Skocz do zawartości

Za mało miejsca


El Wieczor

Rekomendowane odpowiedzi

Czy da radę jakoś w maxie powiększyć obszar sceny. Robię planetę o rzeczywistych rozmiarach i ona mi nie wchodzi, pomimo maxymalnego zoom out`a. A co jeśli chcę zrobić całą galaktykę? Wiem, że mogę zmienić skalę, ale czy nie da rady po prostu tego powiększyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Co tak najeżdzacie na chłopaka - może chce poprostu zrobić wizkę naszej ziemi, z budynkami, lotniskami, ludźmi etc. ;]

Póxniej animka - wirtualna wycieczka po wszystkich krajach świata :>

 

Żeby tylko ;)

 

Ja chcę wizkę WSZYSTKICH planet układu słonecznego za 10000lat, wszędzie budynki, drogi itp. ;)

 

A tak serio, to co z tego, że chcę w rzeczywistych rozmiarach???

A co nie można? Coś to zmienia? Dłużej się renderuje?

 

Chcę tak, dla wygody, żeby nie przeliczać wszystkiego. To taki wypasiony na maxa Max takiej przyjemności nie potrafi mi zrobić? To się zawiodę w takim razie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakich jenostkach robisz tą scenkę? Zawsze możesz uciąć kilka zer na końcu każdej miary.

Nie wiem jak ma max, ale pewnie musisz się pobawić z przycinaniem obrazu z kamery - far clip plane i near clip plane (w maxie penie się inaczej to nazywa) - kamera pokazuje tylko fragment sceny znajdujący się pomiędzy tymi płaszczyznami.

Mimo wszystko ograniczenie polega na tym, że aby przechowywać takie liczby w stylu 999999999999999999999999999 program musi zarezerwować odpowiednią ilość miejsca w pamięci (jeżeli programujesz, to wiesz o co chodzi). Dlatego pewnie istnieje ograniczenie co do współrzędnych punktów.

Jeżeli tworzysz taką wielką scenę, to powiedz mi, skąd weźmiesz teksturki o takiech wymiarach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię w centymetrach, ale po zmianie na kilometry nic się nie zmienia.

Aż takich dużych liczb nie ma z resztą. Poza tym problem występuje tylko w widokach z "boków", tzn. top, front, left itp. W perspective mogę oddalać, jak mi się podoba a w tamtych nie widzę całej planety przy maxymalnym oddaleniu.

 

A kto powiedział ,że teksturki mają być wyraźne, jak to będzie widok z odległości kilkuset (tysięcy?) kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności