikseli/kwadracikow tylko ladne plynne linie blueprintów (tak nak na renderkach samych blueprintów ;) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 PPM na nazwe widoku i tak jest texture corection, innego sposobu nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 Ciekawe... A teraz zrób to na obiekcie który był przedmiotem pytania. twój mój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dariusz Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 Gordy - nic nie widac! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 ja wszystko widzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 pokaż rendera albo smooth + highlights Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi